در گفتگو با یک نماینده مجلس مطرح شد

دغدغه نمایندگان، عملکرد کابینه در شرایط تورمی است/ انتظار مجلس از دولت جدید، تک رقمی کردن تورم است

نماینده خلخال در مجلس، به بررسی شرایط وزرای پیشنهادی مسعود پزشکیان پرداخت.

دغدغه نمایندگان، عملکرد کابینه در شرایط تورمی است/ انتظار مجلس از دولت جدید، تک رقمی کردن تورم است

وحید کنعانی در گفتگو با خبرنگار ما تاکید کرد: در حال حاضر مشغول بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی در کمیسیون های تخصصی مجلس هستیم و بررسی های لازم را انجام می‌دهیم و کل وزرا خواهند آمد و برنامه ها و  اهداف خود را ارائه خواهند داد.

وی افزود: در این جلسات اعضای کمیسیون ها سوالات خود را طبق نیازها و مشکلات کشور مطرح کرده و بر اساس وعده ها و برنامه هایی که وزرا خواهند داد، میزان تاثیر گذاری برنامه‌ها مشخص خواهد شد.

کنعانی در ادامه گفت: کابینه جدید  باید قطعا  در مسیر سیاست های کلی نظام حرکت کند و در راستای اجرای برنامه هفتم گام بردارد و همچنین هماهنگی کامل را با مجلس داشته باشد.

او یادآور شد: وزرا مطمئن باشند که مجلس در جهت کمک به کابینه حرکت کرده و اگر سولااتی در صحن مجلس و کمیسیون ها از وزرا مطرح می‌شود، برای کمک به وزیران خواهد بود.

این نماینده، خاطرنشان کرد: در حال حاضر معضلات اساسی کشور ما در بحث آموزش و پرورش و همچنین اقتصاد و معیشت مردم است و ما در این راستا، سوالاتی را از وزرای مربوطه مطرح کرده‌ایم.

او ادامه داد: به عنوان مثال در بحث رفاه و منزلت معلمان و کسانی که به عوان حق التدریس یا نهضتی فعال هستند، موضوعاتی مطرح شد و انتظار میرود تا پاسخ های شفاف تری به کمیسیون ها داده شود.

کنعانی ادامه داد: همچنین در مورد اقتصاد سوالاتی مطرح شده و به عنوان مثال از آقای وزیر سوال شد که آیا شما با کنترل دستوری قیمت موافق هستید یا خیر و همینطور بحث سرکوب قیمت ارز را می‌پذیرید یا راه حل بهتری برای کشور دارید تا این وضعیتی که ما به آن دچار شدیم و تورمی که حاکم در کشور است و آثارش را حس می‌کنیم، در زندگی مردم کمتر اثر بگذارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه تورم موجود در کشور باعث شده تا قدرت خرید مردم پایین بیاید و شکاف طبقاتی تشدید شود، اظهارکرد: از وزرا سوال می‌شود که آیا برنامه ای عملیاتی برای بهبود شرایط حاضر دارند یا خیر.

وی خاطرنشان کرد که در دوران بعد از انقلاب تنها دو مورد داشتیم که میزان تورم تک رقمی بود که یک مورد آن در سال 64 رخ داد و مورد دیگر آن مقطعی از سال 95 و 96 بوده است و حالا باید این وزیران باید پاسخ بدهند که چه برنامه ای دارند تا میزان تورم را دوباره تک رقمی کنند تا معیشت مردم از این بحران خارج بشود و بررسی می‌شود که به نظر آنها ریشه این گرانی‌ها چیست.

وی درباره جزئیات جلسات کمیسیون‌ها با وزرای پیشنهادی اظهارداشت: به طور کلی از وزرا انتظار می‌رود به‌طور شفاف پاسخ بدهند که قرار است با این وضعیت معیشت چه اقدامی انجام بدهند که تا به حال پاسخ هایی به این پریسها داده شده که برآیند این پاسخ ها انشالله در صحن علنی مجلس با موافقان و مخالفان آن به نتیجه برسد.

کنعانی ابراز امیدواری کرد که این وزرای پیشنهادی رای اعتماد مجلس را به دست بیاورند زیرا اکثر آنها دارای سوابق خوب بوده و کاربلد هستند.

منبع: اخبار روز آزاد
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    0

    در حال حاضر معضلات اساسی کشور ما در بحث آموزش و پرورش و همچنین اقتصاد و معیشت مردم است/ این وضعیتی که ما به آن دچار شدیم و تورمی که حاکم در کشور است/ با تاکید بر اینکه تورم موجود در کشور باعث شده تا قدرت خرید مردم پایین بیاید و شکاف طبقاتی تشدید شود/مگه مملکت گل وبلبل نبود .نکند از روزیکه پزشکیان اومده دوباره مشلات کشور شروع شده !

  • ناشناس
    0

    شتر در خواب بیند پنبه دانه

  • ناشناس
    0

    تورم تک رقمی؟ واقعا این نماینده ها اندازه کلاس اول ابتدایی هم فهم و سواد و شعور ندارن.مطمعن هستم بیش از 90 درصدشون اصلا نمیدونن تعریف تورم چی هست.

  • ناشناس
    0

    تا دیروز که مرحوم رئیسی زنده بود می گفتید تورم روند نزولی گرفته!

  • ناشناس
    0

    نمایندگانی که بدنبال تورم تک رقمی در اقتصاد کشور هستند بخوبی واقفند که این تورم افسارگسیخته حاصل سیاست های دولت سیزدهم است حال به دولتی که هنوز سر کار نیامده از او انتظار تورم تک رقمی را دارند بهر حال خود نمایندگان فعلی بخوبی می دانند و یا بدانند تنها را کاهش تورم و بهتر شدن معیشت مردم باید درهای مذاکره با آمریکا وغرب را به هر شکلی که شده باز کرد باید از فرصت های بوجود در شرایط سیاسی منطقه به بهترین شکلی برای منافع کشور و مردم کمک گرفت امروز ایران اسلامی در بهترین موقعیت سیاسی و....در منطقه قرار گرفته(((( سیاست های صبورانه ایران اسلامی))) حتی بر انتخابات پیش روی آمریکا تاثیر گذاشته این سیاست صبورانه و در حال بازدارندگی سیاسی و نظامی اقتصاد آمریکا و غرب و سیاست های مالی آمریکا و غرب را بهم ریخته تئوریسین های آمریکایی و غربی دیگر به این نتیجه رسیده اند که کنار آمدن با ایران اسلامی و برداشتن تحریم ها است و از طرفی با سیاستهای صبورانه ایران اسلامی
    دیگر راه فراری به روی رژیم آدمکش و بچه کش اسراییل باقی نمانده و تنها راه گذر از بحران قبول خواسته های ملت فلسطین و تن دادن به پذیرش صلح با مردم و ملت فلسطین است و این حالت ترس و وحشتی که از طرف نیروهای مقاومت به جان رژیم اسراییل افتاده تا نتیجه نهایی تصویب کشور فلسطین در سازمان ملل وحق حاکمیت سرزمینی به ملت فلسطین ادامه خواهد داشت

  • م
    0

    مثل اینکه تورم هم مثل اب و هوا یا زلزله دست طبیعت است ،،،،

  • ناشناس
    0

    مطمئن باشید تورم می رود بالای 60 درصد.

  • ناشناس
    0

    بوکیدم از خنده.

  • ناشناس
    0

    هر هر

  • ناشناس
    0

    وقتي قراربود دربرنامه ششم توسعه به قدرت اول منطقه درهمه زمینه هاازاقتصاد وسیاست ونظامی برسیم درسال ۱۴۰۲ متاسفانه ۲۰ درصد هم اجرانشد وگرفتارتورم وبی ارزش شدن پول ملی واداشتن اقتصاد پویا وفرسوده شدن زیرساخت ها درهمه زمینه ها شدیم

  • ناشناس
    0

    تورم ؟!!!
    مگه تورم داریم ؟!!!
    نه
    اصلا
    همچنان در نعمتیم
    یعنی در تحریم !
    اقایان روحانی مجلس و سخنوران
    فکرکرده اند با فیگور گرفتن پشت میکروفن حرف زدن همه چی درست میشه چیزی که از اول انقلاب مرسوم شده !

  • بدبخت
    0

    کاری که مجلس قبلی انجام داده یا دولت شهید یک برنامه در مجلس گذشته پيدا کنيد که به نفع مردم باشد یعنی جایزه بهترین ها را دارید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد