قدرت‎طلبی یا کناره‎گیری/چه سرنوشتی برای قالیباف رقم می‎خورد

محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری در زمره افرادی است که نامش در لیست کناره‎گیری از رقابت‎های انتخاباتی قرار دارد.

قدرت‎طلبی یا کناره‎گیری/چه سرنوشتی برای قالیباف رقم می‎خورد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرفوری محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری از جمله کسانی است که از همان روز که در ستاد انتخابات وزارت کشور برای ثبت‎نام در انتخابات حاضر شد نامش به عنوان یک گزینه پوششی در جریان اصولگرایی مطرح بود.

قالیباف که بسیاری از جریانات سیاسی حضورش را در انتخابات به واسطه بیانیه‌ای که صادر کرده بود بسیار بعید می‎دانستند برای بار سوم و با ثبت‎نام در انتخابات مجددا شانس خود برای حضور در پاستور را در معرض رای مردم قرار داد.

شهردار تهران که بسیاری از کارشناسان سیاسی براین باورند که وی سودای بسیاری برای تکیه بر صندلی ریاست‎جمهوری دارد این روزها جنب وجوش بسیاری برای پیروزی در انتخابات ریاست‏جمهوری دارد غافل از اینکه اصولگرایان خواب دیگری برای وی دیدند.

بسیاری از بزرگان اصولگرایی در شرایط فعلی براین باورند که قالیباف باید با توجه به نظرسنجی‎ها از رقابت‎های انتخاباتی کنار کشیده و به نفع ابراهیم رئیسی میدان انتخابات را ترک کند اتفاقی که در حال حاضر با توجه به رویکردی که از قالیباف در رقابت‎های انتخاباتی به چشم می‎خورد شاید کمی دور از دسترس باشد.

رویکرد این روزهای شهردار کهنه‎کار تهران با سفر به نقاط مختلف کشورمان، تشکیل میتینگ‎ها و نشست‎های انتخاباتی و حمله به دولت یازدهم به خوبی نشان از آن دارد که وی درافکارش جایی را برای کناره‎گیری از صحنه انتخابات در نظرنگرفته است.

مرد تنهای این روزهای اصولگرایی علی‎رغم اینکه یکی از نامزدهای این طیف سیاسی در انتخابات طبق سازوکار جمنا است ولی هیچ کدام از احزاب و تشکل‎های سیاسی وابسته به اصولگرایان از وی حمایت نکردند روندی که به خوبی نشان می‎دهد که اصولگرایان تمایلی به حضور قالیباف در انتخابات ریاست‏جمهوری ندارند.

تاکید مکرر بزرگان اصولگرایی همچون اعضای جامعه مدرسین که از ابراهیم رئیسی حمایت کردند پیرامون اینکه نامزدهای اصولگرا باید به نفع گزینه اصلح کنار بروند ثابت‎ می‎کند که شرایط خوبی برای قالیباف در عرصه انتخابات وجود ندارد.

حال با توجه به شرایطی که برای قالیباف در عرصه انتخاباتی رقم خورده است باید ببینیم که وی ترجیح می‎دهد به نفع ابراهیم رئیسی که اصولگرایان او را نسبت به قالیباف برتر می‏دانند از صحنه انتخابات ریاست‎جمهوری کنار می‎کشد و یا با تمام وجود برای کسب کرسی ریاست‎جمهوری در عرصه انتخابات باقی می‏ماند و به نفع رئیسی کنار نمی‎کشد روندی که شاید آینده سیاسی وی را با تحولات بسیاری روبه رو کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد