خبرفوری گزارش الجزیره را بررسی می‌کند

پهپادی که باعث وحشت اسرائیل شد/ جزئیاتی از حمله حزب الله به اسرائیل/ نقطه ضعف گنبد آهنین چیست؟

حمله اخیر حزب الله به اسرائیل نشان دهنده بهبود در دقت پهپادها و توانایی فرار از پدافند هوایی اسرائیل است و از زمان آغاز نبرد «طوفان الاقصی» در اکتبر 2023، حزب‌الله از پهپادهای بیشتری برای دور زدن سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل و نفوذ در عمق فلسطین اشغالی استفاده کرده است.

پهپادی که باعث وحشت اسرائیل شد/ جزئیاتی از حمله حزب الله به اسرائیل/ نقطه ضعف گنبد آهنین چیست؟

به گزارش خبر فوری، حمله بزرگ حزب الله به اسرائیل باعث شده رسانه های مختلف جهان مخصوصا رسانه های عربی به ابعاد این حمله بپردازند. الجزیره قطر یکی از این رسانه ها است. «شادی عبدالحافظ» نویسنده مقاله اخیر الجزیره است که به موضوع قدرت پهپادی و موشکی حزب الله پرداخته است.

در زیر خلاصه ای از این مقاله مفصل، ترجمه و ارائه می گردد.

چگونه حزب‌الله با پهپادهایش اسرائیل را تهدید می ‌کند؟

در صبح روز 25 اوت، حزب الله لبنان اعلام کرد که با تعداد زیادی پهپاد و موشک به داخل فلسطین اشغالی حمله کرده است. حملات اخیر حزب الله به پایگاه ها و پادگان های نظامی رژیم صهیونیستی در شمال اسرائیل و جولان اشغالی سوریه بوده است. چند ساعت بعد از حملات، دبیرکل حزب الله لبنان، سید حسن نصرالله، گفت که این حزب پایگاه گلیوت را هدف قرار داده است. این حمله واکنشی به ترور یکی از فرماندهان ارشد حزب الله، فواد شکر توسط اسرائیل بوده است.

تاریخچه کوتاهی از پهپادهای حزب الله

حمله اخیر اولین حمله حزب الله به اسرائیل نیست و آخرین هم نخواهد بود. تجزیه و تحلیل ها درباره توانایی حزب الله برای نفوذ به فلسطین اشغالی همچنان ادامه دارد. اما برای درک عمق نفوذ حزب‌الله باید به تقریباً 20 سال قبل برگردیم. در آن زمان نخستین حملات به اسرائیل انجام شد. در نوامبر 2004، حزب الله پرنده هایی برای شناسایی و جنگ به حریم هوایی اسرائیل فرستاد. این پرنده ها اطلاعات پایگاه های حساس اسرائیل را مخابره کردند و این مساله در آن زمان باعث غافلگیری اسرائیل شد.

پهپاد مرصاد -1 در طول یک روز حدود 20 دقیقه بر فراز الجلیل غربی پرواز کرد، سپس قبل از اینکه نیروی هوایی اسرائیل بتواند آن را رهگیری کند، به لبنان بازگشت. در آن زمان، حزب الله اعلام کرد که "مرصاد" با 40 تا 50 کیلوگرم مواد منفجره می تواند به هر عمقی در داخل اسرائیل برسد.

پرواز دوم پرنده های حزب الله به داخل فلسطین اشغالی یک تهاجم کوتاه در عمق 25 کیلومتری بود که در آوریل 2005 رخ داد. ماموریت این پرنده نیز فرار از رادارهای اسرائیل بود و قبل از اینکه هواپیماها و جنگنده های اسرائیل بتوانند آن را رهگیری کنند به لبنان بازگشت. ماموریت سوم در اوت 2006 و در جریان جنگ لبنان انجام شد. این بار نه تنها شناسایی چند هدف مورد نظر بود، بلکه حزب الله با پهپادهای "ابابیل" به اسرائیل حمله کرد. این پهپادها هر کدام 40 تا 50 کیلوگرم مواد منفجره حمل می کردند.

در آن دوره، پهپادهایی که از لبنان می ‌آمدند، اندازه کوچکی داشتند، نسبتاً آهسته حرکت می‌ کردند و در ارتفاع پایین پیش می‌ رفتند و بنابراین، تشخیص موقعیت آنها توسط رادارها دشوار بود، زیرا هرچه پهپاد به زمین نزدیک ‌تر باشد، درهم ریختگی رادارها و امواج رادیویی به دلیل فعالیت های انسانی و شرایط محیطی بیشتر می شود.

ظهور بعدی پهپاد حزب الله در اکتبر 2012 بود که باعث غافلگیری اسرائیل شد، زیرا این پهپادها از لبنان بر فراز دریای مدیترانه به سمت جنوب حرکت کردند و 50 کیلومتر به سمت «نقب» رفتند (در مجموع بیش از 200 کیلومتر) و به نقطه ای نزدیک دیمونا، محل تاسیسات هسته‌ای اسرائیل، نفوذ کردند و در آنجا توسط هواپیماهای اسرائیلی سرنگون شدند. با بررسی لاشه هواپیماهای بدون سرنشین مشخص شد که این پرنده ها تصاویری را از مرکز تحقیقات هسته ‌ای گرفته و آنها را به لبنان مخابره کرده است.

شتابی که اسرائیلی ها را نگران کرد

در مقاله ‌ای که یک اندیشکده آمریکایی در سال 2014 منتشر کرد، مشخص شد که پهپادهای حزب‌الله در آینده مأموریت‌های شناسایی بیشتری را برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد تحرکات نیروها و تأسیسات رژیم صهیونیستی، آماده‌سازی برای نفوذ یا حملات موشکی و کالیبره کردن دقت هدف‌گیری موشک ‌ها انجام خواهند داد.

آنچه مورد انتظار نویسندگان مقاله اندیشکده آمریکایی بود در واقع امر اتفاق افتاد. خواننده تاریخچه توسعه پهپادهای حزب الله بلافاصله به این نتیجه می رسد که مساله مقایسه توانمندی های پهپادهای حزب الله و اسرائیل نیست، بلکه مساله ای که باعث نگرانی رژیم صهیونیستی شده، شتاب آشکار توسعه پهپادی حزب الله است. توسعه پهپادی حزب الله به سطحی فراتر از انتظارات اسرائیلی ها رسیده است.

حزب‌الله بر توسعه پهپادهایش در محدوده‌های خاص تمرکز کرد. به‌عنوان مثال، حزب الله سعی کرد توسعه دوربین ‌ها و حسگرهای پهپادهایش را بیشتر کند. پهپادهای حزب‌الله در حال حاضر دارای دوربین ‌های نوری دقیق و مجهز به اشعه مادون قرمز هستند که به آنها، امکان نظارت دقیق‌تر و جمع‌آوری اطلاعاتی با دقت بالا را می ‌دهد. این توانایی رصد تحرکات دشمن و شناسایی اهداف را بسیار سهل کرده و می کند.

در سال 2006، هیچ کس تصور نمی کرد که حزب الله در ژوئن و ژوئیه 2024 بتواند به داخل فلسطین اشغالی نفوذ کند و سپس کلیپ های ویدئویی نسبتا طولانی را منتشر کند که شامل تصاویری دقیق از مناطق نظامی شمال اسرائیل و لحظه شناسایی پایگاه ‌های اطلاعاتی، ستاد فرماندهی و موقعیت اردوگاه‌ های مهم در جولان اشغالی سوریه باشند. لازم به ذکر است که تصاویر ضبط شده توسط پرنده های حزب الله شامل سایت های حساس اسرائیلی می شدند.

پهپاد هدهد که عملیات اخیر را انجام داده دارای 8 موتور است و هر بال آن دارای 3 ملخ است و حداکثر سرعت آن 70 کیلومتر در ساعت است و قابلیت برخاستن و فرود عمودی را دارد. این هواپیمای بدون سرنشین، برقی است و امکان تشخیص آن توسط پهپادهای دیگر کم است. هدهد می تواند بین یک ساعت تا 90 دقیقه، مسافت حدودا 30 کیلومتر را طی کند.

علاوه بر این، حزب‌الله توانسته پهپادهای باکیفیت دیگری را هم در اختیار داشته باشد. این پهپادها امکان انتقال اطلاعات به صورت فوری و بلادرنگ را به مراکز فرماندهی فراهم کرده و می کند.

حزب الله همچنین فعالیت های زیادی را برای افزایش بُرد عملیاتی پهپادهای خود انجام داده است. تغییرات جدید پهپادها به آنها اجازه می دهد تا به اعماق سرزمین های اشغالی دست یابند و برای مدت زمان طولانی، ماموریت های شناسایی و حمله را ادامه دهند.

علاوه بر این، برخی از پهپادهای جدید حزب‌الله به گونه‌ای طراحی شده‌اند که سطح مقطع راداری پایین‌تری داشته باشند، که این امر شناسایی آنها توسط سامانه‌ های راداری اسرائیل را دشوار می‌ کند و توانایی آنها را جهت ماندن در حریم هوایی اسرائیل برای مدت طولانی افزایش می ‌دهد.

قابلیت های تهاجمی پهپادهای حزب الله

حزب‌الله علاوه بر قابلیت‌های نظارتی، بر مسلح کردن پهپادهای خود به مواد منفجره و تبدیل آن‌ها به هواپیماهای بدون سرنشین انتحاری که می ‌توانند به سمت هدف هدایت شوند و پس از برخورد با آنها منفجر شوند، تمرکز کرده است. لازم به یادآوری است که سیستم‌ های هدایت کننده پهپادهای جدیدتر بهبود یافته اند و این امر به آنها اجازه می دهد که حملات دقیق تری به اهداف خاصی داشته باشند که این توانایی به ویژه در جنگ های نامتقارن مفید خواهد بود؛ جنگ هایی که در آن، حزب الله با کمترین هزینۀ ممکن بزرگترین خسارات ممکن را به اسرائیل وارد می کند.

حزب الله در حال حاضر پهپادهای مختلفی از جمله «مرصاد-1» (برد 200 کیلومتر) و «ایوب» (که با الگوبرداری از «شاهد-129» ایرانی ساخته شده و بُردی بیش از 1600 کیلومتر دارد) و «حزب الله» را در اختیار دارد. در واقع، حزب الله پهپادهای انتحاری مختلفی را دارد که در حملات پی در پی به اسرائیل از آنها استفاده کرده و می کند. این احتمال وجود دارد که پرتاب تعداد زیادی از آنها باعث نفوذ و غلبه بر گنبد آهنین شود.

به نظر می رسد حزب الله در حال نزدیک شدن به نقطه نفوذ کامل بر گنبد آهنین است. در همین رابطه، مرکز تحقیقات «آلما» اسرائیل در سال 2021 تخمین زده که حزب الله بیش از 2000 پهپاد چند ماموریتی (عملیات ویژه) در اختیار دارد. بر اساس این گزارش، حزب الله در سال 2013 حدود 200 پهپاد چند ماموریتی داشت. با کمک ایران، حزب الله تعداد پهپادهای خود را به طور قابل توجهی افزایش داده است. برخی از پهپادهای جدید حزب الله ایرانی هستند و مستقیما از ایران وارد شده اند، برخی دیگر، نسخه های جدید پهپادهای قدیمی ایران هستند و برخی نیز، با توسعه پهپادهای قدیمی خود حزب الله پیشرفت کرده و به روز شده اند.

از سوی دیگر، اسرائیل ظاهراً آمادگی کافی برای پذیرش این شتاب نظامی را نداشته است. برای مثال، حزب الله در ماه مه 2024 یکی از بزرگترین حملات خود را به اسرائیل انجام داد و به یکی از مهم ترین پایگاه های نظارتی نیروی هوایی اسرائیل حمله مستقیم کرد. فابیان هاینس، محقق موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک، در این باره گفت: «توانایی حزب الله در استفاده از پهپادها تهدیدی است که باید توسط اسرائیل جدی گرفته شود. در حالی که اسرائیل سیستم های دفاع هوایی مهمی از جمله گنبد آهنین را برای محافظت در برابر حملات حزب الله ساخته است، این سیستم های دفاعی بیشتر برای مقابله با راکت ها و موشک ها آماده هستند و تمرکز کمتری روی تهدید پهپادها دارند.»

در گزارشی که توسط موسسه مطالعات امنیت ملی، یک مرکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه تل آویو منتشر شده، آمده است که حمله اخیر حزب الله به اسرائیل نشان دهنده بهبود در دقت پهپادها و توانایی فرار از پدافند هوایی اسرائیل است و از زمان آغاز نبرد «طوفان الاقصی» در اکتبر 2023، حزب‌الله از پهپادهای بیشتری برای دور زدن سامانه‌های پدافند هوایی اسرائیل و نفوذ در عمق فلسطین اشغالی استفاده کرده است.

مؤسسه تحقیقات امنیتی اسرائیل چند هفته پیش تأیید کرد که حزب الله شروع به استفاده از پهپادهایی کرده است که می توانند موشک پرتاب کنند و اطلاعات جمع آوری کنند. با افزایش ترس اسرائیل از بیشتر شدن احتمال استفاده حزب الله از پهپادهایی که سیستم دفاع هوایی قادر به مقابله با آنها نیست، در داخل فلسطین اشغالی این خبر منتشر شده که حزب الله می تواند با پرتاب انبوهی از پهپادها و هواپیماهای بدون سرنشین خود، به طور ناگهانی به اسرائیل حمله کند و این هجوم حداکثری نفوذ به گنبد آهنین و سیستم های دفاعی اسرائیل را آسان‌تر می‌ کند.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 63
  • ناشناس
    0

    😂😂😂😂

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      محور مقاومت ابروش رفته !!
      زنده باد فرزندان موسی

  • ناشناس
    1

    اگر اسراییل از پهباد حزب اله وحشت می کند مردم ما هم از افزایش قیمت‌های روز به روز وحشت می کنند

  • محمود
    0

    دمتون گرم برای اسرائیل که ترور می کنه یکی بفرستید مقامات ارشد اونها را ترور کنه

  • ناشناس
    3

    پهباد
    پهباد
    پهباد و باز پهباد .‌‌‌‌.....
    خداوندا !
    ما چه گناهی کبیره مرتکب شد ه ایم که در این تاریخ داریم مثلا زندگی میکنیم ؟!

    تمام ابعاد معاش و زندگی در ایران با مششکلات مواجه است اونوقت دلخوش هستیم که حزب الا چی قتاله ای دارد حزب حوس چه ندارد!

    اخه پس چرا بفکر
    اب
    کشاورزی
    اموزش
    صنعت
    انرژی
    درمان
    افسردگی مردم
    سرخردگی و فرار جوانان
    و و ..‌‌‌... نیستید و نامی نمی برید؟؟؟؟؟!!!!

    بابا اخه این جماعت چه مرگشونه؟؟؟؟!!!!

  • مورچه خوار بزرگ 🦡
    10

    هیچ وقتوناامید نشوید ، چون ناامیدی گناه کبیره است.
    در نومیدی بسی امید است ، پایان شب سیه سپید است ...
    وسط دعوا خالی کنی کشته شدی ، دقیقاً الان وسط دعواییم
    با تشکر از خبر فوری برای یک حقیقت ترجمه و نشر داده شده

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      2

      موشکهای که اسرائیل را تهدید از سفرهای خانوارهای ایرانی هزینه می‌شود! ما مردم ایران زمین دوستدار صلح و دوستی با جهان هستیم! پنجمین کشور ثروتمند جهان هستیم اما گرسنه سربربالین می‌گذاریم گریه کنیم یا خنده؟؟؟

  • ناشناس
    2

    هزاران زن و بچه فلسطینی کشته و زخمی شده اند و میلیاردها دلار زیر ساخت های آنها که ایران هزینه آن را داده بود نابود شدند !! آن موقع می گویید عملیات پهپادی موفقیت آمیز بوده!!!!!
    مرگ بر جنگ و جنگ افروزان

  • ماهان
    8

    خوب اگر اینجوریه چرا نمیزنن اسراییل رو محو کنن؟؟؟؟؟!!!۷اکتبرو به قول تندروها طوفان الاقصی موجب شده تا الان بالای ۴۰/۰۰۰۰نفر از مردم بدبخت غزه کشته بشن و غزه به فنا بره،خوب با این اراجیف قطعا لبنان و بیروت و مردم بدبختش هم به فنا میدید،بسه دیگه،دوره ی این حرفها گذشته ،بهترین راه صلحه،صلح

    نظرات شما -
    • ناشناس
      5

      وضعیت اقتصادی مردم اسفبار است پولی در بساط نیست تا به حماس و حزب‌اله کمک کنیم

    • ناشناس
      12

      دوره حرفهای مفت تو گذشته و اهل غزه با مقاومت دست ارباب آت و اصول شاد قاچاقچی را رو کرد چه خونریزی آند و کودک بدون صورت نشانه کثیف بودن اصول حاکمه و انتقام از خون کودک بر دامان دنیا پا بر جاست

    • ناشناس
      11

      آخه به اصول شاد قرصی افزایش قتل خشونت اسراییل کسب درآمد می‌نمایید واسه اونه صلح صلح می گی !!!!چشم هم باز نمیکنی که اسراییله هر روز دهها کودک را به خون می‌کشه و نقضقرار داد می‌کنه و ادامه میده کلیپی نشان میداد کودک بی صورت روی دست باباش افراطی توی حامی قاتلی. نه کسیکه ازخاکش بر طبق قانون دفاع می‌کنه و آدم نمی‌کشه

    • ناشناس
      10

      تو بدتر با دهان غنچه کردن خون مردم را به هدر می دی؟!!!!می گی چون در برابر دهها اسیر دو اسیر گرفتند باید هزاران نوزاد کفن بشه و این توجیه
      مضحک و جنایت جنگی حساب میشه !!! ..افراطی تویی با ارباب آت که از عقده و کینه یک شهر را می کوبد و به قوانین پایبند نیست سربازان حماس کجا غیر نظامی هزاران کشتند گرفتن دو اسیر در برابر دهها اسیر نادان افراط میگه

    • ناشناس
      8

      لااقل اخبار هم نمی بینی نتانیاهو است که مکرر هی نقض آتش بس می کنه و روزی نیست خون بچه ها را نریزه ...عجب افراطی هستی که لالی نمی گی وگرنه پاسخ به تجاوزگری بدیهیه!!!!سربازان غزه کجا غیر نظامی هزاران نفر کشتند !!!!!چیزی هم نمی دانی که پانزده ساله غزه هر ماه بمباران می شد میگی از هفت اکتبر شروع شد!!!!!

    • ناشناس
      32

      یک در میان غلط نوشتی چرا پانزده سال قبل که ای آسراییل غزه را با خاک یکسان کرد آنجا لال بودید!!!!این بار غزه پیشدستی کرد چون چند اسیر در برابر هزاران اسیر گرفت و اتفاقا فرماندهان اسراییل سیلی سختی خوردند که الان هم می سوزند ..چون قدرت پوشالی شأن که امثال تو گنده می کردید یک باریکه شکست

    • ناشناس
      27

      با کسی که خانه های خرابه می‌ره با لباس زیر زنان شهید عکس میاندازه صلح می‌کنی!!و می گی دوست باشند!خفت در این حد!!!سرباز عرق خور اسراییل گفت بیست نوزاد کشتم و سرش را بریدم

    • ناشناس
      10

      اسراییل با بن سلمان قصد داشت مثل پانزده سال قبل دوباره حمله کنه و باریکه را مثل کل فلسطین اشغال کنه که سربازان حماس پیشدستی کردند و در برابر اسیر چند اسیر گرفتند ...شروع هم از هفت اکتبر نیست بلکه از شش ماه قبل مردم را در قدس کتک زدند و ده ساله هر ماه یک ساختمان را به خون میکشند .اتفاقا امثال تو برای کشتن اهل غزه عید گرفتید و سربازان حماس به اذعان ترامپ تکه تکه شدند و یک سال با عزت مقاومت کردند

    • ملابرادر پشمالو
      2

      ماهان چطور است این فلسطینی‌های ایران را بفرستیم در کرانه باختری آنجا شخصا جلوی این اسرائیلی‌های کودک کش عرض اندام کنند بلکه گره از کار حماس نیز گشوده شود. نظرت چیست برادر ماهان؟

    • ناشناس
      1

      پهباد ،موشک ،سایت هسته ای همه اینها درست، اما زیرساخت های کشور نیاز به ترمیم دارد تا مشکل برق وآب درتابستان ، گاز درزمستان، اشتغال پایدار واقتصاد پویا حل نشود این تجهیزات نظامی هم کاری ازپیش نخواهد برد.

    • ناشناس
      26

      به تجاوز به زنان در بیمارستان و بعد کشتار زنان و قطع کردن عمدی دستگاه دهها نوزاد معلول و بعد ایجاد گور دسته جمعی و زنده دفن کردن مردم عادی جلوی بیمارستان. نظرت چیه !!!لابد چون دو اسیر گرفتند‌و‌ربط دهی !!!یلدا بودی خبر نداری پنجاه سالمند را با خنده به رگبار بستند ..خیلی اخلاق افراطی داریا والا سالهاست تلویزیون نشان می ده اسراییل ماشین ماشین اسیر می‌برد تو از هفت اکتبر بگی !!!!سربازان غزه کجا غیر نظامی کشتند و خانه ناحق خراب کردند

    • ناشناس
      2

      اتفاقا اسرایل بیمارستان صحرایی درست کرد وسپرسازان وبچه دزدهای راکت زن وقحطی اورضددین زمین فروخته روفراری دادوکشت

    • حسن ستار
      6

      نعره کن ای سرزمین جان سپردن
      نعره کن ای خاک خسته خاک گلگون نعره کن
      شب هق هق شب پرپرزدن چلچله هاست

    • حسن ستار
      2

      به ماهان
      این مطلبینوشتی عین واقعیت است امادرعقلانیت ومنطق
      نه در....

    • ناشناس
      0

      صلح و آرامش اگر باشه حتما بعدش آموزش و دانش می‌خواهید آموزش و دانش بیاد خود بخود آگاهی و آگاه شدن هم میاد اون وقت جهالت و جهل و خرافات از بین میره و ...
      چجوری حکومت کنن ؟؟؟

    • ق
      4

      من با نظرات ف موافقم انصافاً حرافاش منطقی هستش

    • Mk
      12

      نتانیاهو بزودی به عنوان جنایت علیه بشریت محاکمه میشه اگه نشه با بیماری لاعلاج گور و گوری میشه اگر نشه حتمآ دیوانه و سر به بیابون می‌زاره چون قاتلان عاقبتی چون هیتلر دارند خودکشی سرانجام

    • عمو جانی
      0

      و این پروسه سری دراززززززز دارررررد و اما این قصه سرررری دراززززززز دارررررد

    • حسن ستار
      0

      منظورم ازخاک خسته ایران هست

    • احمد
      1

      به ناشناس چی میگی خودت فهمیدی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! آخه به اصول شاد قرصی افزایش قتل خشونت اسراییل کسب درآمد می‌نمایید واسه اونه صلح صلح می گی !!!! یعنی چی ؟؟؟؟؟

  • ملابرادر پشمالو
    1

    آره.....

  • ناشناس
    2

    اگر تا این حد قوی هستن چرا مار اسرائیل را یکسره نمی کنن؟ با این حرفها شکست حزب ا… قابل توجیح نیست

    نظرات شما -
    • مهدی مهدی
      24

      کسی نگفت دشمن اسرائیلی ضعیف هست. با دشمنی روبرو هستیم که اکثر کشورهای قدرتمند و زورگو پشت اون هستند. دشمن رو دست کم نگیریم.
      اما به لطف خدا حزب اله درحال پیش رفت هست و انشااله بزودی صهیونیست نابود خواهد شد.
      شما هم خیلی عجله نکن

    • حسن ستار
      0

      به مهدی
      خیلی پررو وبی دردید

  • ناشناس
    0

    حقیقتش اینه که
    کسی نه صلح اینها را جدی میگیره نه جنگ و حمله اینها را .....

    از تفنگ خالی دونفر میترسن ولی از تفنگ پر یکنفر ....

  • ناشناس
    9

    اسرائيل طوري از اين پهپادها ترسيده ،كه دست به دامن امريكا شده كه از انها حمايت كنند

  • ناشناس
    9

    سران صهیونیستی نسل کش را به جهنم اعزام کنید!!!
    ---
    مبارزان آزاده مقاومت ؛ بن غفیر و نتانیاهو و امثال آنان از سران صهیونیستی متجاوز نسل کش ددمنش را باید هرجا که یافتند امان ندهند و به جهنم اعزام کنند!!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چشم فرمانده ! منتظر دستور بوديم …. خدارو شكر كه صادر كرديد ، حالا با خيال راحت ميفرستيمشون كنار اخوند ها

  • ناشناس
    6

    مدارا با رژیمهای یاغی نسل کش همدستی در نسل کشی است
    ---
    سران و مسئولان هر حکومتی که با رژیمهای یاغی نسل کش مانند رژیم ددمنش صهیونیستی و حامیان این رژیم با نرمش و مدارا رفتار می کنند و هیچ اقدام بازدارنده قاطع علیه این رژیمهای قانون ستیز دشمن بشریت ندارند و با این رژیمها به داد و ستد همه نیازها ادامه می دهند ؛ این سران و مسئولان شریک جنایت نسل کشی هستند و به هیچ وجه حق ندارند بعنوان میانجی از صلح و امنیت و آرامش منطقه و جهان سخن بکویند و بنفع این رژیمها نسل کش دیگران را به خویشتن داری فرا بخوانند .

    نظرات شما -
    • عدالت خواه
      0

      با حرفت موافقم ،جنایت های پوتین بر علیه زنان و کودکان مظلوم اوکراین و جنایت های چین کمونیست بر علیه مسلمانان روهینگا در صف بررسی هستند

  • جانباز
    0

    دو باره شروع کردن به حرف مفت زدن .مگر طوفان الاقصی یادتان رفته که 40000نفر از مسلمانان بی گناه به خاطر یک گروه تندرو به خاک وخون کشیده شدند این جنگ ها حاصل عملکرد شرکت های اسلحه سازی است تا سلاحهای خود را بفروشند وملت ها را با یکدیگر‌ درگیر نمایند ، اندکی اندیشه نمائید.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      احمقانه است که بخاطر گرفتن دو اسیر در برابر هزاران اسیر در بند کشتار عمدی هزار نوزاد را توجیه کنی ...مگر سربازان غزه کجا هزار غیر نظامی کشتنذ که در برابرش بیایند هزاران کودک را به خون بکشند و اسرا هم از حماس تعریف کردند و پیرزنی تفنگ حماس را به آغوش کشیده بود ..ازلحاظاستراتژیک فرماندهان اسراییل سیلی سختی خوردند که یک باریکه پوشالی بودن آنها را ثابت کرد که الان هم میسوزبد ..منتها این شکست توجیه نمیشه بزدلانه بروند هزاران نوزاد به خون بکشند و حتی نمی دانی جنایت بین المللیه و لال ماندن بهتره

    • ناشناس
      2

      تو یادت رفته یه پانزده سال قبل غزه را به خون کشیدند و در شمال میخندی آنجا چرا لال بودید !!!!هفت اکتبر ؟؟؟؟؟پاتزده ساله تلویزیون به خاک خون کشیدن یک آپارتمان غزه را ماهی یه بار نشان می ده ..آدم های دروغ بیسواد تلویزیون نداری !!!!مستند مرگ در غزه مال پنج شش سال قبله نه اینکه هفت اکتبر کنی

    • ناشناس
      18

      اسراییل کل فلسطین را بیرون رانده مانده باریکه بازم سربازان غزه یک سال مقاومت کردند و به اذعان ترامپ رقت بار تکه شدند .امثال تو که در عید برای کشتار مردم غزه رقص بابا کرم آمدی

    • ناشناس
      19

      در خانه آت تلویزیون نداری ...دیگه دروغها رو شد ..شهادت حضرت رقیه دویست کودک را که سازمان ملل پناه داده بود در مدرسه بمباران کردند و اسراییل باز مثل تو دروغگویی کرد و. سازمان بین الملل اعلام کرد هیچ فرماندهی در مدرسه نبوده

    • ناشناس
      17

      عملیات تو هم مرداب تعفنه که سر بریده کودکان را توجیه دو اسیر کنی که به اذعان خودشان اظهار رضایت کردند

    • ناشناس
      21

      آنچه در غزه شجاعتی که حاکم است معجزه عطر پیامبرانه و امر عادی نیست و بال فرشتگان فوج فوج بر غزه پهنه که اروپایی ها را واله و شیدای خود کرده وگرنه هر که بود تا الان تسلیم شده بود
      نظرت راجع کودکی که با زبان بیرون زده زیر آوار پاره آجر ها ماند چیه لابد اسیر گرفتن دو نفر در هفت اکتبر خیر اینکار جنایت جنگیه جنگ قانون داره شهر هرت نیست ..داره اذان می گه

    • ناشناس
      1

      ناشناسی که برای رقیه و بچه های غزه خودت و داری جر واجر میدی نظری در مورد کودکان ایران نداری ؟؟ کمبود فضای آموزشی و بهداشتی حتی در مراکز استان ها ؟؟؟ قطعی گسترده آب و برق و گاز ؟؟؟ سرقت و کیف قاپی و موبایل قاپی و ... بی داد میکنه !!! نرخ تورم و ارزش پول ملی و فرار نخبگان و ورزشکاران و فقر و گرانی ؟؟؟ بیماران پروانه ای را دیده ای کمبود دارو میفهمی یعنی چه ؟،؟ خشک کردن هورالعظیم و رودخانه ها و دریاچه ها و فرونشست زمین و از بین رفتن جنگل ها و مراتع و ...

    • ناشناس
      0

      نه اینا رو نمیدونه
      فقط در مورد ادارات و قطع کردن گوشی تلفن خبر داره

    • ف
      3

      من فقط می‌دونم غزه مظلوم بید چون مهواره دارم و خبرهای غزه را از نزدیک ببینم و برای اطفال کشته شده بدست نتانیاهو هیتر زمان من اشک ریختم تو برو با قرص کاپتاگوون شاد باش بشین جو جو

  • بینام
    5

    کل قضییه سر فروش اسلحه است از طرف غرب به خاور میانه یعنی اعراب و اسرائیل تنها برنده این جنگ ها کمپانی های اسلحه سازی آمریکا و اروپا هستن ،گنبد آهنین سوراخ اسراییل رو هم باز آمریکایی ها باید تعمیر کنن و سیستمش رو ارتقاء بدن ، هر چقدر هم پیر و جوون و بچه و نظامی و غیر نظامی چه عرب چه یهودی در این راه کشته بشن اونور آبی ها ککشون هم نمی‌گزه ،کمپانی های اسلحه ساز مهم هستن ،تمام

    نظرات شما -
    • ملابرادر پشمالو
      0

      آره........

  • اختر
    0

    خخخخخ

  • ناشناس
    0

    اتفاقا این که باعث وحشت صهیونیستی ها قطع برق و کرانی روزافزون خودرو و مواد غذایی در ایران نه پهپادها ،

  • ناشناس
    1

    محاصره راه آب و غذای غزه مربوط به اقلا پانزده سال قبله نه هفت اکتبر !!!!!و مستند مرگ در غزه یک خارجی شهید مال ده سال قبله !!یک روز برق نداشته باشید گریه تان درمی‌آید اما محاصره غزه را قانونی می دانید !!!!بچه های زیادی هر ماه از نداشتن شیرخشک تلف میشدند و این حیوان هار جای مبارزه کردن داره ...دیگه ککتوف مولوتوف به اطاق نوزاد انداختند که هفت اکتبر شروع شد ...اما در حد اسیر گرفتن ...کل فلسطین را با ایجاد ترس بیرون راندند و آوازه شام کردند. و در غزه عین خر نتانیاهو در گل مانده و هرچه جفتک هوا میاندازه سی ساله به جایی نمی‌رسه او ن اولمرت که در مرداب توالت خانه اش فرو رفت

  • ناشناس
    2

    این پهیادهای ادعایی اگر کارایی مؤثر داشت و می توانست از سد سامانه های پیشرفته دفاعی اسرائیل عبور کند حداقل در ترور مقامات سیاسی و نظامی اسرائیل از آن استفاده می شد!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      چرا هجمه درست میکنی ؟؟؟؟ مگه چند تا مرغ رو نکشت ؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    1

    همه برعکس این شمایید که وحشت دارید

  • علی
    0

    باز برقمون رفت

    نظرات شما -
    • از کرج صدامون و دارید
      2

      اقا برق بعلت مصرف و بار بیش از حد قطع میشه اب و هوا گردو خاک و الوده و سرطان زاست اب وخاک و کوه از بین رفت تو پیاده رو و خیابان دیگر گنجایش جمعیت نیست و همچنان در کوهپایه ها کارخانه از ما بهتران میسازند همچنان خروار خروار جمعیت گسیل این فلک زده است دیگر گنجایش ندارد انکس که باید بفهمد چرا نمیفهمد!!!! تراکم فروشی و پارکینگ فروشی و خرد کردن باغات رشوه خوری ماموران بی هویت ادارات ایا کسی هست بشنود !!! ای لعنت به اسرائیل و امریکا شما مرد باشید واتقعا با اسرائیل و امریکا بجنگید ما همه پشت شماییم ولی دروغ همش فکر منافع خودتان هستید

  • یعقوب محمدی دیوان(سرچ کن)
    8

    بسم الله قاصم الجبارین
    در اجرای اصل دوم قانون اساسی، مفهوم استکبار جهانی و مستکبران از آمریکا به فلسطین تغییر یافت.
    بر طبق آیات و روایات، استکبار به آنانی گویند که ولایت علی(ع) را نپذیرند؛ همین فلسطینی ها ولایت علی(ع) را نمی پذیرند و مدعی هستند آن حضرت نه تنها امام نبود بلکه معصوم هم نبود و خلافکار و خطاکار بود!
    مرگ بر فلسطین
    لعنت بر فلسطین
    1- أَبُو اَلْحَسَنِ اَلْمَاضِي عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: وَ إِذٰا قِيلَ لَهُمْ تَعٰالَوْا يَسْتَغْفِرْ لَكُمْ رَسُولُ اَللّٰهِ اِرْجِعُوا إِلَى وَلاَيَةِ عَلِيٍّ يَسْتَغْفِرْ لَكُمُ اَلنَّبِيُّ مِنْ ذُنُوبِكُمْ لَوَّوْا رُؤُسَهُمْ وَ رَأَيْتَهُمْ يَصُدُّونَ عَنْ وَلاَيَةِ عَلِيٍّ وَ هُمْ مُسْتَكْبِرُونَ عَلَيْهِ؛
    امام کاظم علیه السلام می فرماید: هنگامی‌که به آنان گفته شود: برگردید به ولایت علی (علیه السلام) تا پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) طلب آمرزش گناهان شما را بنماید، سرهای خود را [از روی استهزاء و غرور] تکان می‌دهند؛ و آن‌ها را می‌بینی که از سخنان تو اعراض کرده و تکبّر می‌ورزند و می‌بینی که مانع از ولایت علی (علیه السلام) می‌شوند و بر او استکبار می‌ورزند.
    المناقب ج۳ ص۷۲
    بحار الأنوار ج۳۵ ص۳۶۴
    الکافي ج۱ ص۴۳۲
    الوافي ج۳ ص۹۱۴
    بحار الأنوار ج۲۴ ص۳۳۶
    2- عَنْ جَابِر (رحمة الله علیه) عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ (علیه السلام) قَالَ سَأَلْتُهُ عَنْ هَذِهِ الْآیَهًْ ... إِلهُکُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَإِنَّهُ کَمَا قَالَ اللَّهُ وَ أَمَّا قَوْلُهُ فَالَّذِینَ لا یُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ فَإِنَّهُ یَعْنِی لَا یُؤْمِنُونَ بِالرَّجْعَهًِْ أَنَّهَا حَقٌّ وَ أَمَّا قَوْلُهُ قُلُوبُهُمْ مُنْکِرَةٌ فَإِنَّهُ یَعْنِی قُلُوبُهُمْ کَافِرَهًٌْ وَ أَمَّا قَوْلُهُ وَ هُمْ مُسْتَکْبِرُونَ فَإِنَّهُ یَعْنِی عَنْ وَلَایَهًِْ عَلِیٍّ (علیه السلام) مُسْتَکْبِرُونَ قَالَ اللَّهُ لِمَنْ فَعَلَ ذَلِکَ وَعِیداً مِنْهُ لا جَرَمَ أَنَّ اللهَ یَعْلَمُ ما یُسِرُّونَ وَ ما یُعْلِنُونَ ...
    جابِر (رحمة الله علیه) گوید: امام¬ باقرالعلوم (علیه السلام) درباره‌ء این آیه(22 سوره نحل) فرمود: [برطبق] إِلَهُکُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ، حکم [درباره‌ء وحدانیّت خدا]، همان است که خداوند فرموده است و سخن خداوند که فَالَّذِینَ لَا یُؤْمِنُونَ بِالاَْخِرَة است، یعنی آن‌ها ایمان ندارند که رجعت و بازگشت، حقیقت است و این قسمت از آیه: قُلُوبُهُم مُّنکِرَةٌ یعنی اینکه قلب‌های آن‌ها کافر (پوشاننده‌ء حق) است. وَهُم مُّسْتَکْبِرُونَ یعنی آن‌ها ولایت علی (علیه السلام) را نمی‌پذیرند [و از آن روی می‌گردانند] و لذا خداوند در تهدید آن‌ها فرموده است: به راستی که خدا می‌داند که چه در دل پنهان می‌دارند و چه چیز را آشکار می‌سازند و او مستکبران را دوست ندارد .(23 سوره نحل)
    تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۷، ص۶۱۶
    القمی، ج۱، ص۳۸۳/ بحارالأنوار، ج۳۶، ص۱۰۳/ العیاشی، ج۲، ص۲۵۶/ البرهان؛ «قلوبهم» و «قال الله لمن ... و عیدا منه» و «سألته عن هذه الآیه ... قال الله» محذوفات

  • میثم
    1

    به والله فقط اسرائیل اراده کنه بخواد ی نیروگاه برق ایران بزنه اون موقعه هستش که مشخص میشه کی وحشت کرده یا ترسیده
    اسرائیل غزه رو خاکش زیر رو کردش از هیچ کسی نترسید بعد از ی پهپاد به درد نخور ما بترسه
    خنده داره

  • عادل
    1

    واقعا مسولین ایران خیال میکنن ملت نمیدونه ایران حزب
    الله و حماس در برابر اسراییل عددی نیست

  • ناشناس
    0

    در سایت تابناک اینقدر سایبری مزدور ریخته بود که دیگه کاربر درست حسابی در ان معنی و مفهومی نداره که اکثرا افغانی هستند
    یک دستگاه گوشی با نت بهشون میدن میگن ققط فحاشی بکن و دم از غزه و حوث و روسیه بزن و بقیه را بکوب

    ولی تازگی خبرفوری هم همون بلا سرش امده ....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد