استاندار دولت رئیسی به وزیر کشور: عجله نکنید و با دقت استانداران را منصوب کنید/ از استانداران فعلی نیز استفاده کنید

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در دولت سیزدهم درباره ملاک ارزیابی استانداران بیان کرد: «این درست نیست که یک سال دیگر از طریق آزمون و خطا بگویند اشتباه کردیم و حال این افراد را می‌خواهیم جابه‌جا کنیم. از الآن باید روی شاخصه‌های انتخاب استانداران دقت کنند تا بعد از یک سال دوباره تغییرات وسیع داشته باشند.»

استاندار دولت رئیسی به وزیر کشور: عجله نکنید و با دقت استانداران را منصوب کنید/ از استانداران فعلی نیز استفاده کنید

 چینش صندلی‌های استانداران در دولت چهاردهم طی چند هفته اخیر آغاز شده است و تاکنون تکلیف ۵ استان مشخص شده است. تاکنون با حکم وزیر کشور،  آرش زره لهونی از جوانان اهل تسنن به عنوان استاندار کردستان و یدالله رحمانی به عنوان استاندار کهکیلویه و بویر احمد معرفی شدند. صندلی استانداری آذربایجان شرقی نیز به بهرام سرمست رسیده است و ملانوری به عنوان استاندار همدان و هادی حق‌شناس به عنوان استاندار گیلان انتخاب شدند. 

اسکندر مومنی، وزیر کشور که به سبب انتخاب استانداران به عنوان مدیر ارشد و نماینده دولت در استان‌ها زیر ذره بین اهالی سیاست و رسانه قرار دارد، روز گذشته درباره شاخص انتخاب استانداران گفت: «بنابر تأکید رئیس‌جمهور برای انتخاب استانداران هم کمیته تشکیل و ارزیابی‌های لازم انجام شد، فردی که انتخاب می‌شود حتما باید در کنار شاخص‌ها اهل وفاق و مدارا و تعامل با همه تفکرات و جریان‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بوده و اهل مردم‌مداری و مدارا با همه اقشار باشد.»

او  با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دولت چهاردهم و وزارت کشور، ارزیابی مستمر استانداران است، خاطرنشان کرد: «استانداران بعد از یک‌ سال ارزیابی می‌شوند، شاخص‌های ارزیابی شامل افزایش وفاق و همبستگی در جامعه است که با سازوکارهایی که مشخص کردیم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، میزان رضایتمندی مردم، ارتقای مؤلفه‌های فرهنگی در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر ملاک‌های ارزیابی هستند. استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در استان باید بتواند این هماهنگی و بسیج منابع و همدلی و پیشرفت را با استفاده از همه ظرفیت‌ها ایجاد کند.»

در این میان، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در دولت سیزدهم، درباره ملاک ارزیابی استانداران بیان کرد: «این درست نیست که یک سال دیگر از طریق آزمون و خطا بگویند اشتباه کردیم و حال این افراد را می‌خواهیم جابه‌جا کنیم. از الآن باید روی شاخصه‌های انتخاب استانداران دقت کنند تا بعد از یک سال دوباره تغییرات وسیع داشته باشند.»

وی گفت: « آقای پزشکیان هنگامی که از مردم رأی گرفتند، گفتند من ادامه‌دهنده دولت آقای روحانی نیستم اما انتصابات چه در بخش سیاسی وزارت‌کشور و چه انتصاب استانداران حکایت از آن دارد که در امتداد دولت آقای روحانی هستند. باز تاکید می‌کنم که حق ایشان است اما با شعاری که در انتخابات دارند منافات دارد.»

مشروح گفت‌وگوی صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم و استاندار خوزستان در دولت سیزدهم را در ادامه می‌خوانید؛

***************

* آقای خلیلیان! ارزیابی شما از انتصابات استانداران در دولت چهاردهم چیست و شاخص‌هایی که وزیر کشور درباره نحوه انتخاب آنان در نظرگرفتند را چطور می‌بینید؟

در مجموع ترکیبی که آقای پزشکیان در دولت تنظیم کردند و از مجلس رأی اعتماد گرفتند، به طور مشخص جناحی است. یعنی مجموعه‌ای از اصلاح‌طلبان است و از جناح مشخصی غلبه دارد. استانداران یکی از ارکان مهمی است که این روزها توسط دولت منصوب می‌شوند مانند وزارت‌خانه‌ها که معاونین را منصوب می‌کنند یا انتصاب روسای دانشگاه و دانشکده‌ها. 

یک نقطه مثبت در چینش استانداران

بنابراین، مسیری که تا به الآن طی شده، جناحی است و یک مقداری هم شدت پیدا کرده است. اما جدای از اینکه سلیقه آقای پزشکیان متفاوت بوده و حق دارد که از جناح اصلاح‌طلبان، استانداران را انتخاب کند، نقطه مثبتی وجود دارد که چینش دولت و استانداران به صورت حرفه‌ای دارد چیده می‌شود. یعنی هم به تخصص و تجربه توجه کردند؛ علاوه‌بر این، شاخص دیگری نیز وجود دارد که افراد متعلق به وزارتخانه باشند یا تجربه کار را در آن دارند. 

این‌ها حسن کار است اما آقای پزشکیان هنگامی که از مردم رأی گرفتند، گفتند من ادامه‌دهنده دولت آقای روحانی نیستم اما انتصابات چه در بخش سیاسی وزارت‌کشور و چه انتصاب استانداران حکایت از آن دارد که در امتداد دولت آقای روحانی هستند. باز تاکید می‌کنم که حق ایشان است اما با شعاری که در انتخابات دارند منافات دارد. 

انتصابات در امتداد دولت روحانی است

* یعنی ارزیابی شما از ۵ استانداری که تا به الآن منصوب شدند این است که در مسیر دولت روحانی بوده است؟

بله مجموعه انتصاباتی که تا به الآن انجام شده نشان می‌دهد که در وزارت‌کشور، استانداران و وزارتخانه‌ها امتداد دولت روحانی است. 

وزیر کشور از استانداران فعلی در دولت نیز استفاده کند

* روز گذشته آقای مومنی گفتند که در انتصاب استاندارها از همه جناح‌ها استفاده خواهند کردند، یعنی این سیگنال را دادند که ما استاندار غیراصلاح‌طلب و اصولگرا خواهیم داشت...

طبیعتا آقای مومنی چنین اراده‌ای دارد اما باید شاهد عملیاتی شدن آن هم باشیم تا این حرف به منصه ظهور برساند. البته یک نکته‌ای که باید درباره کلیات دولت بگویم این است که روز گذشته آقای ربیعی به عنوان دستیار اجتماعی رئیس‌جمهور منصوب شد و پیش از آن هم رئیس‌جمهور آقایان ظریف و طیب‌نیا را به عنوان معاون انتخاب کرده بود.

علاوه‌بر آنکه آقای پزشکیان و وزیر کشور در بحث استانداران به وفاق ملی اشاره کردند و ترکیبی از سلایق طرفداران نظام را نشان می‌دهند؛ در سطح عالی دولت هم دوتا انتصاب به عنوان دستیار، معاون و مشاور داشته باشند تا نشان بدهند که در امتداد دولت آقای روحانی نیستند. 

یک توصیه هم به آقای مومنی دارم که ممکن است چندتا از استانداران فعلی نیز کارایی لازم را داشته یا تجربه کسب کرده باشند. حضور استانداران موجود و توانمند در ترکیب استانداران، نشان از حرکتی خوب در مسیر وفاق ملی است. 

وزیر کشور عجله نکند و با دقت استانداران را منصوب کند

* میزان رضایتمندی مردم، ارتقای مؤلفه‌های فرهنگی در جامعه،  کاهش تورم در جامعه، ارتقاء شرایط زیست محیطی و ... از جمله ملاک‌هایی هستند که وزیر کشور گفتند در ارزیابی یک‌ساله استانداران از آن استفاده خواهند کرد. نظر شما درباره این ارزیابی چیست و آیا آن را قبول دارید؟

هر دولتی طبیعتا هر انتصابی را که انجام بدهد، ارزیابی هم می‌کند. اما آقای مومنی باید در چینش استانداران به گونه‌ای عمل کند که بهترین‌ها را در همین شروع کار انتخاب و منصوب کند. این اقدامات هزینه دارد، دولت شهید رئیسی نیمه‌کاره ماند و الآن نیز در حال تغییر همه هستند. این درست نیست که یک سال دیگر از طریق آزمون و خطا بگویند اشتباه کردیم و حال این افراد را می‌خواهیم جابه‌جا کنیم. از الآن باید روی شاخصه‌های انتخاب استانداران دقت کنند تا بعد از یک سال دوباره تغییرات وسیع داشته باشند. 

وزیر کشور عجله نکند و با دقت استانداران را منصوب کند، از استانداران فعلی که اغلب دو یا سه سال کار کردند در جهت وفاق ملی استفاده کند. همچنین استانداران نباید از دو جناح موجود در کشور باشند که تا به الآن مملکت را اداره کردند. از افراد مستقل و توانمند که به این دو جناح وابسته نیستند هم استفاده کنند. هر چه دقت در انتخاب استانداران بیشتر باشد ارزیابی‌های بعدی می‌تواند مکمل آن باشد. 

آشنایی استاندار با استان مهم است

* استانداران عالی‌ترین نماینده دولت و حاکمیت در هر استان هستند، به نظر شما باید چه شاخصه‌هایی داشتند باشد؟

استانداران باید به عنوان عالی‌ترین فرد دولت در هر استان، شخصیت‌هایی باشند که هنگام ورود به استان مردم اطمینان کنند که فردی توانمند آمده که می‌تواند مشکلات آنان را حل کند و اداره استان را به نحوه مطلوب پیش ببرد. ضمن اینکه در معرفی خود باید تخصص و تجربه را نشان بدهد، آشنایی استاندار با استان نیز مهم است. او نباید حتما بومی استان باشد اما تجربه کار در سطح ملی یا استان را داشته باشد. 

منبع: خبر آنلاین
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    آقای خلیلیان کدام دولت را سراغ دارید جناحی نبوده باشد

  • نسریندی نبیدی
    0

    اولن وقتی نفر قبلی رو اخراجکردن و جنبعالی اومدی در پست

    همه چی و پارامترها خوب بود که شما شدی مدیر ؟
    اما الانه که برت داشتن همه چی پارامترها بده و تنها ت خوبی و باید همیشه باشی ؟
    دومن برو رییس جمهور بشو و از خودت پارامتر تعیین کن و دوستات رو انتخاب کن
    سومن دیگه وقت رفتنه . سفر دووور و دورازی
    چهارمن دخالت در کار بزرگام موقوف

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد