مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

رئیس جمهور فرانسه با اذعان به تغییر قواعد بازی در جهان به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران، نسبت به نابودی اروپا هشدار داد.

مکرون: اروپا در معرض نابودی قرار دارد

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در سخنرانی امروز خود در دانشگاه سوربن تاکید کرد که اروپا در معرض نابودی و فروپاشی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به متغیرهای ژئواستراتژیک و تغییر قواعد بازی کشورهای جهان، اروپا با خطر افول و نابودی رو به رو است. ما خواهان تدوین راهبرد جدید برای اروپای قدرتمند بر اساس استقلال در حوزه‌های مختلف از جمله دفاع مشترک، دیپلماتیک، انرژی و علوم هستیم.

ماکرون اضافه کرد: قواعد بازی به دلیل حضور قدرت‌هایی مثل ایران و روسیه تغییر کرده است.

وی در خصوص لزوم استقلال یافتن از آمریکا تاکید کرد: ما خواهان یک اروپای قدرتمند هستیم که بتواند امنیت خود را تضمین کرده و استقلال راهبردی خود را باز پس گیرد. هر تصمیمی که وجود دارد باید در شرایط کنونی و نه یک دهه آینده اتخاذ شود. ما شاهد تضعیف اقتصاد کشورهای اروپایی در مقایسه با چین و آمریکا هستیم.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • عباس
    3

    بحران انرژی ، تورم ، مهاجرت‌های زیاد و بیکاری ، درگیر شدن در اکراین .اینها دلایل این هست که فکر میکنن اگر به ایران گیر بدن تحریم کنن نجات پیدا میکنن . همون بلایی که صهیون سر هیلتر آورد داره سر ناتو میاره .

  • ناشناس
    4

    جناب مکرون ما هم اروپایی آقا وهوشیار می خواهیم نه سگ دست آموز امریکا وصهیونیس چرا باید اکراین با روسیه اروپا با روسیه ایران با اعراب...تایوان وچین....درگیر باشه ومنافعش را صهیونیسم ببره

  • بهنام
    2

    تا زمانی که قلاده سگی که آمریکا و صهیونیسم به گردن اروپا انداخته و استقلال عمل درهیچ حوزه‌ای ندارید و دنباله‌رو سیاست‌های آنها هستید هیچ موقع مستقل نخواهید شد .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها