علی شریعتی؛ ساواکی یا انقلابی؟

۲۹ خرداد سالروز درگذشت مردی است که اگرچه در تنهایی‌ دار فانی را وداع گفت اما همچنان و چهل و پنج سال بعد مرگش، تفکراتش محل مناقشه میان دوست‌داران و منتقدینش است‌.

علی شریعتی؛ ساواکی یا انقلابی؟

در این ویدئو همراه ما باشید تا نگاهی به زندگی و تفکرات شریعتی داشته باشیم و داستان ارتباطش با ساواک، انتقادات از حجاب همسرش و اختلافش با شهید مطهری را نیز روایت کنیم.

تماشای این ویدئو را از دست‌ ندهید و برای موافقین و مخالفین شریعتی نیز ارسال کنید تا پیرامون آن نظر دهند‌.

 

حجم ویدیو: 10.77M | مدت زمان ویدیو: 00:05:23 | دانلود ویدیو
منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • ناشناس
    0

    مگه حتما باید ادم یا ساواکی باشه یا انقلابی باشه؟!؟!
    مثلا mi6یا ciaچشه؟!
    تاریخ در مورد این شخص قضاوت خواهد کرد.

  • ناشناس
    5

    شریعتی قبل از سال ۵۷ روشنفکران ایران را آماده انقلاب اسلامی کرد . بعد از انقلاب متوجه شد آن چیزی که هدف او بوده محقق نشده ، او در بایکوت ( حصر خانگی و دور از اجتماع ) سقط شد .

  • انقلابی ؟!!!
    7

    علی شریعتی گروه های مسلح را ایجاد کرد ، گروه هایی که اول به اسم اسلام تشکیل شدند اما بعد تفکرات مارکسیستی را دنبال کردند مزدوران روسیه در ایران در هر صورت علی شریعتی موجب تسریع در تشکیل گروه های مسلح شد .
    یه جورایی شریعتی معمار انقلاب ۵۷ بود . بعد از کشور خارج شد . مثل آنهاییکه فرزندانشان در آنریکا هستند ، خودشان اینجا نعره مرگ بر آمریکا سر می دهند .

  • محسن
    4

    میگویند شب مطالعه کنید خوابتان ببرد..یک شب به یاد 14 سال پیش که خیلی شریعتی میخوندم، دوباره شریعتی خوندم ..تا صبح بیدار بودم:) شریعتی نه تنها جلوتر از زمان خودش بود( بدون هیچگونه خودشیفتگی) بلکه متاسفانه باید گفت هنوز از امروز هم جلوتر است..گاهی نمیشه از جمله هاش به راحتی گذشت.هر جمله او ، انسان رو به فکر میبره..ولی شما سخنران های معروف امروز رو با ایشون مقایسه کنید..بعد خودتان قضاوت کنید..هنوز هم وقتی نمایشگاه کتاب میگذارند غرفه های فروش کتاب های شریعتی ( سخنرانی های کتاب شده) شلوغ تر است..درباره تهمت ساواکی بودن هم..چند سال پیش یکی از اپوزوسیون به یکی دیگه گفت: ( شما چون خودتان در آن زمان جرات نداشتید این حرف ها رو بزنید از روی توهم فکر میکردید هر کس بتواند چنین انتقاد هایی رو مطرح کند حتما از خودشان( ساواکی ) است)..در ضمن یادتان باشد حسینیه ارشاد به دستور ساواک ( که نامه اش الان هست ) بسته شد ایشون رو ساواک دستگیر کرد و فشار سنگین روحی به او آورد..اصلا طرح بحث ساواکی بودن شریعتی به نظر من عقب موندگیه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها