مطالبه خانم استاندار از دولت پزشکیان

انتصاب زنان به عنوان استاندار و فرماندار در دولت، تدبیری مهم در راستای امیدبخشی به جامعه زنان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان در عرصه‌های سیاسی و حاکمیتی است.

مطالبه خانم استاندار از دولت پزشکیان

پلتفرم جمع آوری امضای کارزار، در جدیدترین درخواست خود کارزار مطالبه خانم استاندار را راه اندازی کرده است. در متن این درخواست که خطاب به رئیس جمهور نوشته شده آمده است:

همان‌طور که مستحضرید، توسعه بدون حضور و مشارکت زنان در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به عنوان نیمی از نیروی انسانی جامعه واقعیت و ضرورتی غیرقابل انکار است. زنان ظرفیت و توان لازم را دارند تا در عرصه‌های مختلف فعالیت کنند و اثرگذار باشند. زنان ایران در قرن بیست و یک دارای توانایی، دانش و مهارتی هستند که باید در عرصه‌های مدیریتی عالی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

همان‌گونه که زنان در دوران مشروطه نقش موثری در این نهضت داشتند و خودجوش در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی نیز برای تحقق آرمان‌ها جنگیدند، اکنون وقت آن رسیده که با حمایت از آنان در بدنه اجرایی دولت به عنوان استاندار و فرماندار به میدان بیایند. این درخواست نیست بلکه اثبات وعده‌های انقلاب و قدردانی از حضور همیشگی زنان است.

انتصاب زنان به عنوان استاندار و فرماندار در دولت، تدبیری مهم در راستای امیدبخشی به جامعه زنان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان در عرصه‌های سیاسی و حاکمیتی است. بی‌گمان اعتمادهایی از این دست به مهارت‌های مدیریتی زنان "صدقه پرداختی" به آنان نیست. زنان ایران در ادوار تاریخی این سرزمین شایستگی خود را برای اداره امور کشور نشان داده‌اند.

لذا از آن رئیس جمهور محترم انتظار می‌رود موضوع افزایش ظرفیت‌ها برای فعالیت زنان در عرصه‌ی مدیریت سیاسی، بویژه به عنوان استاندار و فرماندار در دستور کار قرار گیرد. این مهم می‌تواند با نمایش توان اجرایی آنان در اداره کشور، فرصتی ارزشمند برای معرفی زنان به‌عنوان رجل سیاسی نیز مطرح باشد. امید است که پررنگ‌تر شدن حضور زنان در عرصه‌های سیاسی برگی زرین به تاریخ ایران بزرگ بیفزاید.

گفتنی است تاکنون سه هزار و و۹۳۶  امضا برای این درخواست به ثبت رسیده است.

منبع: هم میهن
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 30
  • علی
    17

    طرح بسیار خوبیه.این کار را برای استانهایی انجام بدید که فرهنگشون مردسالاریه.این سنت زشت و زننده باید بشکنه

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      11

      آفرین بر شما ب نکته مهمی اشاره کردی!

    • مورچه خوار بزرگ 🦡
      3

      مطمینی مردی ؟!
      فیک و زنی

    • ناشناس
      4

      دیگه پر رو نشو ، همین تعداد هم برای بستن زبانتان بوده

  • ناشناس
    14

    به نظرم اگر بیشترین سهم در مدیریت کشور را به زنان بسپارند بهتر است و کشور از اصلی ترین معضل که همان فساد اقتصادی و تعارض منافع و لابی و رانت است نجات پیدا میکند زنانی در ادوار مختلف دولتها بوده اند که شایسته عمل کرده اند ، بگذریم از یکی از زنان که سمتی نداشت ولی در دولت بستگانش دخالت‌های ویرانگر اموزشی و پرورشی و علمی میکرد و باعث اخراج اساتید میشد ،،

  • ناشناس
    10

    زن کجا و مدیریت
    اگه نصف شب گفتن یه جلسه اضطرای باید در استانداری برگزار بشه عمرا که خانم استاندار بتونه شرکت کنه

  • ناشناس
    15

    کار زنان درست است

  • ناشناس
    1

    راه برون رفت
    1=حضور زنان در عرصه مدیریتی کشور است
    2= حضور فعال گروه میتی کومان مامور مخصوص حاکم بزرگ و همراهان او ، و کشف و خنثی سازی ان است

  • ناشناس
    2

    این کشور همیشه دچار افراط و تفریط بوده و هست.حالا که موسم انتصابات خانم ها در سمت های مدیریتی کشور با جدیدت وزیدن گرفته،کلاً مردها رو خونه نشین کنید که کما فی السابق کارهای منزل و بچه ها رو انجام بدن و خانم ها هم در سمتهای مدیریتی و دولتی مشغول جلسه بازی و سیاسی کاری و.... باشند.شاید با این شیوه مملکت زودتر به پیشرفت و ترقی و توسعه برسه و به سطح آلمان و ژاپن و .... برسیم!

  • ناشناس
    2

    لطفاانتظار بیش از حدنداشته باشید

  • ناشناس
    2

    با این اوضاع وتبعیض جنسیتی که درادارات دولتی بابت حضور یکساعت دیرترو یکساعت مرخص شدن از اداره توسط جنس مونث ونیز 11 بند تبعیض امیز عقد نامه وترکیب جنسیتی ورودی دانشگاهها واشغال صندلیهای شغلی ازجمله در بانکها ومراکز درمانی،ده سال دیگه زنها درخواست پوشیدن دامن ولچک بر سر اقایان خواهند کرد .خانمها ظرفیت حتی همکاری با خودشون روندارند چه برسه به مدیریت و والی یک استان

  • محمد علی محمدی م.ریحان
    1

    خانم راکعی برای استانداری زنجان مناسب هستند.

  • محمد علی محمدی م.ریحان
    1

    خانم دکتر فرزانه داوری (همسر استاد شمس لنگرودی را برای استانداری خراسان جنوبی پیشنهاد می کنم

  • ناشناس
    2

    فقر و گرانی و تورم و فساد با گماردن زنان در پستهای مدیریتی خل و فصل نمیشود، مشکل کار جای دیگری است.
    زنان، خود این مدیران خودشیفته نجومی بگیر را دامان پرورش داده اند. زنانی که جز احساس و عواطف به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.
    چرا دستورات خالق یکتا در باره زنان را اجرا نمیکنید. زنان تولیدکننده و مربی نوزادان و فرزندان هستند که این موضوع را خداوند در سرشت آنها گنجانده است.
    درک این موضوع خیلی سخت است؟

  • ناشناس
    0

    شایسته سالاری
    زن و مرد نداره

  • چای دبش باغ ازگل
    1

    درود بر شرف زنان جامعه ایران زمین!!! حقوق زن و مرد باید در ایران زمین برابر باشد نه کمتر نه بیشتر!!

  • ناشناس
    4

    تا موقعی که حتی یک نفر ار مردان در ایران به عنوان سرپرست خانوار و تأمین کننده قانونی مخارج زندگی خانواده بیکار است هیچیک از زنان ایرانی حق ندارند جای اشتغال و حرفه مردان را اشغال و پر نمایند مگر اینکه زنان هم طبق قانون خانواده مجبور به تأمین و پرداخت نیمی از هزینه های مشترک زندگی خانوار شوند.

  • قمصری
    3

    وقتی جامعه ای اینقدر پسران تحصیل کرده مجرد بیکار دارد آیا بهتر نیست که اینها بر سر کار بیایند و ازدواج کنند و تشکیل خانواده بدهند .معضل پیری جمعیت را همه شوخی گرفته ایم حتی اونایی که دم از جوانی جمعیت میزنند .مطمئنا یه دختری که سر کار میرود انهم کارهای دولتی و دارای پست و مقام میشود هرگز با یک جوان بیکار و یا شغلی در سطح پایین ازدواج نمیکند .بالا رفتن سن ازدواج یکی از دلایلش بیکاری پسران و یا نداشتن شغل مناسب هست .قضاوت با خود شما

  • ناشناس
    3

    دولت پزشکیان همشده مسخره هرکه دو توستادی کار کرده سهم میخواد کجای دنیا این جوره

  • ناشناس
    1

    اینکه خانمها هم باید در سمت های مدیریتی باشند خیلی خوب است اما لازمه ان این است که انها هم سربازی بروند مانند قبل از انقلاب که دو سال سربازی را در سپاه دانش و سپاه بهداشت طی می کردند بعد می توانستند ادامه تحصیل دهند یا استخدام دولتی شوند .

  • ف
    2

    تجربه ثابت کرده هیچ آدمی را پیدا نمی کنید در اداره کارش گره بیفته و زنی حل کنه.مگه اینکه هر گرهی که بر کار کسی افتاده اولش زنی آن گره را زده .چون زنان کم کاری خود معلوم نشه ده تا ده تا گره بر کار دیگران ایجاد می کنند .

  • ناشناس
    1

    مسعود برو داریمت داریمت برو داریمت

  • هم رزم شهید زین الدین
    1

    از قدیم گفتن ،،، مرده و قولش ،،، . کدوم مسئولی تا حالا به قولش عمل کرده . پس ما تا حالا مرد در راس امور نداشته ایم . اقا یا خانم بودن فرق نمیکند ، مدیر و داشتن مهم است . خانم مرکل را مقایسه کنید با هر کدام از اقایون در ایران ، قطعا هیچ یک از اقایون مسئول در ایران انگشت کوچک این ابر زن نمیشوند . نظرتان در مورد مدیران زنی مثل خانم ابتکار ، خزعلی ، جمیله الم الهدا ، فائزه هاشمی ، ناهید نعمت زاده چیست ؟ ایا حاضرید اینها به عنوان مدیران شما باشند .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      رایس را فراموش کردی .مرکل لبخندش را نبین عملا در کشتار غزه کمک می‌کنه

  • واحد حقگو
    1

    سلام اگر مقامات کشورها از زنان با کفایت انتخاب شوند کمتر مناقشه و جنگ بین کشورها اتفاق خواهد افتاد چون فرزندانی که در اثر هوس سیاسی و صرفا با انگیزه تجاوزگری بین کشورها اتفاق می افتاد و کشته میشوند مادران داغدار و بیشتر غمگین میشوند و حالا اگر استانداران و فرمانداران از زنان انتخاب شوند چون با جامعه سر و کار دارند اقدام سان کمتر در جامعه تنش ایجاد خواهد کرد.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      نمونه اش رایس و زنیکه وزیر خارجه صهیونی شعله ور کننده جنگ غزه در 2014 .زنان مادرشوهر را دیده ایم چطور با خواندن گوش پسر عروس کتک. می زنند قدیم اینطور نبود چون زن ریس نبود

  • ناشناس
    0

    مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      که البته نبوییده

  • ناشناس
    0

    متعود کجایی جوابتون بده

  • ناشناس
    2

    زنان یک کار که انجام میدهند آنرا در ده ضرب کرده و نمایش میدهند ، پس مسعود خان مواظب باش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد