انتقاد پزشکیان از طرح مقابله با بی حجابی «نور»/ مداخله‌ای که به اسم نور انجام می‌دهند ما را به طرف سیاهی می‌کشد یا نور؟/ اگر باید کسی را بزنند ما مسئولین هستیم نه این بچه ها، آنها در مدارس ما تربیت یافتند/ ویدئو

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: پیش از انقلاب برخی می‌گفتند که اگر رادیو و تلویزیون روزی ۱۰ دقیقه به دست ما باشد، همه مردم مذهبی می‌شوند اما امروز همه چیز دست ماست اما اندک اندک در حال دور کردن مردم هستیم.

انتقاد پزشکیان از طرح مقابله با بی حجابی «نور»/ مداخله‌ای که به اسم نور انجام می‌دهند ما را به طرف سیاهی می‌کشد یا نور؟/ اگر باید کسی را بزنند ما مسئولین هستیم نه این بچه ها، آنها در مدارس ما تربیت یافتند/ ویدئو

مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ظهر جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ در همایش زنان ستاد انتخاباتی خود با بیان اینکه «من اهل شعار دادن نیستم»، اظهار رد: هیچ گاه برای گرفتن رای در زندگی خودم دروغ نگفتم و وعده دروغ ندادم. من به اصولی معتقدم که حق و عدالت است و از این اعتقادات هم دست بر نخواهم داشت؛ حق بسیار وسیع است و شامل زنان، قبایل، مناطق، نژادها و قومیت‌ها است و من هرجا ببینیم که حق کسی در حال ضایع شدن است، آن مقداری که از دستم بر بیاید فارغ از اینکه چه اتفاقی بیفتد از آن دفاع خواهم کرد.

وی درباره طرح مطالبه برخی از زنان حاضر در همایش درباره برچیده شدن «طرح نور»، اظهار کرد: در زبان ترکی ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید حالا به سیاهی می‌گویند نور؛ حضرت علی (ع) می‌فرمایند که کسی که عالم به قلب است و بر اساس بصیرت عمل می‌کند در ابتدا باید تصمیم بگیرد که این مداخله به نفع اوست یا به ضررش است؛ این موضوع اگر به نفع است ادامه دهید اما اگر به ضرر است، از این کار دست بردارد؛ ۴۰ سال است با این مداخلات می‌خواهیم حجاب و مسائل دیگر را در جامعه زنان درست کنیم اما آیا تاکنون این اتفاق افتاده است؟

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: خیلی ساده است که بررسی شود و ببینید که مداخله‌ای که به اسم نور انجام می‌دهند ما را به طرف سیاهی می‌کشد یا نور؟ الان زنان و دختران و همه افرادی که در جامعه با پوشش خاصی هستند احتمالا هیچکدام با اعتقاد و باورهای ما مشکلی ندارند اما وقتی ما به آنها با روش‌هایی که اسم آن را «نور» گذاشتیم، متعرض می‌شویم آنها را ضد دین و اعتقاد می‌کنیم. من بارها در جلسات مختلف گفتم که اگر باید کسی را بزنند این ما هستیم که باید کتک بخوریم چراکه این‌ها، بچه‌های ما بودند و در مدارس و دانشگاه‌های ما درس خواندند؛ ما چه کار کردیم که این بلا سر ما آمده است؟ ما به آنها درس دادیم و مقصریم و تقصیر برای ماست؛ پیش از انقلاب برخی می‌گفتند که اگر رادیو و تلویزیون روزی ۱۰ دقیقه به دست ما باشد، همه مردم مذهبی می‌شوند اما امروز همه چیز دست ماست اما اندک اندک در حال دور کردن مردم هستیم.

پزشکیان تاکید کرد: من وعده نمی‌دهم اما می‌گویم که هر کاری از دستم بر بیاید در تغییر چنین وضعیتی و به کرامت رساندن جایگاه همه انسانها از هر منطق، قبیله، قوم و جنسیتی آنجا می‌دهم و گردنم را برای این کار گرو خواهم گذاشت. بلاشک مدافع حقوق زنان خواهم بود. من در تمام مراحل زندگی‌ام پایبند به تعهداتم بودم و تاکنون از آنها عدول نکردم؛ اگر زنان و دختران ایرانی و کسانی که با صندوق های رای قهر کردند پای صندوق های رای بیابند، حداقل می‌توانیم جلوی تمامیت خواهی و نگاه بسته طرف مقابل را بگیریم. من درباره حقوق مردم برای ایران، مملکت و کسانی که خون دادند و این مملکت را حفظ کردند، بدون شک هر کاری از دستم بر بیاید خواهم کرد.

وی در ادامه با اشاره به آیه قرآن تاکید کرد: قرآن می‌فرماید که  هر کس زن یا مرد عمل درستی انجام دهد پاداش طیبه را خواهد گرفت؛ اگر حضرت خدیجه نبود، رسول خدا به جایی که رسید، نمی‌رسید و هیچ مردی بدون اینکه زنی قدرتمند در کنارش باشد نتوانسته به موفقیت دست یابد؛ از سوی دیگر نیز اگر به فساد و مسیر غلط رفتند حتماً یک زن ناقلا در کنار آنها بوده‌ است. زنان می‌توانند جامعه و مملکت را اصلاح کنند. باید دست به دست هم بدهیم و همه رای بدهند تا بتوانیم تا حدودی جلوی نگاه‌های بسته بایستیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید در کشور گفت‌وگو در کنار یکدیگر را یاد بگیریم و همانطور که با هم می‌توانیم حرف بزنیم، حرف زدن با همسایه‌ها و دنیا را نیز یاد بگیریم؛ ما نباید بجنگیم و چنگ و دندان به همه نشان دهیم. وضعیت ما از خیلی از لحاظ ها خیلی خوب نیست اما اگر با هم باشیم و دست به دست هم بدهیم می‌توانیم از این وضعیت خارج شویم.

پزشکیان در ادامه با تاکید بر اینکه حاکمیت باید کسانی را ببیند که چشم‌ها او را نمی‌بیند و صدای کسانی را بشنود که گوش‌ها صدای آنها را نمی‌شنوند، عنوان کرد: اگر قرار است در این مملکت بخواهیم به انسانیت و اعتقادمان عمل کنیم، وظیفه حاکم این است که کسانی را که چشم ها آنها را نمی‌بینند و گوشها آن را نمی‌شنوند، ببیند و بشنود و به دادشان برسد.

وی در پایان تاکید کرد: من با کسانی که دل‌شان برای ایران و مملکت می‌تپد می‌توانم کاری بکنم اما تنها نمی‌توانم کاری کنم؛ این ما هستیم که اگر بلند شویم و دست به دست هم بدهیم و برای عزت و عظمت کشورمان قادریم هر چیزی که جلوی راه‌مان باشد را برداریم.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این همایش که در یکی از ساختمان‌های ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در سعادت آباد تهران برگزار شد، قریب به ۳۰۰ نفر از زمان حامی این نامزد از جمله شخصیت‌هایی نظیر  فاطمه راکعی، پروانه مافی، معصومه ابتکار، شهیندخت مولاوردی، فاطمه هاشمی رفسنجانی، پروین داداندیش، ناهید تاج‌الدین، زهرا ساعی، فریده اولاد قباد، فاطمه حسینی، فاطمه سعیدی و حمیده زرآبادی حضور داشتند.

در ابتدای این همایش فاطمه راکعی معاون بانوان ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان طی سخنانی با اشاره به ظرفیت‌های زمان و تجربیات حضور آنها در مناصب مختلف مدیریتی در کشور اظهار کرد: همه امیدوارند که در کشور تبعیض زدایی از زنان در همه عرصه‌ها صورت بگیرد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم حل مسائل حقوقی و قانونی زنان در کشور گفت: ان‌شاءالله همه مشکلات در چارچوب قانون و باتوجه به سیاست‌های کلان نظام خیلی سریع رفع شود؛ زنان و دختران هیچ نگران نباشند چراکه آینده‌ای پر امید منتظر همه ماست.

پروانه مافی قائم مقام معاونت بانوان ستاد انتخاباتی پزشکیان نیز در این همایش گفت: آقای پزشکیان یک برندی است که با سایر کاندیداها بسیار متفاوت است؛ او یک ویژگی دارد که هیچ یک از کاندیداها ندارد و آن این است که این مرد بزرگ ۲۷ سال به همسر پزشک خود که از دست داده بود، وفادار ماند و فرزندان خود را با وجود مشغله‌های بسیار به ثمر رساند. مردی که به خانواده و زنش وفادار است به ملت هم وفادار خواهد بود. با رای به این مرد بزرگ، ریسمان کشور را به یک انسان متمدن، خداخواه و متخصص بسپاریم.

در این همایش همچنین مطالباتی از سوی برخی از زنان حاضر مطرح شد که مطالبه وزیر زن و برچیده شدن گشت ارشاد و توقف اجرای طرح نور از جمله آنها بود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 31
  • فرصت
    11

    تفکرات و شخصیت پزشکیان مایه فخر ایران و ایرانیان است.
    با رای به پزشکیان این فرصت را از دست ندهیم.
    پزشکیان آخرین نسل از انقلابیون صادق و روشنفکر است.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      موافقم هم وطن عزیز وعده ما پای صندوق های رای فقط پزشکیان

    • ناشناس
      0

      آره فرصت خوبیه. ه‍ ه‍

    • زن ایرانی
      1

      هرگز به این آقا رای نخواهم داد.....
      ایشون فقط در مورد دفاع از بی‌حجابی که خواسته زنان و مردان غیر مومن هست صحبت کرده
      در حالیکه حقوق زن ابعاد و زوایای مختلفی داره
      که اصلا اشاره ای به دیگر حقوق زنان نکرده
      خودش رو روشنفکر می‌دونه و بیان می‌کنه تقصیر ما بوده که زنان بی‌حجاب شدند!!!!!
      اتفاقا ما در کشور بسیار خوبی زندگی می‌کنیم
      مدارس ما به بهترین شیوه مسائل دینی رو آموزش میدن و صداوسیمای ما پاک‌ترین صداوسیمای جهان است.....
      پس اینها بهانه است....
      کسی که زنان ما رو تشویق به بی‌دینی و بی‌حجابی می‌کنه تصاویری هست که هر روزه از شبکه‌های جهانی می‌بینند و از شیاطینی الگو می‌گیرند که خواسته آنها نابودی ارزش‌های ماست
      هر زنی که ایمانش سست باشه فریب می‌خوره و به بیراهه می‌ره
      من هم در همین جامعه بزرگ شدم و دینم رو حفظ کردم
      پس گناه خود رو توجیه نکنیم و به پای کسی ننویسیم
      همه ما روزی پیش خداوند پاسخگو خواهیم بود

  • ناشناس
    18

    حرفشوعوض کرد

  • ا
    42

    طرح جمع کردن آرای خاکستری که روحانی یادش داده مردم به هوش باشید و ببینید با چه کسانی دمخور است آنهائیکه ۵۰ ساله فقط بفکر منافع خودشان هستند دارو دسته هاشمی و روحانی و ۰۰۰ که آب از دستشون برای عامه مردم نمی چکه اما جشن تولد سگشون را میرند دبی
    به هوش باشید و دوبار و چند بار از یک سوراخ گزیدا نشوید من گفته باشم
    خبر فوری راست میگی پخش کن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      نکنه نظرت اینه که یا رای ندن تا آمار مشارکت پایین بیاد تا کاندیدای تمامیت خواه اصولگرا بیاد سر کار.
      همیشه نشان داده با آمدن رئیس دولت غیر از اصولگرا قیمت ها روند نزولی و لا اقل تا چند سال ثابت و تورم تک نرخی می شود.
      در زمان همین روحانی هم تا ۵ سال قیمت دلار تغییر جزئی داشت ولی در دولت رئیسی از همان ابتدا تورم ۵۰ درصدی و افزایش ۵۰ درصدی دلار رر و همچنین افزایش چند برابری کالا ها را داشتیم چون جامعه جهانی به اصولگرا ها روی خوش نشان نمی دهد و تحریم ها رو افزایش میده .ترامپ هم اگه بیاد نور علی نور میشه.
      فقط پزشکیان می تونه مردم رو با هم یکجا جمع کنه که در اون صورت جامعه بین المللی هم مجبوره با ایران کنار بیاد.
      وگرنه با دولت حداقلی هیچ آینده ای نداریم

    • حسن . بیسواد.
      2

      این یک فرصت استثنایی است باید بفهمیم.

    • ناشناس
      0

      خبر فوری منتشر کرد توام با منفی هایی که گرفتی جوابت رو گرفتی

    • ناشناس
      0

      البته ما جشن تولد سگ و گاو را ازشون ندیدیم جز دغدغه مردم ولی از دارو دسته ی مد نظر شما که به ظاهر هوادار انانی چرا دیدیم

    • ناشناس
      2

      نخواهند گذاشت رییس جمهور شود

  • رجوع به تجربیات
    0

    تبلیغات انتخاباتی کاندیداها رو فراموش کنید.
    فقط به یک چیز باید فکر کنیم.
    با آمدن کدام کاندیدا وضعیت اقتصادی و شاخص های مالی اقتصادی بهبود پیدا می کند؟
    تجربه نشان داده با آمدن اصولگراها قیمت دلار و طلا و ملک و اجاره تورم کالای اساسی افزایش یافته و درمقابل بازار سرمایه ای بورس سقوط کرده است.

    نظرات شما -
    • M
      16

      روحانی اصولگرا بود؟؟کاهش هزار درصدی ارزش پول ملی.افزایش تورم به بیش از ۷۰درصد.افزایش بیش از ده برابری قیمت مسکن و اجاره بها.کشته شدن روزانه نزدیک به هزار نفر در دوران کرونا به خاطر لجبازی در واردات واکسن و پیوند دادن اون به مذاکره .افزایش چندین برابری تحریمها با تمام ادعاها در حوزه سیاست خارجه.و....این خروجی دولتی بوده که اصلاح طلبها و در راس اونها خاتمی ازش حمایت کرد.خبر فوری به جای سانسور منتشر کن.

    • پاسخ به Mعزیز
      1

      Mعزیز
      اگر یادت باشه همین روحانی پر ایراد،وقتی اومد سر کار دلار رو از ۴۰۰۰تومن رسوند به ۲۸۰۰.
      تورم رو در پایان سال اول تک رقمی کرد.
      تا عید ۱۳۹۷ یعنی تقریبا ۵ سال خدمتش دلار حدود ۳۳۰۰ بود یعنی حتی ۷۰۰تومان از زمان احمدی نژاد ارزانتر و قیمت گوشت و برنج و روغن حداکثر ۲۰درصد تو۵ سال افزایش یافت
      ولی پس از روی کار اومدن ترامپ و تصویب طرح هسته ای ایران در مجلس عملا روابط خارجی بهم ریخت و از آنجا تحریم ها بیشتر و تورم در دلار و نه در کالاها افزایش یافت .
      اما دردولت رئیسی از همان روز اول دلار ۲۰ درصد افزایش و در طول ۳ سال، تورم ۵۵درصد سالانه و در کالاهای اساسی تا ۸۰۰درصدی و دلار در ۳سال ۲۰۰درصد افزایش یافت .
      دقت کنید روحانی پس از ۶سال تازه افزایش ارز رو تجربه کرد.
      اگر اصولگراها بیایند حتما از شب اول افزایش چشمگیر ارز و طلا و افت بورس راخواهیم داشت و بلعکس با آمدن پزشکیان این شاخص ها بهبودمیابند.
      لطفا علمی و نه احساسی با مسائل برخورد کنید.

  • سید عزیز
    3

    آقای پزشکیان شما جوانان و نوجوانان ما رو بلا میپندارید؟ میفرمایید اینها محصول مدارس ودانشگاهای ما هستن بخدا اگر بجای درس فیزیک و ریاضی و ادبیات و شیمی دعای ندبه و کمیل اجرا میکردید باز نمیتوانستید و نمیتوانید جوان را از جوانیش و فطرتش و نوگراییش و نو اندیشیش و حتی اشتباه کردنش باز بدارید چرا حاکمیت واون اقلیت بظاهر متدین نمخواهد بفهمد این جز ذات و سرشت انسانه ودر هر زمانی ممکنه معیارهاش و آرمانهاش فرق بکنه و دیکته شدنی نیست. .درسته شما از پیکان خوشتون میاد و باهاش راحتین ولی بابا اینا همونطوری که شما درشکه باباتون رو نخواستین رفتین پیکان خریدید پیکان نمیخوان بنز میخوان بنز!!! حتی بچه های خودتون هم دیگه پیکان شما رو نمیخوان حتی سیسمونی شما رو قبول ندارن هر سیاستمداری این رو ندونه و نفهمه جز دغل بازی و چپاول و قدرت طلبی دنبال چیز دیگری نبست چون مطمئنم این راه به بهشت ختم نمیشه .

  • ناشناس
    3

    چرا اصولگرایان قادر نبودند با دنیا محترمانه صحبت کنند و مشکلات را حل و مردم را راضی نگه دارند؟ اگر میتوانستند، حالا اصلاح طلبان و به دنبال آنها اشرافی گران سابق و غارتگران بیت‌المال جایگاهی در بین مردم نداشتند، ولی هزاران افسوس که اصولگرایان مدعی دین و دیانت، آلوده به دنیا شدند و حب جاه و مقام آنها را فرا گرفت و پشتوانه مردمی را از دست دادند.
    حالا باید آماده شوند و در بارگاه الهی پاسخ دهند.

  • علی
    6

    من از زمان مرحوم هاشمی دیگه رای ندادم ولی این دفعه حتما رای خواهم داد، چون اگر این دفعه با رای ندادن باعث بشیم تندروها بشن رییس جمهور دیگه حرفی نخواهد بود . درسته اینها سرو ته یک کرباسن اما دیگه چاره نیست

  • ناشناس
    2

    حتی اگر کمترین گشایش در کشور ما اتفاق افتداز رای خود به نفع پزشکیان استفاده کنیم . بخدا دین اینیکه جلیلی میگه نیست . اینها فقط سیاهی هستند . فقط کارخراب کنن فقط مردم را در برابر هم قرار میدن . امید را از مردم گرفتن . جوونامونو گرفتن .

  • ناشناس
    3

    حرفای قشنگ میزنی به دلم داری چنگ میزنی .

  • ناشناس
    3

    کدام دولت اصولگرا اکر دولت دکتراحمدی نژاد را
    میگد دلار ۱۰۰۰ تومن گرفت ۳۲۰۰ تحویل داد آن
    هم بعداز تصویب مجلس به روحانی
    در دوره روحانی شد۲۸۰۰۰تومن
    جناب هاشمی ۴۰ تومن تحول کرفت
    ۲۸۰تحول خاتمی داد خاتمی هم ۱۰۰۰ تومن
    به احمدی‌نژاد داد کدام دولت اصولگرا
    حالا خودتان غذاوت کنید

  • ناشناس
    8

    اصلاح طلبان ۳۲ از ۴۵سال را در دست داشتن
    فقط ثروت اندوزی کردن چرا به مردم دروغ می‌گویند پزشکیان ریس جمهور باشدمگه کارشناس یعنی جهاگیری

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      جسارتا توهمی شدی چرا ۳۲سال ؟۸سال سیدمحمد خاتمی و ۸سال دولت روحانی که پشتوانه نیمی از اصلاح طلبان را همراه داشت اگر رفسنجانی را میگویید که ایشان بعد از شکست از سید محمد خاتمی و پی بردن به نیات اصولگرایان از حزبش اصولگرایی فاصله گرفت و به سمت اصلاح‌طلبان امد حالا بفرمایید دیگر اصلاح طلبان را؟

  • ناشناس
    0

    چرا ديدگاه من میذارید

  • محمد
    4

    سلام آنچه دکتر پزشکیان و اعضای ستادش فرموده‌اند همه طرح نفاق وجنگ داخلی است وزدن زیر قانون است اگر قانون ایراد دارد باید اصلاح شود نه اجرا نکنیم وعده های دروغ چون بعضی موارد مصرح قانون است وهیچ مقامی نمی تواند انرا اجرا نکند یا ضدش باشد

  • رضی
    1

    جناب آقای پزشکیان ماهم به مارمیگیم ایلان آیا هرایلانی، ایلان ماسک؟!

  • ناشناس
    0

    رد صلاحیت مصلحتی خواهد شد

  • ناشناس
    1

    دادش کوتاه بیا حدود سی وپنج سال اگر بیشتر نباشد گشت ارشاد بوده وهست ،آنوقت می خواهی شما چه‌کار‌کنی

  • ناشناس
    0

    پزشکیان گفت بنزین رایک شبہ بالانبریم من اینگونہ درک کردم ازکلمات ایشان یعنی بنزین گران کنیم ولی نہ دریک شب

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      آیا شما افغانی هستی

  • ناشناس
    2

    آقای پزشکیاندر مورد حجاب و اینکه اینها در مدارس ما درس خوانده اند با شما موافقم دقیقا بدبختی و فلاکت از آنجایی شروع شد که تو دولت خاتمی امور تربیتی کنار گذاشته شد و مربیان پرورشی فقط شدند ناظم کلاس کردن دانش آموزان و نیز بدبختی از آنجایی شروع شد که امثال جنابعالی تربیت را فقط تو مدرسه خلاصه کردید در حالیکه 19 ساعت از 24 ساعت دانش آموزان به اضافه روز جمعه بطو ر کامل دانش آموز در اختیار خانواده هاست
    و بدبختی از آنجایی شروع شد به جای اینکه قبول کنیم فرهنگ بیگانه رو بسیاری از شما آقایون تحت عنوان زن و زندگی و آزادی وارد زندگی و جامعه کردید و بخاطر رای آوری از نهاد پاک جوان که تو سن هیجان و شهوت است سوء استفاده کردید که رای بیاورید
    شهوت همچون یک غذای لذیذ برای یک گرسنه تحریک کننده است و شماها دقیقا از این حربه استفاده کردید
    شما را واگذار می کنیم به تندیس قداست و پاکی و حجاب و عفاف و ایثار حضرت فاطمه زهرا(ع) که فرزندانش را به بیراهه کشاندید و هنوز هم حیا نمی کنید

  • علی
    4

    تو هم امدی مثل خاتمی با این حرفا مردمو گول بزنی مگه خاتمی خودش ۸سال رئیس جمهور بود چه گلی به سر ملت زد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها