حسن روحانی: با سر کار آمدن یک دولت تندرو، ایران به ورطه جنگ، تحریم و فلاکت می‌افتد

«میان آنان که موافق رأی دادن برای تغییر اوضاع هستند و آنان که به نیت تغییر دادن شرایط از رأی ندادن دفاع می‌کنند؛ نیت هر دو جریان یکی است (تغییر)، اما یکی طرفدار مشارکت در انتخابات است و دیگری مدافع تحریم آن. من رأی دادن را قبل از آنکه وظیفه بدانم حق افراد می‌دانم.»

حسن روحانی: با سر کار آمدن یک دولت تندرو، ایران به ورطه جنگ، تحریم و فلاکت می‌افتد

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، در بیانیه‌ای از مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیر دعوت کرد و آن را انتخاب بین دو راه و جهت‌گیری کاملاً متفاوت دانست؛ انتخاب بین پیشرفت واقع‌بینانه و یا عقب‌گرد خیالبافانه؛ انتخاب بین تعامل عزتمندانه یا تحقیر بین‌المللی. انتخابی که با «رأی دادن و ندادن» سرنوشت حداقل یک دهه آینده را رقم می‌زند.

به گزارش سایت حسن روحانی، متن کامل بیانیه حسین روحانی به این شرح است:

به نام خداوند عالم و عادل

ملت رشید و فهیم ایران

سلام و درود خدا بر شما باد. درود بر گام‌هایی که آگاهانه برداشتید و درنگ‌هایی که گلایه‌مندانه داشتید. انتخابات جمعه گذشته پیام روشن و رسایی داشت برای آنان که بخواهند ببینند و بشنوند. بیش از نیمی از مردم ایران، در انتخابات شرکت نکردند. ادامه روند کاهش در مشارکت در سه انتخابات اخیر از ۱۴۰۰ تا امروز، دستاورد کسانی است که بی‌آنکه خود را پاسخگوی مردم بدانند، برای آنان مهندسی انتخابات می‌کنند. از جمع عظیم ملت ایران، آنان که نیامدند به انتخابات، به تأیید صلاحیت‌های سلیقه‌ای اعتراض کردند و آنان که آمدند به رسانه‌های یأس و هیاهوی هراس، نه گفتند. میلیون‌ها نفر هم آگاهانه سخن‌ها را شنیدند و از میان آن‌ها بی‌اعتنا به گزارش‌های وارونه و ادعاهای واهی، بهترین را برگزیدند.

سرانجام انتخابات از چند گزینه انحرافی و پوششی به دو گزینه‌ی واقعی و دوقطبی بدل شد؛

ما امروز با یک انتخاب حیاتی و تاریخی میان دو راه مواجه هستیم که اتفاقاً می‌توان هر دو را در کلمه‌های «تحریم» و «ضد تحریم» خلاصه کرد:

از یک سو در «سیاست داخلی» رقابت میان تحریم (شرکت نکردن در انتخابات) و ضد تحریم (شرکت در انتخابات) است:

میان آنان که موافق رأی دادن برای تغییر اوضاع هستند و آنان که به نیت تغییر دادن شرایط از رأی ندادن دفاع می‌کنند؛ نیت هر دو جریان یکی است (تغییر) اما یکی طرفدار مشارکت در انتخابات است و دیگری مدافع تحریم آن.

من رأی دادن را قبل از آنکه وظیفه بدانم حق افراد می‌دانم. اما ما به جز حق، در برابر «کشور» خود (که فراخ‌تر از جناح و قوم و قشر و حتی حاکمیت است) مسئولیت و حتی تکلیف (مدنی) داریم. ایران خانه مشترک همه ماست و در برابر سیلی ویرانگر نمی‌توانیم بگوییم ما مسئولیت نداریم. در برابر سوراخ کردن این کشتی همه ما مسئولیم و نمی‌توانیم بگویم به ما ربطی ندارد. یا همه با هم غرق می‌شویم یا همه با هم به ساحل می‌رسیم.

با سر کار آمدن یک دولت تندرو که ایران را به ورطه جنگ و تحریم و فقر و فلاکت بیاندازد همه ما ضرر می‌کنیم؛ چه رأی داده باشیم چه رأی نداده باشیم. تنها تفاوت این است که رأی‌دهندگان می‌توانند مدعی شوند که به قدر وسع کوشیده‌اند؛ اما تحریم‌کنندگان جزئی از وضع موجود خواهند بود. بی‌تفاوتی و بی‌مسئولیتی در این انتخاب میان «مرگ و زندگی» و «جنگ و صلح» به معنای رستگاری نیست.

هیچ کس ما را تشویق نمی‌کند که چه خوب! شما سبب سقوط کشور یا غرق شدن نظام شدید. هیچ کس به ما تضمین نمی‌دهد که آینده بهتر از گذشته باشد. تحریم انتخابات، تحریم سیاست است و تحریم سیاست، تحریم سرنوشت خودمان است.

اگر قرار بود حاکمیت صدای تحریم را بشنود، در انتخابات مجلس دوازدهم می‌شنید. این نوع واکنش یعنی تحریم انتخابات بیشتر به نوعی «خودکشی جمعی» می‌ماند که از ترس مرگ به خودکشی دست زنیم و با خودزنی تندترین جناح حاکمیت را به قدرت برسانیم و فکر کنیم فروپاشی نوعی تغییر است. هر تغییری که خوب نیست، تغییری خوب است که رو به تکامل باشد نه تخریب.

تغییری خوب است که ما عامل و فاعل آن باشیم، نه معلول آن. در تغییری که به تخریب بیانجامد آنچه فرو می‌پاشد ایران است و نه این جناح و آن جناح یا این دولت و آن دولت. من خشم و ناراحتی تحریمی‌ها را می‌فهمم، من از مهاجرت اجباری هم‌میهنانم رنج می‌برم. من از سایه جنگ و خشونت بر میهنم عذاب می‌کشم. اما تحریم انتخابات راه‌حل نیست. تحریم عامل تضعیف و تجزیه قدرت ایران است.

از سوی دیگر در «سیاست خارجی» هم، رقابت میان تحریم و ضد تحریم است. امروز دو نامزد داریم که یکی تحریم در سیاست خارجی و اقتصاد را نعمت می‌داند و دیگری آن را فاجعه می‌داند. یکی قطع رابطه با جهان را فرصتی می‌پندارد و دیگری آن را از دست دادن فرصت‌ها می‌خواند.

هنر یکی دیوار کشیدن و حصار کشیدن دور ایران است و هنر دیگری برداشتن دیوارها و حصارها با کمک بهترین دیپلمات‌ها و کارشناسان است. یکی پدرخوانده‌ی قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران است و در هشت سال هفت قطعنامه علیه ایران گرفته و دیگری با کمک دیپلمات‌ها و کارشناسان در هشت سال این مین‌های بین‌المللی علیه ایران را خنثی کرده است.

یکی مدعی جنگ است و دیگری مدافع صلح؛ نه فقط جنگ خارجی که جنگ داخلی؛ وقتی دختران و زنان و جوانان ایران را به نام‌های دهان پرکن و جیب‌خالی‌کنی، عمق راهبردی می‌داند سبب تنش و شورش در کشور می‌شود

یکی مدعی جنگ است و دیگری مدافع صلح؛ نه فقط جنگ خارجی که جنگ داخلی؛ وقتی دختران و زنان و جوانان ایران را به نام‌های دهان پرکن و جیب‌خالی‌کنی، عمق راهبردی می‌داند سبب تنش و شورش در کشور می‌شود.

این‌ها همان جریان پیچیده‌ی پیشانی‌سائیده‌ای هستند که مانند دوران امام علی تندتر از امام و کندتر از امت و مردم حرکت می‌کنند. سال‌ها سازمان تحریم ایران را استوارتر کرده‌اند اما یک بار خود با تحریم مواجه نشده‌اند.

از اینان جز خطبه‌ها و خطابه‌هایی پای میز «مذاکره برای مذاکره» نشنیده‌ایم. اینان تحریم را می‌خواهند اما نه برای خود که برای ما. اینان در باب دیپلماسی نبوی خطابه می‌خوانند و رساله می‌نویسند اما به جای صلح حدیبیه بیشتر یادآور جنگ نهروان هستند.

حریف اینان اما طبیبانی هستند که تحریم را نه نعمت که درد و رنج و محنت می‌دانند و برای درمان آن می‌کوشند. به فکر لغو تحریم‌ها، بهبود روابط، رونق تجارت و توسعه صادرات هستند. به تبادل تکنولوژی باور دارند و پهنای باند اینترنت را شاهراه توسعه می‌دانند.

اینک جمعه سرنوشت‌سازی را در پیش داریم. در انتخاب این جمعه، این اشخاص نیستند که در معرض این همه‌پرسی ملی قرار می‌گیرند. انتخاب بین دو جهت‌گیری کاملاً متفاوت است که سمت‌وسوی حرکت کشور و جایگاه ایران در جامعه جهانی را معین می‌کند.

یک جریان، وحدت و انسجام در داخل و تعامل سازنده در خارج را دنبال می‌کند. همه چیز را برای ایران می‌خواهد و همه ایرانیان را در عزت و کرامت و ثروت و سلامت، سهیم می‌داند. اما جریان مقابل، جز گروه خود را نمی‌بیند و جز تعارض را نمی‌شناسد و از مذاکره و توافق عزتمندانه چیزی نمی‌داند و مسئولیت رنج مردم و زجر حاصل از تحریم‌ها را هم نمی‌پذیرد.

تحریم‌های ظالمانه‌ای که راه توسعه کشور را و ایران را در معرض قطعنامه‌های خطرناک شورای امنیت سازمان ملل قرار داد دستاورد این نگاه و این جریان فکری بود. آن‌ها هم که در سال‌های آخر دهه ۹۰، با سنگ‌اندازی‌ها و سفارت‌سوزی‌ها و دسیسه‌سازی‌ها، ترامپ را به طمع تحریم‌های مجدد انداختند از همین جریان بودند و همین‌ها بودند که مانع احیای برجام و بازگشت اقتصاد به دوره شکوفایی ۹۲ تا ۹۶ شدند.

ملت عزیز ایران! امروز شما در برابر دو انتخاب قرار دارید:

یکم. مشارکت یا تحریم (انتخابات)

دوم. تحریم یا تعامل با جهان

انتخاب بین پیشرفت واقع‌بینانه و یا عقب‌گرد خیالبافانه

انتخاب بین تعامل عزتمندانه یا تحقیر بین‌المللی

انتخابی که دو گزینه روشن و صریح در برابر شما دارد و با هر انتخاب؛

میان «رأی دادن و ندادن»،

میان نامزد اول و نامزد دوم

می‌توانید سرنوشت حداقل یک دهه آینده خود را رقم بزنید.

و من الله التوفیق و علیه التکلان

حسن روحانی

۱۴۰۳/۴/۱۱

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 78
  • ناشناس
    36

    دوران تاریک و سیاه روحانی هنوز یادمان هست. جلیلی هراسی کاذب نکنید. ان شالله به حق مهدی فاطمه زهرا پیروزی با انقلابیون هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      فاطمه زهرا بزند به کمر شماها که با سوءاستفاده از دین وخدا ورسول مملکتا چاپیدید تموم شد .

    • ناشناس
      2

      خدا بهت عقل بده همه رو به اماما وصل میکنی

    • حسن ستار
      1

      شماها خدارانمیشناسید
      چه برسدبه پیامبرواولادش!!

  • آبان خونین
    22

    به‌به جناب روحانی!!
    چه عجب از این طرفها؟
    انتظار میرفت شما صبح شنبه‌ی آینده خبردار بشی که انتخابات بوده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      18

      آره دیگه حسن کلیدسازه ،فقط نمی دونم چرا هروقت حسن کلیدساز رو می بینم واقعا حالم بد میشه، خدا از او نگذرد که عمر و جوانی ما را نابود کرد

  • متن را به دکتر پزشکیان برسانید
    14

    10 مورد زیر امروز فوری بدست آقای پزشکیان و مشاورانش برسانید.در چند روز آینده در مناظرات مطرح شود نتیجه 100 درصد بنفع آقای پزشکیان میشود:
    1- در اینستاگرام و سایتها و کانالهایی که زنان جوان و غیر چادری حضور دارند یا مربوط به زنان جوان است تبلیغ دعوت به رای دادن و تبلیغات آقای پزشکیان بیشتر شود.چون اصلا زنان غیر چادری رای ندادن.تمام تصاویر انتخابات این را نشان می دهد.دختران جوان که اصلا پای صندوق نیامدند.
    2 - در اینستاگرام و سایتها و کانالهایی که مربوط به پسران جوان زیر 35 سال است و مربوط به حوزه ورزش بخصوص فوتبال و فیلم و موسیقی و گردشگری و تفریحی و بازی است تبلیغ رای دادن به آقای پزشکیان شود. چون اینها هم پای صندوق نیامدند.
    3 - آقای پزشکیان در مناظرات انتخابات در مورد جمع آوری سگهای ولگرد و بی صاحب حرف بزند.در بیشتر شهرها این سگهای ولگرد منجر به فاجعه شده.بیشتر زنان و دختران جامعه از این موضوع ناراحت هستند و دولت و شهرداری ها تو این سه سال کاری انجام ندادن.خیلی موضوع مهمی است.
    4- آقای پزشکیان در مورد آزاد سازی فروش سهام عدالت و دادن سهام عدالت به 5 تا 10 میلیون نفر هم حرف بزند چون چند ساله دولت فعلی 45 میلیون ایرانی را سرکار گذاشته.اینم موضوعی است که بسیاری از مردم را عصبانی کرده.
    5- وضعیت اجاره خانه و قیمت مسکن هم جزو صحبت های اصلی آقای پزشکیان باشد.چون فشار اجاره خانه روی 30 درصد جامعه تاثیر دارد.
    6- وضعیت فیلترینگ و بسته بودن واتس آپ و توییتر و تلگرام هم جزو مواردی است که زنان و جوانان خواهان تغییرات و اصلاحات هستند.
    7 - وام ازدواج وام ودیعه مسکن بیمه زنان روستایی و بیمه زنان خانه دار وبیمه زنان جوان مجرد و دانشجو حتما در اولویت حرفهای آقای پزشکیان باشد.
    8 - بحث همسان سازی و رتبه بندی بازنشستگان و فرهنگیان در اولویت حرفهای آقای پزشکیان باشد.
    9- بحث گشت ارشاد و طرح نور هم توسط آقای پزشکیان مورد نقد قرار گیرد.
    10- بحث بیمه های درمانی افراد فاقد بیمه درمانی و بیمه بیمارهای پرهزینه هم جزو اولویت های آقای پزشکیان باشد.
    نکته: چون خیلی آدم اجتماعی و تحلیلگر انتخاباتی هستم با اطلاع دقیق گفتم.امتحان کنید نتیجه اش را ببینید.

    نظرات شما -
    • هامون ته بارزاده
      30

      خوداقای پزشکیان هم به جلیلی رای میدهد...شک نکن

    • ناشناس
      1

      متن را به ... برسانید.‌به به!!! چه ایمانی؟ چه روش و‌منشی؟ چه منطقی؟ چه حربه و نیرنگی؟ کسب رای به چه بهایی،؟ وای بر ما مردم صادق و بی غل و غش ایران اسلامی، که چه کسانی،به چه کسانی چه مشاوره ای می دهند.... انالله و اناالیه راجعون...

    • ناشناس
      6

      جمع آوری سگهای ولگرد باعث افزایش رای پزشکیان می شود ؟؟!!!!

    • ناشناس
      0

      پاسخ به جناب هامون ته باززاده: دولت در سایه به قول خودش 13 سال در سایه بود و پدر مملکت را درآورد وای به الان که می خواهد بیاد در آفتاب. البته مطمئنم اگر مصالح حزبی نبود آقای جلیلی خودش هم به خودش رای نمیداد.

  • نجيب ايراني
    32

    حسن ديگه حنات رنگي نداره ! صبح جمعه شما بخير !!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      پزشکیان و اصلاحات اگه میخوان رای بیارند . امثال روحانی جهانگیری لاریجانی اخوندی رو بیاد کات کنند .
      اگه اینها حمایت یا حرفی بزنند به ضرر خودشونه .
      از ما گفتن بود .!

    • ناشناس
      7

      اگه این بنده خدا بقول شما صبح جمعه فهمید .شماکه 45 ساله هنوز نفهمیدید .

  • ناشناس
    7

    احسنت . عالی بود

  • ناشناس
    10

    لطفا تو حرف نزن
    من با اصرار خانواده ام راضی کردم به پزشکیان رای بدند با توجه به تمسخر و نخوت تو دوره دوم ریاست جمهوری حمایت تو بیشتر کاندیدای من به فنا می ده

    نظرات شما -
    • M
      12

      پزشکیان دولت سوم روحانی

  • انصاری
    10

    یادمان نرود (در 24 ساعت گذشته 700نفر بر اثر بیماری کرونا فوت کرده اند

  • ناشناس
    14

    آخه کی به تو توجه می کند که هی بیانیه میدهی؟

  • ناشناس
    12

    نه این که زمان شما ما تو ناز و نعمت و آرامش بودیم!

  • ناشناس
    7

    کدام صبح جمعه به این نتیجه رسیدی؟

  • ناشناس
    8

    حسن بزرگترین گناه ناامیدی از رحمت خداست
    هنوز دیر نشده توبه کن

  • دانیال
    12

    این اگه تشویش اذهان عمومی نیست پس چیه؟؟

  • ب م
    11

    حسن چرا فراموش کردی بابا کلید حل مشکلات را بده به پزشکیان روحانی همانند سرطان بود برای مردم ایران
    و برای غرب نعمت چون همیشه تسلیم بود

  • امیر
    11

    نه اینکه در دوره شما همه چی گل و بلبل بود

  • ناشناس
    4

    یاد شعری افتادیم. که ... بی عمل ... بی ثمر.... لطفا جاهای خالی را پر کنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      شعر را براتون‌تکمیل کروم. ببین درسته؟ عالم بی عمل مانند، درخت بی ثمر

  • ناشناس
    8

    حسن کلیدت گم شده بود دوباره پیداش کردی

  • ناشناس
    8

    جناب جهانگیری وهاشمی طبا برایت پوششی بودند

  • ناشناس
    4

    امان ار دست ترسوها و‌...

  • محمد
    25

    زنده باد حسن روحانی

  • ناشناس
    1

    اب که از سر گذشت چه یک وجب چه ده وجب حالا X نه Y
    هر چند سال یکدفعه از جیب مردم بهم نون قرض میدید

  • ناشناس
    5

    ما را از جنگ تحریم وفلاکت می ترساند ،نه که الان وضعمون بهتره ،قیمت خونه ،ماشین ،خوراکی ها ووووووووووو بدتر از جنگ وفلاکت است ،احتمالا برای خودتون میگی واگرنه ما که تو فلاکت هستیم

  • ب م
    6

    حسن کاهش مشارکت مردم عمل کرد جنابعالی هست سه سال مملکت راه محطل غرب کردی به امید آنها از اطاق شیشه ای خارج نشدی ایجاد نارضایتی در جامعه در سه سال با همتی نشتی پای دستگاه چاپ پول بدون پشتوانه تورم
    وحشتناکی که از طرف شما ایجاد شد
    شما چطور خیانت خود به دیگران نسبت می‌دهند

  • سیدرضا موسوی
    5

    حسن کلید ساز....

  • احسان
    5

    سایه جنگ را امثال تو وزیران انداختید سر مردم تا خوش خدمتتون به غرب نشون بدید تحریم که هست جنگ هم دیگه قدیمی شده تو سخت ترین اوضاع هیچ کس جرات چپ نگاه کردن به این مملکت ونداشته مرگ سیاسی امثال تو وخانم و دارودسته مشابهتون واضح واضح دارید دست و پا می زنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      حراج زدن نفت وگازبه روسیه وچین باوجود طمع وحمله به جزایرایران خوش خدمتی نیست چقدرتو بدی هستید

  • پوریا
    5

    جناب روحانی مصیبتی برای مردم بزرگترازروی کارآمدن دولتی چون شما نیست که هوای مملکت راهم به زلف برجام گره زدید مملکت آدم های پردل وجرات وپرتلاش می خواهد نه دولتمرد منفعل وگوش به فرمان ارباب وترسو ،جناب روحانی کلیدشما به دردهیچ دری نمی خورد لطفابندازش دور.

  • شهروند
    10

    دولت روحانی برای توافق برجام خیلی زحمت کشید ،از مذاکره های برجام و رفت وامد های آقای ظریف یادتون بیاد ...نزاشتن برجام اجرا بشه ...بی انصاف نباشیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      ظریف با هیئت همراه در هتل سویس لنگر انداخته بود و از بیت المال دلاری حق ماموریت می گرفتند و کاری نداشت به خوب یا بد بودن برجام.

  • ناشناس
    3

    خوش بحال کسانیکه پول داشتند و رفتن و ازدست احمقها خلاص شدن

  • ناشناس
    5

    حسن کلید
    ۸ سال کشور را به ورطه نابودی وفنا
    کشاندی؟!
    حالا چه فکری کردی؟ !برو دنبال آش

  • ناشناس
    16

    درودبر دولت سوم روحانی زنده باد حسن روحانی زنده باد دکتر پزشکیان

  • هامون ته بارزاده
    2

    حسن کلید ...تورا گذاشتند علت وعلل بدبختیهای این ۴۰ سال...چقدر بهت دادند تا تو را علل بدبختیها ذکر کنند واین در حالی که علل بدبختیها دست بی پاسخه...

  • ناشناس
    2

    حرف مفت تو ۸ سال زیاد زدن ایشون

  • فرشید
    0

    من در انتخابات شرکت نمی کنم و واز کاندید و رای دهنده انتقادی ندارم
    نکته جالب اینجاست که همیشه اینهایی که رای میدهند بعد چند ما به کاندیدای خودشان فوش میدهند

  • خس و خاشاک
    7

    با جلیلی جنگ میشه

  • ليانا
    1

    جناب روحاني حرفهاي خوبي ميزني ولي وقتي رئيس جمهور بودي و كارهاي اداره مملكتو از دستت گرفتن اعتراض نكردي يا كنار نكشيدي تا الان سخنانتو باور كنيم من كه از آدمهاي ترسو يا كساني كه فقط به خاطر پست ومقام سكوت كرده اند متنفرم

  • ناشناس
    2

    احسن عالی بود،این کجا و دارو دسته خدا بیامرز مصباح کجا،که اصلا اعتقادی به جمهوری و رای مردم ندارند

  • سید احسان
    2

    سلام دکتر حسن روحانی عزیز.
    از نگاه دیگر گروهی ۳۹/۹ درصدی درخواست تغیر دارند و گروه ۶۰/۱ درصدی با رایی ندادن ، درخواست تغیی دارند ، کاش شورای نگهبان ، جهانگیری و لاریجانی و احمدی نژاد را حذف نمیکرد

  • محمد
    3

    تو ساکت شو مردک تن پرور

  • ناشناس
    4

    یادمان نرفته زمانی که جلیلی دبیر شورای امنیت ملی بود 10 قطعنامه تحریمی علیه ایران صادر شد و باعث شد کمر مردم خرد شود ببخودی این ادم بیسواد متوهم رو تطهیر نکنید

  • ناشناس
    0

    چه جوریه دولتها برا کار درست درمون هیچکاره اند برا جنگ وبدبختی همه کاره ؟؟؟

  • ناشناس
    0

    حق رو مشخص کنید حرف آقا رو گوش بدید
    اون به اون میگه تو فیلتر کردی اون به این میگه تو فیلتر کردی
    اونوقت مردم باید برن برای سیر کردن شکم زن و بچه گوشت بخرن ۶۰۰ تومن

  • ایرانی
    1

    ببین کی نصیحت میکنه کسی که هنوز جاپای گندکاریهاش درایران جار میزنه. رو که نیست سنگ پا قزوینه

  • ناشناس
    1

    انشاءالله با آمدن آقای ترامپ تکلیف همه از جمله جناب آقای دکتر سید آیت الله العظمی شیخ نصرالله و حشر الشعبی و ایران و ...... مشخص خواهد شد!!!
    نصر من الله و فتح قریب

    نظرات شما -
    • بهلول
      0

      ترامپ دلاله اون بخاطراینکه چند میلیارد گیر ایران میاد ازبرجام خارج نشد بلکه چون دید با صلح واشتی نمیتونه اسلحه بفروشه ازبرجام خارج شد. مطمئن باش برای اینکه کشورهای عربی رو از ایران بترسونه جز چند رجز خونی برعلیه ایران کاری دیگه نمیکنه تا بازارش کساد نشه. یعنی اگه ولیعهد هم رئیس جمهور بشه اول کاری میکنه که ولیعهد سه جزیره رو به امارات بده بعد چنان بلایی سرش میاره که ولیعهد اعلام دشمنی با امریکا کنه. یعنی همون بلایی که سر روحانی آورد.

  • ۸۸
    0

    کلید یادمون نرفته که قدیمی بود قفل های امروزی را باز نکد لطفا نظر ندهید

  • پارسا مرادی
    0

    آقای روحانی دولت قبل ( شهید رئیسی )که سه سال بود خبری از جنگ و تحریم بند هفت اینا نبود
    حالا چی شده باز با همو ن نیرنگ سایه جنگ وارد شدین
    واقعا رو که نیست سنگ پاست

  • ناشناس
    0

    والا ما هر زمان هر وقت هرجا شما رو دیدیم حرف از جنگ و قحطی و خاک بر سری ملت ایران زدید و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.
    # بی کفایتها
    # بی خاصیت ها

  • ناشناس
    0

    کاش تو از کسی حمایت نکنی چون باعث ریزش رأی هستی

  • محمد فتحی
    0

    سلام اتفاقا اگر دولت سازشکار باشد چون از موضع ضعف درمی آید احتمال جنگ صددرصد است

  • درت
    0

    در شرایط فعلی کشور علی رغم احترام برای جلیلی بنظرم پزشکیان بیاد بنفع کشوره

  • مرتضی
    0

    کاش تو یکی اصلا حرف نزنی، به خدا حالم بد میشه

  • ناشناس
    0

    صبح جمعه ... و اما صبح جمعه....

  • ناشناس
    0

    باسلام.به نظر بنده حقیر،آدم واقعا متوجه نمیشود،چرا آقای دکتر روحانی و هیئت دولت یازدهم و دوازدهم ایشان هم بسیار مخالف در داخل ایران دارند و هم بسیار مخالف در خارج از کشور.مگه داریم.باتشکر

  • ناشناس
    0

    برو کلیدت بساب

  • پروا نشتفانی
    0

    والله چقدر دلمون براتون تنگ شده .. واقعا از متن نامه تون خطاب به ملت لذت بردم . مثل پدر دلسوز سعی در توضیح شرایط کنونی و نقش مردم در عوض کردنش و امید دادید. من میتونم درک کنم چقدر زحمت کشیدید و تلاش کردید !!! والله همین که جایی که اصولگرا هست چقدر اصلاحات سخت و آهسته پیش میره و پیشرفتهای آن در سیاست چقدر سختی کشیدند. 💕

  • علی
    0

    همین حرف ها برای رئیسی هم زدی
    دلار ۹ برابر ،بنزین صبح جمعه، برجام بی خاصیت
    هنوز برای ملت داری پیام می دهید!!!
    جبهه اصلاحات داره به آب و آتیش می زنه که من دولت روحانی نیستم!!!
    رودرواسی می کنند وگرنه می گفتند لطفا پیام نده چون باعث ریزش آراء می شه!!!

  • ناشناس
    0

    با ترساندن مردم از جنگ هر بلایی سر مردم آوردی هنوزم خجالت نمی کشی شما اقای روحانی و جمیع اصلاح طلبان خودتونو زیر پاکی غرب و امریکا له کردین ولی دست از سیاه نمایی و توهم بر نمی دارید جنگ رو شماها درست می‌کنید فقط سیگنال میفرستین …..که نمی گذارید پیشرفت و طعم زندگی راحتی مردم بخشند پولها دست شماست و جاتونم گرم آبتون سرد شماها دنبال خدمت نیستید فقط قدرت طلب هستید و بس

  • ناشناس
    1

    باعث بدبختی ایران تو بودی ریش قشنگ..

  • ناشناس
    0

    ماجزهمون ۶۰میلیون می مانیم
    حتی با وعده گوشت طلا و.....

  • ر
    0

    موافقم

  • ناشناس
    1

    ما را از جنگ نترسانید
    با جلیلی همهوچیزحل میشه

  • ناشناس
    0

    ۸ سال با همین ترس های واهی بر ما حکومت کردی. نه برنامه داشتی نه تلاش نه انگیزه. بس دیگه دروغ.

  • چ
    0

    کسی حرفت را باور ندارد هشت سال دروغ وفریب فلاکت ارثیه سالها حاکمیت شماست.

  • ج
    0

    بگو کابینه را از100سال به بالا بچینه

  • ناشناس
    0

    الهی تند روها بیان که زودتر تکلیف معلوم شه شما کند روها که کشورو تو حالت کما نگه داشتین سی ساله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها