در جمع مردم قم مطرح شد؛

انتقاد تند قالیباف از اظهارات روحانی و ظریف درباره برجام

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی‌ها می‌گویند قانون راهبردی مجلس مانع حل برجام بود، خجالت هم چیز خوبی است.

انتقاد تند قالیباف از اظهارات روحانی و ظریف درباره برجام

محمد باقر قالیباف ظهر یکشنبه در جمع هواداران خود در مسجد امیرالمومنین علیه السلام قم گفت: مدیریت در دولت گذشته به گونه‌ای بود که در دوره کرونا روزی بالغ بر ۷۰۰ نفر در کشور جان خود را از دست می‌دادند و ما این دوره سخت را به برکت جوانان، مردم، مجلس و دولت سیزدهم پشت سر گذاشتیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت سیزدهم در مسیر خدمت رسانی به مردم قرار داشت که مشیت الهی اینگونه بود که رئیس جمهور شهید از بین ما بروند و سید الشهدای خدمت لقب بگیرند.

قالیباف افزود: ارتباط من با شهید رئیسی به سال ۵۶ و در آغاز دوران نوجوانی و جوانی باز می‌گردد و این ارتباط در مسائل مختلف ادامه داشت. رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: ملت بزرگ ایران باید در جمعه این هفته تصمیم بگیرند و اینکه ملت بر سرنوشت خود حاکم باشند یادگار امام و شهدا است.

وی گفت: امروز برای حل مشکلات کشور نیازمند کار جهادی و تلاش مضاعف هستیم. قالیباف بیان کرد: قانون برنامه پنجم توسعه به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و هر دولتی که سر کار بیاید باید این برنامه را ملاک عمل خود قرار دهد.

وی افزود: افرادی که در گذشته مسؤول بودند و نتوانستند کاری از پیش ببرند و امروز مجدد می‌خواهند که در این عرصه ورود کنند.

قالیباف گفت: مدیریت اجرایی در قوه مجریه حساس‌ترین جا برای اداره کشور است و در این جایگاه همه امور مدیریت می‌شود به همین دلیل از اهمیت حیاتی برخوردار است.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی مهم و در رأس امور است و قانون وضع می‌کند، اما اجرای قانون مهم است و اگر قانونی تصویب شود اما اجرایی نشود کاغذی بیش نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برنامه هفتم توسط دولت انقلابی شهید رئیسی و مجلس انقلابی تدوین و تصویب شده است و مردم هر کسی را در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کنند ملزم به اجرای آن است.

قالیباف ادامه داد: در موضوع برجام حرفمان این بود وقتی طرف مقابل قصد ندارد تعهدات خود را عمل کند چه لزومی دارد ما تعهدات خود را اجرایی کنیم.

وی افزود: پروتکل الحاقی داوطلبانه بوده و ما باید در برجام انتفاع اقتصادی پیدا می‌کردیم که اینگونه نشد و دلیلی نداشت که به این تعهد ادامه می‌دادیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بی توجه به مردم و ظرفیت داخل کشور بر خلاف فلسفه انقلاب اسلامی است و این انقلاب با مجاهدت به دست آمده که باید از آن پاسداری کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه دهه ۹۰ دهه خوبی برای مردم ما نبود، اظهار کرد: در دهه ۹۰ متوسط رشد اقتصادی کشور کمتر از یک درصد بود، آمار رشد نقدینگی ۲۶ برابر بود و کرونا هم روزانه جان چند صدنفر را می‌گرفت.

وی با بیان اینکه برخی‌ها می‌گویند قانون راهبردی مجلس مانع حل برجام بود، افزود: خجالت هم خوب چیزی است؛ وقتی ترامپ از برجام رفت، نشست خبری گرفتن و گفتند به زودی تصمیم می‌گیریم و شد چند ماه ولی کاری نکردند، اما مجلس با درایت قانون شورای راهبردی را تصویب کرد.

قالیباف ادامه داد: می‌گفتند اگر پروتکل الحاقی را لغو کنیم جنگ می‌شود؛ لغو کردیم آیا جنگ شد؟ غنی‌سازی را ۲۰ درصد کردیم آیا جنگ شد؟ غنی‌سازی را ۶۰ درصد کردیم جنگ شد؟ این کارها باعث شد آنها بپذیرند و وارد گفتگو با ما شوند.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • مهدی
    4

    شما باید خجالت بکشید که مملکت رو دچار تحریم کردید....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      جبهه تندروها مثل جلیلی و قالیباف به سفارت عربستان در ایران حمله کردند و به آتش کشیدند و باعث قطع ارتباط چند ساله با عربستان شدند، الان برقراری ارتباط با عربستان رو از دستاوردهای بزرگ دولتشون(رئیسی) برمیشمارند

    • ناشناس
      0

      عزیزم عامل تحریم همان هایی هستند که به اسم رفع تحریم امده بودن سرکار که کم نکردن بیشتر هم کردن
      در ضمن رجوع شود به سال 83 و 88....

  • ناشناس
    2

    غنی سازی توی سرتون بخوره ،
    فعالیتهای هسته ای شما دیگه برای مردم اهمیت نداره.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      یکسری برو در بیمارستان ها!!!

  • ناشناس
    1

    خواستی بندازی گردن شورای عالی امنیت خودتان،مجلس اگه مجلس باشه و در راس امور!!!!!!!؟؟؟،چرا به دیگران میگه شما متن قانون را پیشنهاد بدید تا ما تصویب کنیم،تا بعدا بگویند کار ما نبود،فلان نهاد پیشنهاد داد،مگه مجلس خودش چلاق است،دولت لایحه نداد،خود مجلس طرح میداد،....برای کارهای ضد ملی و ضد زن و صد اینترنت،که خوب فرت فرت هی طرح تصویب می کنید

  • طهماسبی
    0

    جناب قالیباف خیلی دیر نیست که فرا می‌رسد روزی که پرده ها فرو میریزد و دروغ‌ها و نیت افراد عیان می‌شود در پیشگاه احدیت
    بترس از اون روز که به خاطر کسب قدرت چطور پا روی حق و حقیقت می گذاری
    خودت خوب میدونی در خصوص برجام و واکسن واقعیت چیست خوب میدانی

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آقای قالیباف روزی 700نفر بر اثر ابتلا به کرونا می مردنددرحالیکه کادر درمان درحال انجام وظیفه بودند شما نمایندگان مجلس راتعطیل کردید و مهمترین وظیفه سالیانه (تصویب بودجه) را وانهادید تا رهبری آنرا ابلاغ کند (ازترس مرگ براثرکرونا)پس شمام د روزهای سخت نیستید من به آن کادر درمان(ازنگهبان، خدمات ،پرستار،پزشک،وهمه پیراپزشکان)تشکر میکنم که آنها انسانهای روزهای سخت ما بودند و بایدازآنها تجلیل شود وبه آنها باید رأی داد نه شما

  • ناشناس
    2

    با سلام....
    هنوز یادمان نرفته که در دوره روحانی و ظریف به نام بر جام چه بر سر هسته ای در آوردند ؟ شما بودید که قلب راکتور هسته ای ر در اوردید؟ وبا بتن پر گردید؟ ولبخند زدید؟ شما بودید که مقدار ذخیره کیک زرد. را کاهش دادید؟ غنای هسته ای را به کمتر از سه درصد رساندید؟ و.... لبخند زدید... شما بودید که می خواستید برد موشک ها را به زیر ششص کیلومتر برسانید؟. شما بودید که اعلام کردید از امروز همه ی تحریم ها لغو شد؟ البته

    روی کاغذ نه در عمل؟. اکنون می گویید نگذاشتند؟
    بیشتر می خواستی کشور را به عقب ببرید؟ اکنون باز دندان تیز گردید؟ می خوای چکار کنید؟ مطمعن باش مردم نخواهند گذاشت دو باره آن راه را ادامه دهید...ً
    دست از این.موش و گربه بازیهات؟.

  • حیدر
    0

    عاقلند دانند که چه کسی باید خجالت بکشد !!! جنا ب قالیباف !! خجالت اونایی باید بکشند که در یک اقدام خلاف قواعد دیپلماسی بین المللی و احترام به حاکمیت سیاسی از دیوار سفارت انگلیس بالا رفتن و هزینه هایی به این ملت در رنج تحمیل کردند و ابروی مملکت رو بردند ، اونایی خجالت بکشن که در جهت حفظ منافع نامشروع خود نامحسوس کشور را به سمت تحریمهای ظالمانه بردند و نتیجه اش فقر وفلاکت و نابودی سرمایه های ملی شد .
    جناب قالیباف ؛ گفتگو آیین درویشی نبود
    ورنه با تو ماجراها داشتیم ….

  • ن
    0

    جنگ نشد تورم رفت بالا سن ازدواج رفت بالا ميخواستي جنگ هم بشه؟

  • چای دبش باغ ازگل
    1

    قالیباف با التماس دعا و دم این و آن ببین وارد مجلس شده حالا بر چه مبنایی میخاد رأی بگیرد از مردم ایران زمین؟؟؟ مردم چی فرض کردی خودتی اصولگرا ب ته خط رسیده لطفاً حرض قدرت طلبی را ترک کن کوچک ترین منافع مردم ایران زمین را زیر پاله کردین که همان معیشت خانوارهای ایرانی است!!! رأی خودراتقدیم میکنیم ب دکتر مسعود پزشکیان منتخب ملت ایران زمین!!!

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      0

      خود صد لقمه خوری که می غلام است آنرا آیا آنچه گویی خود هستی تاکی عیب دیگران می‌گویی!!! پس و پیش نوشتم شاید متوجه اعمال و رفتار شخصی شدند!!!

  • ناشناس
    0

    هیچ الزامی به اجرای برنامه های ابکی و رویایی نیست،مگه بقیه برنامه ها اجرا شدن که حالا برنامه هفتم اجرا بشود،در ضمن شما چوب لای چرخ دولت گذاشتید،چرا مردم هیچ دستاوردی از دولت ۱۳ ندیدند و فقط دولتی ها و مجلسی ها هی به به و چه چه می کنند.ظرفت داخلی بدون توجه به طرفت خارجی و حل مشکل تحریم ها و ایجاد رابطه با آمریکا هیچ زمانی ایران را نجات نخواهد داد،الان تحریم های بین المللی شورای امنیت رفع شده اند،پس چرا هنوز کسی با ما معامله درست و حسابی نمی کند و اموال خودمان را مثل مال دزدی و سرگردنه معامله می کنیم،چرا چین و روسیه عزیزتان به دستور آمریکا عمل می کنند.

  • ناشناس
    0

    توبرجام خوب درست کن

  • ناشناس
    2

    ریس مجلس بودی چه کردی برای مردم و زندگی مردم ئو جوانان جز اینکه نابود کردین

  • بابک گیلانی
    7

    قانون راهبردی لغو تحریمها درست است.
    غنی سازی ۱۰۰درصدی حق ملت است.
    حل مشکلات کشور وظیفه مسولان است.
    تسلیم نشدن دربرابر قلدرهای جهان یک اصل ایرانی است.
    شماهم در جوابگویی ادب داشته باشید ‌وطن پرست باشید.
    درنتیجه به یکی از نیروهای اتقلاب رای بدهید.

  • ناشناس
    0

    دمت گرم

  • ناشناس
    0

    متاسفم که قدرت طلبی چشمان شما را نابینا کرده، آنقدر که در اجحاف هایی که به مردم کرده اید،قوه تشخیص و فهم مردم را نادیده گرفته اید، فکر می کنید آنقدر درک پائینی دارند که به راحتی خام حرف های شما می شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها