مدیرعامل شرکت سپیدان:

جذب سرمایه گذار قطری توسط شرکت خدمات حفاری سپیدان

مدیرعامل شرکت تولید مواد حفاری سپیدان با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت نفت و گاز و پتروشیمی اظهار داشت : شرکت بلو اسکای قطر بخش عمده سهام شرکت خدمات حفاری سپیدان که در سه دهه اخیر در اجرای مگا پروژه های داخلی مشارکت و همکاری داشته است را خریداری نمود.

جذب سرمایه گذار قطری توسط شرکت خدمات حفاری سپیدان

سعید بختیاری راد تصریح کرد : شرکت سپیدان بعنوان یکی از شرکت های خوشنام و دارای سوابق درخشان در صنعت نفت و گاز و انرژی به شمار می رود و طی سه دهه اخیر در اجرای پروژه های حوزه نفت گاز و پتروشیمی ، صادرات مواد تولیدی و واردات انواع مواد و تجهیزات فعالیت داشته است.

وی در ادامه افزود : این شرکت با راه اندازی کارخانه تولید کاستیک سودا ضمن تامین مواد مورد نیاز پروژه های داخلی بعنوان صادر کننده این محصول به کشورهای مختلف نیز دارای سوابق ارزشمندی می باشد.

این فعال صنعت انرژی کشور ابراز داشت : شرکت سپیدان با تدبیر مدیران عالی وقت وزارت نفت و در جهت مقابله با کاهش فعالیت‌های شرکت‌های خارجی ارائه کننده خدمات مختلف در بخش حفاری، با مشارکت ۷ شرکت عمده تأمین کننده مواد شیمیایی و معدنی و به عنوان اولین شرکت ایرانی ارائه کننده پکیج خدمات سیال حفاری تشکیل شده است و تاکنون بالغ بر ۵۰۰ میلیون یورو پروژه اجرا نموده است.

مدیرعامل شرکت سپیدان گفت : این شرکت در اولین فعّالیت جدّی خود برنده مناقصه تأمین مواد سیال حفاری برای ۳۴۶ حلقه چاه از شرکت ملّی مناطق نفت خیر جنوب گردید و این پروژه با عظمت را، که برای اولین بار در تاریخ صنعت نفت ایران به شرکت‌های ایرانی واگذار می‌گردید، با مشارکت سهامداران خود با موفقیت کامل و با کمترین انحراف از برنامه تعیین شده به اتمام رسانید.

سعید بختیاری راد در ادامه تصریح کرد : شرکت سپیدان در حوزه تأمین مواد سیال حفاری پروژه های ۱۳ حلقه چاه گازی کیش و ۲۲ حلقه چاه دریایی فاز ۱۴ پارس جنوبی، ۱۱ حلقه چاه میدان نفتی آذر و همچنین تأمین مواد تکمیل چاه جهت مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران را اجرا کرده است.

وی در ادامه ابراز داشت : این شرکت دارای امکانات و تأسیسات مورد نیاز نگهداری کالا از جمله انبارهای سرپوشیده و روباز، سیستم تخلیه و بارگیری، سیستم بسته بندی و سایر تجهیزات مورد نیاز بر اساس استاندارد مورد نظر صنعت نفت در اهواز، مهران و جزیره کیش می‌باشد و همچنین در صورت نیاز می‌تواند این امکانات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل اجرای پروژه های حفاری ایجاد نماید.

شایان ذکر است که شرکت سپیدان با تأکید بر توسعه و گسترش خدمات مهندسی حفاری، در حال تجهیز پایگاه خدمات مهندسی سیال حفاری، شامل آزمایشگاه کنترل کیفی، مرکز ارائه خدمات مهندسی سیال حفاری و مرکز ارائه خدمات مدیریت پسماند و بازیافت مواد در مناطق عملیاتی می‌باشد.

یادآور می شود این شرکت با ۳ دهه سابقۀ کار مفید در ارائه خدمات و تأمین مواد سیال حفاری و بکارگیری امکانات مطلوب مجری پروژه های جدید در صنعت نفت و گاز و انرژی می باشد.

در ذیل بخشی از فعالیت های این شرکت آمده است :

- مجری پروژه ۳۴۶ حلقه چاه پروژه های  آزادگان جنوبی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب

⁠- ⁠مجری پروژه ۲۲ حلقه چاه فاز ۱۴ پارس جنوبی 

- ⁠مجری  پروژه ۱۲ حلقه چاه میدان نفت و گاز اروندان 

⁠- ⁠مجری پروژه ۱۲ حلقه چاه میدان نفتی آذر ، ۱۵ مجموعه پسماند حفاری 

- ⁠مجری پروژه ۱۳ حلقه چاه گازی کیش 

⁠- ⁠مجری پروژه ۲۰۸ حلقه چاه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب 

- ⁠تامین کننده انواع مواد و تجهیزات مورد نیاز شرکت مناطق نفت مرکزی و شرکت 

اکتشاف شرکت ملی نفت ایران

در پی تحقق این مشارکت و ورود سرمایه گذار خارجی ، فصل تازه ای از اجرای پروژه های عظیم حوزه نفت و گاز و پتروشیمی در کشور نمایان خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد