نتایج نظرسنجی خبرفوری نشان می دهد

نارضایتی 87درصدی از عملکرد رئیس جمهور / نظر شما درباره عملکرد رئیسی چیست؟

دو سال پس از استقرار دولت ابراهیم رئیسی، نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که بخش بزرگی از افکارعمومی از عملکرد او و دولتش راضی نیست.

نارضایتی 87درصدی از عملکرد رئیس جمهور / نظر شما درباره عملکرد رئیسی چیست؟

دوازدهم مرداد سال 1400 ابراهیم رئیسی دولت را از حسن روحانی تحویل گرفت و رسما رئیس جمهور ایران شد. او با شعار «ایران قوی» بر سر کار آمد و در مناظره های انتخاباتی گفت که مشکلات کشور ناشی از مدیریت ضعیف دولت روحانی است.

ابراهیم رئیسی یک بار در سال 96 نیز شانس خود را برای پیروزی در انتخابات آزموده بود اما در آن سال از روحانی شکست خورد.

در انتخابات سال 1400 رئیسی در حالی پیروز شد که عملا رقیبی جدی در برابر خود نمی دید. علی لاریجانی و اسحاق جهانگیری ردصلاحیت شده بودند و محمدباقر قالیباف حاضر به کاندیداتوری نشد و در شب انتخابات، برخی دیگر از نامزدهای اصولگرا که مهمترین آنها سعید جلیلی بود، به سود رئیسی از عرصه انتخابات کناره گرفتند.

ابراهیم رئیسی درحالی پیروز میدان انتخابات شد که پس از سالها، همه قوا عملا در اختیار یک جریان سیاسی بودند. همراهی مجلس، قوه قضائیه و دولت، امیدها به بهبود اوضاع فارغ از جدال های سیاسی را بیشتر کرده بود، اما نتیجه آن چیزی نبود که انتظار می رفت.

در انتخابات سال 1400 رئیسی در حالی پیروز شد که عملا رقیبی جدی در برابر خود نمی دید

 

برخلاف پیش بینی ها، دولت رئیسی موفق به احیای برجام نشد. اصلاحات ارزی دولت و حذف دلار 4200 تومانی، قیمت کالاهای اساسی را به شدت افزایش داد و در نهایت ماجراهای مربوط به درگذشت مهسا امینی و داستان گشت ارشاد، برای چند ماه کشور را در شوک اعتراضات خیابانی فرو بُرد.

رئیسی و دولت او در مقابل، برخی پروژه ها را پیش بردند. بهبود رابطه با عربستان یکی از این پروژه ها بود. افزایش مبلغ یارانه ها کوششی دیگر برای جبران تورم فزاینده بود. اما ناتوانی در عمل به وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی و چالش در تثبیت نرخ ارز، در عمل بازار را در دو سال اخیر به شدت بی ثبات کرد.

در کنار همه اینها، ادامه شرایط تحریم، فشار بسیاری بر روی تولیدکننده و مصرف کننده ایرانی وارد کرده و نرخ مهاجرت را بیش از هر زمان دیگری بالا برده است.

در این گزارش، زندگی ابراهیم رئیسی را مرور کنید

در این شرایط، وبسایت خبرفوری در یک نظرسنجی از مخاطبان خود خواسته است تا به این سوال پاسخ دهند که آیا از عملکرد رئیسی در نیمه عمر دولتش راضی هستند یا نه؟

نظرسنجی

57 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند که در سال 1400 به رئیسی رای نداده و از عملکرد او راضی نیستند. 30درصد دیگر اما دو سال قبل به رئیسی رای داده و با این حال از عملکرد وی رضایت ندارند.

10 درصد دیگر گفته اند که در سال 1400 به رئیسی رای داده و حالا پس از دو سال از عملکرد او رضایت دارند و 2 درصد دیگر هم گفته اند که با اینکه سال 1400 به رئیسی رای نداده اند، اما عملکرد او برای آنها راضی کننده بوده است.

به این ترتیب در مجموع 10 هزار نظری که در این نظرسنجی ثبت شده است، 87درصد از عملکرد رئیس جمهور راضی نیستند و تنها 13 درصد از وی به عنوان رئیس جمهور رضایت دارند.

این آمار نشان می دهد که رئیسی برای کسب آرا در انتخابات 1404 باید بیشتر تلاش کند تا افول محبوبیت خود در دو سال نخست ریاست جمهوری را جبران کند.

اگر شما هم می خواهید در نظرسنجی سایت خبرفوری درباره عملکرد ابراهیم رئیسی شرکت کنید، اینجا کلیک کنید و گزینه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها