آیت‌الله محفوظی دار فانی را وداع گفت/ او ۴ دوره نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بود

آیت‌الله عباس محفوظی از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی(ره) بر اثر ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌الله محفوظی دار فانی را وداع گفت/ او ۴ دوره نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بود

 آیت‌الله عباس محفوظی از شاگردان و همراهان نهضت امام خمینی(ره) شب گذشته در بیمارستان بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

زندگینامه آیت‌الله «عباس محفوظی»

 آیت‌الله عباس محفوظی از اساتید حوزه علمیه و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شب گذشته در سن ۹۶ سالگی در بیمارستان بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت.

آیت‌الله محفوظی سال‌ ۱۳۰۷ هجری‌ شمسی در یکی‌ از روستاهای‌ شهرستان‌ رودسر و در میان‌ خانواده‌ای‌ مذهبی به‌ دنیا آمد. وی دروس‌ دوره‌ ابتدایی‌ را در رودسر به‌ پایان‌ برد و سپس‌ به‌ دبیرستان‌ رفت‌، امّا حدود یک‌ سال‌ بعد به‌ سبب‌ اشتیاق‌ فراوان‌ به‌ تحصیل‌ دروس‌ دینی‌، به‌ حوزه‌ علمیه‌ رودسر وارد شد.

پس‌ از حدود ۲ سال‌ اقامت‌ در حوزه‌ علمیه‌ رودسر با ورود به‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، به‌ محضر استادان‌ مبرّز و صاحب‌ نام‌ مشرف‌ شد و در زمانی‌ کوتاه‌ دروس‌ مقدماتی و سطح‌ را به‌ پایان‌ برد و مدتی‌ نیز برای‌ تحصیل‌ به‌ نجف‌ اشرف‌ رفت‌.

آیت‌الله محفوظی در نجف اشرف نزد آیات عظام حلّی و شاهرودی کسب فیض نمود و در قم از دروس بزرگانی چون آیات عظام بروجردی، امام خمینی و گلپایگانی و همچنین مرحوم داماد و حجت و علامه طباطبایی بهره‌مند شد؛ علاوه بر جدیت در درس و بحث و تألیفات، اقدامات شایسته‌ای در امور خیر نظیر تأسیس دانشگاه و مرکز معلولین و مدارس علمیه و دستگیری از نیازمندان توأم با اخلاق همراه با مهربانی و سلم انجام داد.

 آیت‌الله‌ محفوظی‌ در کنار تحصیل‌ و تدریس‌، هیچگاه از مبارزه‌ علیه رژیم‌ پهلوی‌ باز نماند و ضمن‌ شرکت‌ در جلسات‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌، زیر بسیاری‌ از اعلامیه‌های‌ افشاگرانه‌ این نهاد حوزوی را امضاء کرد.

او پیش از انقلاب بارها مورد تعقیب‌، بازجویی‌ و تبعید قرار گرفت و بعد از پیروزی‌ شکوهمند انقلاب‌ اسلامی‌ در سال‌ ۱۳۵۷ نیز همواره‌ مدافع‌ و یار امام‌(ره‌) و رهبر معظم‌ انقلاب‌ بوده‌ است‌.

آیت الله محفوظی که ۴ دوره هم نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری بوده است سرانجام شامگاه ۲۰ شهریورماه سال ۱۴۰۳، پس از تحمل یک دوره بیماری در سن ۹۶ سالگی به دیار باقی شتافت.

منبع: ايسنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    3

    خدارحمت کند روحش شاد ویادش گرامی باد

  • ناشناس
    0

    این علما چه نوع غذا و دارویی مصرف می کنند که نزدیک به یک قرن عمر می کنند؟!

  • ناشناس
    1

    خخخخخخخخخخخ.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد