سیفون توالت؛ یک راه انتقال کرونا

یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد که با توجه به امکان انتقال ویروس کرونا از طریق ذرات مدفوع انسان، استفاده مستمر و مکرر از سیفون همزمان با بسته نگاه‌داشتن درب توالت فرنگی نقش مهمی در قطع کردن زنجیره سرایت این ویروس دارد.

سیفون توالت؛ یک راه انتقال کرونا

مطابق نتایج بررسی‌های محققان دانشگاه یانگ‌ژوی چین که در نشریه علمی فیزیکس آف فلویدز(Physics of Fluids) به چاپ رسیده، پس از انجام عمل دفع مدفوع توسط انسان، اگر پیش از تخلیه آب توالت با استفاده از سیفون، درب توالت فرنگی بسته نشود، توده‌ای سیال از ذرات بسیار ریز مدفوع انسان در هوا جریان پیدا می‌کند که قادر است، ویروس کرونا را با خود حمل کند.
این بررسی که بر پایه مدل‌سازی رایانه‌ای انجام شده، نشان می‌دهد که پرتاب قطرات ریز آب که در جریان استفاده از سیفون به خارج از توالت پرتاب می‌شود، حاوی ذرات ریز مدفوع انسان است و تنها راه جلوگیری از ایجاد توده سیال مدفوع انسان در توالت‌ها بستن درب توالت است.
تحقیقات پیشین پزشکان ثابت کرده که ویروس کرونا می‌تواند در دستگاه گوارش انسان ساکن و تکثیر شود؛ به همین دلیل شواهد بسیاری از وجود ویروس کرونا در مدفوع افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ به دست آمده است.

بر این اساس، پزشکان تاکید دارند که به ویژه در دوران شیوع ویروس کرونا همواره باید نسبت به تمیز کردن نشیمن‌گاه توالت‌ها مبادرت کرد و پس از انجام عمل دفع مدفوع، استفاده موکد از سیفون در شرایط بسته بودن درب توالت فرنگی انجام شود. همچنین پس از آن افراد باید دستان خود را با آب و صابون بشویند.

منبع: یورو نیوز

38

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رضا
    0

    باز هم بگویید انسان اشرف مخلوقات است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد