راهکارهایی برای رفع زردی فرش پس از شستشو

فرش را در خانه شسته اید و در کمال ناباوری بعد از خشک شدن، متوجه زردی آن شده اید؟

راهکارهایی برای رفع زردی فرش پس از شستشو

ازجمله دلایلی که می تواند باعث زرد شدن فرش بعد از شستشو در خانه شود، می توان به استفاده از مواد شوینده با ph بالا، قرار دادن فرش در معرض نور خورشید، استفاده از شوینده های حاوی سفید کننده یا مواد فلورسنت اشاره کرد. در هر حال دلیل زرد شدن فرش پس از شستشو، هرچه که باشد، در این مقاله چند روش برای برطرف کردن این زردی به شما آموزش می دهیم. همچنین چنانچه زمان کافی و یا تخصصی در از بین بردن لکه ها ندارید، همواره می توانید از خدمات قالیشویی پردیس استفاده کرده و فرش تان را عمیقا شستشو دهید.

شستشوی اسیدی

در هنگام شستن فرش، اگر از محصولات پاک کننده قلیایی استفاده کرده باشید و به درستی آبکشی نکرده باشید، احتمال زرد شدن فرش وجود دارد. در چنین مواردی شستشوی کامل فرش با استفاده از شوینده های اسیدی، باقی مانده های شیمیایی را از بین برده و همچنین رنگ فرش را نیز تثبیت و خنثی می کنند. به این ترتیب در آن قسمتی که زردی ایجاد شده، رنگ اصلی فرش باز می گردد.

با این حال همواره می توانید با استفاده از خدمات قالیشویی بومهن از این رخدادها جلوگیری کنید. همچنین در صورتی که نمی خواهید ریسک استفاده از مواد شوینده اسیدی را بپذیرید، بهتر است کار را به قالیشویی های دارای نماد اعتماد بسپارید.

در قالیشویی های معتبر، تکنسین های متخصص فرش شویی، با انواع مواد شوینده و انواع الیاف فرش ها، آشنا بوده و می دانند هر فرشی را به چه صورت تمیز کنند. به این ترتیب نه تنها بهترین روش برای شستن فرش، استفاده از خدمات قالیشویی مطمئن است بلکه اگر با اشکالاتی از این قبیل که بعد از شستن فرش، زرد شده مواجه شده اید نیز بهتر است به سرعت با یک قالیشویی تماس بگیرید.

شستشو با آب گرم

شستشوی فرش با آب داغ معمولا به از بین بردن لکه زرد و کثیفی های محبوس شده در زیر فرش شما کمک می کند. اما همین روش ساده اگر به طور حرفه ای یا درست انجام نشود، نمی تواند باعث از بین رفتن لکه زرد فرش شود. شستشو با آب داغ باید درست در محل لکه انجام شود. دمای آب نه باید خیلی کم باشد که نتواند لکه را از بین ببرد، نه آنقدر زیاد باشد که به الیاف فرش آسیب وارد کند.

از این رو بهترین راهکار برای اینکه زردی فرش را از بین ببرید، اعتماد به متخصصین قالیشویی های حرفه ای است. در قالیشویی ها با دستگاه های مخصوص، کثیفی محبوس شده را از الیاف فرش شما پاک می کنند. همچنین هر گونه بقایای شیمیایی که قبلا در فرش باقی مانده را نیز خارج کرده و به این ترتیب لکه های زرد را کاملا از بین می برند.

شستشو با آب گرم - تصویر 2

سرکه

سرکه یکی از مواد بی خطری است که به دلیل خواص اسیدی بودن خود، می تواند فرش را پس از زرد شدن، به حالت اولیه بازگرداند. توجه کنید که سرکه یک محصول طبیعی است و اگر لکه را پاک نکند، خطری نیز برای فرش تان به همراه نخواهد داشت. بهتر است برای پاک شدن زردی فرش، از سرکه سفید که بی رنگ است استفاده کنید. سرکه انگور معمولا حاوی رنگدانه هایی است که احتمالا خود آن به فرش تان رنگ پس می دهد.

در این قسمت، نحوه تمیز کردن فرشی که پس از شستشو زرد شده را آموزش می دهیم:

  1. محلولی از سرکه و آب را به نسبت (1:1) درست کنید.
  2. یک دستمال بردارید و از محلول روی آن بزنید.
  3. با دستمال تان، ترکیب سرکه و آب را به لکه زرد فرش منتقل کنید.
  4. به طور طبیعی اجازه دهید فرش خشک شود.
  5. در نهایت اگر خیلی حساس هستید، می توانید برای از بین بردن بوی سرکه، محل لکه را با یک دستمال مرطوب شده با آب، پاک کنید.

اگرچه که تمیز کردن فرشی که پس از شستشو در خانه زرد شده ممکن است ارزان‌تر باشد اما دقت کنید که اگر این کار را به درستی انجام ندهید، در طولانی مدت هزینه های بسیار بیشتری برای شما خواهد داشت. بنابراین هرگز از مواد شیمیایی خشن یا سفید کننده های خانگی برای سفید کردن فرشی که زرد شده، استفاده نکنید. این مواد هم به فرش و هم به خودتان آسیب وارد می کنند.

چرا برای رفع زردی فرش از خدمات قالیشویی استفاده کنیم؟

در قالیشویی های حرفه ای، از محصولات و تجهیزات به روز در کنار مهارت افراد متخصص استفاده می شود تا فرش ها به طور ایمن و صحیح شستشو داده شوند. تکنسین های خبره قالیشویی به راحتی می توانند نوع شستشوی متناسب با الیاف فرش شما را انتخاب کرده و بهترین روش و ابزار را برای از بین بردن کثیفی های آن، استفاده نمایند.

به علاوه، استفاده از خدمات قالیشویی های معتبر باعث می شود تا فرش های شما در کمترین زمان ممکن شسته شده و تحویل شما شوند. چراکه در قالیشویی ها با استفاده از دستگاه های مخصوص و گرمخانه های ویژه، فرش ها به سرعت پس از شستشو خشک می شوند. این ویژگی قاعدتا بهتر از خشک کردن فرش در معرض نور خورشید است و بسیار سریع تر انجام می شود. بنابراین اگر عجله دارید و در عین حال می خواهید فرش تان به بهترین شکل ممکن شستشو داده شود، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات قالیشویی های معتبر است. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که فرش تان پس از شستشو، زرد نمی شود.

چرا برای رفع زردی فرش از خدمات قالیشویی استفاده کنیم؟ - تصویر 3

قالیشویی معتبر برای رفع زردی فرش

قالیشویی هایی که سابقه بالایی دارند، مسلما بهترین انتخاب برای شما هستند. قالیشویی های باسابقه زیاد، مسلما به خوبی با انواع مشکلات فرش ها آشنا هستند و بهترین روش برطرف کردن آن ها را می دانند.

قالیشویی هایی که دستگاه ها و تجهیزات به روزی دارند و می توانند فرش تان را عمیقا با دستگاه های تمام اتوماتیک و مواد شوینده درجه یک بشویند، انتخابی عالی هستند. علاوه بر این، قالیشویی هایی که تکنسین های باتجربه دارند نیز بهترین انتخاب شما خواهند بود.

 

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد