پاسخ کنعانی به ادعاهای مطرح‌شده در بیانیه شورای همکاری خلیج فارس

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت که مواضع غیرسازنده شورای همکاری خلیج فارس، کمکی به فرآیند تعامل و همکاری منطقه‌ای نمی‌کند.

پاسخ کنعانی به ادعاهای مطرح‌شده در بیانیه شورای همکاری خلیج فارس

«ناصر کنعانی» برخی مفاد مرتبط با ایران در بیانیه پایانی یکصد و شصت و یکمین نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در ریاض را محکوم و آن‌ها را تکراری، غیرسازنده و بی‌حاصل توصیف کرد. 

سخنگوی وزارت خارجه ایران، بند مربوط به جزایر ایرانی در خلیج فارس را مطلقا مردود دانست و تاکید کرد جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک، جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران است.

او افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه اظهارنظر در خصوص مسکونی‌سازی، سفر مقامات کشوری و لشکری به جزایر متعلق به ایران و همچنین برگزاری رزمایش نظامی در مرزهای سرزمینی خود را دخالت در امور حاکمیتی خود تلقی نموده و آن را محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درج ادعای یکجانبه کویت درباره میدان آرش در بیانیه پایانی وزرای خارجه این شورا را مردود دانست و گفت: صدور بیانیه‌های تکراری و طرح ادعاهای یک‌جانبه، فاقد ارزش حقوقی است و حقی را برای طرف کویتی اثبات نمی‌کند.  

کنعانی افزود تنها راهکار منطقی و نتیجه بخش در خصوص میدان آرش، بازگشت به میز مذاکرات فنی و حقوقی و گفت‌وگوی دوجانبه به منظور دستیابی به توافقی پایدار براساس حسن همجواری و احترام به منافع مشترک است. 

او همچنین با اشاره‌ به بند موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره به قوانین و تعهدات بین‌المللی خود پای‌بند بوده، فلذا اظهارات بی‌اساس در ارتباط با برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز خود را فاقد ارزش می‌داند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی امنیت در منطقه را مقوله‌ای یکپارچه و غیرقابل تفکیک دانست و با تاکید بر اهمیت همکاری منطقه‌ای بمنظور تأمین امنیت جمعی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن مردود دانستن حضور نظامی بیگانگان در سطح منطقه، نقش مؤثر و سازنده خود را در تأمین امنیت آب‌ها و آبراه‌های منطقه‌ای با قوت ادامه خواهد داد.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی با اشاره به تبریک بیانیه شورا به انتخاب «مسعود پزشکیان» به عنوان رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران نیز در استمرار رویکرد راهبردی و سیاست‌های اصولی نظام، با تاکید بر استمرار سیاست همسایگی به عنوان اولویت سیاسی خارجی خود، همواره راهکار حل مشکلات منطقه را بر مبنای تعامل و همکاری با همسایگان دانسته و از ابتکارهای سازنده در زمینه توسعه مناسبات و همکاری‌های ۲ و چندجانبه استقبال می‌کند و یادآور می‌شود مواضعی از جنس موارد اشاره شده در بالا در بیانیه‌های شورای همکاری، کمکی به فرآیند تعامل و همکاری منطقه‌ای نمی‌کند و باید از آن‌ها پرهیز کرد.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    حرفهایت برعکس معنی میده

  • ناشناس
    0

    بهشون بگید اگه چیزی دارند بیان بگیرند وگرنه زیادی نخورن چندین دهه از اشغال فلسطین گذشته اگه ... دارید جهان عرب برید اونجا رو از اشغال دربیارید

  • ناشناس
    0

    فرضا که بگویند شما هم سهم دارید.مگه ما امکانات و فن آوری های لازم برای استخراج نفت و گاز از میدان را داریم؟
    باز هم فرض کنیم امکانات و فن آوری های مرتبط را داشته باشیم مگر با این تحریم های کمر شکن کسی حاضر به خریداری محصول تولیدی ما است؟
    باز هم فرض بر این که مشتری داشته باشیم مگر کسی باب نفت و گاز استخراج شده به ما پول میدهد؟خیر .فوقش به ما یک مقدار جنس بنجل و بدردنخور قالب میکنند و اسم اون خریدار را هم میگذاریم شریک راهبردی.
    مطمئن باشید تا ما دنبال کلاهمان بگردیم عربستان و کویت استخراج و صادرات را هم شروع کرده اند.
    این نتیجه اتحاد راهبردی با چین و روسیه و دهان کجی به آمریکا است.
    ز که نالیم که از ماست که بر ماست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد