احمد زیدآبادی:

منظور فرماندۀ نیروی انتظامی کدام قانون است؟

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی‌ خود بر لزوم اجرای «قانون» در موضوع پوشش بانوان توسط سردار احمدرضا رادان مطلبی نوشت.

منظور فرماندۀ نیروی انتظامی کدام قانون است؟

احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی‌اش نوشت: سردار احمدرضا رادان فرماندۀ نیروی انتظامی کشور بر لزوم اجرای «قانون» در موضوع پوشش بانوان تأکید کرده است.

منظور آقای رادان مشخصاً کدام «قانون» است؟ اگر منظور «لایحه عفاف و حجاب» است که آن هنوز به صورت قانون در نیامده و در راهروی نهادهای مختلف قانونگذاری در حال رفت و برگشت است.

اگر مقصودش تبصرۀ مادۀ 141 قانون مجازات اسلامی است که می‌گوید: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند به حبس از ۱۰ روز تا دوماه یا از ۵۰ هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد.» 

اولاً در کجای این تبصره به پدیده‌ای به نام «گشت ارشاد» یا «طرح نور» اشاره شده است؟ ثانیاً اگر قرار به اجرای این قانون آن هم توسط نیروی انتظامی باشد که در آن صورت، کل دستگاه انتظامی باید به عنوان نخستین متهمِ بی‌اعتنایی به قانون شناخته شود!

اگر بپرسید چطور؟ دلیلش واضح است! در تبصرۀ مادۀ 141 از «حبس و جریمه زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظارعمومی ظاهر شوند» سخن به میان آمده است. حجاب شرعی هم پوشاندن سرتاسر بدن و سر به استثنای «وجه و کفین» یعنی گردی صورت و کف دو دست است! با این حساب، بیش از 95 درصد زنان کشور بدون حجاب شرعی در کوچه و خیابان رفت و آمد می‌کنند چون حتی بیرون بودن یک لاخ موی سر هر یک از آنان به معنای نقض حجاب شرعی است! 

بنا به تعبیر آقای رادان از قانون و وظیفۀ پلیس همه این 95 درصد باید با برخورد انتظامی نیروی پلیس مواجه شوند؟ چرا نمی‌شوند؟ 

اگر دلیلش تخطی و ناتوانی پلیس در اجرای این تبصره است که در آن صورت آقای رادان باید پاسخگوی این تخطی و ناتوانی نیروهای تحت امرش باشد، اما اگر تعبیر و تفسیرهای دیگری از قانون در کار است چرا آقای رادان به آنها اشاره نمی‌کند و اصرار بر ادامۀ برخوردی با زنان کشور دارد که عواقب زیانبار فردی و اجتماعی آن برای بسیاری از سخت‌باورترین متشرعان نیز برملا شده است؟

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    1

    نمیدونی هر کی یه تفنگ بدست گرفت خودش قانون میشود !!!

  • علی
    0

    خودشو ناراحت نکن اینا هم می گذره
    بهار میاد کمبوزه با خیار میاد
    دل خوش سیری دوزار میاد
    رادانم می ره
    ارشادم میره
    نورم می ره
    هدایتم می ره
    مییییییییییییییییییییره عمر گرانبارم می ره
    ...

  • ناشناس
    0

    کدام قانون
    معلومه قانون رادان
    قانون عنبرستانی و رسایی و بانکی پور وامثالهم
    اینها سرشان همگی یک جا بنده

  • حائری
    2

    چرا برای لهو لعب وبی عفتی و کشف حجاب قانونی است اما برای حجاب قانونی نیست مگر کشور حکومت جمهوری اسلامی نیست ؟پس یکی از لایحه های چهار چوب قانون حکومت حجاب است وکشف حجاب جرم است.

  • ناشناس
    0

    اصلا ما قانونی بنام قانون حجاب و عفاف نداریم هر کی میگه داریم مستنداتش را رو کنه عواقبش را هم بپذیره اگر چه من آقای زید آبادی را در بسیاری موارد قبول ندارم اما کاملا درست میگه. اگر بخواهیم آنچیزی که آقایون بهش اشاره دارند اجرا کنیم باید زندانها را 100 برابر کنیم چون همه ضد قانون رفتار میکنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد