آمادگی اتحادیه اروپا برای تسهیل مذاکرات هسته‌ای

اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای نوشت که «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه در ملاقات با «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن تاکید بر اهمیت احیای دیپلماسی هسته‌ای، آمادگی خود را بعنوان هماهنگ کننده برجام، برای تسهیل یک راه‌حل دیپلماتیک درجهت رسیدگی به نگرانی طرف‌های مختلف این توافق اعلام کرد.

آمادگی اتحادیه اروپا برای تسهیل مذاکرات هسته‌ای

در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است: نماینده عالی (جوسپ بورل) بر اهمیت احیای دیپلماسی هسته‌ای تاکید و آمادگی مستمر خود  بعنوان هماهنگ کننده برجام، تحت قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای تسهیل یک راه حل دیپلماتیک که به نگرانی‌های طرف‌های مختلف رسیدگی کند، اعلام کرد.

بورل اضافه کرد که این هفته (مجمع عمومی سازمان ملل متحد) فرصت مناسبی برای رایزنی و ارتباط با اعضای برجام است.

 آخرین دور مذاکرات برای از سرگیری اجرای برجام در وین به دلیل فقدان اراده طرف آمریکایی برای بازگشت به این توافق معطل ماند. ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر همواره اعلام کرده است که برای عقد توافقی پایدار و قابل اتکا که تحریم‌ها را به نحوی تضمین شده رفع کند و موضوعی به عنوان اهرم فشار جهت استفاده علیه ایران در آینده باقی نماند، آمادگی دارد.

مسعود پزشکیان رئیس جمهوری کشورمان دیروز (سه‌شنبه) طی سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلام کرد: ما آماده تعامل با اعضای برجام هستیم و اگر تعهدات برجامی به طور کامل و با حسن نیت اجرا شود می توان در مورد دیگر مسائل هم وارد گفت وگو شد.

تکرار ادعای دخالت ایران در مناقشه اوکراین

در ادامه بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که بورل و عراقچی درباره طیف مختلفی از تحولات بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

بورل در این بیانیه با تکرار ادعای دخالت ایران در مناقشه اوکراین که بارها از سوی مقام‌های کشورمان رد شده است «بر محکومیت شدید اتحادیه اروپا نسبت به انتقال موشک های بالستیک ساخت ایران به روسیه تاکید کرد.» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که حمایت ادعایی ایران از روسیه در جنگ اوکراین، امنیت اروپا را تهدید می‌کند

ادعاها درباره دخالت نظامی ایران در مناقشه اوکراین درحالی مطرح می‌شود که مقامات تهران و مسکو بارها این ادعا را رد و بی‌اساس توصیف کرده‌اند. جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، همواره اعلام کرده است که از راهکار سیاسی برای حل و فصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری‌های نظامی حمایت می‌کند.

ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچگاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت‌وگوهای دوجانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است.

رویکرد اصولی و اعلام شده جمهوری اسلامی ایران در خصوص بحران اوکراین طی دو سال گذشته، بدون تغییر باقی مانده و از این منظر، تکرار ادعای ارسال موشک های بالستیک برای روسیه، با اهداف و انگیزه‌های سیاسی برخی کشورهای غربی صورت می‌گیرد و کاملا بی‌اساس است.

ایران از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه استفاده کند

طبق بیانیه اتحادیه اروپا، بورل و عراقچی همچنین درباره آخرین تحولات خاورمیانه نیز گفت‌وگو کردند. بر اساس این بیانیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر لزوم رسیدگی فوری به خطر یک جنگ تمام عیار، با عواقب ویرانگر برای کل منطقه تاکید کرده است.

در بیانیه آمده است: نماینده عالی از ایران خواست از نفوذ خود برای جلوگیری از تشدید تنش استفاده کند. برقراری آتش بس و توافق آزادی گروگان‌ها (اسرای اسرائیلی) باید یک اولویت واقعی برای بهبود وضعیت غیرنظامیان در غزه و کاهش تنش‌ها باشد.

در پایان بیانیه آمده است: دو طرف بر اهمیت گفت‌وگو برای رسیدگی به چالش های ژئوپلیتیک و دوجانبه تاکید کردند.

منبع: ایرنا
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ولی یادمه مذاکرات کردید
    جر زده بودید یادتون رفت ؟
    از زیر یوغ آمریکا بیهید بیرون شاید فرجی شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد