عراقچی: ایران همه اهداف خود را در اسرائیل شناسایی کرده است

وزیر امور خارجه ایران با بیان این که هر گونه حمله از سوی رژیم صهیونیستی با پاسخ مناسب مواجه خواهد شد، تصریح کرد که ایران اهداف خود را در سرزمین‌های اشغالی شناسایی کرده است.

عراقچی: ایران همه اهداف خود را در اسرائیل شناسایی کرده است

سید عباس عراقچی در مصاحبه شنبه با ان‌تی‌وی ترکیه گفت که شهادت رهبر حماس یحیی سنوار، فعالیت‌های این جنبش را متوقف نخواهد کرد و تنها عزم آن را تقویت خواهد کرد و به جوانان فلسطینی انگیزه خواهد داد. او همچنین تأکید کرد که خطر درگیری در بسیاری از کشور‌های منطقه از جمله سوریه وجود دارد.

عراقچی گفت که «اسرائیل بدون کمک آمریکا نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد، بدون آمریکا نمی‌تواند به ارتکاب جنایات در غزه و لبنان دست بزند. همه تسلیحاتی که آنجا استفاده می‌شود، از سوی آمریکا تأمین می‌شود». وی تصریح کرد «اگر آمریکا اراده سیاسی واقعی داشت، می‌توانستند حملات را متوقف و جلوس اسرائیل را بگیرند».

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به رسانه ترکیه‌ای گفت که «برای ما آمریکا متحد صهیونیست‌ها است و درصورتی‌که یک جنگ گسترده در منطقه رخ دهد، ایالات متحده به داخل آن کشیده خواهد شد و ما اصلاً این را نمی‌خواهیم».

او همچنین ضمن هشدار درباره کشیده‌شدن جنگ به کشور‌های خلیج‌فارس، تصریح کرد که «اما مطمئنم همچنان فرصت دیپلماسی وجود دارد، نمی‌توانیم همه چیز را به اراده یک نفر در رژیم صهیونیستی بسپاریم».

عراقچی در خصوص احتمال حمله اسرائیل علیه ایران هم تأکید کرد که «هر حمله‌ای علیه ایران، به معنای عبور از خط‌قرمز برای ما است. چنین حمله‌ای را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم. پاسخ لازم به هر حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران یا هر حمله مشابه داده خواهد شد. اسرائیل پاسخ متناسب به هر حمله علیه ایران را دریافت خواهد کرد».

او همچنین ضمن بیان اصابت ۹۰ درصدی موشک‌های ایران به اهداف خود در عملیات وعده صادق ۲، گفت که «ما به تأسیسات اقتصادی یا غیرنظامی (رژیم صهیونیستی) حمله نکردیم و فقط تأسیسات نظامی را هدف قرار دادیم. اکنون همه اهداف خود را در آنجا شناسایی کرده‌ایم و حمله مشابه به اهداف آنها انجام خواهد شد».

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    3

    یه کم محکمتر حرف بزن،بگو اگر کوچکترین خطایی بکند اورا به جد پشیمان خواهیم کرد وتمام خاک غصبی فلسطین هدف ماخواهد بود،دیگه ضعف وترس وخواری را کنار بگذارید واز شهیدان سلیمانی،رئیسی وامیر عبداللهیان درس سیاست ،درایت ،شجاعت ودلاوری بگیرید تا ایران وایرانی مقتدر بماند،شما یعنی نماینده یک ملت مقتدر وقوی با پشتوانه هزاران سال تمدن هستید درمقابل آمریکای چند دهه ای ورژیم موقت صهیونیستی چندساله،پس مقاوم وایستاده واستوار باشید،شمایک ملت شجاع وآماده فدا کاری درراه خدا وکمک به مظلومان عالم راپشت خوددارید

  • ناشناس
    0

    ایشون تو این سه ماه بیشتر وزیر جنگ حماس بوده تا وزیر خاجه ایران

  • ناشناس
    0

    الکی تهدید میکنی تهران نابود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد