نسل کشی در آفریقا/ داستان ترسناک اعتیاد اجباری مردم آمهارا/ در اتیوپی چه می گذرد؟

در طول پنج سال پس از به قدرت رسیدن ابی احمد و یارانش، ده ها هزار نفر از مردم آمهارا کشته شده و میلیون ها نفر از آنها، آواره گردیده اند.

نسل کشی در آفریقا/ داستان ترسناک اعتیاد اجباری مردم آمهارا/ در اتیوپی چه می گذرد؟

به گزارش خبر فوری، وب سایت آمریکایی Counter Punch گزارشی منتشر کرده و در آن مدعی شده که اتیوپی تحت حاکمیت نخست وزیر، ابی احمد و حزب حاکم او (حزب سعادت) به مکانی تاریک و ترسناک برای مردمش تبدیل شده است که در آن هر کسی که دولت را به چالش می کشد در معرض خطر خشونت و قتل و دستگیری قرار می گیرد.

در این گزارش که توسط "گراهام پیبلز" نوشته شده، آمده است که سرکوب رژیم اتیوپی در حال حاضر بر قوم آمهارا (حبشی ها) متمرکز شده است، زیرا کشتار مردان، زنان و کودکان این قوم به یک اتفاق روزمره تبدیل شده و دولت اتیوپی قصد نسل کشی آنها را دارد.

پیبلز، نویسنده مستقل بریتانیایی که انجمن ایجاد اعتماد را در سال 2005 تأسیس کرد، در مقاله خود نوشته که گانگسترهای ارتش، چه فدرال و چه منطقه ای، و همچنین شبه نظامیان اورومو (ارتش آزادیبخش اورومو) در حال سلاخی غیرنظامیان آمهارا در خیابان ها هستند.

ترس خفه کننده

به گفته نویسنده، ترس خفه کننده ای بر سر مردم آمهارا در روستاها، شهرها و کلان شهرها سایه افکنده است. در اتیوپی مردم به خاطر هویت خود مورد شکنجه قرار می گیرند.

در طول پنج سال پس از به قدرت رسیدن ابی احمد و یارانش، ده ها هزار نفر از مردم آمهارا کشته شده و میلیون ها نفر از آنها، آواره گردیده اند.

این افراد اکنون در معرض یک برنامه اسکان اجباری قرار دارند و مجبور به بازگشت به همان مکان هایی هستند که از آنجا تخلیه شده اند، جایی که باندهای مسلح و خلافکاران و قاچاقچیان به آنها حمله می کنند و اصلا مکان امنی نیست.

نویسنده توضیح می دهد که این طرح اسکان مجدد در بهترین حالت، یک طرح آشفته توسط یک رژیم دیکتاتوری نالایق است که تلاش می کند مردم داخل و خارج از کشور را با ایده صلح منطقه ای فریب دهد. در بدترین حالت هم اقدامی عمدی از سوی یک دیکتاتور وحشی برای وادار کردن مردم به بازگشت به مکان های ناامن سابق و سرکوب اعتراضات آنها است.

دستگیری، اعدام و اعتیاد اجباری

پیبلز در مقاله خود می گوید که رژیم اتیوپی برای صدها هزار نفر از مخالفان آمهارا و اورومو برنامه دارد و کارزارهای دستگیری، محاکمه صحرایی و اعدام آنها را راه انداخته است. این نویسنده خاطرنشان می کند که زندان‌های اتیوپی مملو از زندانیان است و گزارش‌هایی از تزریق اجباری مواد مخدر به زندانیان منتشر شده است. همچنین، برخی گزارش ها حاکی از این است که برخی بیماری های کشنده مسری از طریق تزریق ویروس های خطرناک به بدن زندانیان منتقل می گردد.

وقتی نیرویی که از آمهارا را محافظت می کرد، منحل شد

نویسنده خاطرنشان می کند که در آوریل 2023، دولت فدرال برنامه های غیرقانونی را برای انحلال تنها نیرویی که از اقوام آمهارا محافظت می کرد (یعنی نیروهای ویژه آمهارا) اعلام کرد. این امر منجر به اعتراضات گسترده در سراسر منطقه شد. ابی احمد ارتش فدرال را به منطقه فرستاد و جنگ بین این نیروها و شبه نظامیان فانو (یک نیروی شبه نظامی منطقه ای متشکل از داوطلبان همراه با اعضای سابق نیروهای ویژه آمهارا) در گرفت. کشتار بی رویه غیرنظامیان در آمهارا توسط ارتش فدرال گسترده بود. در گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل آمده که در این جنگ، شاهد نقض جدی قوانین بشردوستانه بین‌المللی توسط ارتش فدرال در مناطقی همچون ابونا حرا، لدیتا و سیپاتامیت بودیم و در چند شهر احتمالا "جنایات جنگی" رخ داده باشد.

وضعیت اضطراری

به دلیل ناتوانی در غلبه بر شبه نظامیان فانو و عدم تمایل به عقب نشینی و بازگرداندن نیروهای ویژه آمهارا، وضعیت اضطراری در منطقه آمهارا در تاریخ 5 اوت 2023 برقرار شد. اعلام  وضعیت اضطراری به دولت اختیارات گسترده ای می دهد تا مردم را بدون روند قانونی دستگیر و زندانی کند، مقررات منع رفت و آمد را اعمال کرده و حق مصادره اموال را بدون حکم قانونی به دست آورد. این روند باعث خشونت و دستگیری های غیرقانونی مردم آمهارا می گردد.

دیکتاتور خودشیفته

علیرغم شواهد قاطع قتل، دستگیری و اعدام مردم، نخست وزیر ابی احمد در ششم ماه گذشته به پارلمان گفت: «از آنجایی که ما به اصول دموکراتیک معتقدیم، برایمان دشوار است که کسی را دستگیر کنیم، چه رسد به اعدام او». نویسنده ضمن اشاره به این سخن ابی احمد ادامه می دهد؛ حزب حاکم (حزب سعادت) یک حزب دیکتاتوری است که توسط یک جبار خودشیفته رهبری می شود. برخلاف اظهارات آزادی خواهانه و تعهدات قبل از انتخابات در مورد رفع بی عدالتی های تاریخی و تبعیض نژادی، او افراط گرایان را جسورتر کرده و تفرقه و نفرت را پرورش داده است.

نویسنده در پایان خاطرنشان می کند: نه تنها کشور اتیوپی در نتیجه گستاخی و قضاوت نادرست ابی احمد به نحو بی‌سابقه ای دچار نفاق شده، بلکه به طور فزاینده‌ای در آفریقا منزوی شده است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    کی بهشان پهپاد و سایر سلاح‌ها رو می فروشه برای سرکوب و کشتار؟

  • ناشناس
    3

    هیچ جابدترازاینجانیست

  • ناشناس
    2

    اسلام‌گرا هستند؟؟

  • ناشناس
    3

    انشااللہ بصورت شرعی نان برای تمام مردم ایران مجانی شود

  • رابی
    3

    اگر نگاهی به آمار اعتیاد در ایران بیندازید متوجه می شوید که این سناریو آشناست.

  • محمود
    6

    مرگ بر دشمنان امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب
    مرگ بر آمریکا
    مرگ بر انگلیس
    مرگ بر منافقین و کفار
    مرگ بر اسرائیل
    درود بر رزمندگان اسلام،سلام بر شهیدان،سلام بر مردم غزه و فلسطین
    سلام بر جمهوری اسلامی ایران
    خدایا به عزت و جلالت هم اینک رژیم منحوس و نجس صهیونیستی رو از روی زمین بردار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها