گزارش خبرفوری از احتمال تکرار تجربه دولت روحانی

تردیدهای معاون اولی/ چه‌ چیزی پزشکیان را از لاریجانی دور می‌کند؟

با وجود گمانه‌زنی‌ها درباره معرفی علی لاریجانی به عنوان معاون اول مسعود پزشکیان، به‌نظر می‌رسد تردیدهایی دراین‌باره وجود دارد.

تردیدهای معاون اولی/ چه‌ چیزی پزشکیان را از لاریجانی دور می‌کند؟

پیش از این برخی رسانه‌ها از قطعی شدن انتصاب لاریجانی در مقام معاون اولی پزشکیان تاکید کرده بودند. اما کمپین انتخاباتی رئیس جمهور منتخب حاضر به تایید این خبر نشد.

برخی منابع آگاه به خبرفوری گفته‌اند، پزشکیان درباره این انتصاب تردیدهایی دارد. تردیدهایی که بی ارتباط با گلایه‌های اخیر آذری جهرمی نیست. ( اینجا بخوانید)

با این حال منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرفوری می‌گوید: اگر آقای پزشکیان دعوت کند، آقای لاریجانی با فاصله بهترین گزینه برای سمت معاون اولی به شمار می‌رود و حتما می‌تواند فعالیتی توام با گره گشایی داشته باشد.

این نماینده ادوار که به لاریجانی نزدیک است، تاکید دارد: دعوت از علی لاریجانی هیچ چیز از مسعود پزشکیان کم نمی‌کند و به نظر من باید به او پیشنهاد بدهند تا رییس جمهوری بازویی قوی در کنارش داشته باشد.

او بادآوری می‌کند: برخی می‌گویند، لاریجانی با سه دوره ریاست بر مجلس نباید معاون اولی را قبول کند که این حتما نظری غلط است. امثال لاریجانی به فکر پست، مقام و جایگاه نیستند و هر جا که بتوانند به کشور و مردم خدمت کنند، با جان و دل قبول خواهند کرد.

با وجود چنین استدلالهایی، به‌نظر می‌رسد تجربه نه چندان مثبت ائتلاف اصلاح‌طلبان با محافظه‌کاران در دو دولت روحانی، راه را بر تکرار این تجربه می‌بندد.

روحانی و لاریجانی در یک رده سیاسی موسوم به راست میانه قرار دارند. در ۸ سال دولت روحانی، رئیس جمهور راستگرا بود و معاون اولش اسحاق جهانگیری اصلاح‌طلب. اما از نیمه های راه، جهانگیری می‌گفت حتی قدرت انتصاب منشی دفترش راهم ندارد!

حالا تکرار دوگانه "پزشکیان/لاریجانی"، اصلاح‌طلبان را به وحشت انداخته که معاون اول احتمالی، چیدمان دولت را در دست گرفته و اصلاح طلبان را کنار بگذارد.

این تردید، مهمترین عامل عدم معرفی رسمی معاون اول رئیس جمهور تا اینجاست.

هرچند عده‌ای می‌گویند که لاریجانی بعد از دو دوره ردصلاحیت، عملا به اصلاح طلبان نزدیک تر است تا اصولگرایان، اما برخی دیگر او را چهره ای ورای جناح ها می بینند که ممکن است در زمین دولت اصلاح طلب بازی نکند.

با اینکه محمدرضا باهنر چهره نزدیک به علی لاریجانی امروز در گفتگویی، به تقدیر از دولت دوم سید محمد خاتمی پرداخت، اما کیست که از یاد برده باشد، علی لاریجانی در مقام ریاست صداوسیما با پخش برنامه چراغ و یا فیلم کنفرانس برلین، نقش مهمی در تضعیف دولت خاتمی داشت.

حالا باید دید، اصلاح‌طلبان دوباره تجربه دوگانه "روحانی/ جهانگیری" را با دوگانه "پزشکیان/ لاریجانی" تکرار می‌کنند، یا معاون اول اصلاح‌طلب‌تری برای رئیس جمهور منتخب می‌خواهند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 27
  • ناشناس
    31

    باسلام.به نظرم،جناب آقای لاریجانی وجناب آقای آذری جهرمی و جناب آقای دکتر عارف بهترین گزینه های معاون اولی در دولت چهاردهم هستند.باتشکر

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      وای بر ما
      که ژن خوب را قبول داریم

    • ناشناس
      1

      هنوز دستوری صادرنشده ونخواهد شد خسته ایم ازاینهمه تکرار بی نتیجه طرحی نو درنیاندازید براندازید

  • بابک
    13

    لاریجانی بشه معاون اول
    خوب به نظر شما قابل قبول هست

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      خیر

    • ناشناس
      1

      فقط عارف

  • کهنه سربازجانباز
    5

    انگار یک گروه نفوذی درحال تحمیل لاریجانی به پزشکیان هستند،ایشون خودش درطول سالها باعث وضعیت موجود است، چه توفیقی درمسندهای گذشته داشته ،حال میخواد شق القمر کنه،کسیکه درمجلس کاری نکرد ردصلاحیت درریاست جمهوری ،مطمئنا باعث شکست دولت پزشکیان خواهد شد،باید معاون اول یک اقتصاددان و مدیر توانا باشد ،که کشور را نجات دهد،نه امثال لاریجانی که مدیریتش فاقد شجاعت وجاهت در مردم است،پزشکیان باصداقت ازمردم رای گرفت ،وگرنه اگر وابسته به امثال لاریجانی و سایر افراد جاه طلب برای پستهای دولت میبود نهایت درحد پور محمدی رای میاورد،

  • سعید 1400
    4

    بله همیشه باید چن تا لاریجانی در راس امور کشور باشن!!!
    اصلا کشور بدون برادران لاریجانی که معنی نداره!!!

  • ناشناس
    7

    باسلام، متاسفانه آقای دکتر ظریف چقدر برای پیروزی آقای پزشکیان زحمت کشید و حتی فش خورد بعد آقای لاریجانی جاش میشند.. به به ...

  • روح اله
    26

    بذار آقای مخبر معاون اول بماند. چون کارایی لازم را دارند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      خجالت بکشید این مخبر در این ۴ سال در دولت ریسی چه کار کرد برای مردم، جز نابودی زندگی ملت شریف ایران و خرابی اقتصاد کشور

    • ناشناس
      7

      دکتر مخبر عالی هستن و قدرت طلب نیستن

    • ناشناس
      7

      مخبر خيلي خوب است مگر كودتا شده همه را عوض ميكنند!!!

  • ناشناس
    4

    اگر،لاریجانی معاون اول شود به رای دهندگان خیانت شده است،ملت هرگز دوران سیاه ،صدا و سیمای زمان ایشان را فراموش نکرده اند،و وزیر کشور وی به نام رحمانی فضلی که ۸ سال بر خلاف نظر مردم از وی حمایت کرد،در ضمن کسانی که از وی الان حمایت می کنند بخاطر گرفتن پست و مقام برای خودشان و اقوامشان تلاش می کنند نه برای مردم،مطمعن باشید اگه ابن اتفاق بیفتد،پزشکیان هرگز دور دومی را نخواهد دید و برای همیشه ،اصلاح طلبان،دفن خواهند شد توسط مردم.

  • ناشناس
    1

    لاریجانی بنده قدرت است و هرگز حرفی بر خلاف صاحبان واقعی قدرت و به نفع ملت نخواهد زد،اگه پزشکیان ،پیمان بین خودش و اصلاح طلبان را نقض کند،دیگه چرا هی از قرآن و نهج بلاغه،حدیث و آیه میاره.،

  • محمد گلکار
    8

    باسلام
    باتوجه به اینکه جناب آقای دکتر لاریجانی در دولت نهم ( آقای دکتر احمدی نژاد ) حدودا دو سال دبیر شورای عالی امنیت ملی را تجربه و سیاست مدار معتدلی میباشد. بهترین گزینه برای دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور خواهد بود.

  • جانباز جا مانده
    5

    آقای اوحدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کل آقای زرینجویی رییس بنیاد شهید و امور تهران بگذارید دو فرد مردم دوست و بی شیله پیله

  • ناشناس
    3

    جناب آقای رییس جمهور اگر قراره آقای لاریجانی معاون اول شود بگذارید همین آقای مخبر بماند چون از نظر اجرایی وتکنوکرات بودن بسیار قوینر و محبوب تر از آقای لاریجانی است و یا طیب نیا را برای این پست انتخاب کنید صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

  • مسلم
    3

    اگه دوباره این ادم ها بیان تو دولت واقای پزشکیان نتونه شخص جدید وصالح پیدا کنه معلوم میشه که ملت رو سر کار گزاشتند

  • ناشناس
    2

    مناسب نیست

  • ناشناس
    5

    دکتر ظریف بهترین گزینه معاون اولی هستند، بعد آقای طیب نیا و بعد آقای آذری جهرمی.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      احسن،بهترین نظر را فرمودی و به ترتیب،این است نظر ملت،خواستی نظر سنجی کنید.

  • ناشناس
    0

    بهترین معاون اول آقای ظریف است چون وفا دارترین به مردم وپزشکیان است

  • ناشناس
    2

    معاون اولی سوای بحث مدیریت و پختگی در مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، باید به روز باشه و بدون حاشیه، مثل دکتر عارف.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      دکتر عارف دیگه اصلاح طلب نیست،او در مجلس،زبانش را گربه خورده بود و لام تا کام حرف نمی زد،یک سیاستمدار واقعی و مردمی باید همیشه،صدایش بلند باشه،مردم چه می‌دانند طرف در خفا و در پستو چه می کند

  • قهرمان مهربانی
    0

    خدا ان روز را نیاره .از تکراری ملت خسته شده
    یک ساعت تفکر بهتر از ۷۰ سال عبادت است جناب اقای پزشکیان

  • ناشناس
    1

    معاون اول لاریجانی نوبخت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد