حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حضور ظهر امروز وزیر امورخارجه و معاونانش در این کمیسیون خبر داد.

حضور وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس

ابوالفضل عمویی در تشریح جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با وزیر امورخارجه، گفت: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، امروز با وزیر امورخارجه و معاونان وی جلسه مشترکی برگزار کردند.

در این جلسه، آقای کاظمی قمی، نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، با تشریح آخرین وضعیت موضوعات دوجانبه در روابط جمهوری اسلامی و افغانستان، از جمله پیگیری موضوع حقابه رود هیرمند، گفت: در پیگیری این موضوع جدی هستیم و بازدید هیات ایران، اجرای بخشی از معاهده توسط هیات حاکمه کابل بود.

وی افزود: در این جلسه دکتر امیرعبداللهیان و همکارانش اقدامات وزارت امور خارجه برای حمایت از ایرانیان خارج از کشور، برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی و همچنین اقدامات مقابله‌ای وزارت امورخارجه برای مقابله با اهانت به قرآن کریم در کشورهای اروپایی را تشریح کردند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در ادامه گفت: دکتر باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه هم روند آزادی زندانیان ایرانی در امریکا و آزاد شدن منابع مالی مسدود شده ایران در کره جنوبی و پیگیری رفع تحریم ها را تشریح کرد.

عمویی در پایان تشریح کرد: نمایندگان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم با تبیین نظرات خود بر همکاری مجلس با وزارت امور خارجه در تصویب "لایحه حمایت از ایرانیان خارج از کشور" تاکید کردند و از اقدامات وزارت خارجه در جهت تامین منافع ملی تقدیر کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها