حسین شریعتمداری به پزشکیان، نهج البلاغه یاد داد!

حسین شریعتمداری خطاب به پزشکیان نوشت: برادر گرامی! حالا به هویت و کارنامه برخی از کسانی که در ستاد انتخاباتی خود به کار گرفته و به عنوان مشاور و همراه برگزیده‌اید، نیم نگاهی بیندازید! آیا در میان آن‌ها کسانی را نمی‌بینید که مصداق همان دلشوره‌های حضرت امیر علیه‌السلام باشند؟

حسین شریعتمداری به پزشکیان، نهج البلاغه یاد داد!

حسین شریعتمداری در یادداشتی در کیهان نوشت:

۱- روی سخن در این نوشته با برادر گرامی، جناب آقای پزشکیان است. برادری که هرچند در بسیاری از موارد با یکدیگر سلیقه سیاسی مشترکی نداریم، ولی از ارادت نگارنده به خود بی‌خبر نیستند. جناب ایشان علاقه فراوانی به نهج‌البلاغه و سخنان و رهنمود‌های مولای متقیان، حضرت امیر علیه‌السلام دارند و در پی این علاقه و ارادت است که در بسیاری از موارد، بیانات ملکوتی حضرتش را بر زبان دارند و بر استناد به کلام امیرالمؤمنین علیه‌السلام اصرار و تاکید می‌ورزند. انگیزه نگارنده از نوشتن وجیزه پیش روی نیز برخاسته از همین ویژگی در خور تحسین جناب پزشکیان است.

۲- حضرت امیر علیه‌السلام در بخشی از نامه ۶۲ نهج‌البلاغه شریف برای ارزیابی کسانی که زمام امور ملتی را بر عهده می‌گیرند، فرمول و ملاکی ارائه می‌فرمایند به یقین جناب پزشکیان از آن بی‌خبر نیستند، ولی از آنجا که شاید این رهنمود مولایمان در تراکم فعالیت‌های انتخاباتی از نظر ایشان دور مانده باشد، اشاره به آن ضروری به نظر می‌رسد و می‌تواند یاد‌آور نکته‌ای باشد که شاید از یاد رفته باشد، بخوانید!

۳- امیرالمؤمنین علیه‌السلام در بخشی از نامه ۶۲ با نگرانی و دلواپسی می‌فرمایند: « وَ لَکِنَّنِی آسَی أَنْ یَلِیَ أَمْرَ هَذِهِ الْأُمَّةِ سُفَهَاؤُهَا وَ فُجَّارُهَا فَیَتَّخِذُوا مَالَ اللَهِ دُوَلًا وَ عِبَادَهُ خَوَلًا وَ الصَّالِحِینَ حَرْباً وَ الْفَاسِقِینَ حِزْباً...، اما تأسّفم از این است که حکومت این امت به دست بی‌خردان و تبهکاران افتد، کسانی که بیت‌المال را در میان خود دست به دست کنند، و بندگان خدا را به بردگی می‌گیرند، و با افراد صالح به جنگ و‌ستیز بر می‌خیزند و با فاسقان همدست ‫و هم حزبی [والفاسقین حزباً]می‌شوند». ‬‬

۴- برادر گرامی! حالا به هویت و کارنامه برخی از کسانی که در ستاد انتخاباتی خود به کار گرفته و به عنوان مشاور و همراه برگزیده‌اید، نیم نگاهی بیندازید! آیا در میان آن‌ها کسانی را نمی‌بینید که مصداق همان دلشوره‌های حضرت امیر علیه‌السلام باشند؟! همراهی با مفسدان اقتصادی، همسویی با دشمنان تابلو‌دار اسلام و انقلاب، بی‌مبالاتی نسبت به بیت‌المال مسلمین، برخورد از بالا به پایین با بندگان خدا [‌‬فَیَتَّخِذُوا مَالَ اللَهِ دُوَلًا وَ عِبَادَهُ خَوَلًا]و‌...

از آن‌ها بپرسید کدامیک از مواضع سیاسی آن‌ها با مواضع رسماً اعلام شده و به کارگرفته شده دشمنان تابلودار نظام اسلامی متفاوت بوده است؟! اگرچه نیازی به این پرسش نیست و ارزیابی این نکته برای جنابعالی، فقط با مراجعه‌ای گذرا به مواضع آن‌ها و مقایسه آن با مواضع دشمنان نظام به آسانی امکان‌پذیر است.

۵- حضرتعالی اصرار دارید که دولت شما (در صورت موفقیت و تشکیل) دولت سوم آقای روحانی نیست و دولت پزشکیان است. در بیان، سخنی شایسته است، ولی در میدان عمل، بایسته نیست! چرا که تقریباً تمامی همراهان و همکاران شما در فعالیت‌های انتخاباتی دقیقاً همان اعضا و کارگزاران دولت آقای روحانی هستند! این تناقض -با عرض پوزش- چگونه قابل توضیح است؟! و نمونه‌های پُر‌شمار دیگری از این دست.

۶- جناب آقای پزشکیان! حضرتعالی بار‌ها بر ارادت خود به شهید رئیسی عزیز تاکید کرده‌اید و حتی فرموده‌اید که خواستار ادامه راه آن شهید بزرگوار هستید که درخور تحسین است، ولی برخی از همراهان شما نه فقط ارادتی به شهید رئیسی نداشته و ندارند بلکه در صف مخالفان سر سخت و حتی دشمنان آن بزرگوار بوده و هستند. با یک نگاه گذرا به مواضع رسماً اعلام شده آن‌ها می‌توانید به این واقعیت تلخ و پلشت پی ببرید. حتماً توجه دارید که سخن درباره مخالفت آن‌ها با دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی شهید رئیسی نیست بلکه سخن درباره دشمنی آن‌ها با شهید رئیسی و دروغگویی و تحریف و در بسیاری از موارد، وارونه‌نمایی دستاورد‌های بزرگ آن شهید بزرگوار است. همان که رهبر معظم انقلاب با اشاره به آن فرمودند «دلم برای شهید رئیسی سوخت». حالا به چند نمونه از اظهارات سخیف همراهان خود در این خصوص که فقط مشتی از خروار‌ها و اندکی از بسیارهاست توجه بفرمایید (این اظهارات بعد از شهادت آن عزیز سفر‌کرده ایراد شده است)!

۷- آقای اسحاق جهانگیری در همایش ستاد انتخاباتی شما در برج میلاد می‌گوید «۳ سال از دولت فعلی گذشته ببینید تحریم‌ها چه شد؟ چه با زندگی مردم کردند؟ الان هم می‌گویند ما باید همان راه را ادامه دهیم. این راه باید متوقف شود»! و شما می‌فرمایید که خواستار ادامه راه آن بزرگوار هستید! از تحریف واقعیات می‌گذریم. این آقایان قرار بود تحریم‌ها را لغو کنند، آن را دو برابر کردند و حالا به جای پوزش از مردم به خاطر نابلدی‌های خود، طلبکار هم شده‌اند!

آقای عباس آخوندی که بعد از شش سال تکیه زدن بر کرسی وزارت راه و شهرسازی، افتخار می‌کرد که حتی یک مسکن مهر هم افتتاح نکرده است و... اکنون از حامیان تابلودار شماست بهنگام ثبت‌نام برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری درباره دولت شهید رئیسی می‌گوید: «اساسا دولتی در کار نیست و منافع ملی در زیر چرخ رقابت دولت‌های متعدد در حال له شدن است. اندیشه ضدآزادی‌های فرهنگی که به‌ویژه در این سه سال اخیر بر این کشور چیره شده بود، و هر روز با عنوانی علیه سبک زندگی انتخابی ملت صف‌آرایی می‌کرد شما را در وضعیت استیصال قرار داده است»! و‌... جناب پزشکیان! با این طیف از همراهان دنبال ادامه راه دولت شهید رئیسی هستید؟!

۸- آقای پزشکیان عزیز! ما که در کیهان از عالم غیب خبر نداشتیم. غیر از خدای متعال کسی از غیب آگاه نیست «لَا یَعْلَمُ مَنْ فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ الْغَیْبَ إِلَّا اللَه»؛ بنابراین سؤال این است که از کجا و چگونه تمامی مراحل فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ را قبل از وقوع پیشبینی می‌کردیم و در کیهان از آن خبر می‌دادیم؟! پاسخ آن است که فتنه ۸۸ یک کودتای رنگی (به زعم دشمنان، انقلاب رنگی) علیه موجودیت نظام بود و سران فتنه که امروزه در کنار شما قرار دارند، اجرا‌کننده دستورات مثلث آمریکا و انگلیس و اسرائیل بودند. از ملاقات با جرج سوروس صهیونیست گرفته تا کارگاه‌های آموزشی با «جان کین»، «مایکل لدین»، «جین شارپ»، «هلوی» و‌... این وطن‌فروشان امروزه در کنار و حامی جنابعالی هستند!

در این خصوص فقط به یک نمونه اشاره می‌کنیم.

شب ۲۱ خرداد ۸۸ یعنی آن شب که فردای آن (۲۲ خرداد) روز انتخابات بود. آقای مایکل لدین، مقام امنیتی آمریکا در مصاحبه با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز می‌گوید: «فردا در ایران یک انتخابات برگزار نخواهد شد، بلکه یک انقلاب رنگی کلید می‌خورد‌... شبیه آنچه در اوکراین انجام دادیم‌... فردا ایران و سپس سوریه»! و فردا دقیقاً همان که مایکل لدین به خاتمی و موسوی و برخی دیگر از اصحاب فتنه دیکته کرده بود، اتفاق افتاد!

این جماعت نیز امروزه در کنار شما جا خوش کرده‌اند... در این باره گفتنی‌های دیگری هم هست که به بعد موکول می‌کنیم.

۹- جناب پزشکیان برادرانه عرض می‌کنم و کوتاه سخن آن که مراقب باشید شخصیت خود را با گروه یاد شده گره نزنید. این طیف از همراهان، شما را که در پی آب هستید.

به سوی سراب می‌برند و‌...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 43
  • ناشناس
    8

    اول بخودت شرافت وانسانیت یاد بده بعد برا دیگران قبا بدوز .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      یعنی واقعا شما و امثال شما کتاب نهج البلاغه که فرمایشات گهر بار و انسان ساز امیر المومنین هست را خوانده اید ؟ اگر مثبت است چرا تفکر و اندیشه مغایر با تفکر امیر المومنین را دارید ! اکثر شیعیان بعد از قران کریم این کتاب ارزشمند را خوانده اند و متوجه میشوند منظور بنده چه هست ؟

  • ناشناس
    7

    مولا علی ع شناخت دوست از دشمن و دلسوز از فتنه انگیز را هم سفارش کرده ،همانطور که فتنه انگیزان سعی داشتند خود را به حضرت نزدیک کنند و یاران امام را از ایشان دور کنند که درایت حضرت امام را بر جایشان نشاند و دکتر پزشکیان نیز باید و توانایی این را دارد که شریعتمداری ها را بر جایشان بنشاند

    نظرات شما -
    • پروانه
      1

      هموطن عزیز اشکال کار ما ایرانیان میدانی کجاست ??!!
      جایی که روزگار خود را با دوران پیامبر و امامان و

      اشخاص معمولی و خطاکار را با انسانهای وارسته و معصوم مقایسه میکنیم
      برای همین است که به این وضع افتاده ایم

  • ناشناس
    5

    طلا که پاکه چه منتش به خاکه!

  • ناشناس
    5

    حسین تو را خدا دیگه کوتاه بیا تو در نهج الباغه تخصصی نداری

  • چای دبش باغ ازگل
    6

    کیهان نهج البلاغه را طوطی وار بیان می‌کند! پزشکیان نهج البلاغه را سر مشق زندگی شخصی خود می‌داند!!!

  • محمد
    3

    چرا فکر می کنه به حقه؟
    بهتر که نباشید

  • ناشناس
    5

    شریعتمداری حیا کن

    نظرات شما -
    • چای دبش باغ ازگل
      5

      ماله کشی رو ماست مالی رو رها کن!!!

    • ناشناس
      0

      پیک نیک و دود رو رها کن!

  • ناشناس
    4

    این درسهارا به زاکانی یاد بده اخلاقش رادرست کند

  • ناشناس
    6

    در نهج البلاغه چرا هیچ حرفی یا حدیثی یا صحبتی از عید غدیر وجود نداره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      عجیبه که اصحابی که برای پیامبرجان می دادند و او را یکه و تنها و اسیب پذیر در مکه با جانفشانی به خلافت رساندند در انتها دست جمعی اینگونه نافرمانی کنند. یک جای کار می لنگه.

    • علی مع الحق والحق مع علی
      1

      به همون خاطر که بیست و پنج سال خانه نشین شد و هیچ حرفی نزد برای وحدت مسلمین

  • علی
    0

    زکات العلم نشره

  • سید عزیز
    1

    اشکال احادیث و روایتهای گذشتگان هم همینه هرکسی به نفع خودش اونو ترجمه و تفسیر میکنه من فکر میکنم اگه شمر هم الان زنده بود اگر نه همیشه ولی گاه گاهی از بیانات امیر علیه مخالفانش استفاده میکرد .

  • ناشناس
    2

    خدایا چرا به برخی دافعه زیاد دادی شاید مجازات گناه باشد یا پاک کردن گناه در این دنیا همه را هدایت فرما با نور خودت امین

  • یعقوب
    3

    جهانگیری مگه دروغ گفته؟

  • ناشناس
    11

    بیچاره ،پزشکیان که نالوطی ها دوره اش کرده اند ومثل گوشت قربانی هرکسی دنبال سهم خویش است خداعاقبت این ملت رابااین قوم خودخواه ازخدابی خبر به خیرکند.

  • ناشناس
    1

    کجایی آقای قمی، تبلیغات اسلامی؟

  • ناشناس
    7

    آقای پزشکیان وتمام طرفداران او مصداق عدالت ومنش حضرت علی علیه السلام هستند

  • ناشناس
    3

    اقای شریعتمداری !
    تو که اینقدر نکته سنجی و همه چیز را می بینی و مو از ماست میکشی !

    چرا یکبار به زاکانی جونت تذکر ندادی که اینقدر حرفهای خارج از عرف و قاعده و ادب و نزاکت میزنه ؟!
    هیچ ایرادی نتونستی از پزشکیان بگیری امدی برای ما نهج البلاغه شناس شدی ؟
    اصلا تو چکاره ای که ایتقدر در امور مملکت دخالت میکنی ؟!!!
    ایا کاری هم از پیش بردی تا بحال؟؟!!!
    بس کن دیگه
    بیچاره کردید شماها مملکتو !!!

  • ناشناس
    1

    اگر خدا شناسی بدون اغماض عیب همه رو بگو حرفی که زاکانی زد امریکا نگفته بود من نمیگذارم شما رئیس جمهور شوید خیلی برای مردم شبهه ایجاد کرده که آیا واقعا انتخابات همون کلاهیه که زاکانی میگفت سر پزشکیان گذاشتن وجای انتخاب را انتصاب گرفته

  • ناشناس
    2

    آقای شریعتمداری خواهشا شما دم از راه حضرت علی و نهج البلاغه نزنید، شما با تحلیل های بی پایه و جانبداری هایتان مدیون مردم ایران و شهدا هستید.

  • ناشناس
    1

    حرفهای شریعتمداری وکیهان حرفهای نظامه.در همه این سالها حرفهای کیهان از تریبون رسمی نظام به کرات پخش شده.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      الانم داره پخش می شه

  • ابوالفضل ابوالحسنی
    3

    هر كسي يك حديث از نهج البلاغه را ترجمه کرد مفسر نهج البلاغه نیست ، علاوه بر تسلط بر زبان عربی و صرف و نحو به تسط بر علوم بلاغی ، و حدیثی و ..... نیازمند است ، که پزسکیان خودش کفته که کارشناس نیست ، شما هم اذیتش نکنید

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      ابوالحسنی جان! شاخه های علوم به چنان پیچیدگی و پیشرفتی رسیده که درک الفبای هر زیر شاحه آن ذهنی صدها مرتبه باهوش تر و کار امد تر از اذهانی می خواهد که هنوز در گیر علوم نقلی هزار سال پیشند.

    • ناشناس
      7

      خوب بود پزشکیان وقت اضافیشو صرف تعمیق همان تخصص پزشکیش کرده بود که لاقل زودتر از چهل و چند سالگی و از جایی معتبرتر تخصص بگیره. اونجوری لااقل جانهای بیشتری را نجات می داد تا صرف وقت برای فانتزیهایی که دردی از کسی کم نمی کند.

  • ناشناس
    1

    آقای شریعتمداری تو بر مدار شریعتی پس مستند بیان کن هرکس حکم دادگاه گرفته اورا نام ببر ولی وقتی سرپوشیده به مشاورانشان تهمت فسادمی زنید وهمه را با یک چوب میرانید پس از مدار خارج شده آید این عمل شما باعث کاهش مشارکت می شود

  • ناشناس
    1

    توفیقی شد بنده یکبار نهج البلاغه را مرور کردم اگر واقعا به مطالب این کتاب عمل کنیم اصلا نیازی برای تشکیل دادگاه برای اختلاس کنندگان نیست چون دستورات این کتاب راه هرگونه سواستفاده از اموال عمومی را می بندد در زمان حضرت علی فساد اقتصادی و سیاسی در اعماق وجود عده ای ریشه دوانیده بود و مزه زندگی مرفه و غرق شدن در زرق و برق دنیا را چشیده بودند آرام نگرفتند. و با ادعای خونخواهی خلیفه مقتول شروع به مخالفت و مبارزه با حضرت امیر علیه السلام نمودند. به گونه ای که بر اثر همان اعمال و رفتارهای نابجای خلیفه و محرومیت سرکردگان و قریش از ثروت های بادآورده بعد از قتل او جنگ جمل راه افتاد و تعداد زیادی از مسلمانان کشته شدند و همین امر سبب قتل امیرالمؤمنین علی علیه السلام گردید. چون او شهید راه عدالت شد و یکی از ابعاد مهم عدالت، عدالت اقتصادی است و کسانی که تحمل آن را نداشتند او را به شهادت رساندند.

  • کیان ایرانی
    1

    خدا را شکر که بیان احادیث نهج البلاغه توسط دکتر پزشکیان در مناظرات باعث شد شریعتمداری هم بعد از مدتها یه سری به نهج البلاغه بزنه ... خخخخخخخ

  • ناشناس
    2

    حاجی دوباره در سفتی .اگه اینجوری باشه همه شما ها را باید بقول معروف انفالو کرد. برو حاجی به خواب نیمروز

  • ناشناس
    1

    حسین اقای داغ پیشانی دوست داریم.....

  • ناشناس
    0

    عه شریعتمدارجان گفتی فساد؟؟؟؟!!!!!پس چرا وقتی به فساد چای دبش ،باغ ازگل،بابک زنجانی،اکبر طبری و......میرسی فکهات قفل میشن وزبانت لال تو عدالت نداری واین ثابت شده پس از امام علی (ع)ونهجالبلاغه دم نزن لطفا

  • هبه تک ماکارون
    0

    کاش برای ان کس که باغ ازگل را بالا کشید و جمعه ها بر او اقتدا می کنی از نهج البلاغه می خواندی !؟ که اموال بیت المال را نمی شود بنام خود و عیال و فرزند و عروس و داماد زد !!! یوم تبلی السرائر

  • مریم
    6

    درود به آقای شریعت مداری همه حرفهای شما است راجب به هرکس می‌گویید

  • ناشناس
    0

    فقط حسین اقا شریعت مداری با جنس مرغوب

  • ناشناس
    0

    جناب فیلسوف شریعتمداری کمی در مورد فساد چای دبش و هلدینگ یاس و مدیریت شهرداری رفیقت آقای قالیباف صحبت کن. لطفا.......

  • اشنا
    0

    هنوز فیلم عکس یا سندی از ملاقات جورج سوروس نیاوردی. دروغ گفتن و نسبت دادن فعل حرام که همان تهمته در نهج البلاغه نیست در قران هست که شما هم باید یاد بگیری اگر نمیگیری ۷۰ سال هست داری از قران و دستوراتش دوری میکنی. نامردا انگ میزنند . شناسایی شما راحته دنبال توجیه نباش که هنوز مانده تا سرتاپا عرق شرمت را پاک کنی.

  • ناشناس
    0

    اصلا به تو چه ربطی داره؟؟؟؟؟

  • محمد
    0

    امیرالمومنین میفرمایند: عشق چشم (حقیقت بین) را کور میکند ،
    جوانهای امروز ، چون تحت جو فضای مجازی هستند،عاشق پزشکیانند،و عیبهای ایشان و هشدارهای دلسوزان را نمیبینند،
    وقتی بیدار میشوند که دلار از ۲۰۰ هزار تومان عبور میکند!
    مثل زمان روحانی، ظرف یکسال ۷ برابر!
    میگید نه، صبر کنید تا ببینید...
    حالا بیاید نمره منفی بدید! وقتش میفهمیم...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها