شکست بایدن در میدان افکار عمومی/ وقتی آمریکا در داخل و خارج بی‌آبرو می‌شود

کناره‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا از کارزار انتخاباتی این کشور آن هم تنها ۱۰۰ روز مانده تا انتخابات، حکایت از ریزش شدید محبوبیت و اعتبار دولت در این کشور دارد.

شکست بایدن در میدان افکار عمومی/ وقتی آمریکا در داخل و خارج بی‌آبرو می‌شود

جو بایدن که بارها تاکید کرده بود در میدان رقابت انتخاباتی با ترامپ می‌ماند، حالا با سرافکندگی، شکست زودهنگام خود را پذیرفته و از عرصه قضاوت افکارعمومی گریخته است.

البته بایدن تنها قافیه را در داخل نباخته، بلکه در بیرون از مرزها نیز بشدت اعتبار آمریکا را از بین برده است. گاف‌های متعدد او، واشنگتن را چنان بی اعتبار کرده که حتی حامیانش هم حاضر به حمایت از او نبودند.

عملکرد اشتباه بایدن، اروپا را درگیر جنگ اوکراین کرده، اراضی اشغالی فلسطین را به عرصه نسل کشی صهیونیستها بدل ساخته و تروریسم را به خاک ایالات متحده کشانده است.

آمریکا با جنگ‌افروزی گسترده، در عمل جهان را به بازیچه سیاستهای زیاده خواهان خود بدل کرده و حالا نه مردم آمریکا و نه مردم جهان نمی خواهند که نماد این سیاستها یعنی رئیس جمهور آمریکا برای چهار سال دیگر به کار خود ادامه دهد.

هرچند دیگر نامزدهای حاضر در عرصه این رقابتها نیز کارنامه بهتری نسبت به بایدن ندارند، اما کناره‌گیری رئیس جمهور مستقر، نمادی از پذیرش شکست کاخ سفید در برابر مردم این کشور است.

البته افول قدرت آمریکا در سطح جهان سالهاست آغاز شده اما هیچ چیز مانند عقب نشینی اجباری بایدن از عرصه انتخابات نمی تواند بی آبرویی و فرسودگی ساختار سیاسی این کشور را به نمایش بگذارد.

انتخاب ترامپ یا هریس در انتخابات پیش رو، هیچ یک نمی تواند شتاب این افول را کم کند و بی تردید ادامه این روند، واشنگتن را با بحران و بی ثباتی داخلی روبرو خواهد ساخت.

منبع: خبر۲۴
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    2

    باز دمش گرم كه شكست را به قول شما پذيرفته و كنار رفته!اينجا كه بعضى مسولان تا كنون چندين بار شكست خورده اند و باز با نزديك به يك قرن سن هنوز صندلى قدرت را چسبيده اند ول كن پول و قدرت نيستند!

  • عباس
    1

    بزودی شاهد فروپاشی ایلات متحده آمریکا خواهیم بود .سرنوشت شوروی تکارا میشه

  • فرج
    0

    عجب آمپازی ! اگه کامالا هریس برنده بشه چی؟ تکلیف پزشکیان چی میشه ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد