وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی چه کسی است؟

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی کیست؟ چه کسی بر کسی وزارتخانه اطلاعات خواهد نشست؟ وزیر پیشنهادی حسن رو حانی برای وزارت اطلاعات را بهتر بشناسیم.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی چه کسی است؟

به گزارش خبر فوری ، خبرهای منتشر شده حاکی از آن است که رئیس جمهور قصد تغییر اساسی در وزارت راه و شهرسازی ندارد و عباس احمد آخوندی، قرار است همچنان بر مسند این وزراتخانه باقی بماند. آخوندی، 60 ساله و متولد نجف است. وی پیش از این از ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ در زمان وزارت علی اکبر ناطق نوری، معاون سیاسی وزارت کشور و بین ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ در کابینه دوم دولت اکبر هاشمی رفسنجانی وزیر مسکن و شهرسازی بوده است.
وی مدرک کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان خود را از دانشگاه تهران دریافت کرد و پس از آن به انگلستان رفت و در کالج رویال هالووی لندن، در رشته اقتصاد سیاسی به ادامه تحصیل پرداخت و موفق شد مدرک دکترای خود را دریافت کند وی هم‌اکنون در دانشگاه تهران عضو هیئت‌علمی دانشکده مطالعات جهان و استاد گروه بریتانیاست.
پس از انقلاب اسلامی در شکل‌گیری و تأسیس جهادسازندگی نقش مؤثری داشت و از سوی شهید بهشتی در اولین شورای مرکزی جهاد سازندگی به عنوان عضو شورا انتخاب شد. وی همچنین در جهاد سازندگی مسئولیت امور استان‌ها را بر عهده داشت و پس از شروع جنگ ایران و عراق مسئولیت پشتیبانی جبهه‌های جنگ را نیز برعهده گرفت.
در مرداد ماه سال ۱۳۶۱ از سوی وزیر کشور ، به عنوان معاون سیاسی و اجتماعی وزیر کشور منصوب شد، در آن زمان حجت الاسلام ناطق نوری، وزیر کشور بود و در حقیقت آخوندی، معاون باجناق خود شد. او در دولت حسن روحانی یک باجناق دیگر هم دارد، حجت الاسلام شهیدی، رئیس بنیاد شهید دیگر باجناق وزیر راه و شهرسازی است.
آخوندی در بهمن ۱۳۶۵ به‌عنوان مشاور رئیس بنیاد مسکن و مسئول بازسازی مناطق سیل‌زده و در بهمن ۱۳۶۶ به عنوان رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی منصوب شد.
اولین سابقه وزارت عباس آخوندی، به دولت دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی برمی‌‌گردد. او در سال ۱۳۷۲ وزیر مسکن و شهرسازی شد. در این دوره برنامه‌های راهبردی در این وزارتخانه از جمله نظام پس‌انداز، انبوه‌سازی و کوچک‌سازی تحت عنوان «طرح پاک» اجرا شد که یک مدل توسعه پایدار در بخش مسکن است.
وزیر پیشنهادی حسن روحانی، به عنوان یک اعتدال گرا شناخته می شود. او در جریان انتخابات جنجالی سال 88، مشاور میرحسین موسوی بود.

35

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد