سیاسی شدن حجاب میان دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

رئیس جمهور فرانسه از ممنوعیت موجود حجاب در مدارس دفاع کرده در حالی که مارین لوپن به دنبال غیرقانونی کردن کامل پوشش اسلامی است.

سیاسی شدن حجاب میان دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

به گزارش الجزیره، حجاب زنان مسلمان در فرانسه اکنون به یکی از موضوعات اصلی در مباحث انتخاباتی میان مکرون و لوپن تبدیل شده است. هم لوپن و هم امانوئل ماکرون، که در دور دوم انتخابات در روز ۲۴ آوریل رقابت خواهند کرد، روز جمعه با زنانی محجبه مواجه شدند که پرسیدند چرا انتخاب لباس آنها باید درگیر سیاست شود.

مکرون به آنها گفت که پوشاک مذهبی را ممنوع نمی‌کند اما تا همین جای کار هم او به چندین موسسه اسلامی و مسجد حمله کرده و آنها را بسته است. مسلمانان در زمان ریاست جمهوری او بود که احساس کردند دائماً درحال انگ خوردن هستند.

از سوی دیگر، در یک بازار کشاورزان در شهر جنوبی پرتویس، زنی با پوشش آبی و سفید به لوپن نزدیک شد،

زن پرسید: روسری من به سیاست چه ربطی دارد؟

لوپن از مواضع خود دفاع کرد و حجاب اسلامی را نوعی یکنواختی که در طول زمان توسط افرادی که بینش رادیکال به اسلام تحمیل کرده‌اند خواند. زن پاسخ داد: «این درست نیست. من زمانی که یک زن مسن بودم شروع به پوشیدن حجاب کردم؛ برای من این نشانه مادربزرگ بودن است. این زن خاطرنشان کرد که پدرش به مدت ۱۵ سال در ارتش فرانسه خدمت کرده است.

با این حال لوپن دست راستی تاکید کرده که به ممنوعیت حجاب در اماکن عمومی همچون بستن کمربند ایمنی در ماشین پایبند است. این همه ماجرا نیست چرا که لوپن گفته در صورت رسیدن به کاخ الیزه، جلوی مهاجران را خواهد گرفت و کشتار حلال(در اسلام و یهود) را نیز محدود خواهد کرد.

ماکرون نیز روز جمعه در یک گفتگوی پر جنب و جوش در شبکه تلویزیونی فرانس اینفو با یک زن مسلمان بحث کرد. او با گفتن اینکه هیچ قانونی را تغییر نخواهد داد، سعی کرد از لوپن فاصله بگیرد، اما از ممنوعیت فعلی حجاب در مدارس به عنوان بخشی از اصول سکولار فرانسه دفاع کرد.

با این حال به نظر می‌رسد مسئله حجاب در فرانسه در چهار سال آینده، صرف نظر از اینکه چه کسی رییس جمهور شود، نیز ادامه خواهد یافت هرچند بعید است مسلمانان فرانسه به کسی مثل لوپن رای بدهند.

منبع: شفقنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    لوپن سیاستمداری افراطی است و دست کمی از ترامپ ندارد!

  • ناشناس
    0

    سگ زرد برادر شغاله!!هر دو سروته یه کرباسند ولی ببینید استدلال لوپن در مورد ممنوعیت حجاب که خودش هم اون رافهمید چی گفته؟؟؟واقعاحرفهایشان برای فرانسوی ها هم ارزش ندارد و کلیشه ای یه چیزی می گویند که خودشون هم نمی فهمند حجاب در فرانسه ریشه دار تر از این حرفها هست آینده روشنی دارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها