توسط مجموعه مدیریت شهری اوشان فشم میگون برگزار شد؛

مراسم تعزیه خوانی سوگ خورشید

با حضور سید محمدرضا شهبازی شهردار، فرزاد آقا محسنی رئیس شورای اسلامی شهر، رحمت سلیمانی نایب رئیس شورای اسلامی شهر، محسن ایوبی عضو شورای اسلامی شهر و شهرستان شمیرانات، سایر مسئولین و جمع کثیری از شهروندان مراسم تعزیه و شبیه خوانی سوگ خورشید در محوطه پارکینگ فشم برگزار شد.

مراسم تعزیه خوانی سوگ خورشید

در این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر ضمن اشاره به اینکه ماه محرم و صفر فرهنگ شهادت،برادری،صداقت و گذشت است که پس از ۱۴۰۰ سال همچنان برگزار می شود تشریح نمود : دسته های عزاداری،هیئت های سینه زنی زنجیر زنی و علمداری همانند سال های قبل در حال برگزاری هستند که بحث تعزیه و شبیه خوانی هم امسال به آن ها اضافه شده و شهر رنگ و بوی حسینی بیشتری به خود گرفته است. 

فرزاد آقا محسنی در ادامه با اشاره به رسم پخت نذری مردمان کهن شهر رودبار قصران یاد آور شد : پخت نذری با بهترین اقلام از سنت های دیرینه و بسیار زیبای شهروندان می باشد که زبان زد خاص و عام است. 

photo_2024-07-15_19-20-36

وی در پایان به تشکر و قدردانی از تمام دست اندرکاران پرداخت و بیان کرد : ان شااله بتوانیم با همکاری و همیاری مردم رودبار قصران سال به سال بصورت ویژه این مراسمات را در شان ابا عبدالله الحسین برگزار نماییم. 

پس از آن شهردار اوشان فشم میگون ضمن تسلیت بمناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین خاطر نشان ساخت : براساس برنامه ریزی های صورت گرفته بنا بر این شد که مراسم فرهنگی تعزیه را برگزار نماییم و این امر مورد استقبال خوب شهروندان قرار گرفت . 

سید محمدرضا شهبازی ادامه داد : با توجه به قدیمی بودن شهر اوشان فشم میگون و قدمتی که شهر و شهرداری دارد یکی از سنت های قدیمی اجرای تعزیه بوده که از سال های قبل در شهر میگون و فشم برگزار میشده و عموم شهروندان نیز به این سنت توجه ویژه می نمودند. 

لازم به ذکر است که این برنامه به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر اوشان فشم میگون و به مناسبت ایام عزاداری ماه محرم و شهادت سید و سالار شهیدان و یاران با وفایش با  اجرای ۸ نمایشنامه مختلف به مدت ۸ شب کار خود را از ۱۹ تیر آغاز کرده و تا ۲۶ تیرماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند برای تماشای برنامه راس ساعت ۲۰ در محوطه پارکینگ فشم حضور یابند.

photo_2024-07-15_19-20-36 (2)

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد