طعنه تند علم الهدی به ظریف: دور از حکمت است سانتریفیوژها را مثل حلبی جمع کنیم تا با وزیر خارجه آمریکا دست بدهیم و قدم بزنیم

امام جمعه مشهد گفت: عزت، حکمت و مصلحت سه راهبرد اساسی سیاست خارجی است.

طعنه تند علم الهدی به ظریف: دور از حکمت است سانتریفیوژها را مثل حلبی جمع کنیم تا با وزیر خارجه آمریکا دست بدهیم و قدم بزنیم

سید احمد علم الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته اظهار کرد: در آموزه‌های کربلا، نکات و درس‌هایی وجود دارد که می‌تواند در شرایط کنونی سیاست ما الگو و معیار باشد. آموزه راهبردی این است که دشمن، دشمن است و هیچگاه نباید به دشمن اعتماد کرد. درس کربلا و سیره همه اهل بیت (ع) این بود که اگر کسی جنایتی کرد، باید پشیمان شود. تاریخ هم گواهی می‌دهد به جز عبیدالله، همه اشقیای کربلا بعداً از کرده خود پشیمان شدند.

امام جمعه مشهد افزود: شما یک نمونه همین زیارت عاشورا را ببینید. اگرچه عبارات سلام هم داریم اما روشن است تعابیر لعن بسیار بیشتر از سلام است و نشان می‌دهد عداوت ورزیدن با دشمن چه قدر اهمیت دارد.

رؤیای موهوم سازش

وی خاطرنشان کرد: امروز در عرصه‌های زندگی اجتماعی ما، غرب و آمریکا دشمن ملت و اسلام و انقلاب هستند. هیچ وقت هم دشمنی اینها کم نمی‌شود و بر ما هم تکلیف است هرگز با اینها کنار نیاییم، سازش نکنیم و تصور تفاهم هم نداشته باشیم. عزیزان من، رهبر معظم انقلاب تصریح دارند که طرف دروغگوست. بدعهد است. خنجر از پشت می‌زند. در همان حالی که دارد با یک دست، دست می‌دهد، در دست دیگرش یک سنگ می‌گیرد به سر طرف مقابل بزند.

علم الهدی ادامه داد: برادران، عزیزان من، هویت غرب این است. نه فقط آمریکا، اروپایی‌ها هم همینطور هستند. اینها از بعد جنگ جهانی دوم با ما دشمن شدند و تا به امروز هم تغییری در رویه نداشته‌اند. به همین دلیل است که می‌گوئیم اساس سیاست خارجی باید براساس منافع ملی باشد. چون دشمن، دشمن است. آنها اگر بدانند حتی می‌توانند سرعت پیشرفت ما را کُند کنند، دریغ نخواهند کرد.

استقلال تصمیم گیری، مبنای تحقق عزت دیپلماسی

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امروز در نماز جمعه شاهد حضور شماری از عزیزان عضو در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی هستیم. به این برادران گرامی خیرمقدم عرض می‌کنیم و تأکید داریم برای متولی سیاست خارجی کسی را تأیید نکنند که بی توجه به آموزه‌های کربلا باشد و سیاست خارجی کشور را براساس وعده و نگاه دشمن ملت تنظیم کند.

وی تأکید کرد: در سند چشم انداز ۲۰ ساله‌ای که به امضای رهبر معظم انقلاب هم رسیده و انتهای آن در سال ۱۴۰۴ است، سیاست خارجی در قالب سه اصل عزت، حکمت و مصلحت تجلی پیدا کرده و تأکید شده عزت در صورتی فراهم می‌شود که دیپلماسی چه در مقیاس خرد و چه کلان، مستقل از نظرات و سیاست‌های شرق و غرب باشد. مسئولان این حوزه باید به داخل متکی باشند و اجازه ندهند سیاست گذاری‌های خارجی بر تصمیم گیری هایشان اثر بگذارد.

علم الهدی گفت: تنها کشوری که خودش برای خودش تصمیم می‌گیرد، ایران است. در هر مملکتی در عالم که ببینید، هیچ ملتی به اندازه مردم ایران در تعیین سرنوشت خود دخالت ندارند؛ حتی خود آمریکا که مهد قدرت است. این عزتی است که باید از آن پاسداری شود. عزیزان ما در سیاست خارجی چشمشان به دشمن نباشد که او چطور می‌گوید، چطور می بیند و چطور رفتار می‌کند. دشمن، دشمن است. این آموزه عاشوراست و نباید این را فراموش کنیم.

نباید ساده لوح باشیم

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تشریح دو اصل حکمت و مصلحت به عنوان راهبردهای اصلی سند چشم انداز سیاست خارجی اظهار کرد: در تفسیر حکمت، مقام معظم رهبری فرموده‌اند رفتار و گفتار ما خردمندانه باشد. باید از ساده لوحی‌ها اجتناب کرد. به دور از حکمت است سانتریفیوژها را مثل حلبی جمع آوری کنیم فقط به این دلیل که بتوانیم با وزیر امور خارجه آمریکا دست بدهیم و در خیابان قدم بزنیم.

وی افزود: به دور از خرد است نان و آب ملت را به سیاست خارجی ربط بدهیم. اگر کاری بکنید مشکل نان با رفع تحریم برداشته شود، آنها به قدری فشار می‌آورند همان نان ملت هم بریده شود. آنها اگر بدانند ما با تحریم تحت فشار قرار می‌گیریم، قطعاً آن را تشدید خواهند کرد. شما دیدید بیش از هزار تحریم مضاعف در جریان پیگیری مذاکرات برجامی بر کشور تحمیل شد.

جهان غرب، دشمن همیشگی ملت ایران

وی ضمن جریان شناسی ساختار دستگاه دیپلماسی در سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: برادران و خواهران، این را توجه کنید که در دولت‌های گذشته، هر دولتی که با رهبر معظم انقلاب زاویه پیدا کرد، مبنای اختلاف نظر از سیاست خارجی به وجود می‌آمد. خیلی‌ها بودند می‌خواستند سیاست خارجی کشور را براساس نظر کارشناسان از غرب برگشته خودشان تنظیم کنند اما به دلیل اینکه مخالف منافع ملی بودند، شکست خوردند.

علم الهدی ادامه داد: مصلحت در سیاست خارجی یعنی ما در مسیر صعود به قله ممکن است با موانعی مواجه شویم اما همین که برگردیم و راه بهتری انتخاب کنیم، این مصلحت است. قله و مقصد حرکت ما نیز زمینه سازی برای ظهور حضرت بقیة الله الاعظم (عج) است.

امام جمعه مشهد ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در سالهای آینده شاهد تکرار برخی اشتباهات گذشته نباشیم. اصل مبنا این است که کل غرب با ما دشمن است. عزیزان ما در سیاست خارجی چشمشان به دهان دشمن نباشد. از قبل جنگ جهانی دوم، اینها با الجزایر، عربستان، مسلمانان هند، پاکستان و افغانستان چه کردند؟ با ملت خودمان چه کردند؟ ربع قرن بر این کشور تسلط داشتند، چه بسیار جنایت‌ها، کشتارها و جسارت‌ها در این زمان صورت گرفت؟ پیشرفت زمانی حاصل می‌شود که غرب را به تمام معنا دشمن خود بدانیم، به خودمان باور پیدا کنیم و هرگاه قصد تعامل با آنها هم داشتیم، بنا را بر این بگذاریم با دشمن طرف شده‌ایم.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 54
  • ناشناس
    76

    ان شالله وحدت همه عزیزان ایران میتواند معاند سوز باشد

  • ناشناس
    10

    نصب و گازدهی بیش از حد استاندارد به سانترفیوژها برای ملت بیکار، شغل، ارزانی و رفاه نسبی ایجاد نمی کند بلکه هزینه های سنگین بر بیت المال تحمیل می کند بدون اینکه محصولی قابل استفاده برای عموم از چرخیدن بدون جهت این سانترفیوژ ها تولید شود!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      3

      بایدن هم نون پنیر بلله نمی دهد کمتر مزارع و باغات اطراف شهر را تخریب کنید

  • ناشناس
    11

    دور از أنصاف است ،كه مردم در شعب ابي طالب نگه داري تا خودت به نُون ونواي برسي

    نظرات شما -
    • ناشناس
      20

      از آسفالت دور خانه ها هم گوجه در نمیاد دهات فقط آسفالت می خوان نه نون

  • ناشناس
    3

    گفتی کربلا . در کربلا حسین بن علی همراه و هم دوش یارانش تشنگی کشید و کشته شد ... تو و امثال تو چی

    نظرات شما -
    • J
      1

      داداش در کربلا هم وقتی امام حسین دید شرایط به جنگ میکشه درخواست کرد به کاروان اجازه بدن بره سمت ایران ، قبل از ایشان امام حسن برای جلوگیری از نابودی صلح کرد ، قبل از ایشان حضرت علی برای جلوگیری از تشنج چندین سال سکوت کرد و ولایت مسلمین رو کنار گذاشت ، قبل از آن پیامبر برای جلوگیری از خونریزی صلح حدیبیه رو با مشرکین امضا کرد ، امام رضا برای جلوگیری از خونریزی به طور ظاهری ولایت عهدی مامون رو پذیرفت ، بقیه امامان برای حفظ جام مسلمین و جلوگیری از خونریزی کارهای خود را مسالمت آمیز انجام میدادند . شماها که خود را شیعه امامان میدانید چرا سیاست ندارید ؟؟؟

  • ناشناس
    3

    تو دولت سیزدهم لابد همه چی گل و بلبل بود .

  • ناشناس
    4

    دامادش رفته براش سخته دیگه

  • علی
    2

    جناب ایشان از اوضاع و احوال جامعه بی خبرند.
    چرا ایشان در مورد تورم،گرانی،بیکاری،رشا ، ارتشا ،اختلاس مشابه جایی دبش
    مطلبی عنوان نمی کنند.
    مردم گرسنه هستند.
    مردم مسکن و بهداشت و.........میخواهند.
    در فردای قیامت از شما شکایت دارم.

    نظرات شما -
    • ناشناس
      13

      گرسنگی به تخریب خاک به اسم آبادی مربوطه بایدن که.رستوران نداره

  • ناشناس
    1

    لابد برای آباد آسفالت هسته ای لازمه سانتریوفوش ها را بردارند

  • عزراییل
    81

    یعنی واقعا پدر جد خود غربیها هم مثل ظریف نوکر کدخدا وباندشون از غرب دفاع نکردند،

  • ناشناس
    81

    خداییش سخنانش کاملا با عقل ومنطق و مصلحت سازگار است البته نباید منکر کاستی ها و مدیریت های بد در عرصه های مختلف شد،البته بیشتر این سو ئ مدیریتها نیز در دوران دولتهای اصلاح طلب رخ دادند.

  • ناشناس
    4

    بجای صدور دستورات جوراجور یک برنامه عملی برای ساخت نیروگاههای خورشیدی در مناطق کویری بویژه دشت لوت که گرمترین نقطه جهان است ارائه دهید تا بخش بزرگی از تحریم ها بی اثر شود.

  • علی
    2

    کسی که از جنس مردم باشد و بفهمد گرانی مایحتاج مورد نیاز مردم با دلار 62000 تومان چه فشاری بر مردم خصوصا جوانان و بازنشسته ها وارد میکند هم چنین حرفی نمیزند البته شروع گرانی از اغاز دولت سیزدهم بودو الان هم تکمیلش کردند که شکر شدهکیلویی 50000 تومان

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      باور کن اگه دستشون میرسید دلاری که روزگار روحانی و جهانگیری از 30 بیشتر نمیشد رو هم از یادها می بردند و می گفتند مگه اون روزها هم دلار 60 و خورده ای هزار نبود؟

  • مرتضی شهیدی
    0

    آقای علم الهدی لطفا لیستی تهیه و صادقانه بگن در طول هفته فقط در مورد غذا ،چه غذاهایی سرو میکنن.شکم گرسنه شبها بر بالشت میزارن؟

  • ناشناس
    2

    سلام سید حالت خوبه، استان خراسان شما رو در مقابل استانهای ایران هیچ کم و کسری ندارد اونجا هر کس دو سه خونه داره و به زایران اجاره میدهد ودرامد تاجر دارد پس مردم گرسنه سایر شهرها رو در نظر بگیرید بعد این حرف ها رو بزن .

  • ناشناس
    26

    حرفات کاملآ درسته ،نه سید

  • ناشناس
    4

    تحریم= گرسنگی

  • ناشناس
    52

    آفرین بر شما سید ، صلوات

  • ناشناس
    18

    حرفات خیلی خوب و با مزه

  • ناشناس
    3

    شما برای زندگی مردم و جوانان این مملکت چه کردید؟ از کارنامه خودت صحبت کن

  • ناشناس
    1

    باید رییس جمهور بشی تا مردم ایران زود انتخابت کنن مطمئن باشید..

  • غربگرا
    3

    علم الهدا از تورم و بربختی که مخصوصا در این سه سال بسر مردم اومده خبر داره ؟؟!!! فارغ از عملکرد دانشمند بزرگوار جناب آقای دکتر ظریف که مورد وثوق بیش از ۹۰ درصد آحاد مردم کشور هستند و اگر عملکردمغرضانه عده ای سایه نشین و دخمه رو که در انتخابات اخیر از طرف مردم ناصالح تشخیص داده شدند ،جمعا حدود ۵ ملیون رای آوردند اگر کارشکنی اینها و بیسواد های تمامیت خواه نبود شهد برجام ، کام مردم را شیرین کرده بود ،علی هذا بهتر علم الهدی به فکر خدمات رسانی به مردم حاشیه مشهد روستاهای محرومش برسد که وظیفه اش است و امور مملکت داری را به اهل فن که سواد و دانش و توانش را دارد بسپارد

  • حکمت
    1

    شکم سیر آقایان خبر ازگرسنگان ندارد

  • ناشناس
    2

    سلام سید تمنا میکنم وزیر امورخارجه بشی انشاالله

  • ناشناس
    38

    حرف حساب

  • بدبخت
    0

    جوانان چگونه ازدواج کنند چگونه خانه بخرند چگونه زند بمانیم یک بار بفرمایید کسبه چگونه مالیات ارزش افزوده بدهند بخدا قسم همه میشن طرفدار شما ووو

  • ناشناس
    0

    پس با این حساب یعنی مذاکره بی مذاکره

  • رامین وزیری
    1

    آقای علم الهدی اول که انسانها و جامعه انسانی مدام درحال تغییر است و جامعه غرب از ازل تا ابد دشمن ما نخواهد بود و آنها فقط منافع خود را برحسب شرایط دنبال میکنند و این از سیاست و درایت ماست که باید در این دوران دنبال منافع خودمون و مردممان باشیم و دنبال منافع بودن دلیل بر دشمنی با دیگران نیست...غرب دشمن ما نیست و رقیب ماست و در رقابت هم هرکس بابرنامه باشد پیروز است و متاسفانه تازمانی که این توهم دشمن بافی را کنار نگذاریم در این رقابت عقب خواهیم ماند...دوم تفکرات امثال شما هیچ منفعتی برای ایران نخواهد داشت و فقط هزینه ها را بالا میبرد.کمی هم اهل تدبیر و درایت باشید.من بعنوان یک ایرانی که عرق وطن و ایران و ایرانی را دارم با تفکرات بسته و غیرمنعطفی چون شما و هم فکرهایتان اصلا موافق نیستم و گردنم هم بره با شماها موافق نخواهم بود ولی بعنوان یک ایرانی و هموطن به شما و همفکرانتان احترام قائلم

  • ناشناس
    4

    حاج آقا سه سال این دولت بر سر کار بود یک بازنشسته 30 الی 35 سال زحمت کشیده انشااِِِکه می دانید حقوق یک بازنشسته را نمی توانند پرداخت ِکنند در صورتیکه خودشان می گویند ؟؟!! نفت چند برابر دولت قبل می فروشند حاج آقا تورم در دولت شما 45 درصد شده حقوق یک بازنشسته 20 درصد اصنافه شده شما جای ان بازنشسته و کارگر و ِِِِِِ....چگونه می توان زندگی کرد چرا این وضع پیش امده آیا تحریم تحریم تحریم باعث این وضع نشده بله کمر مردم شکسته

  • اندرزگو
    3

    آسیدآقا .؟؟! شما و همگروهیات دقیقا دنبال چی هستید ؟؟؟؟!!! هرسال بدتر از پارسال هرماه بدتر از ماه قبل و هروزبدتر از روز قبل …این شده زندگی 90 میلیون ایرانی
    حالا که ملت یک انتخاب درستی کردن و پزشکیان رو به ریاست جمهوری انتخاب کردن تا به امید خدا فرجی بشه و ازین وضعیت اسفناک خلاص شن ، دیگه این شعارها بسه ملت دیگه توان و ظرفیت هیچ تحریمی رو ندارند ملت زندگی میخان ، واسه بچه هاشون آینده میخان و..
    آسیدآقا .. ملت دیگه به عقب برنمیگردند ، دیگه سایه نشینان ، کاسبان تحریم ، رو نمیخان ، ملت انتخابشونو کردن و پشت رییس جمهور پزشکیان ایستاده اند تا آخر . شمام بهتره فکر بازنشستگی باشی و این آخر عمری بری از زندگیت لذت ببری .

  • ناشناس
    4

    پس جهان شرق،دشمن ملت نیست؟؟؟؟آقای علم الهدی،مردم به تفکر دیگری را دادن،لطفا به رای مردم احترام بزار،در دولت ۱۳ ام که مردم رای ندادن ،ملت بیچاره شد،خبر داری که تورم و بیکاری و فقر چه بلایی سر مردم اورده است؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      6

      حساب دشمن نیست جنایات نتانیاهو خیلی وسیعه

  • ناشناس
    0

    حوزه ارشاد در حد شهر مشهد است کشور بیش از ۳۰ استان پهناور دارد و همه شهرها امام جمعه با تقوا و در کار قوه مجریه دخالت نمیکنند نطارت بر کار ایمه جمعه باید انجام گیرد تا باعث تضعیف دولت و دو قطبی نشود هنور کار شروع نشده چه خبر شده

  • ناشناس
    1

    خدا رحمت کند رییسی را که نطق همه را بعد از سه سال بازکرده

  • محمد
    1

    مردم یکی دیگر را انتخاب کردند.اینها قبول ندارند.خوب انتخابات را لغو کنید تمام جنتی هم که هست

  • ناشناس
    1

    طرف آنچنان یکطرفه صحبت می کند که به نظر می رسد ذوب در شرق است

  • ناشناس
    1

    آقای علم لهدا هرچی آتیش خاکسترن وبلایی که سرمامردم میادهمش زیرسرخودته اطرافیانته شکمتون پرهست بفکرمردم بدبخت نیستین

  • هامون ته بارزاده
    2

    ای لعنت بر هرچی سانترفیوژ واتم و...که بیچاره کرد مارا.....دربدر شدیم
    نابودشدیم از سلامتی ومحیط زیست واقتصاد وبرق وای نفرین بر این هسته

  • حمید
    1

    اقلیت بی درد برای اکثریت گرسنه شعار عزت و سربلندی میده

  • مهرداد سربندی
    1

    علم الهدا دلم برات می سوزه بیش از توان سواد سیاسی شما ازت انتظار دارند. تحلیل نداری و مجبورت می کنند همینطوری یه چیزهایی سرهم کنی. وافعا گناه داری .

  • شیلا
    1

    هیچی دیگه کار شکنی شروع شد
    تا ئیروز دلار 70 هزار تومن و تورم 60 درصد تو سه سال پیا پی هیچی نبود الان مشکل شد امریکا

  • من
    2

    الان توقع داری بیایم با تو قدم بزنیم حاجی برو خونه یکم استراحت کن

  • ناشناس
    0

    شما که شکمت سیره حق تولیت هم دریافت می کنی چی می دانی سانتریفیوژ چیه؟ درد چیه؟ فقر چیه؟….

  • ناصح
    0

    حاج اقا از سانتریفوژ چه اطلاعاتی دارید علوم هسته ای را از کجا میدانید مباحث علمی رابسپارید به اهلش و به استناد قوانین دینی بدتن چه علم ندارید اظهار نظر نکنید و خودتان و مردم را به تقوا دعوت کنید و از حوزه وحدت ملی خارج نشوید تاریخ همواره یاد اور انسانهای خادم و کار نابلد خواهند بود به تقویت تقوا در خود بپردازید مردم هر شهر برای خود امام جمعه محبوب دارند شما هم تلاش کنید محبوب شهرتان باشید

  • ناشناس
    1

    ساده لوحی از شماهست اگر خوب دقت کنید

  • ناشناس
    0

    شعب ابوطالب هم سه سال طول کشید ما که رکوردارتحریم هستیم یک کمی بفکر مردم باشید

  • اسد
    0

    تورا خدا این مردم را ول کنید فکری برای گرانی بکشید یکبار شده از گرانی ها حرف بزنید حتما گرانی ها هم کار دشمن است اصلا کار دشمن چرا نمی توانید گرانی ها را کنترل کنید همش حرقهای حاشیه ای، از اقتصاد مملکت حرف بزن اصلا تا به حال رفتی مغازه قیمت ها را بدونی چون همه چیزت مهیاست این مردمند که در خط مقدم دشمن ( گرانی ها) هستند .

  • حسن
    0

    دورازحکمت نیست مردم ایران درفقر وفلاکت ودرسطل زباله دست وپا بزنند؟

  • ناشناس
    0

    سلام.اگر قند ندارید شکلات بخورید. طعنه تند هم فلفلش زیاده کمی زردچوبه استفاده بفرمائید.

  • یاس
    0

    میگن گرانی گوشت در دولت سیزدهم
    نمیگن ارز خوراک دام که باید چهار میبود چطور شد هشت تومن
    نمیگن دامدار بدبخت تا هزار و چهارصد چقدر دام کشت که ضرر نده
    نمیگن مرغداری ها چه کشیدند و مردمی که با ذلت رفتن صف مرغ
    نمیگن دلیل جوجه کشی های عمدی دولت دوازدهم چی بود ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد