مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی:

تا وقتی با امثال صدیقی و پناهیان برخورد نشود، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تا وقتی تکلیف واعظ توهین‌کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید.

تا وقتی با امثال صدیقی و پناهیان برخورد نشود، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید

مسیح مهاجری در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

مسئولان دولت و نظام برای اجرای حکم شرعی و قانونی حجاب نمی‌توانند با توسل به روش‌هائی از قبیل گشت ارشاد و بگیر و ببند‌های معمول موفق شوند.

دستیابی به هدف شرعی و قانونی در این زمینه به تجدید نظر اساسی در عملکرد‌های مسئولین و سیاست‌های موجود و معمول حکمرانان نیاز دارد.

حتی ما نیرو‌های باسابقه و شناخته شده انقلاب و نظام که عمرمان را صرف خدمت به اسلام و تقویت آرمان‌های انقلابی و ترویج ارزش‌های دینی کرده‌ایم، اکنون به خاطر حاکم شدن فضای پرمغالطه بر جامعه که محصول قدرت گرفتن عناصر و جریان‌های افراطی است، چاره‌ای غیر از این نداریم که قبل از هر اظهارنظری، شهادتین سیاسی بر زبان و قلم جاری کنیم تا به بی‌دینی و ضدیت با انقلاب و نظام متهم نشویم. به همین دلیل اکنون که می‌خواهیم درباره گشت ارشاد اظهارنظر کنیم شهادت می‌دهیم مسلمان شیعه اثناعشری هستیم و به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی التزام عملی و زبانی و قلمی و قلبی داریم.

این اعتقاد شرعی‌مان را نیز اضافه می‌کنیم که حجاب، یک حکم الهی است و رعایت آن قطعاً به سلامت اخلاقی جامعه کمک می‌کند. این را هم قبول داریم که دشمن برای ترویج بی‌حجابی در ایران برنامه دارد و تمام ایرانیان غیور لازم است برای خنثی‌سازی این توطئه دشمن برنامه حساب شده، معقول و منطقی داشته باشند.

اما حضرات مسئولین مطمئن باشند بدون بازگشت به اصول و آرمان‌های اولیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی که در قانون اساسی متبلور هستند، هیچ توفیقی برای اجرای احکام شرعی و مقررات قانونی مرتبط با شرع به دست نخواهند آورد.

علت، کاملاً روشن است و تعجب در اینست که حکمرانان ما چرا به موضوعاتی با اینهمه وضوح و بداهت توجه ندارند و عجیب‌تر اینکه بعد از اینهمه شکست در تلاش‌های مکرر در زمینه موضوعات مشخص باز هم به سراغ امتحان کردن همان روش می‌روند و از خیرخواهان دلسوز هم نمی‌پذیرند که این روش‌ها جواب نمی‌دهند و باید به مسیر صحیح بازگردند.

منظور کسانی که توصیه می‌کنند روش‌های تجربه شده و شکست خورده را کنار بگذارید این نیست که حکمرانان از حکم شرعی و قانونی حجاب صرفنظر کنند و کشف حجاب را به رسمیت بشناسند. منظور اینست که مدیریت جامعه براساس سیاست‌هائی مبتنی باشد که مردم را به دین جذب کند و گرایش قلبی به انجام وظایف دینی و احکام الهی به وجود بیاورد.

عملکرد‌ها متأسفانه اکنون در جهت عکس آن چیزی است که باید باشد و همین نوع عملکرد است که میان مردم و مسئولین و حتی احکام دینی فاصله می‌اندازد.

مردم می‌گویند شما که به نام دین بر این کشور حکومت می‌کنید اگر بی‌عدالتی، تبعیض، مماشات با مفسدان، نادیده گرفتن اهانت به پیامبر و امیرالمؤمنین در موارد خاص، تکریم کسانی که تخلفشان در جابجائی اموال و زمین و باغ کاملاً محرز و دروغ بستنشان به امام زمان کاملاً مستند است، خواست دین است ما را با چنین دینی نسبتی نیست.

حکمرانان بپذیرند که فقط همین دو فقره اخیر مماشات با آن واعظ اهانت‌کننده و تکریم این امام جمعه موقت مرتبط با ماجرای باغ گل اُزگُل، میلیون‌ها نفر را نسبت به دین بدبین و در اعتمادشان به نظام تزلزل ایجاد کرد، چون این برخورد‌های حاکمیتی به نام دین صورت گرفته‌اند. اگر گزارش‌هائی برخلاف این واقعیت به حکمرانان رسیده، لازم است در گزارشگران تجدید نظر کنند و تردیدی به خودشان راه ندهند که این گزارشگران حتی اگر خودشان افراد صالحی هستند، از متن جامعه بی‌خبرند. در چنین وضعیتی چگونه فکر می‌کنند ازسرگرفتن مبارزه با بی‌حجابی جواب می‌دهد؟!

با عملکردی که ما داریم، دشمن برای اجرای برنامه‌هایش به هیچ تلاش و سرمایه‌گزاری و هزینه کردن و حتی تبلیغات نیازی ندارد. ما با کارهائی که می‌کنیم به صورت مجانی برنامه‌های دشمن را به دقیق‌ترین شکل به اجرا درمی‌آوریم.

 

برای خنثی کردن توطئه دشمن، این ما هستیم که باید در سیاست‌هایمان و عملکردهایمان تجدید نظر کنیم. اگر ما عدالت را بدون اغماض اجرا کنیم، تبعیض‌ها را کنار بزنیم، مفسدان را بطور یکسان به محاکمه بکشانیم، متخلفان را در هر مقام و لباس و جایگاهی که هستند به سزای تخلفشان برسانیم، بحران اقتصادی را ریشه‌کن نمائیم، مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم، آزادی‌های مشروع را تأمین نمائیم و حقوق قانونی مردم را به رسمیت بشناسیم، بدون اینکه نیازی به گشت ارشاد و بگیر و ببند باشد مردم احکام دین و قانون را داوطلبانه عمل می‌کنند، نقشه دشمن نقش بر آب می‌شود و ریزش‌ها به رویش‌ها تبدیل می‌شوند. در غیر اینصورت، متأسفانه باز هم دین باید هزینه اشتباهات حکمرانان را بپردازد. چرا اینهمه از دین خرج می‌کنید؟

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 39
  • ناشناس
    5

    لباس روحانیت نمی‌تواند مصونیت برای فرد ایجاب کند، که هر کاری خواست انجام دهد و هرچه خواست بگوید کما اینکه از ابتدای انقلاب هم اینگونه نبوده و برخورد شده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فعلا که هیچ برخوردی نشده با این دو نفر . حالا پناهیان با یه توبه میشه بخشیده بشه چون میگیم خطای گفتاری بوده ولی صدیقی با اعتماد مردم بازی کرده و بدتر از اون بهونه ای بود که آورده و سکوت دستگاه قضایی .
      ادم شک میکنه اصلا خدایی که امثال این افراد به ماها معرفی کردن وجود داشته باشه

  • ناشناس
    1

    حاج آقا این حرفها اثری در اینها ندارد چون فقط خودشان را ملاک قرار می دهند

  • ناشناس
    1

    وَرَأَيْتَ النَّاسَ (یخرجون )فِي دِينِ اللَّهِ أَفْوَاجًا

  • ناشناس
    1

    به نظر من لازم به برخورد نیست هر کسی کوچکترین قدمی بردارد که خواست ملت نباشد کاملا از حافظه ملت پاک می شود

    نظرات شما -
    • من که نوشتم شما پیگیری کن
      0


      بهتره که ستاد امر به معروف نهی از منکر برای کارهای دیگری هم تلاشی بکنه
      فقط خروجی کارهاشون روی چند سانت روسری و مانتو نباشه
      کارهای مهمتری هم هست
      خاهشن قاونون بزارین قانونی بزارین
      هر کسی در هر پست و مقامی در این اوضاع قیمت دلار و ارز
      سفر خارجی برود به او حق الجلسه و حق المسافرت هزینه سفر خارجی و ماموریت خارجه یا .... داده نشود
      با این فقر و فلاکتی که در مملکت هست
      برخی ها مدام برای خودشون سفر خارجی ترتیب میدن
      با پول دستگاه و اداره مربوطه دلایل سفر ارائه میدن بعدش میرن خوش گذرونی خارج .
      بعدش هم حق ماموریت برای خودشون رد میکنن
      سالی 3 تا سفر خارجی چندین روزه میروند
      حق ماموریت هم در فیشش میگیره
      خب رفتی گردش خارج خوش گذشته بهت . صبحانه ناهار شام با پول بیت المال هزینه نمودی . دیگه حق ماموریت چیه که برای خودت در فیش درج میکنین !!؟؟
      حواست به مردم هم باشه

  • ناشناس
    3

    سخنرانی امام خمینی مردخداعارف بزرگ درموردحجاب گوش دھیدیادتون نرہ تواینترنت

  • ناشناس
    1

    تا وقتی رفتار دوگانه مشاهده می شود به هیچ چیز اعتماد نداریم حتی به توان موشکی برای مقابله با دشمنان قسم خورده ایران (آمریکا اسرائیل انگلیس)اولین قدم درحال اعتماد مردم «راستگویی»است و بس

  • ناشناس
    2

    حق

  • alip
    83

    جناب پناهیان هیچ اهانتی به پیامبر عظیم الشان اسلام نکرده بلکه راه روش پیامبر ص
    را توضیح میداد واینکه از راه خداوند کوتاه نخواهد آمد به هیچ‌وجه
    حالا یه عده خائن منافق سعی میکنن خرده حسابهای خود با پناهیان از این خطای کلامی حساب کنن امری جداست
    پناهیان از مخلصین پیامبر خدا صلوات الله علیه و اهلبیت علیهم صلوات الله میباشد

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      سلام خدا.

  • ناشناس
    0

    باید در سیاست‌هایمان و عملکردهایمان تجدید نظر کنیم. اگر ما عدالت را بدون اغماض اجرا کنیم، تبعیض‌ها را کنار بزنیم، مفسدان را بطور یکسان به محاکمه بکشانیم، متخلفان را در هر مقام و لباس و جایگاهی که هستند به سزای تخلفشان برسانیم، بحران اقتصادی را ریشه‌کن نمائیم، مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم، آزادی‌های مشروع را تأمین نمائیم و حقوق قانونی مردم را به رسمیت بشناسیم، بدون اینکه نیازی به گشت ارشاد و بگیر و ببند باشد مردم احکام دین و قانون را داوطلبانه عمل می‌کنند،

  • ناشناس
    0

    باید در سیاست‌هایمان و عملکردهایمان تجدید نظر کنیم. اگر ما عدالت را بدون اغماض اجرا کنیم، تبعیض‌ها را کنار بزنیم، مفسدان را بطور یکسان به محاکمه بکشانیم، متخلفان را در هر مقام و لباس و جایگاهی که هستند به سزای تخلفشان برسانیم، بحران اقتصادی را ریشه‌کن نمائیم، مشکلات معیشتی مردم را حل کنیم، آزادی‌های مشروع را تأمین نمائیم و حقوق قانونی مردم را به رسمیت بشناسیم، بدون اینکه نیازی به گشت ارشاد و بگیر و ببند باشد مردم احکام دین و قانون را داوطلبانه عمل می‌کنند،

  • حسن . بیسواد.
    2

    اتفاقی نیفتاده که بیخودی شلوغش میکنید یک کار عادی در کشور ماست.

  • ناشناس
    0

    100% باید برخورد بشه تا جامعه یه سر سوزنی امیدوار بشه

  • همرزم هادی
    1

    صدمه ی که دردینداری جوانان بوجود آمده دراین سالها بی سابقه است

  • ناشناس
    0

    از این صدیقی و پناهیان ها خیلی زیادند

  • ناشناس
    44

    تا وقتی امثال تو دو قطبی ساز که برای سیاسی کاری قلم می زنید آن هم به دروغ ولی کاری با شما ندارند همین هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      بعله شما که حتما درست میفرمایید !!!!

    • ناشناس
      2

      دیدی گفتم اوباش را با حرف حساب چکار .نمونه .

    • ناشناس
      2

      نابینایی یا ناشنوا !!! کجاش دروغ بود ؟

    • ناشناس
      0

      برای فهمیدن دروغش از فضای مجازی زرد دنبال نکن!!

  • ناشناس
    1

    بحث خودی و ناخودیه

  • قمصری
    1

    گیرم که در این دنیا باز خواست نشدند فردای قیامت چه جوابی دارند مسببین از دین زدگی جوانها امثال اینها هستند

  • محمد
    22

    آقای مهاجری شما قبل از جریان دو نفر یاد شده با برخود بی حجابی مخالف بودید از کجا معلوم بعد بقولتان بر خرد با دونفر یاد شده بهانه دیگری سر هم نکنید پس لازم است خودتان قبل از هر کسی صداقت داشته باشید
    فاین تذهبون

  • ناشناس
    1

    جناب مهاجری سعید طوسی یادت رفت.

  • ناشناس
    1

    واز بحث شیخ ازگل رفت

  • مهدی
    2

    تا وقتی هفت،هشت یا ده درصد جامعه خودی و بقیه غیر خودی هستند اوضاع همین است که می بینید!

  • ناشناس
    7

    جناب حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا مسیح مهاجری ،مدیر و مسول روزنامه جمهوری اسلامی ایران

    سلام علیکم
    احتراما به استحضار می‌رسانم که کدام موارد تخلفات برخی از روحانیون را در گذشته اصلاح شد که این دو مورد، باغ ازگل و توهین به پیامبر عظیم شان اسلام حضرت محمد( ص) توسط این دو روحانی مدعی دین و دیانت اصلاح گردد!!؟؟
    لذا جنابعالی یا اینکه بطور کلی از گود خارج یا اینکه میدانید و دنبال طرف داری بیشتر به دلایل........‌.. نزد افکار عمومی هستید !!!!
    به نظر میدانید و خوب هم بلدید و دنبال محبوبیت بیشتر خود هستید که داوای درد چیز دیگر است ،نظیر معشیت مردم و نگرانی از وضعیت موجود اقتصادی و گرانی و تورم افسار گسیخته میباشد.
    اکثرا شماها حداقل یک زندگی بدون نگرانی از لحاظ منابع مالی و حقوق و دستمزد،مسکن ،خود رو و مزایای دیگر را دارا و متاسفانه با مردم فاصله و پشت میز نشین شدید.
    متاسفانه هر کسی سر جای خود نیست و مدعیان ولایت مدار خودشان تیشه به ریشه ولایت و رهبری می‌زند و هر کجا کم می‌آورند رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خامنه اي(دامت برکاته ) را برای اهداف خود هزینه می‌کنند.!!!!
    جنابعالی با سبقه 45 سال کار چه اقداماتی که در راستای خواست مردم طبقه سه میباشد تاکنون انجام دادید !!!؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      خوب راهش را بلدی در تنظیم متن نظر غیرقابل انتشار خود از چندین عبارت و واژه خاص پسند استفاده کنی که منجر به انتشار نظرت بشود!

  • ناشناس
    1

    دقیقا

  • ناشناس
    1

    همچنین فرزندان رفسنجانی

  • ناشناس
    4

    پناهیان تنها کسی بود که حرف مرا راجع دشت امامزاده فهمید شما دیوار می کشید بلد نیستید کپی پیست از من

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ساقی مواد ت رو عوض کن وقتی خود امامزاده منبع در امد ه پس دم زدن از دشت امامزاده نشان از نفهم بودن ت

  • ناشناس
    1

    تازه چای دبش تازه فولاد مبارکه تازه مس سیرجان تازه دکل گم شده تازه بیکاری جوانان

  • ناشناس
    1

    جالبه که صدیقی خودش رییس ستاد امر به معروفه و نقش اساسی در بگیر ببند حجاب دارد

  • ناشناس
    0

    بعضی ها مســــاوی ترند!!!!

  • ناشناس
    0

    جواب 11:22 و 11:24 تو که همان حرفهای مهاجری نوشتی از خودت چیزی بگو

  • مملی
    0

    اینجا به تو از مهر و وفا هیچ نگویند
    چون دغدغه مردم این شهر حجاب است
    از سفره خانه مردم هیچ نماده
    دزدی و حرام خواری در این شهر ثواب است
    هرکس پریشان کند موی بهر معشوق
    آن اهل گناه نیست دیوانه وعاشق و خراب است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها