رهبر حزب کنگره هند دولت "مودی" را به شترمرغ تشبیه کرد

حزب مخالف اصلی هند موسوم به

رهبر حزب کنگره هند دولت "مودی" را به شترمرغ تشبیه کرد

"رائول گاندی" با ارجاع به اقتصاد نزولی و موارد صعودی کووید ۱۹ در این کشور، دولت به رهبری نارندا مودی را مورد انتقاد قرار داد و گفت این دولت، هند را در هر رقابت اشتباهی، به پیش انداخته است.

گاندی در حالی که دولت مودی را به شترمرغی که در هنگام خطر سرش را در شن فرو می‌کند، تشبیه می‌کرد، تصریح کرد: دولت هند ابتدا برای کشور مشکل ایجاد می‌کند و بعد، به جای آنکه به دنبال راه‌حل بگردد، مانند یک شترمرغ رفتار می‌کند.

گاندی افزود: به لطف دولت مودی، هند در هر مسابقه اشتباهی، اول است.

گاندی همچنین به مقاله خبری که در ایالت "گجرات"، محل تولد مودی منتشر شده اشاره کرد که در آن ادعا شده بود فروش کفن به خاطر مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹، ۱۰ برابر شده است.

در مواجهه با کووید ۱۹، هند با ۴ میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۱۳ مبتلا، برزیل را پشت سر گذاشته و به دومین کشور با بیشترین میزان تأثیرپذیری از این ویروس تبدیل شده است. روز دوشنبه، وزارت بهداشت هند ابتلای ۹۰ هزار و ۸۰۲ نفر به کووید ۱۹ در عرض ۲۴ ساعت گذشته را گزارش داد. موارد مبتلای کرونا در این کشور طی دو هفته گذشته بیش از ۱ میلیون افزایش داشته است. بر اساس داده‌های وزارت بهداشت هند، این همه‌گیری تاکنون جان ۷۱ هزار و ۶۴۲ نفر را در این کشور گرفته است.

در جبهه اقتصادی نیز تولید ناخالص داخلی هند در بازه آوریل-ژوئن، تا ۲۳.۹ درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، کاهش یافته است. این کشور از اواخر مارس تا ژوئن، در تلاش برای محدودیت و پیشگیری از شیوع کرونا، در قرنطینه کامل قرار گرفت که این موضوع در فعالیت‌های اقتصادی وقفه ایجاد کرده است.

با این حال، داده‌ها حاکی از آن است که اقتصاد هند حتی پیش از ضربه همه‌گیری کرونا نیز در حال کند شدن بود. تولید ناخالص داخلی هند از ۸.۲ درصد در اوایل ۲۰۱۸ به ۳.۱ درصد در بازه ژانویه-مارس ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها