انتقادات تند دو نماینده کُرد مجلس از اردوغان: کُردها چه هیزم تری به دولتها فروختهاند؟ /چرا در مقابل اردوغان ملعون سکوت میشود
محمد قسیم عثمانی و جلال محمود زاده از نمایندگانی کُرد مجلس بودند که در نطق میان دستور خود در نوبت عصر مجلس شورای اسلامی از حمله ترکیه به کردهای سوریه انتقاد کردند.
به گزارش خبر فوری ، محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به عنوان یک کرد ایرانی که ایران را از همه شما بیشتر دوست دارم میخواهم سوالاتی را مطرح کنم. کردها چه بدی نسبت به کشورها داشتهاند که مورد ستم قرار میگیرند؟ چرا کردها در معادلات سیاسی منطقه همواره مورد معامله قرار میگیرند؟ چرا برای تحقق رویای دیرینهشان به عنوان تنها ملت بیدولت در دنیا زمین و زمان آنها را دچار خطای استراتژیک میکند؟ چرا از کردها در جهت مرزداری و مبارزه با تروریسم استفاده میشود ولی بعد با رفتاری غیرانسانی و با خیانت از سوی جامعه بینالمللی مواجه میشوند؟
وی ادامه داد: چرا کردها را به میز مذاکره میخوانید ولی با تیر و لشگرکشی جوابشان را میدهید؟ چرا سهم کردها از رفاه، اشتغال و سرمایه گذاری در کشورها کم است؟ محرومیت تنها ارث دولتها در مناطق کردنشین است. کردها چه هیزم تری به دولتها فروختهاند؟ آیا کردها چیزی جز حقوق حقه شهروندی میخواهند که مورد این هجوم و حملهها قرار میگیرند؟ امروز در مقابل این اردوغان ملعون با بیمهری سکوت میشود. مردم بیگناه کُرد فقط به جرم کُردبودن به خاک و خون کشیده میشوند. دولتها بدانند که سکوت آنها لکه ننگی به تارک آنها خواهد بود و کینهای را در دل کردهای جهان ایجاد خواهد کرد، اما روزی این عقدهها گشوده میشود و دولتها ناچارند هزینه آن را بپردازند.
قسیم عثمانی اظهار کرد: ساکتین این فتنه بدانند که آنها نیز شریک جرم هستند و مدعیان حقوق بشر باید دیگر بعد از این از بشر و حقوق بشر صحبتی به میان نیاورند. اکنون به اربعین حسینی نزدیک میشویم به عنوان یک ایرانی و کرُد اهل سنت برداشت من از شهادت امام حسین (ع) این است که باید به تکلیفمان عمل کنیم. فرهنگ حسینی یعنی انسانها به تکلیف خود عمل کنند و نتیجه را به خدا واگذار کنند. امروز من به عنوان یک کرد ایرانی از نمایندگان و دولت انتظار دارم در این مقطع تاریخی در مقابل اردوغان فاشیست، قاتل و جانی، موضعی انسانی و حسینی بگیرند و ضمن محکوم کردن این جنایات اقدامی عملی در جهت توقف این نسلکشی رژیم منفور ترکیه و اردوغان انجام دهند. به هیچ وجه سکوت قابل بخشش نیست و نخواهد بود. ما کردها فقط یک جرم داریم و آن هم این است که مرد هستیم حتی وقتی که مردهایم.
ایران و جامعه جهانی جلوی کشتار ترکیه را بگیرند
جلال محمودزاده هم نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس، گفت: از همکارانی که امروز با قاطعیت حمله ترکیه را محکوم کردند قدردانی میکنم. نهادهای بینالمللی، دولتهای جهان و مردم ایران نیک میدانید که ملت کُرد در طول تاریخ توسط دولتهای استعمارگر مورد سوءاستفاده بودند. ۱۸۲ هزار کرد عراق در زمان صدام جنایتکار در طول فقط چهار ماه زنده به گور شدند. کردها بمباران شیمیایی حلبچه و سردشت را تجربه کردند، اما هیچگاه از پا ننشسته و با حکومتهای فاشیت و زورگو مبارزه کردند.
بر اساس آنچه که ایسنا منتشر کرده است، نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضروری است دولت جمهوری اسلامی ایران، آقای رییس جمهور، سازمان ملل متحد، کشورهای اروپایی، دولت سوریه و اتحادیه کشورهای عرب جلوی تهاجم درنده ترکیه را بگیرند و اگر نمیتوانند حداقل در جنگی برابر بدون تجهیزات و هواپیماهای پیشرفته در برابر کُردها قرار بگیرند تا در میدان جنگ مشخص شود که چه کسی مرد جنگ است. دولت سوریه نباید بیش از این سکوت کند. آیا شهرهای کردنشین سوریه جزو خاک این کشور نیست؟
تقدیر جمعی از نمایندگان کرد کشور از نظام جمهوری اسلامی
همچنین طبق گزارش مهر در پایان جلسه علنی نوبت عصر روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت اظهارداشت: نمایندگان کرد کشور در نامه ای از خدمات نظام جمهوری اسلامی تشکر کرده و اعلام نمودند این خدمات قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست.
در این نامه تاکید شده است: امیدوارم دولت ترکیه نیز بر سرعقل بیاید و دست از ظلم به کردهای سوریه بردارد.
منبع: خبر آنلاین
38
خداوند ریشه ظلم وظالم رابخشکاند.این سیاست ترکیه واردوغان بسیار کثیف است شریک دزد ورفیق غافله هستند مستقیم ازآمریکا دستور می گیرند .وباآنها جنگ زرگری می کنند.ترکیه جزئ کشورهای اسلامی وجنبش عدم تعهد وناتو و.......چند جای دیگراست.که عضویت درناتو با همه عضویت ها مغایرت دارد
آقای عثمانی زمانی که پژاک جوانان ایران را در جنگ تحمیلی و قبل و بعد از آن میکشتند شما کجا بودید
چرا بحث را قومیتی می کنید؟ منظورتان از قوم بی ملت چیست؟