200 هزار جلد دفتر در استان مرکزی توزیع شد

رییس سازمان صمت استان مرکزی گفت: در آستانه سال تحصیلی 99-98 در حدود 200 هزار جلد دفتر در استان توزیع شد.

200 هزار جلد دفتر در استان مرکزی توزیع شد

محمدرضا حاجی‌پور در دهمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با اشاره به توزیع اقلام نوشت‌افزار در استان مرکزی بیان کرد: سهم استان مرکزی از دفترچه 250 هزار جلد است که این تعداد در قالب 3 مرحله برای استان جذب شد.

وی افزود: در آستانه سال تحصیلی 200 هزار جلد دفتر جذب شد و 50 هزار جلد دیگر از طریق مباشر جذب می‌شود، البته سهمیه استان در دو مرحله اول بین آموزش و پرورش، بهزیستی و کمیته امداد توزیع شد و با توجه به اینکه این سهمیه‌ها برای 245 هزار و 748 دانش‌آموز استان کفایت نمی‌کرد، اولویت به مناطق کم‌برخوردار و روستایی برای توزیع اختصاص یافت.

حاجی‌پور با اشاره به اینکه سهمیه استان مرکزی از دو کارخانه در استان اصفهان و یک کارخانه در استان تهران فراهم شده است گفت: متاسفانه طرح جلد برخی از این دفترچه‌ها دارای مشکلاتی است که به نظر می‌رسد با توزیع آنها مشکلات و مخالفت‌هایی صورت گیرد.

وی در ادامه به تامین کالای اساسی در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: با توجه به فعالیت موکب‌ها در ایام ماه محرم و صفر، کالاهای مورد نیاز 42 موکب شناسایی شده در استان مرکزی فراهم است و با اعلام اقلام مورد نیاز می‌توانند احتیاجات خود را در زمینه برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ، روغن، چای، قند و شکر تامین کنند.

سهمیه گوشت مرغ منجمد استان مرکزی جذب نشده است

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان مرکزی با اشاره به سهمیه استان از کالاهای اساسی گفت: سهمیه استان از برنج هندی 559 تن است که تاکنون 249 تن جذب شده و سهمیه شکر 280 تن بوده است که کامل جذب شده است، اما از سهمیه 93 تنی گوشت مرغ منجمد تنها 500 کیلوگرم جذب شده است.

جعفر اصغری با اشاره به سهمیه 559 تنی استان از روغن نباتی که 28 تن آن جذب شده است، افزود: ویژه ماه محرم 19 تن چای پیش‌بینی شد که تاکنون 13 تن آن وارد استان و 9 تن توزیع شده است. اخیرا موضوع حبوبات مطرح شده است که در این راستا 11 تن نخود و 6 تن عدس برای استان در نظر گرفته شده که هنوز جذب نشده است.

وی اضافه کرد: 42 موکب شناسنامه‌دار در استان مرکزی معرفی شده که سازمان سهمیه‌هایی را برای آنها در نظر گرفته و می‌توانند با اعلام درخواست نیازهای خود را تامین کنند.

اصغری در خصوص توزیع نهاده‌های دامی در استان بیان کرد: طبق اعلام مسئولان کشور نهاده‌های دامی بوفور در کشور توزیع شده است، اما سازمان صمت استان در جریان توزیع نیست به همین دلیل لازم است که جهاد کشاورزی نحوه جذب این کالا و توزیع آنها را در قالب گزارشی به سازمان ارائه کند.

وضعیت تولید تخم‌مرغ در استان خوب نیست

در این جلسه معاون امور دام و طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به وضعیت قابل قبول استان در تولید مرغ بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری با 15 میلیون و 700 هزار قطعه جوجه، 31 هزار و 400 تن گوشت مرغ تولید شد که نسبت به سال گذشته 5 درصد رشد حاصل شد.

مجید آذر اظهار کرد: متاسفانه در حوزه تولید تخم‌مرغ وضعیت خوب نیست و تولیدکنندگان متضرر هستند. در ماه‌های اخیر گله مرغ تخم‌گذار استان 20 درصد کاهش یافت ولی با این کاهش افزایش قیمت لحاظ نشد در حالی که برای هر کیلوگرم تخم‌مرغ هزار و 300 تومان به تولیدکننده زیان می‌رسد و اگر این روند ادامه یابد یا قیمت تخم‌مرغ تا پایان سال افزایش می‌یابد یا در تولید با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در بحث گوشت قرمز با انباشتگی دام مواجه هستیم و دامداران از نداشتن خریدار گلایه‌مند هستند، افزود: دامداران حتی حاضرند که دام خود را حتی کیلویی 25 هزار تومان بفروشند، اما در بحث فروش با مشکلات جدی مواجهند.

آذر از فعال شدن سامانه بازارگاه نهادهای کشاورزی خبر داد و گفت: در حال حاضر امکان خرید نهاده سویا از طریق سامانه مهیاست و روند کار خرید و فروش کاملا تعریف شده است. این امر ضمن کمک به تثبیت قیمت، واسطه‌ها را کاملا حذف کرده و امیدواریم امکان فروش دیگر نهاده‌ها همچون ذرت و جو از طریق سامانه به زودی فراهم شود.

در این جلسه مقرر شد که کیوسک‌هایی در مرکز شهر جهت نظارت بیشتر و رسیدگی به شکایات مردم به نیروهای سازمان بازرسی، اتاق اصناف و سازمان صمت و تعزیرات اختصاص یابد، همچنین اصلاح سود 8 درصد در فروش گوشت مرغ ویژه خرده‌فروشان در کمیته نظارت استان مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

15

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد