چهارشنبه 13 تیر ماه 1403

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از واکنش وزیر کشور به ادعای حمایت دولت از یک کاندیدای خاص تا موضوع پرداخت پاداش صرفه جویی

از واکنش وزیر کشور به ادعای حمایت دولت از یک کاندیدای خاص تا موضوع پرداخت پاداش صرفه جویی، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 13 تیر ماه 1403 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از واکنش وزیر کشور به ادعای حمایت دولت از یک کاندیدای خاص تا موضوع پرداخت پاداش صرفه جویی

ضرغامی: تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد. سالها هنرمندان علاقمند بودند در این فضا کنسرت برپا کنند و ترویج هنر و موسیقی را انجام دهند.

عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز ۱۳ تیرماه ۱۴۰۳ هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردا در استان فارس ۱۱ پروژه مهم افتتاح و آغاز به کار خواهد کرد. تا پایان دولت سیزدهم در استان‌های مختلف پروژه‌های بزرگی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: مجموعه‌ای از اقدامات مرمتی در حوزه ابنیه تاریخی ما در این استان انجام خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: همچنین در اصفهان یک مرکز بزرگ بین‌المللی صنایع دستی ایجاد خواهد شد. سازمان گردشگری جهانی هم در این زمینه کمک خواهد کرد و این یکی از جاذبه‌های گردشگری ارزشمند برای ایران و جهان خواهد بود.

ضرغامی یادآور شد: تابوی کنسرت در پایگاه‌های تاریخی در دولت شهید رئیسی شکسته شد. سالها هنرمندان علاقمند بودند در این فضا کنسرت برپا کنند و ترویج هنر و موسیقی را انجام دهند. این کار با برنامه‌ریزی و هماهنگی دستگاه‌های مختلف و انتخاب دقیق موسیقی مرتبط با فضای فرهنگی و تاریخی ما در حال برگزاری است.

اوجی خبر داد: پرداخت ۳۸۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به مشترکان گاز

وزیر نفت از آغاز پرداخت ۳۸۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به مشترکان کم‌مصرف گاز خبر داد.

جواد اوجی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۳۸۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی مشترکان گاز است که از روز گذشته در حال پرداخت است.

وزیر نفت افزود: بحث ناترازی گاز و افزایش شدت مصرف انرژی را داشتیم که دو اقدام اساسی برای حل این موضوع انجام دادیم. یکی افزایش تولید برای کاهش ناترازی و یکی هم بهینه‌سازی مصرف سوخت.

اوجی یادآور شد: ما ۲۵ میلیون مشترک گاز داریم. در محاسبات، براساس آیین‌نامه دولت ۱۷ میلیون مشترک مصرف‌کننده گاز پاداش صرفه‌جویی می‌گیرند.

اسماعیلی: نگاه ما در دولت سیزدهم، جزیره‌ای نبود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه ما دردولت سیزدهم جزیره‌ای نبود. نیت ما خدمتگزاری به مردم است.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اتفاقات خوبی در سه سال اخیر رخ داد و هنوز هم مصوبات برای توسعه و مدیریت فضای فرهنگی و هنری کشور انجام می‌دهیم.

وی افزود: در دو جلسه پایانی دولت اعتبارات خوبی برای تکمیل طرح‌های عمرانی آماده افتتاح در نظر گرفته شده است. نگاه ما در این دولت جزیره‌ای نبود. نیت ما خدمتگزاری به مردم است.

وزیر کشور: همه مقدمات برای برگزاری انتخابات فراهم است/ رأی مردم حق الناس است

احمد وحیدی با بیان این که همه مقدمات برای برگزاری انتخابات فراهم است تاکید کرد: رأی مردم حق الناس است.

احمد وحیدی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در آستانه انتخابی بزرگ در روز جمعه هستیم و همه مقدمات برای برگزاری این انتخابات فراهم است. به لحاظ امنیت همه پیش‌بینی‌ها انجام شده است.

وی افزود: یکی از اظهارات کاندیداها که انصافاً کار خوبی نبود و خلاف واقع بود این بود که مطرح شد استانداران، فرمانداران و بخشداران به دنبال رای آوردن کاندیدای خاصی هستند. این انصافاً حرف خلاف واقع بود و من از همه همکاران خودم که مورد چنین اتهامی قرار گرفتند عذرخواهی می‌کنم. انتظار داشتیم که اخلاق انتخاباتی رعایت شود اما متاسفانه اینطور نشد.

وزیر کشور اظهار کرد: رأی مردم حق الناس است و به شدت از آرا مراقبت خواهد شد. 

باقری: لبنان قطعا یک جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌‍‌هاست

سرپرست وزارت امور خارجه گفت: لبنان قطعا یک جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌‍‌هاست.

 علی باقری کنی در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره احتمال وقوع جنگ در لبنان، اظهار کرد: در عرصه لبنان مقاومت به عنوان یک بازیگر فعال هم در عرصه بین‌المللی یا میدان و هم در عرصه دیپلماسی نقش‌آفرینی‌هایی داشته که بازدارندگی ایجاد کرده است.

وی تأکید کرد: لبنان قطعا یک جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌‍‌هاست.

قاضی‌زاده‌هاشمی در توصیه به رئیس‌جمهور آینده: تحت اوامر رهبری خاکسار مردم باشید

رئیس بنیاد شهید به رئیس‌جمهور آینده کشورمان توصیه کرد: با اخلاص و صداقت و تحت اوامر رهبری خاکسار مردم باشید.

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران، گفت: ۲۸ پروژه عمرانی در دولت شهید رییسی شروع شد که امیدوار بودیم تا پایان دولت ایشان به پایان برسد.

وی ادامه داد: آزمون استخدام ۳۱ هزار فرزند شهید را برگزار کردیم و مراحل گزینش در حال طی شدن است

رییس بنیاد شهید گفت: برخی قوانین جامعه ایثارگری و فوق‌العاده‌های ایثارگران را آماده کردیم و ان‌شاءالله با قولی که سازمان برنامه و بودجه داد در دولت آینده اجرا شود.

قاضی‌زاده هاشمی کمک به دولت چهاردهم را وظیفه همه دانست و گفت: چه در دولت و چه خارج از دولت هر کمکی که بتوانم به قوام دولت جمهوری اسلامی انجام دهم، انجام می‌دهم.

وی به رییس‌جمهور آینده کشورمان توصیه کرد: با اخلاص و صداقت و تحت اوامر رهبری خاکسار مردم باشید.

زارع‌پور: در مرحله اول انتخابات از ۴۰۰ تیم بسیج برای پایدار ماندن شبکه ارتباطی استفاده کردیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری برای پایدار ماندن شبکه ارتباطی از ۴۰۰ تیم بسیج استفاده کردیم.

عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، گفت: با توسعه‌ای که در زیرساخت‌های ارتباطی کشور طی سه سال گذشته انجام شد در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، کلیه دستگاه‌های اخذ رای به شبکه متصل شدند.

وی ادامه داد: این عدد در انتخابات مجلس ۹۸.۵ درصد بود حتی در نقاط صعب‌العبور روستایی نیز شعب به شبکه سراسری متصل بود و احراز هویت ۹۹.۲ درصد واجدان شرایط به صورت برخط انجام شد. برای پایدار ماندن شبکه ارتباطی از یک هفته قبل از انتخابات مرحله اول ۴۰۰ تیم بسیج ماموریت پیدا کردند. این عزیزان تا این لحظه مسیرهای کابل‌ها و فیبر نوری را چند بار چک کرده‌اند. آنان یک میلیون پایش انجام دادند تا خرابکاری و قطعی شبکه اتفاق نیفتاده باشد.

وی ادامه داد: در روز رای‌گیری مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری ۲۰ مورد تلاش برای قطع شبکه داشتیم که ۹ مورد آن منجر به قطع فیبر نوری شد که سه مورد آن به علت عملیات عمرانی دستگاه‌ها اتفاق افتاد. در انتخابات جمعه گذشته علاوه بر پایش زمینی با همکاری نیروهای مسلح از پایش هوایی هم برای کنترل مسیر خطوط فیبر نوری استفاده کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای افزایش مشارکت مردم در فضای مجازی داخلی در دوره اول ۲۰ گیگ نت داخلی اهدا کردیم، برای دور دوم هم ۱۰ گیک اضافه کردیم و هموطنان می‌توانند به شیوه قبل این بسته را نیز برای خودشان فعال کنند.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • ناشناس
    0

    خلاصه سخنان وزرای دولت محترم:
    تمام کشور های جهان در حال نابودی و فروپاشی هستند و فقط ایران در حال پیشرفت می باشد!!!!

  • ناشناس
    0

    الحمدو...همیشه وزیر کار پیشقدم در مصاحبه با خبرنگاران بود که فعلا به دلیل پرداخت نکردن حقوق بازنشستگان رویش نمی شود جلوی دوربین بیاید آقای وزیر کار انقدر ضعیف برخورد کرده که دیگر حرفش نه آقای منظور میخواند و نه کس دیگری

  • ناشناس
    0

    گوشت ۷ برابر اجاره خانه کمر شکن ما هم فقط تبلیغ دولت الله برکت الله

  • فرهادی
    0

    اقای ضرغامی هم احتمالا مجددا فرموده اند که اقا چطور چای می خورد ، چای را نمی گذارد سرد شود از همه زودتر میل می فرمایند داغ داغ . و با این خاطره همه مشکلات حل شد به حمدالله .

  • Alireza
    0

    دولت سیزدهم اوضا رو بد تر کرده روابط با همسایگانی که گرسنه تر از ما هستند خدایا کمک مان کن کسی که به این زودی برنامه نوشته و میخواد اجرا کنه یا برنامه بلد نیست یا منتظر جانشینی

  • ناشناس
    0

    رویااااااایی دارم رویاااااااای آباددددددددددی اما موندم تو این دهکوره با پشمام جاتوووووووون خالللللللللییییی

  • ناشناس
    0

    هیات دولت از تبلیغ یرای جلیلی فارغ شده اند



    بخواهند به مشکلات مردم برسند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها