پایان افسانه ایرانِ سکولار/ خشم رسانه‌های بیگانه از انسجام عاشورایی مردم

برگزاری مراسمات عزاداری در عاشورای امسال، افسانه سکولاریزه شدن ایران و عبور نسل جوان از باورهای دینی را با شکست روبرو کرد.

پایان افسانه ایرانِ سکولار/ خشم رسانه‌های بیگانه از انسجام عاشورایی مردم

پس از حوادث تلخ سال ۱۴۰۱، رسانه‌های بیگانه تلاش کردند این گزاره را جابیندازند که جامعه ایرانی از دین عبور کرده و نسل جوان ایران اعتقادی به مناسک دینی ندارد.

آنها با تحریف وضعیت جامعه ایرانی، می کوشیدند چنین القا کنند که همه نمودهای دینی و تصویر عزاداری میلیونی مردم ایران، مختص یک جناح سیاسی خلص بوده و اکثریت مردم با چنین مراسماتی همراهی ندارند.

مارپیچ سکوت باعث شده بود تا در شبکه‌های اجتماعی نیز برخی کاربران اعتقادات مذهبی خود را پنهان کرده و به دیکتاتوری ضددینی اقلیت عمدتا خارج‌نشین تن دهند.

با این حال پس از انتخابات اخیر و پیروزی مسعود پزشکیان نامزد اصلاح‌طلب، این رسانه‌ها با این واقعیت روبرو شدند که عزاداری سیدالشهدا محدود به یک جریان فکری و اجتماعی خاص نیست و همه گرایشات فرهنگی در ایران با همه اختلاف سلایق سیاسی، در به جا آوردن مناسک دینی مشترکند.

همین انسجام دینی که خود به اتحاد سیاسی ایران منتهی می‌شود، عامل خشم رسانه‌های بیگانه شده و رویای ایرانِ سکولار را از بین برده است. حالا همه به خوبی می‌بینند که رئیس‌جمهور در ایران چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب، در عزاداری‌های امام‌حسین(ع) شرکت کرده و مرزبندی‌های سیاسی، هیچگاه باعث اختلاف در مسائل فرهنگی و دینی نخواهد شد.

منبع: خبر 24
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • ناشناس
    8

    جامعه ایران در حال یک دگردیسی میباشد جامعه اروپا پوست اندازی کرد ولی ما در حال دگردیسی هستیم

  • محمد علی فردین
    9

    از خبرفوری خیلی بعیده!! پزشکیان هیئت میره دلیل نمیشه که با سکولاریسم مخالف باشه! اردوغان هم نمازجمعه میره اما سکولاره! سکولاریسم، سرنوشت محتوم جمهوری اسلامی ست دیر یا زود

    نظرات شما -
    • Ali
      2

      خواهیم دید😏

    • M
      8

      ارباب های قبلیت که این آرزو رو به گور بردن تو هم میبری عجله نکن

  • ناشناس
    5

    امام حسین ( ع ) و اعتقادات مردم ، به
    حکومت تعلق ندارد ، مصادره آنها توسط حکومت باعث دین گریزی جوانان و مردم است

  • ناشناس
    9

    رسانه ها و سیاستمداران خارج از ایران ( به غیر از ایرانیان ) عمدتا دخالتی و نظری در تقابل با مسائل دینی کشورهای دیگر ندارند .

  • رضوان
    4

    عزاد اری کردن مردم ربطی به این حکومت ویا حکومت دیگر ندارد وکلا بیان این موضوع غلط است

  • ناشناس
    8

    این شد دلایل و برداشت شخصی شما و یک گروه خاص خوبه با همین تفکر برید جلو زمانی میرسه که دیگه خیلی دیر شده میگیری چی میگم

  • ناشناس
    6

    لابد آقایون تعجب می کنند با این همه ستمیکه به اسم مذهب به این مردم کردن باز هم مردم امام حسین را دوست دارند بابا مردم آنقدر هم که شما فکر می کنید ساده نیستند

  • واحد حقگو
    2

    سلام دوستان عزاداری اباعبدالله متعلق به همه است حالا شرکت هم نکرده باشند مسلمان و غیر مسلمان شجاعت امام حسین ع را دوست دارند که با سپاه اندک در مقابل یزید ستمگر ایستادند و به شهادت رسیدند بر سر عزاداری دعوا نباشد و به همدیگر بر چسب نزنیم و سعی کنیم راه وروش ایشان را در زندگی و رفتارمان نهادینه کنیم.

  • حسین
    0

    ابزاری به نام رسانه باعث شده که خیلی از مسائل جزئی به کل نسبت داده بشه
    بله بین صد نفر هم هر کس صداش بلندتر باشه صداش شنیده میشه
    ولی دلیل نمیشه که رای اون رای اکثریت باشه
    این موضوع در جامعه ما هم صدق میکنه
    مردم ما نه از شرایط اقتصادی موجود راضی هستند
    نه راضی به نابود شدن کشورشون
    نه بی دین هستند و نه اینقدر احمق که کسی به اسم دین از شون سواری بگیره
    معترض هستند ولی عاقل
    خوب ميدونند که برای چریدن چهارتا خارج نشین خودشو ن رو بیچاره نکنند

  • ناشناس
    0

    سکولاریسم اتفاق افتاده وقتی بقول خودتان ۷۰درصد مسجدها در طول سال خالیه حالا چند نفری هم بخاطر سر گرمی ونذری یه روز جمع میشن زیاد دل خوش نباشین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد