شمایل قهرمان «معنوی - انقلابی»؛ آرزوی اصولگرایان در انتخابات تیر

جلیلی، قالیباف یا زاکانی/ نامزد نهایی اصولگرایان چه کسی خواهد بود؟

چهار جبهه اصلی اصولگرایان روی یک نفر به اجماع نرسیده اند. قالیباف امیدوار است که با طرفداران دولت سیزدهم به ائتلاف برسد اما قدرت اصلی جریان اصولگرایی در دست نواصولگرایان و جبهه پایداری است.

جلیلی، قالیباف یا زاکانی/ نامزد نهایی اصولگرایان چه کسی خواهد بود؟

حسین آصف-  با اعلام نظر شورای نگهبان در مورد نامزدهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات ریاست جمهوری 1403، تکلیف بسیاری از جریان های سیاسی مشخص شد.

اصلاح طلبان به لطف عدم احراز صلاحیت دیگر نامزدها، روی مسعود پزشکیان به جمع بندی رسیده اند و اگر تصمیم بگیرند که در انتخابات شرکت کنند، احتمالا به او رای خواهند داد.

در اردوی اصولگرایان اما کمی اوضاع آشفته تر است. در میان نامزدهای اصولگرا، مصطفی پورمحمدی می تواند نامزد «مستقل» این انتخابات به حساب بیاید. او به سبب زعامت وزارت دادگستری در زمان روحانی به «اعتدال گراها» نزدیک است و به سبب زعامت وزارت کشور در زمان احمدی نژاد با «اصولگراها» قرابت دارد. از این رو، می تواند نامزد مستقل انتخابات شناخته شود.

در میان چهار نامزد دیگر، قاضی زاده هاشمی به سبب فعالت در بنیاد شهید، نماینده دولت سیزدهم شناخته می شود، هر چند بسیاری از دولتمردان روی او به اجماع نرسیده و بعید هم است که برسند، چرا که قاضی زاده هاشمی هرگز از اعضاء اصلی و مرکزی دولت سیزدهم نبوده و قدرت اتحاد دولتمردان را ندارد.

در میان سه نامزد دیگر، محمد باقر قالیباف طرفداران مخصوص خود را دارد. طرفداران او در زمان انتخابات مجلس هم از او طرفداری کردند اما همان زمان هم مشخص شد که بدنه اصولگرایی از او حمایت نمی کند. او در انتخابات مجلس تهران نفر چهارم شد و این مساله شکست سختی برای او به شمار می رفت. شکستی که می‌توان هشتم تیرماه تکرار شود و حتی موقعیت او در بهارستان را نیز تضعیف کند.

اگر طرفداران اصولگرایی را به 4 دسته اصولگرایان سنتی و حزبی، طرفداران قالیباف، اصولگرایان جبهه پایداری و نواصولگرایان تقسیم کنیم (اینجا بخوانید)، به نظر می رسد که این 4 جبهه روی یک نفر به اجماع نرسیده و نخواهند رسید.

قالیباف امیدوار است که با طرفداران دولت سیزدهم به ائتلاف برسد اما قدرت اصلی جریان اصولگرایی در دست نواصولگرایان و جبهه پایداری است. نواصولگرایان در انتخابات مجلس نیز فعالیت زیادی داشتند و از طریق ائتلاف با برخی اشخاص مهم مانند علی اکبر رائفی پور توانستند به پارلمان راه یابند.

گفتگوی خبرفوری با رائفی‌پور در نقد قالیباف را اینجا ببینید

از آن سو، جبهه پایداری هم قدرتمندترین شاخه اصولگرایی به حساب می آید. هنوز مشخص نیست جبهه پایداری از کدام نامزد حمایت خواهد کرد. پیش از ثبت نام نامزدها، اعلام شد که این جبهه نه از سعید جلیلی بلکه از پرویز فتاح حمایت می‌کند اما ممکن است بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی و صدور احکام شورای نگهبان، روی سعید جلیلی به توافق برسند. نواصولگرایان نیز مانند جبهه پایداری مردد هستند. آنها نمی‌دانند میان زاکانی و جلیلی و قالیباف از چه کسی حمایت کنند. به همین دلیل، در قلب جریان اصولگرایی نوعی ابهام و تردید وجود دارد؛ ابهام و تردیدی که یا بعد از برگزاری مناظره ها و جدی شدن انتخابات کاهش می یابد و یا بیش از پیش می شود.

اصولگرایان و جستجوی یک قهرمان معنوی – انقلابی

اصولگرایان در ادوار اخیر انتخابات ریاست جمهوری همواره به چهره هایی نزدیک شدند که شمایلی «معنوی – انقلابی» داشته اند. افراد مورد نظر آنها از یک سو، آرمان های انقلابی داشته، به دنبال تحقق عدالت با شمشیر انقلاب هستند و از سوی دیگر، معصوم و مهربان و پاک بوده و شمایل یک قدیس را دارند.

زمانی که احمدی نژاد در سال 84 پیروز انتخابات شد همین دو ویژگی به ظاهر متقابل را داشت. او از یک سو «شهید زنده» خوانده می شد. طرفدرانش بر ساده زیستی، صفا و صمیمیت و روح قدسی و معنوی اش تاکید داشتند و چنان ره افراط پیمودند که مدتی بعد، خودِ احمدی نژاد دور سرش هاله نور می دید. از آن سو، طرفداران احمدی نژاد او را یک بسیجی انقلابی می دانستند که قرار است با اشرافیت خاندان هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان به اصطلاح «لیبرال» مبارزه کرده و حق مردم مستضعف را از آنها بگیرد.

جستجوی قهرمان «انقلابی – معنوی» در سال 1400 هم ادامه یافت. شهید رئیسی از یک سو، سیدی بزرگوار، مهربان و ساده زیست بود و از سوی دیگر، قرار بود با مفسدین سیاسی و اقتصادی و دولتمردان حسن روحانی بجنگد و ایده ها و آرمان های انقلاب را احیاء کند.

به نظر می رسد هیچکدام از نامزدهای اصولگرایان در انتخابات 1403 از این دو ویژگی برخوردار نیستند. عده ای مانند قاضی زاده هاشمی پتانسیل قدیس شدن را دارند اما نمی توانند شمایل یک جنگجوی انقلابی را به خود بگیرند. عده ای مانند زاکانی، بیش از حد خشن بوده و از شمایل یک فرد آرام، اخلاق مدار، مهربان و قدیس مآب دور هستند. عده ای مانند سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف از هر دو ویژگی به مقدار کمی برخوردارند. در واقع، این دو ویژگی در وجودشان آنقدر کم و رقیق است که نمی توانند در قالب یک قهرمان اصولگرا ظهور کنند.

در مورد قالیباف باید گفت که افرون بر حواشی خانواده‌اش، تصمیمات سیاسی اشتباهش در سال های اخیر و تغییر ژست های سیاسی دائمی اش بر این مساله تاثیرگذار بود (اینجا بخوانید). این تغییرات بدون مبنا باعث شد اصولگرایان نسبت به قالیباف تردیدی دائمی داشته باشند و از نزدیک شدن به او بپرهیزند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 108
  • چای دبش باغ ازگل
    64

    هرسه تعطیل هستن فقط مسعود پزشکیان منتخب ملت ایران زمین است!!! تا درنهایت ببینیم میزان رأی ملت شریف وفرودست ایران زمین است یا تحمیل شورای نگهبان!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      58

      رای من پزشکیان

    • ناشناس
      56

      پزشکیان صدرصد

    • چای دبش باغ ازگل
      31

      فقط پزشکیان سفرهای لاکچری را حذف کن دکتر گرسنه سربربالین گذاشتن را حذف کن دکتر مردمی!!! رییس جمهور دوره چهاردهم خودتی آن پنج نفر ادا شو در میارند این کاره نیستن!!!

    • شادی
      32

      انشاالله مسعود پزشکیان منتخب ملت ایران

    • بخاطر تنهایی
      33

      رأی من پزشکیان

    • ناشناس
      3

      دنیا ابستن حوادث است استارت ان نیز یک دو روز پیش در اروپا زده شد جنگ در خاور میانه ادامه دارد چین قدرت اقتصادی و نظامی مافوق تصور پیدا کرده و خودرا برتر از قدرت امریکا میداند جنگ روسیه و اوکران کم کم به مرکز اروپا کشیده میشود و محتملا جنگ جهانی سوم شروع میشود . غرب حربه انزاو ی ایران را شدت بخشیده در مردم فقیر خاورمیانه به جهات مختلف که بارزترین ان اقتصاد و تفکر ایدئولژی است روز به روز گروه هاو تشکیلات مسلح ظهور میکند . از بعد از حمله جرج بوش به عراق اقتصاد تمام کشور های دنیا بسیار شکننده شده و در حال حاضر به اوج خودش رسیده ایران حسب تفکر انقلابی و ایدئو لژی خودش سر سازش با امریکا را ندارد .با این چند حساب سر انگشتی ازصدها مشکلات در دنیای پر تلاطم سیاست . رئیس جمهور اینده ایران باید شخصی باشد که از تمام مسائل محرمانه و سری مملکت بر حسب شغل خودش اگاهی تمام و کمال داشته باشد یعنی حتما از روسای سه قوه باشد قدرت مانور سیاسی را بداند قدرت درک و فهم جهان سیاست را بداند دستگاه دیپلماسی ایران را با گماردن خبرگان کار بلد و کارکشته سیاسی قابل قبول فعال تر از گذشته حرکت دهد . و چون سیاست های کلان کشور وسیله رهبری تدوین و ابلاغ میشود لذا از تعامل با رهبری در حد بسیار بالائی برخوردار باشد . زمان زمان بسیار حساس است مردم نباید احساسی و هیجانی و فقط برحسب اینکه شخصی مومن و پاکدست و مذهبی دو اتشه است تصمیم بگیرند این تصمیمات برای زمان ارامش سیاست در دنیاست .

    • ناشناس
      17

      این نوع نتیجه گیری عادت شماست دیگه.‌. مثل سال ۸۸ که قبل از اعلام‌نتایج خودتون رو برنده قطعی انتخابات می دانستید . الان هم هنوز هیچی نشده می فرمایید پزشکیان منتخب مردم ایران
      .‌ اولا اگر خبر نداری، بدان دوهفته دیگه انتخاب ریاست جمهوری برگزار میشه . اون روز ، بعد از پایان رای گیری تازه معلوم میشه فرد منتخب کیه.
      ثانیا امید نداشته باش که پزشکیان رئیس جمهور بشه. البته در برخی رسانه ها و فضای مجازی شاید .

    • ناشناس
      14

      اون که تعطیله خودتی

    • ناشناس
      2

      امروز اعلام شد :
      اکوایران: خبرگزاری دولتی روسیه روز سه‌شنبه به نقل از یک مقام وزارت خارجه روسیه گزارش داد که توافق جدید بین مسکو و تهران در زمینه همکاری همه‌جانبه به دلیل مشکلاتی که شرکای ایرانی با آن مواجه هستند، به طور موقت به حالت تعلیق درآمده است.
      این است اصل روابط با روسیه و چین

    • ناشناس
      13

      اصولگرایان اگربه غیراز پورمحمدی کس دیگری را کاندید کنند پشیمان خواهند شد چرا که درآم صورت با پزشکیان به دور دوم رفته ورشکست می خورند طیف مذهبی (سنتی یا معاصر)هنوزبر روحانیت تکیه دارند ،ازانسجام مذهبی استفاده می کنند ،آقای پورمحمدی هم پرونده تخلفات مالی و اخلاقی و...ندارد پس بهترین افراد برای تبلیغ ایشان همین مذهبی ها هستند وچون مشارکت خیلی استثنایی نخواهد بود در دور اول ایشان رآی می آورد پایشان صد در صد با نظام هم هماهنگ‌تر است

    • دانیال
      5

      بنده به عنوان یک شهروند اصلاح طلب اصلا تمایلی به پزشکیان ندارم
      ۱)پزشکیان مانند روحانی یک اصلاح طلب فیک است
      ۲)به فرض پیروزی پزشکیان آیا هیچ فکر کرده اید ایشان چگونه بامجلسی که اکثریتش پایداری هستند چگونه کنار می آید؟ بارسایی ونبویان چه میکند؟باز کشور با حاکمیت دوگانه دچار ابربحران میشود

    • ناشناس
      8

      اگر به زعم عده ای که اصلاح طلبان را گربگرا می خوانند و اصولگرایان را حامیان نظام نظر من این است که اصولگرایان وله تبع آن نظام اسلامی اگرمی خواهد کاندیدای مناسبی به زعم اصولگرایان انتخاب شود بهترین گزینه آقای پورمحمدی است که دلایل آن دراین کامنت نمی گنجند ولی پزشکیان می تواند وضعیت را از قرمز به زرد تبدیل کند

    • ناشناس
      6

      از مثبت منفی کامنت ها معلومه انتخابات به دور دوم کشیده میشه و کمترین مشارکت تاریخ در دور دوم شکل می گیره حالا چرا؟ دو کاندیدا به دور دوم می روند عده ای از کاندیداها معترض شده وراضی نمی شوند و طرفدارانشان دور دوم را تحریم می کنند و عده ای ازطرفداران یکی از دو نامزد راه یافته بی انگیزه می شوند ودرمجموع 50درصد نسبت به دور اول مشارکت افت می کند

    • ناشناس
      1

      حتی اگر خاتمی هم کاندید می شد فقط اصولگرایان را می ترساند وگرنه سیاست های کلی نظام نمی تواند تغییرکند (تحریم ها پابرجا،سیاست خارجی همان ،نظام آموزشی بدون تغییر،)فقط سیاستهای پولی شاید کمی دست خوش تغییر می شد واثر روانی روی بازار داشت پس از پزشکیان چه اصلاح طلب فیک وچه واقعی توقعی نمی توان داشت مگر اثر روانی در جامعه ،درجایی که مخالفانش او را غربگرا می خوانند

    • ناشناس
      0

      اولا اگر قرار به تحمیل شورای نگهبان بود که اصلا نباید پزشکیان را هم تایید می کردند.دوما ملت فرودست ایران، از خاندان های چپاول گر و اشرافی حزب لبیرال و کاندیداهاش بیزار اند و مسلما ترجیح شان به کسی است که درد فقر و گرسنگی کشیده باشه یا حداقل ساده زیست باشه.نه امثال پزشکیان که ستادش را تو برج تشریفات سعادت آباد راه انداخته.

  • ناشناس
    20

    هر سه جز کم محبوبیت ها بودند مگه اینکه بین خودشان اول شوند.

    نظرات شما -
    • م
      22

      همتی نماینده شما که سه سال قبل از آرای باطله هم شکست خورد
      این بار هم نوبت پزشکیان هست

  • ناشناس
    26

    سه کارت قرمز ، این همه تخریب و تحلیل آبکی برای گرفتن امتیاز از پزشکیان عجیبه ، رزاق خداوند است ، خودتان یک بار تحلیل های سیاسی که کردید مرور کنید ، ببینید نوددرصد غلط از آب زد بیرون مثل یک قورباغه ، کجاش رو دیدی ، دوران اصلاحات تمام شد ، ایران کم هزینه اصلاحات را نداده ، مردم عادی بهتر از شما می فهمتد چه کنند ، که مات و حیران بشوید ، اینجا ایران است ، سرزمین شیران ، ساواک با آن همه عظمت لایی کشید ، شما که عددی نیستید .
    غم روزی مخور بر هم مزن اوراق دفتر را
    که قبل از طفل ایزد پرکند پستان مادر را
    #مشارکت‌حداکثری

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      سنگهایی که سر نهر آب امامزاده ریختید قورباغه نمی تواند بزند بیرون کردید حریم خشک بیروح

    • ناشناس
      32

      نگرانیت قابل درکه عزیز دل برادر ولی شک نکن پزشکیان براحتی برنده انتخاباته

    • ناشناس
      0

      برو بشین مشقات رو بنویس تو رو چه به این حرفها!!!

    • ناشناس
      0

      احسنت

    • ناشناس
      6

      پس طیف شما فکرمیکنند از شورای نگهبان بهترین می فهمند که هرجا میرسند هرلقبی راکه دشمنان دارند وبه اصلاح طلبان نسبت می دهند شما ظاهراً جو دوم خرداد را ندیدی یا چند ماه بیشتر نداشتی انتخاب خاتمی از نظر حکومت یک معجزه بود واگر الان تکرار شود تبعات مدرن تری درب خواهد داشت

  • ناشناس
    1

    میزان نظرسنجی پس از پایان تبلیغات انتخاباتی و قبل از برگزاری انتخابات مشخص خواهد کرد کدامیک از نامزدهای فرعی انتخاباتی اصولگرایان بایستی به نفع کاندیدای اصلی کنار بروند! هر چه هست بعید است جلیلی، زاکانی، قاضی زاده هاشمی و پورمحمدی به نفع قالیباف کنار بروند زیرا جلیلی خود رقیب اصولگرا و درون سازمانی قالیباف است و پورمحمدی اگرچه اصولگراست ولی بطور مستقل وارد رقابتهای انتخاباتی شده پس به نفع هیچیک از کاندیداهای اصلی اصولگرایان کنار نخواهد رفت و در کورس رقابتها باقی خواهد ماند. قاضی زاده هاشمی نیز ممکن است به دلیل رأی آوری پائین ناچار شود با سعید جلیلی ائتلاف نموده و از گردونه رقابتها به نفع جلیلی خارج شود! به هر حال ائتلاف بین جلیلی و زاکانی و قاضی زاده هاشمی محتمل است ولی بین قالیباف و قاضی زاده هاشمی و زاکانی هرگز!

  • چای دبش باغ ازگل
    25

    بین شش کاندید رییس جمهوری جلیلی قالیباف و زاکانی هفتم هشتم و نهم می شن!!!

    نظرات شما -
    • علی
      26

      دکتر جلیلی اول میشه

      فقط چند روز صبر کن

    • ب علی
      18

      نزدیک به دو دهه هست که ملت ایران از تبعات مذاکره نامزد محبوب شما سعید جلیلی متحمل شدید ترین تحریم‌های تاریخ میشوند شما لطف بفرما یک دستاورد ولو در حد روستا از جناب جلیلی نام ببر تا ماهم قانع بشیم .

  • ناشناس
    13

    برای چی اینها رو بزرگ میکنین
    اصلا پایگاه اجتماعی و محبوبیتی در عام ندارن
    در آزمون های گذشته سربلند بیرون نیومدن .

    نظرات شما -
    • علی
      21

      در مورد شهید رئیسی هم خیلی از شما نظرتون همین بود

      ان شاالله دکتر جلیلی

  • Slam
    23

    از نظر متانت و ادب برای جلیلی احترام فراوان قائلم اما آقای پزشکیان در همه امور خارجه داخلی فرهنگی سیاسی اقتصادی و تعامل با دنیا صد در صد برگزیده خواهد بود

    نظرات شما -
    • ع
      15

      پزشکیان تو تبریز فقط ۸ درصد مردم بهش رای دادن
      مطمئن باش از آرای باطله هم جلو نمیزنه

  • تلمبه
    36

    درود بر سید محمد خاتمی و شاگرد او دکتر پزشکیان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      33

      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی
      جلیلی

  • ناشناس
    30

    آقاي پزشكيان راي مي اورد ،مسئله بعد از انتخابات است كه اركان قدرت بگذارند كار كند يا نه

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      از آخر اول میشه

    • راحیل
      22

      سعید جلیلی

  • ناشناس
    16

    هرسه نفر کشور را به قهقرا بردند امید است پزشکیان امور را اصلاح کند

  • ناشناس
    9

    جناب آقای دکتر سید جلیلی سیاستمدار برجسته منطقه کارائیب و شرق و غرب عالم و جناب آقای دکتر سید سردار سرهنگ پاسدار خلبان قالیباف هر دو لایق ریاست جمهوری هستند!!

  • ناشناس
    7

    قلب تپنده من وتمام همکاران میلیونیم سردار.دکتر. خلبان .رئیس محترم مجلس محمد باقر قالیباف .مردم با اصلاحات قهر خواهد ماند.رای محمد باقر قالیب________________________اف صد درصد

  • ناشناس
    9

    هر سه محکوم به شکست هستند مردم دیگه خر نمی شوند

  • ناشناس
    9

    سردارقالیباف دارای مدرک دکتری در رشته جغرافیای سیاسی است و دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را در فرانسه گذرانده‌است. او عضو هیئت علمی و دانشیار گروه جغرافیای سیاسی دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران است. مجله نیوزویک در سال ۲۰۰۹ قالیباف را در رتبه هشتمین فرد قدرتمند در ایران قرار داد. اکنون ریاست مجلس است وبه حول قوه الهی رئیس جمهور آینده است .هرچه می توانید تخریبش کنید ولی امان از روزی که ورق برگردد وخدا دست کسی را بگیرد .که تابحال دکتر قالیباف مراحل ترقی را طی گرده واینک در قله قرار دارد.

  • *****
    6

    محمدباقر قالیباف متولد ۱ شهریور ۱۳۴۰ در طرقبه و هم اکنون نماینده مردم تهران و رئیس مجلس شورای اسلامی (دوره دوازدهم) است. او سابقه عضویت و ریاست مجلس یازدهم را دارد و در کارنامه او فعالیت به عنوان شهردار تهران (از شهریور ۱۳۸۶ تا شهریور ۱۳۹۶)، فرماندهی نیروی انتظامی و فرماندهی نیروی هوافضای سپاه وجود دارد. وی پس از انتصاب به عنوان فرمانده نیروی هوایی سپاه در سال ۱۳۷۶ توسط مقام معظم رهبری، دوره‌های فشرده خلبانی را سپری کرد و همزمان نیز پس از شرکت در آزمون ورودی دکتری تخصصی، در رشته جغرافیای سیاسی در دانشگاه تربیت مدرس پذیرفته شد. قالیباف دارای درجه نظامی سرتیپ پاسدار و مرتبه علمی دانشیار و عضو هیئت علمی گروه جغرافیایی سیاسی دانشگاه تهران است

  • *****
    4

    اطلاعیه ،اطلاعیه: اصلاحات یعنی= حصر خانگی موسوی= حصرخانگی کروبی=حصرخانگی خاتمی =درآینده حصر خانگی روحانی= حصر خانگی درآینده همتی وجهانگیری .فرار عطاء الله به خارج از کشور .زندانی حسین فریدون برادر روحانی وهزار القاب دیگر : ملت ایران بیدار است وآگاهانه تصمیم می گیرد وهیچگاه در تلاطم تخریب قرار نمی گیرد آنها به رجایی زمان ورئیس جمهور شهید خدمت دوران نیاز دارند نباید جو مسموم شود چون تمام استانداران.فرمانداران وحتی دهیاران واغلب نمایندگان خادمان ملت هوشیارانه مردم را آگاه می کنند وانشاء الله با دعای رهبر عزیزمان کسی بیاید که دل ملت را نرجاند .تا پرچم این انقلاب که با خون هزاران شهید به ثمر نشسته به دست حضرت مهدی (عج) داده شود .

  • ناشناس
    1

    افسوس كه اين مزرعه را اب گرفته

  • ناشناس
    10

    جلیلی و زاکانی مال این حرفها نیستن

  • ناشناس
    1

    پزشکیان در مقابل زاکانی تخریب چی بولدوزری اصولگراها شانسی ندارد و همین بلا بعد از همتی سر پزشکیان می آید

  • میکائیلی
    14

    ای .وای ای وای .اگر یکی از این اصولگراها بیاد خدا می داند چه بر سر ملت بیاد از فقر وفلاکت
    مردم تورا خدا اگر رای میدی فقط پزشکیان

  • پرتو
    19

    فقط جلیلی .

  • محمدرضا
    28

    ۱۷ میلیون رییسی رای داشت که قطعا این رای به پزشکیان نمیرسه...کاش رصد میکرد جامعه رو.....امسال نتیجه انتخابات یه سورپرایز بزرگه....جلیلی .... شک نکنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      14

      رئیسی همین الآن ۲ مبلبون رای هم نداره ایشان الآن میلیون ها رای سهامداران و مالباختگان بورس را از دست داده اند ایشان به دروغ وعده درست کردن بورس را داد ولی برعکس با کارهایی که کرد بکرس را نابودتر از گذشته کرد

  • علی
    24

    فقط دکتر سعید جلیلی

  • ناشناس
    22

    من که جلیلی

  • ناشناس
    14

    به عنوان یک اصولگرا عرض می‌کنم: هیچکدام.

  • ناشناس
    24

    منم که دکتر جلیلی

  • ع ن
    26

    فقط و فقط و فقط
    جلیلی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      21

      آقای مسعود پزشکیان

  • یه هموطن
    23

    جلیلی و دیگر هیچ

  • ناشناس
    1

    ای که این نظر را می خوانی دعا کن حقم معلوم شود و کارمندی که از هوا حرف زده دستش رو شود ..و معاون گوشی را بردارد و اقلا حرفم بگم و نسوزم

  • محمدرضا دلارامی
    8

    رای من جلیلی به عشق رهبری

  • ،ذ
    15

    پزشکیان

  • ناشناس
    10

    ما کسی رو می خواهیم که ادامه دهنده راه شهید جمهورمون باشه فقط جلیلی

  • ناشناس
    2

    خبرفوری محترم می خواستم در نظر سنجی شما شرکت کنم گزینه هیچکدام نداشت شرکت نکردم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      هیچکدام توان ریاست قوه مجریه ندارند وماهم محکم پای تصمیم خود یعنی رای بی رای ایستاده ایم

  • ناشناس
    3

    من اصول گرای افراطی هستم شدید و اصول گراهایی که گفتید کجاشون اصول گراست؟؟؟از اصول اخلاق ...در. ادارات اجتماعی پیروی می کنند...

  • عبدالعلی
    16

    این که خیلی واضحه

    دکتر جلیلی
    مطمئن باش
    شک نکن

  • یه جهرمی
    14

    ما جهرمی ها
    دکتر جلیلی

  • ناشناس
    10

    جلیلی بهتر از دیگرانه

  • ناشناس
    7

    دولت سیزدهم برای تامین یارانه بورس و سهامداران را بیچاره کردند تا عمر دارم فراموش نمی کنم

  • ناشناس
    0

    بیشتر مردم در مورد اصول حاکم ادارات چیزی نمی دانند همانطورکه می دانید مردم از رفتار ادارات اجتماعی ناراضی ترند و همچنین امور اجتماعی که بی اخلاقی ها به آن برمی گردد به اصول اجتماعی برمی گردد و بیست ساله در ادارات اصول اخلاقی فرویدی انگ حاکمه که همان اسمش را میانه گذاشته ..و نتیجه خوبی در ادارات اجتماعی ندارد که بدترین نتایج ..که ظاهراً به اسم کارشناس آمده و این علم اخلاق منحرف طی بیست سال خودخواهی و عدم پاسخگویی و جواب ندادن ادارات اجتماعی را باعث شده ....طبق تجربه من ادارات اجتماعی مشاوره فرویدی به اسم میانه رو ناحق ترین و بی تفاوت ترین رفتارها را دارند و امور اجتماعی را به دست گرفته آند و جز انگ گذاشتن ....هیچ خیری ندارند و هیچ‌دلسوزی و در این زمینه تجربه داشته ام ..در علم اخلاق رفتار امامان برکت دارد نه اینها که طلاق و خشونت و قرص خوردن زیاد کردند
    از علم ساخت آیفون غرب تقلید کنید نه اصول اخلاق پزشکی منحرف روانی گوی گند منحرف قرص شاد که مردم خود آنجا را زامبی کرده
    تجربه من رفتار ادارات آب برق گاز بهتر از اینها است که اسمشان را مشاور اخلاق گذاشتند !!!و تنها ملاکشان نیشخند زدنه

  • ناشناس
    3

    طرف به اسم پزشک بیاد فردا بجای ارزان کردن میوه قرص خوردن مد کنه !!!من خودم از رشته های پزشکی آم و مطالعات شخصی که از خبر فوری فلان داشته. ام راز سلامتی را در مصرف میوه میدانم در درجه اول و برای مثال داروی پوکی استخوان پیشگیری با خوردن فندق و گردو ی گران !!!!است و. در صورت ابتلا قرص کشکه و آدم باید فقط پیشگیری کنه

  • ناشناس
    3

    دولت سیزدهم با افزایش سرسام آور نرخ خوراک پتروشیمی ها و نرخ گاز فولادی ها توانست یارانه ها را زیاد بکنه با این کار توان تولید و سرمایه گذاری را خیلی پایین آورد باعث نابودی سرمایه سهامداران در بازار سرمایه شد کار ایشان مثل کار پدری هست که بچه ها بعد از مرگ پدر تازه متوجه شده اند پدرشان برای رفاه نسبی آنها حتی خونه ای که می نشینند را هم فروخته و خرج آنها کرده.

    نظرات شما -
    • علی
      4

      دولت یازدهم و دوازدهم که خدا شکر کار بدی انجام نداد
      فقط دلار را ۹۰۰ درصد گرون کرد
      خودرو ۷۰۰ درصد
      بقیه چیزها هم همینقدر یه کوچولو گرون کرد

      یعنی تپه ای نبود که روحانی روش نریده باشه
      دولت مطبوع شما اینجوریه

  • ناشناس
    3

    قالیباف رییس مجلس فیلمش هم موجوده زمان دولت روحانی می گفت این مرغ چیه شده کیلویی 25000 تومان این عین بی عرضگی ما می توانیم و میشه 10000 تومان الان کیلویی 90000 تومان مدیریت جهادی شما و دوستانتون را دیدیم

    نظرات شما -
    • ع ن
      2

      جلیلی بتاز
      ان شاالله که اولی

  • ناشناس
    3

    دولت سیزدهم به مالباختگان بورس وعده دروغ دادند واقعا اگه وعده دروغ نمی داد و اون موقع فروخته بودیم می تونستیم کاری بکنیم ولی الآن واقعا دیگه سرمایه ما ارزش و قدرت خود را از دست داده جالبه بعد از ۴ سال هنوز حاضر نیستند سرمایه اولیه ما برگردونند.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      روحانی ۵۵ میلیون نفر را وارد بورس کرد

  • ناشناس
    14

    من البته اگر در انتخابات شرکت کنم فقط به دکتر پزشکیان رای میدم ولی بین این نامزدهای اصولگرا فقط قالیباف یک کارنامه اجرایی تا اندازه ای مطلوب و مشخص داره اونهم مربوط به دوران فرماندهی نیروی انتظامی و شهرداری تهران میشه...البته اشکالاتی هم داشت که همه می دانیم...
    آقایان جلیلی و زاکانی سابقه خوبی ندارند و به ویژه آقای جلیلی ضرر تحریم‌های بین المللی شورای امنیت رو به ملت ایران تحمیل کرده که چین و روسیه هم به اون رای مثبت دادن...نکته مثبت آقای جلیلی شخصیت و ادبش هست که زاکانی ازین دو هم بی بهره است

  • حرف حساب
    5

    بخاطر شهید جمهور، شهید رئیسی عزیز، همه رای میدهیم❤️❤️❤️

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      جناب حرف حساب خودت با خودت خلوت کن و ببین واقعا حرفت حسابه، کلماتت با معنیه؟

    • ناشناس
      8

      نفهم می دونی رئيسی چه بلایی سر بازار سرمایه و اقتصاد آورده حال اقتصاد خیلی خیلی خیلی بده همین بنزین را کی میتونه جمع کنه

    • ج
      1

      فقط و فقط و فقط
      دکتر جلیلی

  • خلیل
    2

    اگر روحانی از پزشگیان حمایت نمیکرد شاید رای خوبی داشت ولی الان هرگز. پزشگیان روحانی دوم

  • هدیه
    3

    رای من به علیرضا زاکانی خواهم دادحتما به علیرضا زاکانی رای خواهم داد

  • ناشناس
    3

    در بین این سه نفر شاخص ترین گزینه آقای قالیباف هستند ایشان یک فرد قاطع فردی عملگرا و اجرایی هستند و چون در مجلس هم بعنوان ریاست مجلس حضور داشته اند و اگاهی آشنایی ایشان به قوانین اداری و قانونگذاری کشور را در روزنه خود را دارند ایشان پیرو رهبری هستند و5 زمانیکه در شهرداری بودند فعالیت های قابل توجهی منجمله ساخت پلها تونل ها و بازگشایی اتوبانها را در تهران شخصا پیگیری و به انجام رساندند تا جاییکه شهر تهران جزو شهرهای زیبای پایتخت های اروپایی و ...بحساب می آمد ساخت برج میلاد ایشان بدنبال یک پروژه بیمارستانی بزرگ در جراحی مغز وِِِ....بودند که طرح ان توسط پروفسور سمیعی در حال ساخت بود ایشان فردی خلاق در پروژهای بزرگ هستند می توانند کمک بزرگی به توسعه و سر و سامان دادن اقتصاد کشور باشد و از سلامت کامل هم برخوردار هستند که نیازمند یک ریاست جمهوری است پیِگیری و دوندگی و خستگی ناپذیری ایشان را همه گی دانند انسانی ریسک پذیر و نترس در اجرای طرحهای سرمایه گذاری که همه نیازمند یک رییس جمهور فعال می باشد و آقایان جلیلی و زاکانی در این راه با ایشان کمک بنمایند

  • ناشناس
    1

    رای من فقط---------------------------فقط-------------------- دکتر سعید جلیلی عزیز.
    جلیلی
    جلیلی
    جلیلی
    آنهم از نوع سعیدش.

  • محمد
    3

    اقتدار ایران ،

    انشالله ،

    دکتر سعید جلیلی

  • وحید
    1

    اگه با انصاف باشیم و سوابق اجرایی رو در نظر بگیریم هیچ کدوم از نامزدها به اندازه ی قالیباف سوابق اجرایی ندارن

  • سارا
    1

    جلیلی و قالیباف هر دو خوبن .هر کدوم بمونه بهشون رای میدیم .
    اونایی که میگن پزشکیان ،آفرین رای بدید .رای که عمرا نمیاره ،اما مشلرکتو میبرین بالا به نفع انقلاب .

  • زهرا حبیبی
    2

    سلام .ان شاءالله آقای جلیلی منتخب اکثریت مردم باشند .ایشون ادامه دهنده راه آقای رئیسی هستند
    در دو دوره قبل هم به آقای رئیسی خیلی تهمت ها زدنند ولی هم اکثر مردم ایران و هم دنیا دید که چطور انسان با شخصیت و پرتلاش و مخصوصا عاشق ایران و دلسوز ملتش بود و این اتفاق دقیقا داره برای آقای جلیلی اتفاق میوفته
    آقای پزشکیان هیچی تو چنته نداره کاش مردم بدونن انتخاب پزشکیان یعنی ادامه راه فلاکت بار حسن روحانی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      می دونی رئیسی برای تامین یارانه شندرقازی که به هیچ دردی نمی خوره از کارخانه ها مایه گذاشته و آنها را زیان ده کرده بورس را نگاه کن در چه اوضاعی گرفتار شده ایشان برای افزايش دادن یارانه نرخ خوراک پتروشیمی ها و پالایشی ها و نرخ گاز فولادی ها را چندین برابر کردند و آنها طرح های توسعه ای خود را کنسل کرده اند ایشان برای راضی نگه داشتن موقت شما آینده مملکت را حراج کرده اند برو اوضاع بنزین نگاه کن اگه بتونند جمعش کنند فقط برای بنزین سالیانه 250 هزار میلیارد تومان یارانه می داد از کجا؟ با تعطیلی طرح های عمرانی و خیلی از مواردی که من و شما نمی دانیم

  • نیلوفر
    3

    هیچ کی آقای قالیباف عزیز نخواهد شد
    خدا از چشم حسودان در امان بداردش صلوات

  • ناشناس
    1

    فقط جلیلی هست که برنامه دارد. یازده سال است با تیمی که دارد برنامه منسجم و کارشناسی شده نوشته. دیگر کاندیداها فقط مثل هم کلی گویی میکنند.

  • ناشناس
    1

    فقط جلیلی

  • ناشناس
    0

    اگر علم و دانش باشد و تقوا در کنارش ، نام و حزب و گروه مهم نیست ، و هر که متقی و با علم و دانش باشد ، شایسته ریاست جمهوری ست و این نه از خدا پنهان خواهد ماند و نه از بنده خدا

  • ناشناس
    6

    اصول گدا ... هیچکدام .... رای من پزشکیان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      رای پزشکیان که به اندازه آرای باطله هم نمیشه
      همتی یادت رفته
      لااقل رای بده، آمار مشارکت بره بالا

  • ناشناس
    6

    عزیزان اجازه بفرمایید بنده عرض کنم خدمت سروران خودم .
    قالیباف . مردم به نظامی رای نمیدن بقیه اشکالاتش خود داند
    جلیلی . مردم به دولت سایه که خود نیز قبلا اعلام کرده بود یعنی دولت در دولت میشه و تندرو است رای نمی دن
    قاضی زاده هاشمی . کار سیاسی چندانی ندارد و تنها کاری که تو بنیاد شهید کرده کشته های جنگ عراق زمان داعش را شهید محاسبه و در خصوص ایجاد بنیاد شهید و افتتاح ان در عراق اقدام کرده ولی برای عزیزان ایثارگران خودمان تقریبا هیچ
    زاکانی . ادم خشن و تندرو و همیشه با همه دعوا داره و کار اجریی غیر از۲/۵ سال در شهرداری نداره که اون هم باید مردم تهران باید نظر بدن .
    پور محمدی . ادم بدی نیست ولی محبوبیت اجتماعی ندارد.ولی نسبت به جلیلی و قالیباب و زاکانی معتدل تر است .
    پزشکیان . ۶یا ۷ دوره نماینده تبریز در مجلس . وزیر بهداشت در دولت خاتمی ‌ پزشک فوق تخصص و از همه مهم تر با اخلاق و کاردان و استاد دانشگاه تهران و دستی به سیاست معتدل دارد و .‌‌‌‌‌....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      پزشکیان روحانی دومه ، همه اصلاح‌طلبان سر و ته یک کرباسند.

      مردم مثل شما اینقدر احمق نیستن که اون ۸ سال را فراموش کنن

  • سبحان
    1

    دکتر سعید جلیلی

  • جانباز
    0

    آقای زاکانی طی این چند سالی که شهردار تهران بود چه عملکرد مثبتی داشت ،شهر هنوز پر از موشه ، پله های برقی خراب ، کثافت از سر و روی شهر بالا می ره ، پارکها پر از معتاد وخلافکاره ،وسایل ورزشی پارکها شکسته وخرابه. ، اسفالت خیابانها پر از دست اندازه ، و درختان را به بهانه‌های مختلف قطع می‌شود و....... فقط بلد است بیلبورد های تبلیغاتی و شعاری نصب کند و در حوزه روابط عمومی فعال است حالا با این اوصاف چگونه می خواهد کشور داری کند؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      همه کاراش مثبت بوده
      قبولش، داریم
      البته رای من جلیلی

    • راحیل
      0

      نظرسنجی ها میگن جلیلی
      منم میگم جلیلی

      جلیلی دمت گرم

    • ناشناس
      0

      جلیلی

    • ناشناس
      0

      رای من دکتر جلیلی

  • ناشناس
    0

    جلیلی

  • ناشناس
    0

    دکتر جلیلی

  • یه هموطن
    0

    منم دکتر سعید جلیلی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها