صالحی: ایران هیچ نظری به سرزمین و ثروت‌های عربستان ندارد؛ آماده مذاکره با ریاض هستیم / اروپا گام نخست را برداشته؛ امیدواریم در ماه های آینده، در عمل به وعده های برجام گام های بیشتری بردارند

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران توان تکنولوژیکی لازم برای بازگشت به قبل از برجام را دارد.

صالحی: ایران هیچ نظری به سرزمین و ثروت‌های عربستان ندارد؛ آماده مذاکره با ریاض هستیم / اروپا گام نخست را برداشته؛ امیدواریم در ماه های آینده، در عمل به وعده های برجام گام های بیشتری بردارند

علی اکبر صالحی در گفت وگو با شبکه الجزیره با موضوع «ایران؛ چالش‌ها بعد از کنفرانس ورشو» درباره طرح مذاکرات جدید و انتقاد‌ها درباره توان موشکی ایران تصریح کرد: موضوع موشک‌های بالستیک ایران غیر قابل مذاکره است.
وی کنفرانس ورشو و تلاش‌های انجام شده علیه ایران را شکست خورده توصیف کرد و گفت که ما هیچ اهمیتی برای این کنفرانس قایل نیستیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطر نشان کرد: ما کنفرانس ورشو را بی نتیجه می‌دانیم.
وی با یادآوری ناکامی و شکست مقام‌های آمریکایی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این کنفرانس برای ایران هراسی اظهار داشت: آن‌ها به هیچ تصمیمی در اره ایران دست نیافتند و این یک رسوایی بزرگ برای آن‌ها بود.
صالحی درباره حمایت ایران از مسائل مهم جهان اسلام و حمایت از مقاومت و آرمان فلسطین نیز گفت: افکار عمومی جهان عرب، حقایق را می‌داند و دوست و دشمن را خوب می‌شناسد.
وی همچنین با اشاره به همراهی شماری از کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی و نشستن برخی مقام‌های این کشور‌ها در کنار نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و تلاش برای برقراری رابطه با تل آویو را رسوایی برای برخی حکام عرب برشمرد.
صالحی با تاکید بر توانمندی ایران برای عبور از تحریم‌های آمریکا علیه ایران اظهارداشت: درست است که ما مشکلات اقتصادی داریم، اما ایران با توجه به خودکفایی در بسیاری از زمینه ها، قادر به عبور از این مرحله است.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: ما تجارب زیادی طی ۴۰ سال گذشته به دست آورده ایم و تحریم‌ها موضوع تازه‌ای نیست و ایران درطول این ۴۰ سال قوی‌تر شده است.
وی همچنین با تاکید بر مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد که ما درچهلمین سالگرد انقلاب اسلامی شاهد حضور میلیون‌ها نفر در خیابان‌ها بودیم. ملت ایران حامی نظام جمهوری اسلامی است.
صالحی بار دیگر تاکید کرد که ایران به دلیل خودکفایی در بسیاری از زمینه ها، قادر به ایستادگی در برابر تحریم‌های دشمن است و ایران تسلیم فشار‌های خارجی نخواهد شد.
رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین خواستار پایبندی کشور‌های اروپایی به تعهدات خود در قبال ایران در ارتباط با اجرای برجام شد و اظهار داشت که آن‌ها (اروپایی ها) گام نخست را برداشته اند و امیدواریم در ماه‌های آینده، گام‌های بیشتری بردارند و به آنچه در برجام وعده داده اند، عمل کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره انتقاد‌های برخی کشور‌ها علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران به ویژه در سوریه به تشریح تاریخچه‌ای از فعالیت تروریست‌ها در سوریه پرداخت و افزود: ایران در کنار مردم و دولت سوریه ایستاد و حضورش دراین کشور به درخواست حکومت آن‌ها بود. ایران تصادفی وارد سوریه نشد و بعد از این سال‌ها مشخص شد که چه کسی حق و چه کسی باطل بود. ملت سوریه اکنون آگاه است و آینده درخشانی دارد.
صالحی تصریح کرد: در عراق هم به درخواست دولت منتخب این کشور ورود کردیم، زیرا آن‌ها از ایران برای اخراج تروریست‌ها درخواست کردند و در نهایت بعد از اقدامات متعدد تروریست ها، همه پی بردند که حق با ما بود. حتی بحرینی‌ها از ما خواستند به بحرین بیاییم و با معارضان مذاکره کنیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: ایران جز خوبی برای کشور‌های خلیج فارس نمی‌خواهد. ما خواستار امنیت و ثبات در این کشور‌ها هستیم، اما آن‌ها نگاه دیگری دارند. رئیس جمهوری ایران و وزیر خارجه ما بار‌ها گفته اند آماده مذاکره با عربستان به ویژه درباره مشکلاتشان با ایران هستیم.
صالحی تاکید کرد: ایران هیچ نظری به سرزمین و ثروت‌های عربستان سعودی ندارد. ما آرامش و امنیت را برای همه کشور‌های منطقه می‌خواهیم. این شریان حیات ماست. برای همه این کشور‌ها «خیر» را می‌خواهیم.

منبع: ایرنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 39
  • farshiddd
    0

    چاره ای هم جز مذاکره نخواهییییید داشت

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اینا هر کاری بکنن بازم ملت بیچاره ان

  • مردم
    0

    وقتشه مسئولان دست از خود بزرگ بيني بردارن وبه دهكده جهني بپيوندن

  • تیموری
    0

    با ال نکبت نباید هیچ مذاکره و گفتگویی صورت بگیردوفقط چند تا موشک ابدار براش بفرستیم

  • sgh
    0

    اتحاد همسایگان و حفظ و احترام به منافع ملی همدیگر قطعا جلوی استعمارگری و زورگویی و تهدیدات از سوی کشورهای جهانخوار را به خوبی خواهد گرفت!

  • بنام خدا
    0

    مخالفم هیچ سودی مه نداره هیچ تازه اون موقه یکی از سوژه های سپاه برا تهدیدم کم میشه ثدا صیما میلی هم دیگه نمیتونه برنامع تولید کنید آمار بیکاری افزایش پیدا میکنه

  • محمد
    0

    از شما بعیده که حرف کسی کهداصلا در مقام تصمیم گیری در این حد و اندازه نیست رو تیتر کنین به عنوان چراغ سبز تهران. مگه ایشون چکاره اند که خون اون همه مسلمان یمنی رو و شهدای حج و جنایات دیگرشون و ارتباطشون با صهیونیزم رو نادیده بگیرند و تصمیم اینچنینی بگیرند؟ آل سعود از آمریکا و اسراییل پلیدتره. لطفا در انتخاب تیتر دقت کنین

  • حامد
    0

    مثل اینه که بگی دو قطب هم نام اهنربا همدیگرو جذب کردن! مگه میشه؟!!

  • گلستانی
    0

    توکل بر خداوند بهتر و اطمینان بخش تر توکل به آمریکا و عربستان خبیث هست

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اشتباه روحانی بی توجهی سفارشات رهبری که فرموده بودبه خندهای غربیهابخصوصامریکاییهاگول نخوریدوی بی توجه تذکرات ایشان اهمیت نداددرقلب هسته ای گل یاهمان بتن گرفت ملت ایران رابیچاره کردوخودشومزحکه دنیاکرد

  • محمدعلی گل محمدی
    0

    روابط با عربستان سعودی اشتباه محض هستش

  • ایمان امینی
    0

    یقینا رابطه دوستانه با کشور عربستان منفعت دوجانبه را برای هردو کشور و ملت به ارمغان خواهد آورد ولی موضوع اینجاست که سردمداران فعلی عربستان در توهم قدرت بسر میبرند و مبنای قدرت خود را در تضعیف و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران پایه ریزی کرده اند من بعید میدانم که با وجود حاکمان فعلی عربستان ایده دوستی با این کشور به سرانجام برسد.حکام فعلی سعودی دشمنی بسیار عمیق و ایدئولوژیکی نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارند و قدرت خود را در تضعیف ایران می بینند لذا به نظر من مسئولین کشور باید خیال دوستی با عربستان و شرکای آن را هرچه زودتر از از دستور کار سیاست خارجی خود خارج نمایند و به فکر مقابله با این ایدئولوژی خطرناک ضد ایرانی باشند .توجه به سفرهای خارجی بن سلمان در روزهای اخیر به پاکستان ، هند و چین و حاتم بخشی های بسیار کلان وی حکایت از دسیسه چینی نامبرده علیه کشور عزیزمان دارد .به هوش باشیم که این جماعت به ظاهر مسلمان هیچ بویی از آموزه های ناب اسلامی و انسانیت نبرده اند.و همسایگی و هم مذهبی و حسن همجواری برایشان معنی خاصی ندارد.

  • اسدی
    0

    باسلام. جمهوری اسلامی ایران بایستی تنش زدایی کند وچه بهتر با همسایگانش آن هم بخصوص عربستان سعودی هم به نفع منطقه است و هم بنفع ملت ایران است هرچند ایران وعربستان اختلاف دیرینه دارند بر می گردد به دوان قبل از انقلاب ودروقت حاضر اختلاف عقیدتی به آن مزید علت شده است. بهر حال صلاح مملکت خویش را خسروان دانند.

  • رضا
    0

    مذاکره با آل سعود خبیث یعنی کشتن چندصد نفر زائرخانه خدا پوچ یعنی کشتن هزاران نفر در یمن پوچ یعنی تجهیز کردن تروریست ها برای نا امن کردن ایران پوچ یعنی این همه خون مظلومان مدافع حرم پوچ.آقایون هوس کردن که همه اینها رو نادیده بگیرن چون برای آل سعود خبیث خیر و خوبی میخوان.

  • اکبر
    0

    ما باید با همه کشورها رابطه بر قرار کنیم با مرگ گفتند هیچ اتفاقی نمیفته چهل سال مرگ‌گفتیم خودمان بدبختر شدیم و مردم از نظر اقتصادی فلج شدند

  • علمدار
    0

    نمیدانم چرا مسئولین ایرانی به جای تکیه برتوان توان داخلی هی به پر وپال این وآن میچسبندکدخدای آمریکایی.دوستان اروپایی.برادران عرب و...که همشون میخوان سربه تن ایرانی نباشه.باباجان به داشته های خودتان اعتماد واتکا بکنید.هلند که برابر یک استان کوچک ایرانه ۱۶برابر ایران صادرات کشاورزی ودامداری داره.چون مدیر کار بلدداره.آموزش فنی وحرفه ای اصولی داره.مردمش بافرهنگندانصاف دارند.درنتیجه همشون دررفاهند.مسئولان وزیران و مدیران کاربلدراس کارها بزارن وخوب نظارت کنند.فرهنگ سازی کنن برا مردم .بافساد وارتشا با اشدمجازات مقابله کنند.کارآفرینان وتولیدکنندگان درستکارراحمایت کنند.دست دلالان وواسطه گران زالو صفت راازسر مردم کوتاه کنندما مخترع ودانشمند ونابغه(سرمایه انسانی)کم نداریم.حمایت وتشویق لازم است.سرمایه طبیعی وخدادادی هم که فراوان داریم.چرا بریم التماس ازحاکمان مزدوروکثیف عربستان بکنیم.ما میتوانیم طی یک برنامه کوتاه مدت داخلی باتوان وامکانات داخلی خودمان برتمام کمبودها فائق آییم مثل بخشهای نظامی وآنوقت دیگران محتاج ما خواهندشد.یاعلی مدد

    نظرات شما -
    • بهروز
      0

      آقای صالحی تمام سردمداران حاکمان دشمنان ما احمق هستن آیا میشود بااحمقها مذاکره کردایابه دستور بن سلمان قاشقی چی را،سلاخی نکردند آیا باچنین انسانی که دستورقتل انسانها را به شکل وجیهی میده درست است آیا بایک گرگ میشوددوستی کردیااطمینان کرد

  • داریوش حمیدوند
    0

    والا دیگه آخرشه دانشمند دولت تدبیر جای تأسف داره فقط مااین همه ضربه ازاین وهابیون سعودی میخوریم بعدش میان پیشنهاد مذاکره میدن وقتی اوناشمارو ازدربیرون میندازن حداقل شماازپنجره داخل نشید آقا دولت یهودی آل سعود نمیخوادباشمارابطه داشته باشه شماچی میگید؟! لابدمیخوایدجوونامونا بفرستید اونجاباز آبرومونو وهابیون ببرن بسه آقای صالحی توروخدا

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      آقایون اینقدر ایران رو زیر خفت نبرید اونا باید بیان مذاکره.

    • کاربر ناشناس
      0

      به نظرم باید قبول کنیم مصالح کشور ایجاب میکنه برخی اوقات با دشمنانمون هم مذاکراتی داشته باشیم در گیری در هیچ شکلش برای کشور جایز نیست دشمن الان دقیقا‌میخاد ما را وارد یک درگیری کنه.

    • کاربر ناشناس
      0

      خدانکنه درگیری وجنگ به مردم ما تحمیل بشه وباز مردم مستضعف دفاع کنند و چپاولگران چپاول...ولیییییی اگه جنگ با عربستان وهابی بشه ان شا ء الله چی میییییییشه انتقام طفل شش ساله ای خداااا.

  • محمودشیبانی
    0

    مذاکره با آل سعود به نفع ایران نیست..عینهوبرجام که حضرت آقا داد زدن بی فایده س اینم همون جوری هست بااین تفاوت که اینبار دیگه فرصتی برای جبران نیست.مردم توموضوعات داخلی سلیقه ونظروحزبهای مختلف دارن ولی تومسایل ملی ههمگی یک کلام ویک نفس گوش به فرمان ولی فقیه هستند.اینه قدرت و اقتدار ایران و ایرانی..

  • قاسم حمید
    0

    عربستان بطور دیوانه وار با ایران ضدیت دارد یک کشور نیم وجبی ناشر تروریزم اسراییل وامریکا شده در منطقه عربستان باید بطورمداوم رصد شود وانچنان از نظر نظامی آماده باشیم تادرصورت کوچکترین اشتباه نظامی علیه ایران با همکاری اسراییل در کوتاهترین زمان باخاک یکسان شوند هم اسراییل هم عربستان بجز کعبه .۲هسته ای شدن عربستان در درازمدت فقط باهدف حمله اتمی به ایران است ولاغیر پس باید سیاست باخاک یکسان شدن عربستان در کسری از روز اتخاذ شود برای روز مباد .برای حفظ اسلام باید بعضی جاها هزینه کنیم هزینه هایه زمنگیر کننده تا نابودی وسوزاندن ریشه فساد عربستان سگ ولگرد امریکاست در منطقه دارد به سمت وسویه خرابات میرودمذاکره مردود است با این کشور گستاخ .حتی اگر مذاکره شد نباید اعتماد کرد.

  • مجید
    0

    تازه بعد چهل سال فهمیدم دوران جنگ و زورگویی تمام شده باید با جهان تعامل و گفتگو کنیم البته اگه توش اختلاس و دزدی در نیاد

  • فرهاد
    0

    مذاکره با ال سعود یعنی تمسخرخون هزاران شهید خصوصن شهدای مکه ومنا..ال سعودهرگز به چیزی کمترازنابودی نسل اریایی راضی نبودن ونیستن..این حرفای این جماعت مرعوب و بی غیرت باعث خفت و سرشکسگتگی ایرانی جماعته

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مرگ بر عربستان وهابی کودک کش ...هنوز خبر شهادت طفل شش ساله که جلوی مادر سر بریدند جلوی چشم من است.. . بخدا امروز در حرم امیر المومنین دعا کردم توفیق جنگ با وهابیت آل سعود عربستان نصیبم شود حداقل یکی از این وهابی های کثیف را بکشم وانتقام بگیرم بعد هر چه خدا بخواهد.

  • محمد
    0

    آل سعود ؟؟؟ مذاکره؟؟؟ سر تعظیم به شیاطین؟؟ لعنت خداوند بر شما !!! ظریف «««« وای ب حالت اگر خامنه‌ای حکم جهادمان دهد،

  • گروس
    0

    ما باید بر اساس منافع ملی کشورمان با همه کشورهای دنیا به خصوص همسایگان روابط خوبی برقرار کنیم و رابطه دوستی دوستانه داشته باشیم

  • علمدار
    0

    آقای صالحی مردم‌گرسنه هستند شما برای این مددم‌چه کردی شخصا هر کس دوست داره باهرکشوری رابطه داشته باشه ما که اختیار همه دستمون نیست بخدا بیخیال فکر نون وآب مردم باشید لطفا گوشت امروز ۱۲۵ هزارتونان شد خبر دارید

  • کاربر ناشناس
    0

    بهترازتوهم دربیاییم دنیابرای پیشرفت نیازبه ارتباط داره

  • باتشکر
    0

    ممنون وسپاس گذار هستم اگرهمانند شما همه کسانیکه به نوبه خودشون در جایگاهی که هستن با اعتماد بنفس و درستکاری بجز موفقییت ایران به فکر چیز دیگری نباشند و محکم برای کشورمان گام بردارند انشاالله به زودی پیروزی کامل از ان ملت ایران است به امید آنروز

  • ابوالفضل رفعتی
    0

    درصورت عرد خواهی از ملت ایران وتغیر سیاست خارجه وپایان دادن به جنگ یمن

  • محمدرضا قشقایی
    0

    آل سعود حکومتی نیست مگر آلت دست آمریکا هرزمان آمریکا دست از خباثت و دشمنی با مردم ایران دست کشید این دست پرورده کودک کش هم شاید بتوان امیدی به بهبود روابط با آن داشت...آقای صالحی خودت خسته نکن

  • کلاهی
    0

    به نظر من گفتگو با عربستان به معنی سرپوش گذاشتن به روی تما جنایاتی که عربستان در منطقه خاورمیانه مرتکب شده به خصوص ایران این یعنی خیانت

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      مذاکره با عربستان سعودی یعنی مذاکره با‌ارهاب وشکستن ‌اسلام وبلخصوص شیعه

  • حسن
    0

    ال سعود اصلا قابل اعتماد نیستند و حتی انسانیت هم ندارند ارتباط با آنها ننگ است

  • تشکر
    0

    در جواب به اون دوستایی که می گن با جهان تعامل داشته باشیم ایران مشکلی نداره مگه نخواستیم رابطمون رو با امریکا بهتر کنیم چی شد اون فاجعه برجام پیش اومد که همه پایبند بودن ایران رو تایید می کردن ولی امریکا اومد بیرون این هم از اروپا به ما می گه موشک نساز ظریف حرف خوبی زد اگر موشک نسازیم با شمشیر از خودمون دفاع کنیم امریکا تو موشک نساز به یمن حمله کردی به عراق حمله کردی به افغانستان حمله کردی سابقه دوبار استفاده از بمب هسته ای رو داری مشکل اصلاح طلبان و به ظاهر روشنفکران

  • علیرضافرزانه آزاد
    0

    ازاین وزارت خارجه غیرانقلابی غربگرای واداده ومنفعل که چیزی ازعزت ملی نمیداند وبیشتر نگران غربی هاست وبی اعتمادبه توانائیهای ملت خود امید خیری نمیرود اگرمسئولی بابن سلمان روبوسی کند آرزومیکنم که منهم خالداسلامبولی شوم ومعامله انورسادات رابااو بکنم

  • فرزانه
    0

    من افکارآقای صالحی را انقلابی تر واوراصادق تر از سایر دولتمردان لیبرال میدانستم..تااینکه این حرف نیابتی ایشانراخواندم..بهتراست ایشان روپوش سفید شانرابپوشند وبکار علمیشان بپردازند وسخنگوی لیبرالهای وزارت خارجه دولت بی تدبیر وناامید نشوند بگذاریدخود آنها با آن خنده های لوس که به دشمنان میزنند مسئول خرابکاری هایشان باشند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد