مشاور مذهبی اردوغان: ترکیه برای متوقف کردن اسرائیل به سلاح هسته ای نیاز دارد

فقیه اسلامی ۹۰ ساله و مشاور ارشد رئیس‌جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان در زمینه مذهب، با تاکید بر نیاز ترکیه به تسلیحات هسته‌ای، اعلام کرد که این کشور برای مقابله با اسرائیل و تقویت قدرت بازدارندگی خود در برابر دشمنانش باید به دنبال دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای باشد.

مشاور مذهبی اردوغان: ترکیه برای متوقف کردن اسرائیل به سلاح هسته ای نیاز دارد

حیرتین کارامان اظهار داشت که تلاش‌های کنونی ترکیه برای محدود کردن اسرائیل کافی نیست. او نوشت: “یا جهان اسلام باید متحد شده و با چین و روسیه همکاری کند، یا ترکیه باید با دستیابی به کلاهک‌های هسته‌ای و تسلیحات پیشرفته، گام‌های جدیدی بردارد.”

کارامان با تحسین تلاش‌های دولت اردوغان در توسعه صنعت دفاعی و ارتقاء توانایی‌های نظامی کشور، از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) انتقاد کرد. او این پیمان را ابزاری برای قدرت‌های استعماری دانست که به دنبال حفظ برتری خود از طریق تهدیدات نظامی هستند. وی افزود: “اگر کشورهایی که تحت ستم هستند به تسلیحات هسته‌ای دست یابند، این قدرت‌های استعماری دیگر قادر به ادامه ظلم خود نخواهند بود.”

کارامان با یادآوری سفر خود به اسرائیل و فلسطین در سال ۱۹۹۵، ادعا کرد که یهودیان با حمایت غرب در حال تحقق طرح «اسرائیل بزرگ» هستند. او همچنین مدعی شد که این طرح تا بخش‌هایی از جنوب شرق ترکیه گسترش یافته است؛ ادعایی که رئیس‌جمهور اردوغان نیز در سخنرانی‌های عمومی خود مطرح کرده و اسرائیل را به تلاش برای تصرف اراضی ترکیه متهم کرده است. اردوغان همچنین حماس را به‌عنوان مدافع حقوق فلسطینیان و ترک‌ها ستوده است.

منبع: عصر ترکیه
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد