انتقاد سفیر روسیه از بی‌توجهی رسانه‌های غربی به بمباران مناطق غیرنظامی توسط اوکراین

سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با انتقاد از بی توجهی رسانه های غربی به بمباران مناطق غیر نظامی توسط اوکراین، این بی توجهی را شرم آور دانست.

انتقاد سفیر روسیه از بی‌توجهی رسانه‌های غربی به بمباران مناطق غیرنظامی توسط اوکراین

واسیلی نبنزیا، روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود که  بی توجهی رسانه های غربی به بمباران مناطق غیر نظامی توسط اوکراین شرم آور است.

نبنزیا گفت: در دونتسک زندگی مردم  توسط رژیم اوکراین گرفته شد. وقتی بازار مایسکی گلوله باران شد، یک پدر پس از خروج از خانه متوجه شد که همسر و دخترش در گلوله باران کشته شده اند.

سفیر روسیه در سازمان ملل  اظهار داشت: این مایه شرمساری است که رسانه های غربی تا حد زیادی نسبت به این حادثه هولناک کور، کر و بی احساس عمل می کنند.

سخنگوی سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد وضعیت در دونتسک اوکراین به شدت متشنج است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز سه شنبه به وقت محلی به خبرنگاران گفت: تشدید خصومت ها از هفته گذشته تلفات زیادی را بر غیرنظامیان از جمله امدادگران ساکن در این شهر وارد کرده است.

وی تصریح کرد: تنها در ۲۴ ساعت گذشته، غیرنظامیان  از جمله کودکان  در این منطقه کشته یا زخمی شده اند. همچنین به بیمارستان ها از جمله یک بیمارستان زایمان در دونتسک حمله شده است.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

اکنون جنگ اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به اوکراین و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    خیلی پررو تشریف دارید

  • ناشناس
    0

    بابا رو را برم .البته همنشین تو از تو به باید !

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها