در اقلیم کردستان عراق

پزشکیان: ایران و اقلیم کردستان عراق باید بستر همکاری با یکدیگر را فراهم کنند/ بارزانی: به هیچ عنوان از خاک اقلیم کردستان عراق علیه ایران استفاده نخواهد شد

رئیس جمهور گفت که ایران و اقلیم کردستان عراق باید به هم کمک کرده و بستر همکاری با یکدیگر را فراهم کنند.

پزشکیان: ایران و اقلیم کردستان عراق باید بستر همکاری با یکدیگر را فراهم کنند/ بارزانی: به هیچ عنوان از خاک اقلیم کردستان عراق علیه ایران استفاده نخواهد شد

 مسعود پزشکیان  امروز پنجشنبه در دومین روز از سفر خود به عراق پس از دیدار با مسئولین اقلیم کردستان با تشکر از مهمان نوازی مسئولان این اقلیم، اظهار کرد: نگاه مسئولان اقلیم کردستان این است که ما با هم خون داده‌ایم. در واقع ایران و این منطقه در جریان بسیاری از درگیری‌ها با هم بودند. الان هم همین نگاه وجود دارد و در زمانی که صلح وجود دارد باید به هم کمک و همراهی کنیم و بستر را فراهم کنیم. در زمینه سیاسی، اقتصادی، امنیتی، علیم و فرهنگی می توانیم همکاری داشته باشیم و بستر را برای رشد و تعالی همکاری آماده کنیم.

وی افزود: نگاه پیامبران و امامان  بر این است که انسان‌ها در کنار هم و با هم باشند فرق در سیاه و سفید و عرب و عجم وجود ندارد و فرق در تقواست. معنای تقوا این است که کسی که عالم تر و توانمندتر است نسبت به کسی که عالم تر و تواناتر نیست، برتر است. کسی که درستکارتر است بهتر است و این فرد فرقی نمی کند که ترک است، کرد است، عرب است و عجم است و در کدام باور است. اگر بپذیریم برتری باتقوا است، خیلی از مشکلات حل می شود. ما اگر به کسانی که عالم‌ترند، نخبه‌تر و با اخلاق‌تر هستند، احترام بگذاریم، همه چیز درست می شود. 

پزشکیان همچنین به زبان کردی به خبرنگاران گفت:  آمده‌ایم  تا بتوانیم روابطی که تا الان بین ما و اربیل و اقلیم کردستان عراق بوده را تقویت کنیم و مشکلاتی را هم که وجود داشته است به امید خدا از بین می‌بریم.

پس از دیدار با پزشکیان

بارزانی: به هیچ عنوان از خاک اقلیم کردستان عراق علیه ایران استفاده نخواهد شد

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: در نشست با رئیس جمهور اسلامی ایران تاکید داشتیم که به هیچ عنوان از خاک اقلیم کردستان عراق علیه جمهوری اسلامی ایران نباید استفاده شود.

به گزارش ایسنا، نیچروان بارزانی پس از دیدار با رئیس جمهور کشورمان که به اربیل عراق سفر کرده است، بیان کرد: ما واقعا در اقلیم کردستان، مردم اقلیم، حکومت اقلیم، رهبران اقلیم و تمام روسای دینی اقلیم که امروز در اینجا جمع شده اند، همه خوشحال هستیم که آقای رئیس جمهور امروز در چارچوب سفر خود به عراق از کردستان عراق هم دیدن کردند. ما با ایران روابط تاریخی و مشترکات تاریخی، فرهنگی و زبانی زیادی داریم.

وی در ادامه اظهار کرد: حضور آقای رئیس جمهور به عنوان اولین رئیس جمهوری اسلامی ایرانی که از اربیل دیدن می کنند برای ما به تمام معنا تاریخی است. ما در جلساتی که خدمت  آقای رئیس جمهور بودیم در خصوص پیشبرد روابط به خصوص درباره مسئله امنیتی هم آقای رئیس جمهور و هم ما تاکید ویژه داشتیم.

رئیس اقلیم کردستان عراق در اذامه تصریح کرد:  تاکید کردیم که به هیچ عنوان از خاک اقلیم کردستان عراق علیه جمهوری اسلامی ایران نباید استفاده شود. مشکلاتی است اما این مشکلات را ما با هم به عنوان یک تیم باید حل کنیم. این آمادگی از طرف اقلیم است که در تمام سطوح روابط را با جمهوری اسلامی ایران بالا ببرد.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    آیا بیشترین همراهی که کشورهای همسایه می‌توانند با ایران داشته باشند این است که
    اجازه ندهند از خاک کشورشان به ایران عزیز حمله شود ؟ به چه فلاکتی رسیده ایم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد