هزینه نجومی اجاره خوابگاه و پانسیون در تهران + جدول قیمت

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برای اجاره ماهانه یک تخت در اتاق یک نفره در مناطق مرکزی تهران، باید رقمی بین ۶.۵ تا ۱۰.۶ میلیون تومان پرداخت کرد.

هزینه نجومی اجاره خوابگاه و پانسیون در تهران + جدول قیمت

بررسی پلتفرم‌های اجاره اتاق در خوابگاه و پانسیون‌های تهران نشان می‌دهد که برای داشتن یک تخت خواب در یک اتاق یک نفره در مناطق مرکزی تهران که اکثریت بافت آن اداری است، دست‌کم باید رقمی حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت.

حداکثر این مبلغ، ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است که باید در برخی از این واحدها، مبلغی را به همان میزان اجاره یا کمتر از آن، به عنوان ودیعه در نظر گرفت.

از آنجایی که اغلب تقاضای این خوابگاه و پانسیون‌ها از سوی افراد کارمند و کارگر است؛ اگر مبنای حقوق دریافتی را، حقوق وزارت کار سال ۱۴۰۳ قرار دهیم(۹ میلیون و ۴۶۶ هزار تومان)، حداقل هزینه یک ماه اجاره(۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) اتاق یک نفره در مرکز پایتخت، برای افراد مجرد بدون سابقه کار، معادل ۶۸.۶۸٪ از حقوق ماهانه و حداکثر هزینه اجاره(۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) معادل ۱۱۲.۰۲٪ از حقوق ماهانه آن‌ها است.

برای اجاره اتاق هشت نفره در مرکز تهران نیز، دست‌کم باید ۲ میلیون تومان و حداکثر ۳ میلیون تومان در نظر داشت؛ بر این اساس حداقل هزینه اجاره اتاق هشت نفره برای افراد مجرد بدون سابقه کار، معادل ۲۱.۱۳٪ از حقوق ماهانه و حداکثر هزینه اجاره اتاق هشت نفره معادل ۳۱.۷۰٪ از حقوق ماهانه آن‌ها است.

البته خوابگاه‌ها و پانسیون‌های پسرانه به‌طور کلی قیمت کمتری نسبت به خوابگاه‌های دخترانه دارند؛ این تفاوت قیمت می‌تواند به دلایلی همچون تفاوت در میزان تقاضا، نوع امکانات ارائه شده و همچنین نگرانی‌های امنیتی مرتبط با خوابگاه‌های دخترانه باشد.

 

منبع: اقتصاد آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • ناشناس
    0

    آخه کشور ما زیادی انقلابیه از اون ورش زده بیرون نمی‌دونم دم خروس باور کنم یا قسم حضرت عباس

  • ناشناس
    0

    آخرش هر چی مسکن کل کشور هر چی طلا میگیرن بهشون یه تیکه کاغذ میدن تا مشکلات کشور حل بشه مثل کشور اروپایی

  • ناشناس
    0

    واقعا چرا جوانان تن به ازدواج و فرزند آوری ندارند؟
    در کشوری که می توان با یک میلیون تومان شغل ایجاد کرد .!!!
    تامین مسکن و حداقلهای زندگی انقدر آسان است!!!
    عزیزی که فرزندانشششش دستی بر آتش دارند در تجااااااارت میگفت از یمنی ها یاد بگیرید لنگی به تن و دمپایی به پا و تکه نانی خشک آنها را از مبارزه باز نمی ستاند حال آنکه جوانان کشور عزیزمان ایران تن به فرزند آوری و درک عمق راهبردی پیری جمعیت کشور نمی دهند. چرا اکثریت مردم از جنگ میترسند و نمی بینند یک گروه کوچک در گوشه ای از دنیا تمام ابر قدرتها را در اروپا و اسرائیل به تنگ آورده و بی چاره کرده ؟ البته این گروه کوچک خود اظهار کرده که از ابتدای جنگ تا کنون بیش از بیست هزار کودک کشته شده و غزه با خاک یکسان شده اما عمق راهبردی در این نبرد پیروزی همان گروه کوچک است!!!!!!!

  • ناشناس
    0

    شبها ماشین خوابی در کل شهر دیده میشه
    رانندهای شهرستانی اسنپ وتپسی بااین هزینه ها
    تو ماشین میخوابن

  • ناشناس
    0

    خواهشا وضع اجاره خوابگاهها را رسیدگی کنید ان هم درتهران
    وضع مستاجران وبی مسکن ها در سراسرکشور راهم رسیدگی
    کنید صاحبخانه ها واقعا ظلم میکنند

  • هوشمنگ
    0

    متاسفانه هیچ نظارتی هم نسبت به خوابگاه ها به خصوص دختران نیست قیمت ها هر طور دلشان بخواد افزایش میدهند.منبرتی دخترم ماهی 8میلیون.وپیش هو 8میلیون.نظارت هم صفر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد