رئیس قرارگاه احیای بینش امربه معروف و نهی ازمنکر خبر داد:

راه‌اندازی دکتری رشته امر به معروف و نهی از منکر

رئیس قرارگاه احیای بینش امر به معروف و نهی از منکر گفت: «قرار است رشته‌ای در مقاطع ارشد و دکتری به‌عنوان رشته امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی و محتوای درسی در این زمینه تولید شود.»

راه‌اندازی دکتری رشته امر به معروف و نهی از منکر

مهران صمدی یکشنبه شب در وبینار اولین جلسه‌ی مجازی تبیین رویکرد‌های جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر که توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد، افزود: اعضای هیات علمی متخصص و علاقه‌مند می‌توانند در زمینه تولید محتوای کتاب‌های آموزشی این رشته با ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور همکاری کنند.

وی ادامه داد: وقتی‌که بحث ۲ فریضه امر به معروف و نهی از منکر مطرح می‌شود بلافاصله ذهن‌ها به سمت مقوله حجاب و عفاف می‌رود در صورتی‌که عرصه این ۲ فریضه به مراتب گسترده‌تر از حجاب و عفاف است.

او اضافه کرد: حجاب و عفاف خیلی هم مهم است، اما عرصه‌های دیگری هم هست که ما نباید از آن‌ها غفلت کنیم به‌عنوان مثال اگر امروز به یک هموطن توصیه می‌کنیم که ماسک بزند یا اگر به یک عابر می‌گوییم از خط عابر یا پل عابر پیاده تردد کن داریم امر به معروف می‌کنیم و اگر به یک هم‌وطن می‌گوییم که سفر غیرضروری نرود یا اگر به یک راننده گفته می‌شود که چراغ‌قرمز را رد نکن یا اگر به یک کاسب توصیه می‌کنیم که گرانفروشی نکند یا اگر به یک همسایه توصیه می‌کنیم که با آب شرب ماشین را نشوید داریم نهی از منکر می‌کنیم.

وی در خصوص توضیح رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ادامه داد: عرصه‌های فریضتین در تمام عرصه‌های زندگی ساری و جاری است و مصداق دارد برای همین، اولین گامی که می‌خواهیم برداریم این است که تبیین کنیم که عرصه‌های ورود فریضتین کجاست؟ و اولویت‌ها چه چیز‌هایی هستند؟

رییس قرارگاه احیای بینش امر به معروف و نهی از منکر گفت: کسی که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر کند باید دانش داشته باشد. اعضای هیأت علمی در رشته تخصصی خودشان دانش دارند؛ به طور مثال یک دکترای اقتصاد می‌تواند در حوزه‌های احتکار، گرانفروشی و بانکداری ورود کند و یک دکترای محیط‌زیست می‌تواند در حوزه‌های جنگل خواری، کوه‌خواری، معدن، شهرسازی یا فاضلاب‌های شهری ورود پیدا کند و یک دکترای مهندسی عمران می‌تواند در حوزه ساخت و ساز و کم‌کاری‌ها و غفلت‌ها و سوء استفاده‌هایی که می‌شود حاکمیت را امر به معروف یا نهی از منکر کند.

صمدی افزود: فلسفه تشکیل این گروه‌های مطالبه‌گری توسط اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، تشکیل گروه‌های مطالبه‌گری و گشت ارشاد مسوولان است. یعنی این‌ها می‌آیند از مسوولان مطالبه‌گری می‌کنند و غفلت‌ها و ترک فعل‌ها و اشکالات را متذکر می‌شوند.

وی ادامه داد: در گام اول می‌بایست یک تفاهمنامه‌ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و ستاد امربه معروف و نهی از منکر خراسان رضوی امضا شود که کارشان این باشد که در حوزه دانشی، بینشی، حقوقی و معاضدت‌های قضایی ستاد و قرارگاه را حمایت و کمک کنند.

رشته تحصیلی دکتری امربه‌معروف و نهی از منکر راه‌اندازی می‌شود

رییس قرارگاه احیای بینش امر به معروف و نهی از منکر گفت: بعد از امضای تفاهمنامه، شرکت همکاران در دوره‌های امر به معروف و نهی از منکر است تا از نظر علمی، دانشی و معرفتی کاملاً اشراف پیدا بکنند و با آداب، مراتب، مراحل و نحوه ادای فریضتین آشنا بشوند، چون گاه افرادی که در این حوزه‌ها تخصص و اشراف ندارند به نیت امربه معروف وارد می‌شوند، ولی در عمل مرتکب منکر می‌شوند.

صمدی افزود: کار بعدی جمع‌آوری شبهات است چرا که به طور قطع دانشجویان شبهاتی خواهند داشت و همچنین اعضای هیات علمی سوالاتی خواهند داشت که ما مایلیم که این پرسش‌ها جمع‌آوری شود تا این‌ها را به نزد آقای گلپایگانی دبیر و قائم مقام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تقدیم کنیم و ایشان به این شبهات پاسخ دهند.

وی ادامه داد: نکته بعدی که می‌خواهیم انجام شود این است که انتظار داریم هدایت پایان‌نامه‌ها به سمت موضوعات میان رشته‌ای برود و تا پایان سال ۱۴۰۰ در حوزه مهدوی هزار پایان‌نامه و رساله و در حوزه فریضتین حداقل در هر استان سه رساله به این سمت هدایت بشود نه این‌که دفاع بشود بلکه عنوان تصویب بشود و دانشجو شروع به تحقیق کردن کند.

رییس قرارگاه احیای بینش امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: اقدام بعدی که بسیار مهم است تشکیل گروه‌های مطالبه‌گری است که کسانی که مایلند گروه‌های مطالبه‌گری را تشکیل بدهند می‌توانند به سایت "میدان مطالبه" رجوع کنند و شیوه‌نامه را مطالعه کنند.

صمدی افزود: مرکز پژوهش‌های مجلس هرسال اولویت‌ها و مشکلات هر استان را به تفکیک منتشر می‌کند که گروه‌های مطالبه‌گری می‌توانند با استفاده از همان اولویت‌ها حوزه کاری و مساله را انتخاب و در سایت میدان مطالبه ثبت‌نام کنند که طی ۱۰ روز مجوز خواهند گرفت که این مجوز به‌صورت قانونی و رسمی از طرف ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و از طریق استان به دستشان خواهد رسید و رسماً مطالبه‌گری خواهند داشت.

وی ادامه داد: در ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم معاونتی به اسم معاونت علمی و آموزشی تشکیل شده است که کار این معاونت تهیه محتوای آموزشی برای گروه‌های مطالبه‌گری است و قرار است واحد درسی تعریف بشود و این واحد درسی در دانشگاه‌ها تدریس بشود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 97
  • ناشناس
    0

    فوق دکترای امر بالمعروف از دانشگاه ایکس

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ححخخ پورفسور امر به معروف

  • ناشناس
    0

    به حق چیزهای نشنیده مگر داریم دکتری شوهرداری دکتری مخ زنی دکتری روابط با خانواده شوهر دکتری فضولی و اصول آن!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      این هم نمونه تولید ملی رشته های تحصیلی بومی علاوه بر رشته ماکارونی و آشی!

  • ناشناس
    0

    عجب چیزی

  • ناشناس
    0

    خدایا .........کمک کن ..................فقط کمک ............................

    نظرات شما -
    • ناشناس
      11

      برو مشاور شادت کمک می‌کنه و کمکش اینه روانی بگه علوم فرویدی

  • ناشناس
    0

    وقتی همه چیز سیاسی و شکل کسب قدرت سیاسی به خود میگیرد ، محتوا سیر نزولی و ظاهر سیر صعودی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      در راه گم شدن از گمراه شدن بدتر است بدتر بدتر

  • بهرام
    4

    درد این ملت مطمنا در تاریخ بی همتا خواهد بود آنکه بر سرش بمب می ریزند می داند که یکدفعه خواهد مرد اما مردم ایران هر روز با بیدار شدن و آغاز روز با خواندن اخبار مملکت ذره ذره می میرند کشوری که فقر و فساد و ارتشا در آن بیداد می کند هر کجایش را دست می گذاری بوی گند اختلاس و پول شویی آن بلند می شود تصمیم گیرندگانش در عالمی دیگر سیر می کنند دین ما بهانه ایست برای انحراف افکار عمومی وگرنه این مردم از هزاران سال قبل متدین با حجب و حیا بوده اند

    نظرات شما -
    • نوا
      1

      ببخشید اشتباهی منفی دادم
      تو‌رو‌خدا فحشم ندید

  • ناشناس
    6

    بسیار عالی

  • پدر
    0

    با طرح اين گونه مسائل مردم بهتر متوجه مي شوند كه علت اين همه فقر و فساد و ركود اقتصادي چيست ؟؟؟؟؟ مسئولين بيشتر به دنبال ايجاد و ساخت مشاغل و مدارك كاذب شغلي براي خود و وابستگان هستند تا فقط قشر مذهبي را با اين موارد مشغول كنند . يك چرخه بي فايده و نهايتا شكست خورده .

  • زهره
    0

    لطفا به خیلی ها هم بگویید اختلاس نکنند
    دزدی از جیب مردم نکنند
    ادعای دین داری نکنند
    وقتی زمینی را بالا میکشند خودرا به تجاهل نزنند
    عوام فریبی نکنند
    مقطع من در آوردی برای رشته من در آوردی در دانشگاه دایر نکنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خب همه اینها دربرمی‌گیرد توضیح داد فقط دربحث حجاب نیست

  • ناشناس
    0

    موافقم تمام دروس دکتری را هم اقای کاظم صدیقی درس بدهند

  • ناشناس
    0

    دانشگاه را خراب نکنید

  • ناشناس
    0

    آخه نیست که ریس دولت دکتر تشریف دارن می خواهد همه دکتر بشوند اخه خیلی زحمت کشیده برای مدرک دکتری

  • ناشناس
    2

    احسنت احسنت! كمبودش واقعاً تو مملكت مشهوده !

  • ناشناس
    2

    تاریخ قطعا به خوبی از ما یاد نخواهد کرد، ببخشید مدرک شما چیست؟ بنده دکتری امر به معروف و نهی از منکر دارم، اگر اینطور باشه که تمام پدر بزرگ ها و مادربزرگ های ما پسا دکتری امر به معروف و نهی از منکر را از قدیم الایام داشتند ان هم از معتبرترین دانشگاه دنیا یعنی خانواده های با اصالت.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      9

      قراراست خدا راضی باشه وقتی این همه گناه می‌بینیم و واجباتمون یعنی امربه معروف ونهی ازمنکر انجام نمی‌دهیم چطورمیخوایم جواب خدابدهیم

  • شهرام.ر
    0

    فضولی کردن در زندگی ملت هم تبدیل میشه به یک رشته تحصیلی با مدرک دکتری !!! ؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      19

      خنده دار هست.
      جامعه فضای عمومی هست نه خصوصی.
      زندگی در اجتماع آدابی داره و خود جامعه هم قانون داره.
      حرمت خدا و جامعه و قانون رو کسی رعایت کنه به نظر شما کسی چیزی میگه؟؟؟
      اگه عده ای رعایت کنن این چیزها هم نیست.

    • مندل
      2

      خخخ راستی میگن خانم بی کار هم جیم زده کشف حجابم کرده خخخخ بابا فکر کنین بعد تصمیم بگیرید خسته نشدید از این همه سرشکستگی؟

    • شهرام.ر
      0

      اره واقعا خنده داره که ایشان به صراحت میگه که چگونه تصمیم دارند به مردم ، امر و نهی کنند حتی در ابتدایی ترین مسائل مث عبور از خط عابر پیاده !!!. مسخره است که دو درصد جامعه فکر کنن که عقل کل هستن و بقیه ۹۸ درصد باید مطیع اوامر اشتباهی اونها باشن چون اونا بهتر میدونن که خدا چی میخواد .خنده داره که طبق قوانین اسلام اگر به اندازه کافی امر به معروف در جامعه اجرا شده باشد، وظیفه امر به معروف از گردن ملت ساقط میشود ولی اینا میخوان. تا اخذ مدرک مدرک دکتری !!! پیش بروند.

  • یاسر
    0

    وقتی که مدرک دکتری ارزش خودرا از دست میدهد.

  • الان تایید کنم
    0

    عالیه
    عاااااااااااااااااالی
    یعنی ازین به بهد دیگر مدیرانی نمیبینیم که رانت کنن
    اختلاس کنن . فساد و رشوه و ....
    مث چای دبش و باغ .....دیگر نمیبینیم
    به به . ایران گلستان میشود

  • ناشناس
    0

    آقا این مدرک پروفسوری امر به معروف و نهی از منکر را کدام دانشگاه اعطاء می کند ما هم بیائیم بگیریم! در کلکسیون مدارک دانشگاهی ما این یک فقره مدرک جایش بسیار خالی است!

  • جوجوله
    0

    دردی که من میکشم اگه کوه هم می کشید ذره ذره میشد و قطره قطره می چکید از تب ناباوری گر گرفته تن من سهم من از تو اینه چکه چکه آب شدن

  • مهران
    0

    کار از کار گذشته است دکترای امر به معروف !! واژگان برای توصیف این واقعه برای آموزش عالی ایران درمانده می‌شوند.

  • ناشناس
    0

    ببخشید لطفا بفرمایید شهریه هر ترم این دانشگاه چقدر است ؟؟؟/

  • ناشناس
    41

    چرادر مسئله حجاب این دست و آن دست می کنید وقتی از قبل قانون تعریف کرده وکشف حجاب جرم محسوب می شود پس همه حاشیه برای چه؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      استاد دکتر پروفسور چه خبر از فضولی در کار مردم!!

    • ناشناس
      13

      به ناشناس قرمز :
      معنی جامعه و حریم عمومی رو متوجه هستید؟؟
      کسی که میاد تو اجتماع باید رعایت کنه ، اگه این طور باشه کسی هم چیزی نمیگه

    • Ali
      1

      خواهشمند است پیش از اظهار نظر حداقل دو برگه از آیه ها در مورد حجاب را بخونید. مگر دین جدید می خواهید تولید کنید.

    • ناشناس
      0

      در جواب 17:22 و علی
      حکم خدا و قانون ش بخوره تو سر و دهنتون که هلاک بشید و از حکم و قانون فقط منافع حزبی رو یاد گرفتید جیره خواران شکم پرست

  • ناشناس
    0

    دانشگاه،علم،عالمان،اساتید،معلمان وخبرگان را به تمسخر گرفته اید
    بخدا نتیجه معکوس دارد این عمل زت شما

  • ناشناس
    3

    خوبه

  • رضا
    0

    لطفا" بفرمایید چه درس هایی و چه سیلابس هایی در مقطع دکترای امر به معروف و نهی از منکر ارائه میشه؟؟؟؟؟!!!!!

  • ناشناس
    0

    خیلی دلم می خواد بدونم سر فصل دروس چیه

  • ناشناس
    0

    بهترین امر به معروف دشت عارفانه امامزاده صدر بود که بلدوزرها دکان می کنند هم زیباست هم شهادت امامزاده را برملا می کند و درس شفاهی خسته کننده باد هواست

  • حسین
    1

    این موارد گفته شده مثل رد نشدن از چراغ قرمز منع قانونی دارد قانونگذار برای آن جریمه لحاظ کرده /در صورتیکه امر به معروف و نهی ازمنکر در موارد شرعی صدق میکند و تداخل دارد.

  • آمر به المعروف و ناهی من المنکر
    0

    مردم رو مسخره کردن.
    لطفا خبر درج آگهی دعوت از اساتید برجسته جهت تدریس در رشته های فوق دکترای پنجر گیری قطار مونوریل و دکترای سوهون پذی در دانشگاه ماساژ چوست قم فراموش نشه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      اینو نمی گم اما اساتیدت در فرویدیه کم کپی بزنه ...حدیث تغییر عادات امام عسکری را می گه دیروز اختراع کردم خخخخ...همینطور از دست ندادن فرصتها حدیث امام علی را انوشه می گه دیروز در آمریکا کشف کردند

    • شهرام.ر
      0

      سلام. اگه خدمات فروید به علم روانشناسی رو در گوگل جستجو می‌کردید ، در بکار بردن نام این دانشمند بزرگ دقت بیشتری می‌کردید.میدانستید که پایه گذار علم روانکاوی ایشان هستند؟ یا فقط اراجیفی را که به شما تحویل می‌دهند ، کورکورانه می پذیرید؟

    • ب اون که گفته فروید
      0

      شرم نمیکنی زیر هر پست نظر میدی پشگلهای گلدون با سمپاشی گل نباید از گلدون جدا شه گل همیشه باید تو گلدون باشه گل مصنوعی ذهن مسموم داری عقده ای برو به درک برو تو آتشفشان

  • ناشناس
    0

    توهین و پاییدن مردم نیازی به مدرک نداره!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      7

      شرافت خبرگزاری نیاز امروز ماست.
      هدف از انتشار این جور خبرها چیه؟

  • ف
    5

    متخصص کرامات هستم به کرامات باور دارم عصبانی بشم پاچه تو را می گیرم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فعلا تو پاچه می گیری که هی به اسم دیگران کامنت توهین آمیز می ذاری ...تو بیسوادی و دهن کج نویسندگان مسیحی هم عنایت خدا می فهمند

    • ناشناس
      0

      والا تو چه سوختی و‌ادم منفوری که به اسم دیگری نظر میذاری آدم درست بودی به اسم دیگری نظر نمی داشتی

    • ناشناس
      0

      حافظ می گه خدا به من عنایت کرده انجور می نویسه تو که فقط دهنت بازه مسخره می کنی چه داری

  • ف
    10

    فوق تخصص الهیات از دانشکده گرونویچ هستم اسلام تا سال ۲۱۲۰ در کل دنیا فراگیر میشه

    نظرات شما -
    • ف
      0

      آدم بی فرهنگ که به اسم دیگری نظر می دی تو برو قرص شاد بفروش ...صحرا که گفتم در فهم ایتالیاییه

    • ناشناس
      0

      به اسم دیگری نظر مفت می دی یک خط مثل شعرای عارف تربیت قرآن نظر بده بعد ...برو دنبال علوم شادم شادم. قرصی که برازنده ته....اتفاقا احادیث را در ایتالیا فهمند اینجا الکی نملزت خرافه گفت

    • مونا
      0

      خدا بخیر کنه اسلام از ایران می‌ره با این کاراشون بجاش تو اروپا و آمریکا جایگزین میشه به شیوه خیلی بهتر شما که فاتحه اسلام و حجاب رو خوندید همه رو از اسلام فراری دادین که به زور که نمیشه مردم رو به اسلام آورد لا اکراه فی الدین

  • ق
    0

    هرچی خانم بانو فاطمه حیدری بفمرمایند درسته

    نظرات شما -
    • تنباطبایی
      0

      راستی این فاطمه حیدری کیه هنرپیشه است یا نماینده مجلسه چرا اینو بولدش میکنند همش از او کامنت مینویسند زدم تو گوگل نوشته بودی در اغتشاشات دست داشته و کشته شده خواستم ببینم راسته یا کجه

    • ب ف
      0

      الان این ق که خودت هستی ازت تعریف کرده یه سوت بلبلی بزن چرا خودت از خودت تعریف میکنی پس النگوهات نشکنه یه وقت

  • ناشناس
    0

    بعد با همین مدرک میشن وزیر اقتصاد ونفت وصنعت وووو

  • ناشناس
    0

    هركسي بيشتر مردم را آزار وأديت كند دكتري مي گيرد

  • اشنا
    0

    یعنی اینقدر حاد شده که دکترها باید دخالت کنند. بهتره چادرم را بردارم و بروم پیش دکتر لااقل پول ویزیت را کمتر بگیرن مشتری بشیم

  • اشنا
    0

    با بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی ویزیت دکتر امر و نهی چقدر میشه ؟ اینو بفرمایید کافیست

  • ناشناس
    0

    کنکور سراسری این دکتر ین کی شروع میشه!!!!

  • ناشناس
    0

    آفرین آفرین بر ملت مقاوم و سرسخت ایران اجرکم عندالله
    همین طور ادامه بدید تا نابودی

  • ناشناس
    0

    این دکترانیست

  • ناشناس
    1

    استادان ثقفی و طوسی و کاظمی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فط ازاین خوشحالم که دنیا باهتون قطع برکرده ومدارک پست شما ها روقبول نداره

  • ناشناس
    0

    ک..من هم مانند سر قالیباف مو ندارد فکر کنم قالیباف هم از دهن گ..میکند

  • ناشناس
    1

    نیروی انتظامی با این برخوردش با زنان و ملت دارد میریند به قبر شهدا مبارک باشد و قبر صدام را بوسه میزند

  • ناشناس
    1

    فرض کنید برای حماقت مدرک دکتری بدی!!!!!!!!!

  • فهیم
    1

    متوجه شدید حوزوی ها بی اثر شدند

    نظرات شما -
    • تنوک وت مریک
      1

      تا تو باشی زرزر نکنی

    • ف افغانی
      0

      اون که شبیه کلاغه منم

  • ناشناس
    1

    بجای آن رشته کمک کردن به مردم بذارید کارمندت. مثل حضرت علی باشد گوشی نکوبد

  • ناشناس
    2

    اون مدرکی که لازم دارد حرومزادگیست که از طفولیت دارند .

  • رضا فلاح نژاد
    0

    شما که انقدر توانمند هستید چرا مهندسی امر به معروف ایجاد نمیکنید پس چجور قضات حکم میدهند باز همان داستان سخن وری و باند بازی شکل میگیرد

  • پروانه
    0

    حتما با کوشش و مجاهدت هم به پایه ی پروفسوری هم نائل بشوند !

  • علیرضا
    0

    قرار نیست در این شرایط سخت وحشتناک اقتصادی که میلیون ها نفر از مردم ایران را فقیر کردند بیان و همان مقدار کم پول کشور را صرفاً در قالب حقوق های نجومی بدهند تا مردم صداشون دربیاد ، باید در قالب شغل های کاذب و فارغ التحصیلان رشته های من درآوردی باشه تا حلال باشه!!!

  • الف
    0

    خجالت بکشید و دست از این رشته ها و کارهای بی خود و خنده دار و هزینه دار و بیفایده بردارید و به فکر مشکلات اصلی مردم و کشور و اقتصاد و فرهنگ و.... باشید مفت خوران

  • ناشناس
    0

    عین رشته مداحی کاه ایجاد کردند..... خخخخ
    خجالت داره به کجا میریم ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    والله که دیوانه اید یاخودتان را به دیوانگی زدید اصلا مسلمانید و این خزهبلات را می گویید وظایف مسلمین را تخصصی می کنید راستی بگویید درآمدش برایتان چقدر است که حتی مطرح میکنیدشرم کنید

  • ناشناس
    0

    آفرین چیزی که لازم داشتیم

  • Hasan
    0

    برا ادا شدن حق مطلب و با توجه به وسعت و سنگین بودن مطالب این رشته باس به دو رشته جدا شامل ۱.امر به معروف و ۲. نهی از منکر تصمیم بشه

  • من
    0

    بزرگوار آخه الان اون بدبختی که کلی واحد گذرانده دروس تخصصی دکتر شده رو کنار این بابایی که مدرک دکتری امر به معروف داره کنار هم می‌گذارید درست مثل قرار دادن دکتری روحانی و رئیسی کنار هم چرا میخواهید اعصاب مردمو خراب کنید خوشتون میاد ؟ بخدا این رسمش نیست با مردم لج میکنید؟ گیرم الان دکتر امر به معروف هم ساختید بعد چیکارش میکنید؟

  • پوتین
    0

    دکترای جعل امضا،
    امربه معروف از نوع صدیقی
    اونوقت میگین، چرا نخبه ها میرن از این کشور

  • ناشناس
    0

    دکتری من دراوردی ،این حکومت برای بقای خودبرهرچیزی دست می زندالبقالله

  • ناشناس
    0

    ننه قمر و طاهره خانم سر کوچه دکترای این رشته رو دارن. هههه

  • ناشناس
    0

    رشته مبارزه با زمین خواری رانت خواری آقازاده زایی دروغ به مردم .....ایجاد کنید

  • ناشناس
    0

    بودجه میخان مفت خورها

  • مجید عشقی
    0

    دکترای دزدی و اختلاس هم بزنید

  • ایران
    0

    کاظم صدیقی را مدیر دانشگاه فوق بنمایید.

  • ناشناس
    0

    لطفا رشته نهی از اختلاس و رانت فساد و فامیل بازی و حق الناس تبعیض و بی عدالتی رو هم بیارید.

  • نسرین
    0

    دکتری اختلاس هم داریم ؟

  • ناشناس
    0

    تا پروفسوری هم مدرک بدین

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      فقط شاخه برپایی حجاب اجباری دکتری دارد یا نهی از دروغگویی غیبت ربا رشوه حرامخواری خندیدن به ریش مردم هم دکتری دارد؟

  • شیرازی
    0

    😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
    خدا شاهده رشته می‌سازید، پشم ریزون.
    نیازی نیست هزینه سازی کنید برای تولید رشته اونهم در مقطع دکتری، که فقط و فقط کاربرد مقطعی و داخلی داره.
    از همین برادران حوزه به یه چند نفر دکتری بدین همون جا هم آموزش راه بندازین.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها