ادعای کذب قاضی زاده هاشمی درباره روحانی روی آنتن تلویزیون؛ تحریف یک اتفاق آن هم بعد از ۹ سال؟!

برای این ادعا باید به تاریخ سفرها برگشت؛ طبق خبری که خبرگزاری ایرنا، سی‌ام دی ماه ۱۳۹۴ منتشر کرد، «شی جین پینگ رئیس جمهوری چین دوم و سوم بهمن ماه سال جاری در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می‌کند. این سفر در پاسخ به سفر رسمی سال گذشته حسن روحانی به چین انجام می‌گیرد.»

ادعای کذب قاضی زاده هاشمی درباره روحانی روی آنتن تلویزیون؛ تحریف یک اتفاق آن هم بعد از ۹ سال؟!

انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، به محلی برای طرح ادعاهای نادرست و خلاف واقع گویی از سوی برهی نامزدها تبدیل شده است. البته که این اولین بار نیست که چنین رویکردی از سوی برخی اتخاذ می‌شود. آنها با توسل به مطالب خلاف واقع سعی در تخریب چهره‌ها و جریاناتی دارند که با آنها زاویه فکری دارند.

در یکی از جدیدترین نمونه‌ها، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر چهارشنبه در میزگرد سیاسی، ادعاهای عجیبی درباره سفر رئیس جمهوری چین به تهران مطرح کرد.

او در این برنامه گفت: «نگاه دولت قبل دوستی برای ما باقی نگذاشت. در گذشته رئیس‌جمهور یا نخست وزیر چین مهمان کشور ما شده بود اما رئیس‌جمهور ایران برای دیدار با رئیس‌جمهور یا نخست وزیر فرانسه کشور را ترک کرد. این برخوردها کشورهای همسایه و منطقه را از ما دور کرد. برخی رفته بودند با کدخدا به نتیجه برسند اما هم خدا را از دست دادند و هم اهالی ده را.»

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در بیان واقعه‌ای که می‌خواهد توضیح دهد، چنان نامطمئن است که در جایگاه مقامات منظور در روایتش شک و تردید دارد.

منظور او سفر «شی جی پینگ» رئیس چین به تهران است که دوم بهمن ماه ۱۳۹۴ انجام شد. این نخستین سفر «شی جی پینگ» به تهران بود و پس از امضای توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی.

برای بررسی این ادعا باید به تاریخ سفرها برگشت؛ طبق خبری که خبرگزاری ایرنا، سی‌ام دی ماه ۱۳۹۴ منتشر کرد، «شی جین پینگ رئیس جمهوری چین دوم و سوم بهمن ماه سال جاری در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی به تهران سفر می‌کند. این سفر در پاسخ به سفر رسمی سال گذشته حسن روحانی به چین انجام می‌گیرد.»

شامگاه دوم بهمن ماه ۹۴ نیز رئیس‌جمهوری چین وارد تهران شد؛ از او طبق پروتکل در کاخ سعدآباد استقبال رسمی برگزار شد؛ با حسن روحانی رئیس‌جمهوری وقت دیدار و گفت‌وگو کرد؛ چندین تفاهم‌نامه در این سفر امضا و در پایانش نیز بیانیه مشترکی صادر شد و نهایتا سوم بهمن ۹۴ رئیس‌جمهوری چین تهران را به مقصد پکن ترک کرد و بامداد پنجم بهمن هم حسن روحانی از تهران عازم اروپا شد.

اینگونه سخن گفتن، این سوال را در ذهن مردم می‌آورد که این نامزدها وقتی وقایع ۹ سال پیش را چنین تحریف می‌کنند و از آنتن زنده صدا و سیما رسما دروغ می‌گویند، اگر به قدرت برسند با وعده‌هایشان چه می‌کنند!

منبع: خبر آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    1

    مشکل از شورای نگهبانه که چنین افراد بی مسئولیتی را تایید صلاحیت میکنه

  • مهدی
    1

    امثال قاضی زاده و زاکانی فقط با ای حرفها و لجن پراکنی قشر عوام را فریب می دهند و گرنه قشر آگاه جامعه همه چیز را می دانند.

  • ناشناس
    1

    وای بر ما.خدایا به داد ایران مان برس با این دروغگو ها

  • جعفرصادق
    0

    دروغگویی از صفات بارز این قومه

  • چای دبش باغ ازگل
    2

    روحانی ب تاریخ پیوست این آقا دکتر مسعود پزشکیان منتخب ملت ایران زمین است!!! خودتونو ب کوچه علی چپ نزنید!!!

  • ناشناس
    2

    همشون سر و ته يه كرباسند!

  • ژوو
    0

    امثال قاضی زاده هاشمی و زاکانی پشت نام رییسی قایم شدن تا رای بیارن ولی همه ما میدونیم اینا توانایی اداره کشور را ندارند.شاید رهبری هم بداند این رو ولی برای تسکین عده ای گذاشتن کاندید شن

  • ناشناس
    0

    سلام آقا علیرضا وآقای هاشمی اصلاً شما براي چه آمدید فکر نمی کنید آمدن شما توهین به ملت بزرگ ایران است

  • اون یکی دستتم قبل ازمحاکمه خودم میشکنم
    1

    نگران نباشیدالان ازستاد دکترپزشکیان تازه اومدم بزودی ایشون ریاست رومیگیرند بطورقطعیت کامل واون موع ازبالاترین تاجزء وکل نهادهای انقلابی رومنحل وجوابگووبه زندا نطبق قانون اساسی می اندازیم

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      رباسهمیه تبعیض رکوردسازی پیری جمعیت سقوط ریال ضدشفافیت وقلدرمابی کارتون ساخته است سیستم

  • ناشناس
    0

    بویی از اخلاق نبرده اند. برای رسیدن به امیال خود حاضرند هر گونه تهمت ناروایی را به رقیب بزنند. این تذهبون ایها الاخوه

  • مهدیان
    0

    الان کلا حاکمیت اسیر همین دروغگویان است ، کذاب هایی که در این ۳ سال کشور را به عصر حجر بردند وقیمت همه کالاها و خدمات را ۱۰ تا ۲۰ برابر کردند ، اختلاس های کلانی چون چای دبش و ازگل گیت داشتند وبه زمین مسجد و خانه خدا هم رحم نکردند اما با بی شرمی تمام روبروی مردم می نشینند و ادعای انقلابی گری و تقوی می کنند !؟ تاریخ هرگز چنین انسان های منافقی را به چشم ندیده است ! هرگز !

  • ناشناس
    0

    از خدا نمیترسن آخرتشان را فدای حکومت دنیا میکنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      کدوم خداترسی کدوم ترس ازتون دنیاکدوم حکومت دنیایی

  • ناشناس
    0

    کجایش دروغ گفت ری جمهور چین را در اتاق
    قیمت اسکان دادند که سرویس،بهداشتی اش خراب بود آمد لالی هتل
    دیگر چی را کتمان می کنید ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها