الجزیره بررسی کرد

روش ها و سلاح های ترور اسرائیل را بشناسید/ اسماعیل هنیه چگونه شهید شده است؟

ارتش اشغالگر قدس یک دکترین نظامی خاص را دنبال می کند که در آن تلاش می کند تا حد امکان مداخله انسانی را کاهش دهد و به تاکتیک های ضربات دقیق از راه دور متوسل شده است.

روش ها و سلاح های ترور اسرائیل را بشناسید/ اسماعیل هنیه چگونه شهید شده است؟

به گزارش خبر فوری، بعد از ترور شهید اسماعیل هنیه به دست نیروهای اسرائیلی، الجزیره قطر در گزارشی به ابزارها و سلاح های موساد برای ترور اهداف خود پرداخت.

در ابتدای این مقاله که به قلم «شادی عبد الحافظ» است، تاکید شده که اسرائیل و باندها و گروه هایی که توسط این رژیم تأسیس شده اند، صدها عملیات ترور را بین سال‌های 1948 تا 2018 انجام داده اند. طبق برخی تحلیل ها، در این بازه زمانی اسرائیل حدود 2700 هدف را ترور کرده است.

الجزیره در گزارش خود ضمن نقد روش جنایتکارانه اسرائیل و اشاره به نقض حقوق انسانی در این کشتارها، به ابزارهای این رژیم در وحشت آفرینی هایش اشاره می کند.

شادی عبدالحافظ دربخشی از مقاله خود می نویسد: «در طول سالیان متمادی، اکثر هدف‌گیری‌ ها و ترورهای اسرائیل از طریق روش‌های سنتی، مانند کشتار مستقیم (از طریق بمب یا تفنگ تک تیرانداز) یا مسمومیت اهداف ترور توسط مأموران اطلاعاتی یا جاسوسان صورت می ‌گرفت.

با این حال، به جز روش های سنتی، برخی ترورها توسط واحدهای عملیات ویژه و گروه های تروریستی از جمله سایرت متکل (Sayeret Matkal)، شایتت 13 (Shayetet 13) یا یگان دودیوان (Duvdevan) انجام گرفته که در اصطلاح با نام «ترورهای مخفی» شناخته می شوند.»

الجزیره ادامه می دهد؛ علاوه بر این، اسرائیل به دلایل مختلفی از مواد منفجره در عملیات های ترور خود استفاده کرده و می کند. یک دلیل مهم این است که بسیاری از این مواد منفجره دست‌ساز هستند و اشکال مختلفی دارند و بر خلاف موشک ها یا هواپیماهایی که معمولاً پس از تجزیه و تحلیل لاشه شان، فاش می کنند که متعلق به چه دولت یا شرکتی هستند، اثر انگشت ندارند و هویت تروریست ها را مشخص نمی کنند.

ببینید: تصویری تلخ از خانه ساده شهید اسماعیل هنیه/ عکس

از پهپاد تا هواپیما

الجزیره در ادامه گزارش خود می نویسد؛ طبق گزارشی که اخیرا روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده عملیات تروریستی اخیر (ترور اسماعیل هنیه) با استفاده از یک وسیله انفجاری انجام شده است. با این حال، گزارش ‌هایی که از جزئیات ترور اسماعیل هنیه خبر می ‌دهند، «گمانه‌زنی غیردقیق و غیررسمی» بوده و مقامات رسمی ایران هنوز بیانیه ‌ای مبنی بر چگونگی وقوع این ترور صادر نکرده‌اند. به همین دلیل، گمانه زنی های مختلفی در این رابطه شده است.

با این حال، باید توجه داشت که در حال حاضر، ارتش اشغالگر قدس یک دکترین نظامی خاص را دنبال می کند که در آن تلاش می کند تا حد امکان مداخله انسانی را کاهش دهد و به تاکتیک های ضربات دقیق از راه دور متوسل شده است.

جدای از گمانه زنی ها و ارجاعات مربوط به ترور، باید در نظر داشت که در صورت هدف قرار دادن سوژه ترور از خارج از کشور مقصد، ارتش اشغالگر قدس معمولاً از پهپادهای نظامی مهمش مانند «هارون» یا «هرمس» استفاده می کند که در حال حاضر ابزار اصلی اسرائیلی ها برای ترور هستند.

هرمس 450 یک پهپاد چند منظوره و با کارایی بالا است که اسرائیل برای بیش از یک دهه از آن در عملیات های ترور استفاده کرده است. این پهپادها برای مدت حداکثر 20 ساعت، امکان پرواز در هوا، نظارت مداوم سوژه و توانایی ضربه زدن به هدف را دارند.

اگر هدف در بیرون فلسطین اشغالی باشد، این احتمال وجود دارد که از هواپیماهایی مانند F-15 و F-16 برای بمباران و حملات موشکی استفاده شود.

به طور کلی، ارتش اشغالگر اجازه هدف‌گیری آشکار به اهداف ترور را می ‌دهد و حضور غیرنظامیان در اطراف آن را در نظر نمی‌ گیرد. در ماه‌ های گذشته عملیات ‌های زیادی از این نوع در داخل غزه انجام شده است و افراد غیرنظامی فراوانی قتل عام شده اند.

اسرائیل در ترورهایش از برنامه‌های هوش مصنوعی نیر کمک می‌ گیرد. ارتش اسرائیل برنامه‌ های متعددی بر مبنای هوش مصنوعی ساخته و توسعه داده است که یکی از آنها با نام «لافندر» شناخته می ‌شود. این سیستم ضربتی مخرب نقشی محوری در بمباران بی‌ سابقه فلسطینی ‌های غزه، به‌ویژه در روزهای نخستین جنگ داشته است. این برنامه 47 هزار فلسطینی را به عنوان شبه نظامیان مظنون تشخیص داده و خانه های آنها را برای حملات هوایی اسرائیل ثبت کرده است. این برنامه باعث کشتار بسیاری از فلسطینی ها شده است.

اما معروف ترین وسیله ترور اسرائیل در عملیات های کوتاه برد، بالگردهای آپاچی آمریکایی بوده است. این بالگردها غالبا به موشک های هلفایر مجهز می شوند. آپاچی یک هلیکوپتر تهاجمی آمریکایی است که به عنوان یکی از موثرترین هلیکوپترهای تهاجمی جهان شناخته می شود.

موشک های ترور

شیرین عبدالحافظ در ادامه گزارش خود می نویسد؛ اگر این تحلیل درست باشد که حمله اخیر به هنیه، از خارج از ایران صورت گرفته است، احتمالاً این ترور توسط هواپیمای جنگنده ای مانند F-16 انجام شده است. اسرائیل درعملیات های خارجی این چنینی اش، اغلب سعی می کند تا حد امکان تعداد مرگ و میرها را کاهش دهد تا شدت واکنش طرف مقابل را کاهش دهد و به همین دلیل، از ابزارهایی استفاده می کند که در نقطه زنی دقت بالایی دارند.

موشک ‌های نقطه زن به اشکال مختلفی از هواپیما یا پهپادها پرتاب می ‌شوند و برخی از آن‌ها به‌طور خودکار و بدون هدایت بیرونی، کار خود را انجام می ‌دهند. آنها مختصات خود را به روز کرده و از همه مهمتر، می توانند خارج از محدوده دید بصری پرتاب شوند.

هلفایر یکی از موشک‌های خودکار اسرائیل است. این سلاح یک موشک هوا به زمین چند منظوره است که توسط ایالات متحده ساخته شده است. هلفایر در ابتدا برای اهداف ضد زرهی طراحی شده بود، اما بعدها برای انجام عملیات های مختلف، از جمله عملیات ترور از طریق نقطه زنی به کار گرفته شد.

اما برد "هلفایر" نسبتاً کم است ( این موشک حدود 8 کیلومتر برد دارد) و برای یک حمله نسبتاً دور مناسب نیست. از این رو ممکن است در حمله اخیر از موشک های مانند اسپایک (Spike) استفاده شده باشد. این موشک دارای ویژگی های سیستم های هدایت پیشرفته، از جمله جستجوگر الکترواپتیکی و مادون قرمز است و برد آن به 25 کیلومتر یا بیشتر می رسد.

همچنین موشک باب آی (Bob-I) نیز می تواند مورد استفاده قرار گرفته باشد. این یک موشک هوا به زمین است که برای حملات دقیق علیه اهداف مختلف طراحی شده است و از هدایت الکترواپتیکی و مادون قرمز پیشرفته استفاده می کند و برخی از انواع آن مجهز به سیستم هدایت GPS است. برد دقیق این موشک ها به بیش از 320 کیلومتر می رسد و  برای نفوذ به اهداف مستحکم طراحی شده است.

موشک کروز «دلیله» نیز که از نظر برد تقریباً شبیه موشک «باب-آی» است، می تواند یکی از گزینه ها باشد. برد این موشک حدود 250 کیلومتر بوده و مجهز به قابلیت ‌های پیوند و تحلیل داده‌های فوری است که به اپراتورها اجازه می ‌دهد اطلاعات هدف را در حین پرواز به‌روزرسانی کنند.

تاکتیک ترور شکست خورده است

عبدالحافظ در پایان مقاله خود تاکید دارد که با وجود تنوع اقدامات تروریستی، اسرائیل نتوانسته از این ترورها استفاده کند و این اقدامات هرگز به سود او نبوده اند. نویسنده الجزیره تاکید دارد که ادعاهای اسرائیل در مورد سودمندی استراتژی ترور هر بار با شکست مواجه می شود؛ چون بعد از هر ترور، مقاومت فلسطینی ها جدی تر و قدرتمندتر می شود. طبق شواهد منتشر شده، ترورهای اسرائیل تاثیری عکس بر روند مقاومت داشته و نفرت از اسرائیل و مبارزه با آن با گذشت زمان شدیدتر و قدرتمندتر شده است.

همچنین، باید در نظر داشت که جنبش‌ مقاومت دائما در حال به روز رسانی سیستم اطلاعاتی خود است و عملیات‌های اسرائیل را پیش‌بینی می‌کند.

بررسی‌ها و تحلیل‌های تاریخی نشان می ‌دهد که اگرچه ترورها ممکن است به موفقیت‌های تاکتیکی کوتاه‌مدت دست یابند و عملیات فوری جنبش‌های مقاومت را مختل کنند، اما به چند دلیل در از بین بردن این جنبش‌ها شکست می ‌خورند. مهم ترین دلیل مربوط به ساختار مقاومت است. سیستم مقاومت به طور کلی (و مقاومت فلسطین به طور خاص) می تواند به راحتی از تمرکز ساختارهای فرماندهی و کنترل خود دست بکشد و به ساختارهای غیرمتمرکز متوسل شود. این انعطاف باعث شده با وجود ترور رهبران مقاومت، خود جنبش باقی مانده و دارای اثربخشی عملیاتی بیشتری هم بشود؛ چرا که با به روز رسانی ساختار و ابزارهای خود، قدرت بیشتری پیدا می کند.

 

ببینید: ارزیابی مقام موساد از ابعاد حمله تازه ایران به اسرائیل/ ویدئو

 

ببینید: روایت ژنرال عرب از تبعات حمله ایران به اسرائیل/ ویدئو

 

ببینید: رازهایی از ترور رهبر حماس/ عامل ترور می دانسته هنیه در لحظه شلیک در اتاق بوده نه مثلا در حمام!

 

 

منبع: خبر فوری
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • حقیقت
    12

    تموم کنید دیگه هی همیشه چجوری شد نشد مرد رفت تمام شد
    بچسبید وضع حال این مملکت که هر روز بدتر از دیروز

    نظرات شما -
    • ناشناس
      60

      با زرنگی اینجا آمدی خون یک نفر را بی ارزش کنی مگه اینهمه بچه را وحشیانه کشتند تکانی خوردی که یک نفر می گی

    • ناشناس
      5

      تو را خدا تلاشی نکن!!!خاک باقیمانده هم قیر آسفالت اینهمه نپاش

    • کمبوجیه
      20

      قویترین وسیله اش دکتر محمد جواد طریف

    • سرگردان
      3

      خانم یا آقای حقیقت داره واقعیت رو میگه

      و بنظر بنده که سالیان بسیار طولانی دور از وطن در غربت زندگی و حوادث کشورم رو پیگیری میکنم
      مشخصه که متأسفانه فساد و خودفروشی مالی ، یا از روی تنگدستی یا بخاطر زیاده طلبی در ایران بسیار گسترده هست و با وجود این اوضاع نفوذیها خیلی راحت میتونن با خریدن اینگونه افراد به هدفهاشون برسن ....این وضع حتی در داخل خانواده ها هم باعث میشه به هم نارو بزنن و اموال و حق یکدیگر رو به غارت ببرن ....
      پس باید اول وضعیت اقتصادی مملکت و رفاه و آسایش ملت رو سرو سامان داد ....

    • ناشناس
      8

      اینجور با بی ادبی مرد مرد می گید که سرگردان آید .شعور اروپایی ندارید. تظاهرات از ته دل آمدند
      علتش اینه اصلا دغدغه ای به غزه نداره .نه اینکه به فکر اقتصاد باشید.اقاصاد از همان تعالیم امامانه نه شما که جایی نمانده تخریب خاک و آسفالت نکرده باشید

    • ناشناس
      3

      سرگردان وقتی که به شهر حامی انبیا اینجور دهن کج کنید معلومه به خانواده ها هم شیطان میافتد...انجور گستاخ حرف زدن و مرد مرد گفتن بی برکتی و. خشم خدا میاره .وقتی کسی را میکشند کار کردن تان میگیرد بقیه وقتها خواب آید

    • ناشناس
      5

      با کلمات زشت که مرد مرد نوشتی معلومه از روی دشمنی امدی و وضع مالی بهانه آت است آدم با حقه حرف نمی زنه یکی از علتهای عقب ماندن تان اینه شب و روز. حقه می‌ریزید یا انواع ربط دادن صدای بچه های قطع عضو را خفه کنید کلا شب و روز در حقه ریختن آید حقه در خانواده .‌...

    • ناشناس
      3

      چقدر هم با اصول شاد قرص خودکشی را بالا بردید ..از علم هم دنبال گندش راه میافتید .عنایت خدا از شما سلب شده که با کج فهمی به پیشرفت باغ و خاک و ...همه را آسفالت پاچی کردید و گرسنه آید

    • ناشناس
      2

      باهوش تا تو سامان سامان کنی بقیه بچه ها هم سوزاندند ...آخه می گی اول این بعد اون .به دفعه بگو کاری نمی کنم ..لابد سامان کردنت هم آسفالت بقیه مزارعه

    • ناشناس
      0

      به فاطی روانی زر تازه ی یاد بگیر

  • چای دبش باغ ازگل
    4

    سکوهای پرتابی اسراییل در کشور آذربایجان را فراموش نکنید!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      8

      درود بر آذربایجان

  • ناشناس
    10

    کشته شد که شد. کشور را بخاطر خونخواهی او ویران نکنید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      14

      حرف تو خدا را به خشم میاره اتفاقا .ساکت و لال بودن بهتره .قسمت خودت

    • ناشناس
      1

      احسنت

    • ناشناس
      7

      ۴۰ هزار نفر از مردم غزه کشته شدند ۵۰ هزار نفر درسال در ایران با پراید کشته می دیم حالا کی بی دفاع ومظلومه باز هم بگید غزه

    • ناشناس
      21

      بغیر خیانت ماشین سازی تصادف اکثرا مربوط به دهات امثال تو است که با آخرین سرعت میرانی از بس فکرت این شده چطور صدای غزه خفه کنی
      غزه یک مکتب است که به جهان جان بخشیده در برابر قاچاقچیان

    • ناشناس
      2

      خطرناکه کم ویراژ بده اونم با آخرین سرعت .مثل مردم رفح سوار اسب شو!!!!تو که می گی از آنها وضع آت بدتره

    • ناشناس
      3

      تو چکار داری به غزه مدافع کشورت باش حتما دلت سوخته ای دورو

    • ناشناس
      1

      تو میخوای زندگی ملت ایران رو به خطر بندازی حتما نامردی

    • ناشناس
      9

      اگر با تصادفات یکی است و همان است و ترسی نداره پس چطوره از مبارزه در راه خدا در می روبد اما برای سیزده می روید هرجا حق است از در ....در. می روید

  • ناشناس
    6

    ضربه اسراییل به سیستم امنیتی و اطلاعاتی کشور چنان سنگین بوده که بقایای دولت مرحوم رئیسی دود شد رفت هوا، پزشکیان و دولتش ناپدید شدن، اقتصاد در حال سقوط آزاد است و.... نتیجه نفوذ یقه بسته های متظاهر

    نظرات شما -
    • پیشی میشی
      1

      چه جالب شده . م س ک و
      بهترین استفاده رو ازین قضیه میبره . همه نگاهها از اوکراین برگشته سمت جنگ ایران اسراییل
      بازارهای مالی هم ریزشی شدن
      موقع خرید هست
      بعد از 2 ماه که آرامش برگشت و قیمتها افزایشی شد . میفروشن و سود میکنن

  • ناشناس
    1

    شمام دقیقا مثل خودشون از لبنان سرکردهاشونو ترور کنین اگه میتونین.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      یک بار زدیم دیگه بسه البته هواپیمای خودمان را

  • ناشناس
    3

    چه ربطی به این ترور داشت اراجیفی که درمقاله بود. افغانستان بهترازایران امنیت دارد

  • ناشناس
    4

    لو رفتن محل اقامت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران و ترور او و محافظش یک افتضاح اطلاعاتی و امنیتی برای دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی حکومت ایران بود.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      و سلام خیلی تمیز زدند واقعا حرفه ای

  • مهدیان
    16

    کاری که اسرائیل کرد فقط در ذات دولت های تروریستی است ، هنیه با بمب گداری کشته شد اسرائیل افرادی را در داخل ان سایت جلب همکاری کرد و سپس توسط انها بمبی را به داخل ساختمان منتقل وان جنایت را انجام داد ، کاری که هر دولتی می تواند انجام دهد ، منتهی چون دولت ها اعمال تروریستی را کریه و زشت می دانند اغلب تمایلی به انجام ان ندارند ، اسراییل را خیلی گنده نکنید .

  • ایرانی باغیرت
    11

    اکانتهای منافقین برای دلسرد کردن هستش ، پس غیرت و عزت ایرانی کجا رفته.

    انتقام برای آبرو

  • ناشناس
    0

    اگر می گویید اسرائیل با پرتابه زده تصویر پرواز پرتابه را نشان بدهید همه پرتابه ها آتش عقبه دارند به راحتی با چشم دیده می شوند حتما دوربینهای مدار بسته ضبط کرده اند

  • ناشناس
    3

    قبلا هم میزده الان هم میزنه و درآینده هم خواهد زد.شما فکری به حال مملکت بکنید!

  • ایرانی آباد و آزاد
    3

    حاکمیت و نظام الان خودش هم گیج شده و اخبار و اطلاعات متناقض و غیر موثق و غیر علمی و فنی منتشر میکنه و دست به یک اقدام کور و دستگیری قله ای زده است و متاسفانه افراد بی گناه زیادی را شاید درگیر کنند !!!

  • ف
    0

    بجای اینکه بگین از اطراف شلیک شده یا از دوردست از داخل بوده با خارج چیا می گین ..نوشتین فناوری ها را توضیح می دین به دفعه بگین نمی دونیم دیگه

  • ناشناس
    2

    دیگه تمام شد بیش از این انگشت تو لونه زنبور کردن به ضرر مردم و کشور است، روح اقای هنیه شاد باشد، باید بفکر کشور بود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      احسنت

    • ناشناس
      6

      زنبور به هر حال به بوی عسل می آید .لونه زنبور را همان با اصول اخلاق قرصی آنها آوردی

    • ناشناس
      12

      بفکر بودی که غزه با خاک یکسان نمی شود اینکه یک باریکه یکسال مقاومت کرد یعنی اسراییل عددی نبوده و کشورهای بزدل اگر جمع شوند کسی زورگویی نمی کنه

    • ناشناس
      0

      داره میگه بفکر کشور خودمون باشید، سواد نداری

    • ناشناس
      9

      دهان غنچه می کنی ما باریکه غزه را از خودمون میدانیم همونطوریکه تو فقط دهات آت را از خودت می دانی و اقوام آت را ..سواد تو کمه که در قوم پرستی ماندی

    • ناشناس
      8

      تو سواد نهضتی برای زهر زبان یاد گرفتی ..خانم ساکن کره برای غزه ماهها ست تحصن کرده تو برو. گوجه آت بکار البته همه جا آسفالت کردی
      باریکه غزه در کل دنیا هم اعتقاد خیلیاست تو در منطقه آت محصور در ماندی تا کی بیان تو هم بدرند

    • ناشناس
      0

      فاطی روانی
      خزعبلات دیگه ی یاد بگیر و زر تازه بزن

  • ناشناس
    3

    شما برید یه سرباز ترور کنید؟؟؟؟ البته تو پایتخت اسرائیل؟؟؟؟
    بعد حمله کنید تا انشاالله به شهادت برسید،،،،

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      آفرین بر شما اینا عاشق شهادتن .

  • قلمکار
    1

    اسرائیل شاهکار کرد دمش گرم.

  • ناشناس
    0

    اسراييل در روز روشن دانشمندان ايران را شهيد كرده بودان وقت دولتمردان ما هنيه را كه دشمن اسراييل بود به ايران دعوت ميكنند واقعا دعوت او اشتباه بزرگي بود وترور او در واقع ترور ايران بود

  • حاج حسن
    21

    انشاالله به یاری خداوند متعال خود بنیامین نتانیاهو کثیف را هدف قرار میدهیم تا این بازی خاتمه پیدا کند...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      از هواپیما معلومه

  • ناشناس
    1

    ببخشید شما چکاره آید نخود هر آشید بس کنید کاری نکنید که بعداً پشیمونی فایده نداره ....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      چوب خدا را چه دیدی اینطور هم بگی به خشم بیاری با سیل بری

  • ناشناس
    1

    فیلم مونیخ اسپیلبرگ رو ببینید

  • حائری
    0

    چرا دشمنان این خاک وبوم همیشه دست برتری دارند و به اهداف شومشان می رسند؟ برای اینکه ضعف مدیریت است وجوانب احتیاط را رعایت نمی کنندعوامل منافقین ووطن فروش در هر جا از کشور هستند و از ضعف امنیتی سوء استفاده می کنند باید هوشیار باشیم ونگذاریم این اشخاص پلید مارادور زنند .

  • ناشناس
    2

    اسماعیل هنیه و تمام فلسطینیهایی که شهید شدند و الان توی بهشت هستند و واسه خودشون دارند عشق و حال میکنند و هر روز مرغ و مسمای مجانی می خورند و شیر و عسل و انگور می خورند و با حوریان بهشتی عشق میکنند،باید سپاسگزار اسراییل باشند که آنها را به بهشت فرستاده است .شما چرا ناراحتید ؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      معلومه که آنها جاشون خوبه ما باید نگران خودمون باشیم و دعاکنیم عاقبت بخیربشیم و شاید توفیق شهادت نصیبمون بشه اما به کسانی این پاداش داده میشه که درست زندگی کردن و طرف حق بودند وبرای حق تلاش کردند نه کسانی که از اسرائیل شرمطلق تشکرمیکنند
      درضمن بهشت رفتن ما به این بستگی داره که چطوری اسرائیل بکوبیم و کوتاه نیایم

  • بابک
    2

    بهتر است در این شرایط خاص ، ایران هم مثل اسرائیل یکی از مقامات ، اسرائیل را ترور ، بیولوژیک یا فیزیکی کند و گردن نگیرد....موشک و پهپاد به پادگان خالی زدن ، جز اتلاف هزینه و تبعات سیاسی هیچ فایده ای ندارد...‌
    دفعه قبل که این همه موشک و پهپاد زده شد ، هیچ عامل پیشگیرانه ای بر ضد اسرائیل ایجاد نکرد و اسرائیل گستاخ تر شدکه ترور در خاک ایران انجام داد....از طریق حزب الله ترور فیزیکی افراد شاخص اسرائیل انجام بدهند و ایران هم بگوید ما دخالت نداشتیم....

  • ناشناس
    0

    اسراييل در روز روشن در تهران ترور ميكرد حتما اين كار را در شب براحتي انجام ميده

  • محمدسعیدگمرکچی
    0

    اخه کدوم وطن کدوم انسان انسانیت

  • محمدسعیدگمرکچی
    0

    برای من وامثال من که ژن اضافی این مملکت هستیم وبقول خودتون ۶۰ درصد این مردم هستیم اضافی هستیم باید زیر پای اختلاس دزدی یک روز فلسطین یک روز جین یک روز روسیه یک روز ........از بین رفتیم

  • ناشناس
    0

    در جهان امروز فقط داشتن قدرت، حرف زدن الکی مشگل گشا نیست

  • حمیدعیدزاده
    7

    به وقتش ایرانی اصالت داره آنهای که ازدشمن حمایت میکنندکسانی هستن اززیربوته به عمل آمدن بی اصل نصب انسانیت حکم می‌کنه ازغزه حمایت کرد

  • ناشناس
    0

    موشکهایی که به سمت هواپیما شلیک شد از کیلومترها دورتر دیده شدند چرا در این مورد چیزی دیده نشده؟ چون وجود ندارد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد