عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

آمریکا خط دهنده اصلی جنایات اسرائیل است/ از نظام ناعادلانه جهانی، نباید انتظار بشردوستی داشت

یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس به تحلیل چگونگی واکنش بین‌اللملی به جنایت‌های اسرائیل در غزه پرداخت.

آمریکا خط دهنده اصلی جنایات اسرائیل است/ از نظام ناعادلانه جهانی، نباید انتظار بشردوستی داشت

پرهام مسعودی- جلیل رحیمی جهان آبادی گفت: انتظار و توقع از نظام بین‌الملل یا درک جامعه جهانی از مسائلی که دارد رخ می‌دهد مخصوصا علیه کشور ما، انتظار دور از واقعیتی است زیرا که نظام بین‌الملل یک نظام غیر عادلانه است.

وی افزود: سلطه کشور های غربی و به ویژه آمریکا در سازمان ملل و در شورای امنیت باعث شده که این سازمان ها طرف حق و عدالت را نگیرند.

این نماینده مجلس افزود: شما الان می‌بینید که هزاران نفر در غزه کشته می‌شوند و میلیونها نفر آواره شده‌اند، اما طی جنگ سال‌های گذشته در غزه اما هیچ وقت رژیم صهیونیستی هیچگونه محکومیت حتی یک محکومیت عادی هم در شورای امنیت نگرفته و یک قطع نامه هم علیه ش صادر نشده است.

رحیمی با بیان اینکه بسیاری از کشور هایی که به دنبال استقلال هستند در نظام بین‌الملل تنها مانده‌اند، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، همه کشورها باید متکی به قدرت دفاعی خود باشند و

توقعی هم نباید از نظام ظالمانه و غیر عادلانه بین‌المللی و کشور های غربی داشت زیرا که خود آنها موسس و حامی رژیم صهیونیستی هستند.

او در پاسخ به سوالی درباره مواجهه شورای امنیت با جنایلت اسرائیل تصریح کرد: من فکر می‌کنم به هیچ عنوان این واکنش ها مناسب نبوده و ماهم انتظار واکنش مناسبی از این نظام بین‌الملل نداریم. زیرا که می‌دانیم این نظام حامی ظلم و نا عدالتی است.

وی درباره راهکار رویارویی ایران با این نظام ناعادلانه توضیح داد: دستگاه دیپلماسی و دستگاه های رسانه ای ما در جهان اسلام و در افکار عمومی باید کار کنند. همان طور که شما الان می‌بینید حتی در کشور های غربی در دفاع از مردم فلسطین مردم به خیابان ها آمدند و اعتراض خود را نشان دادند و این خود نشانه خیلی خوبی است که امپراتوری رسانه غرب نتوانسته واقعیات را سانسور کند و همه، جنایت های اسرائیل را می‌بینند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ما وظیفه داریم تا با بسیج نیروها و کنار هم نگه داشتن افکار عمومی جهان را با خود همراه کنیم تا مظلومیت کشور هایی که در مقابل اسرائیل آسیب می‌بینند را فریاد بزنیم.

او یادآور شد: سازمان ملل محصول تصمیمات کشور های غربی است و شورای امنیت هم همیشه منافع آنها را تامین کرده و من بعید می‌دانم که این سازمانها که عمدتا سازمان های سیاسی و تحت سیطره آمریکا هستند بتوانند کاری انجام بدهند.

این استاد دانشگاه در واکنش به مدضع واشنگتن در بی اطلاعی از حمله اسرائیل به سفارت ایران در دمشق گفت: آمریکایی‌ها در همه جنایت هایی که در منطقه اتفاق می‌افتد شریک هستند و نقش خط دهنده دارند.

وی ادامه داد: این رژیم قاتل و اشغالگر که باعث مصیبت برای مردم خاور میانه و جهان شده اگر مورد حمایت آمریکا نیست پس مورد حمایت چه کشوری است که این همه جنایت می‌کند و جلوی چشم مسئولین آمریکا ۴۰ هزار انسان در خانه و کاشانه خود نابود می شوند و صدای آمریکایی ها در نیامده است!

رحیمی با تاکید بر اینکه توقع انسان دوستی از مجامع جهانی کاملا اشتباه است، اظهار داشت: همانطور که امام راحل فرمودند، آمریکا شیطان بزرگ است و هیچ توقعی از آن نباید داشت.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    0

    شماها ازاونا هزاردرجه بدترین نظام اگه یک هزارم امریکا بود چنان سرکوب وبهره 45درصدی وتبعیض وسهمیه وکشتاری می انداخت که اون سرش ناپیداست

  • ناشناس
    2

    زدن کنسولگری مستقیما زیر نظر سیا صورت گرفته است .سیاستمداران مراقب باشند درتله آنها نروند .پاسخ ایران مستقیم یا غیرمستقیم کاملا بومی است وهیچکس ازآن مطلع نخواهد بود .اسرائیل هم آنرا بخوبی میداند .پدرموشکی اسرائیل که یادتونه طراح پیکان وفلاخن الان زیر خروارها خاک است .کاری بزرگتراز آن درانتظار آنهاست 🤣🤣

  • ناشناس
    0

    جهان عدالتا باید از شماها یاد بگیرد.بابا وقاحتم شرمنده شماها شده .

  • علی
    0

    شما سه روز کاظم صدیقی زندان کنید تا ما بدانیم شماها از آمریکا بهترید
    بسم الله .یلا

  • ناشناس
    0

    نظام اينو ميدونه چرا دوباره دست به دامن امريكا شده كه چرا بچت اينكارو كرد سفارتمونو زد ، اونم ميگه من نميتونم كاريش بكنم ، شما هم ميگيري بچش رو ميزني اونم ميگه بچمو زدي اونم ميگره شما رو ميزنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها