جلالی: مربیان اسپانیایی به کار ما می‌آیند/ DNA فوتبال ما به آنها نزدیک‌تر است

رئیس کمیته مدیریت توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال گفت: تمایل داریم مربیان اسپانیایی که مورد تایید فدراسیونشان هستند را برای رده‌های سنی مختلف جذب کنیم، زیرا به کار ما می‌آیند.

جلالی: مربیان اسپانیایی به کار ما می‌آیند/ DNA فوتبال ما به آنها نزدیک‌تر است

مجید جلالی در نشست خبری امروزش با رسانه‌ها اظهار داشت: جایگاه مدیریت توسعه و پیشرفت از نظر فیفا برای کشور‌های در حال رشد الزامی است و بر جایگاه مدیران فنی بسیار تاکید شده است.

وی ادامه داد: از دید فیفا موضوعات فنی همه زیرمجموعه تکنیکال دایرکت می‌شوند. ۱۶ کارگروه در حوزه‌های مختلف تشکیل دادم و متشکل از حدوداً ۱۵۰ نفر از نخبگان و زبده‌های فوتبال کشور است. چشم انداز و اهداف ما در برنامه توسعه دو اصل مهم دارد؛ اولی بومی‌سازی است و دومی قابلیت اجرایی بودن آن که دو رکن اساسی کار ما برای پیشرفت کارگروه‌ها بود.

رئیس کمیته مدیریت توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال گفت: در ۴ سال اول دوره تغییر است، برای ۴ سال دوم دوره پیشرفت لحاظ کردیم و در دوره سوم و ۴ ساله سوم را دوره نتیجه نام‌گذاری کرده‌ایم و این برنامه زمانی طرح توسعه و پیشرفت است.

جلالی تصریح کرد: احتمالاً تا ۱۰ روز آینده این طرح را در سایت رسمی فدراسیون فوتبال قرار خواهیم داد. در مهر همین امسال این برنامه را در هیئت رئیسه و در نهایت مجمع فدراسیون جهت تصویب نمایش خواهیم داد.

وی ادامه داد: دستورالعمل نظام هماهنگ آموزش را تدوین کرده‌ایم و رویکرد آن افزایش کیفیت است و برایمان مهم نیست تعداد مربیان زیاد باشد، حتی اگر بشود آن را کم‌تر می‌کنیم تا در ۴ سال آینده دارای مربیان باکیفیت در بحث آکادمی‌ها باشیم.

رئیس کمیته مدیریت توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال گفت: شاخص‌های انتخاب مربیان رده‌های سنی مختلف تیم‌های ملی و حتی سرپرستان و تدارکات و پزشکان را در جداول تخصصی قرار داده‌ایم. از سال آینده فیفا به مدت ۵ سال، هر ساله جام جهانی نوجوانان را در قطر برگزار خواهد کرد. یعنی آن‌هایی که از ایران می‌خواهند بازی کنند برای آن موقع زیر ۱۱ سال هستند و باید تیم‌های زیر ۱۱ سال را جهت پرورش و تربیت فنی درست آن‌ها تشکیل دهیم

جلالی بیان کرد: همایشی در ۱۰ مردادماه داریم که اگر فیفا آن را بپذیرد، این همایش با نام فراتر از مربی برای تمام رده‌ها برگزار می‌شود. از آقای آرسن ونگر و دیگر مربیان مطرح برای حضور در این مراسم دعوت کرده‌ایم و با دانشگاه تهران تفاهم‌نامه‌ای امضاء کرده‌ایم. با علی آقامحمدی در زمینه فوتبال خیابانی ۷ جلسه برگزار کرده‌ایم و می‌خواهیم این کار را آن‌ها با نظارت فدراسیون انجام دهند. 

وی خاطر نشان کرد: کارگروهی تشکیل دادیم که ببینیم خصوصیات و DNA فوتبال ما به کدام کشور‌ها نزدیک است که با آن‌ها برای آوردن مربی و مدرس تعامل کنیم. از جنبه‌های خیلی مختلفی بررسی کردیم و در نهایت به ۳ کشور رسیدیم. دیدیم اسپانیا خیلی نزدیک است. ضمن اینکه در تمام زمینه‌ها آن‌ها در دنیا سرآمد هستند؛ بنابراین می‌توانیم با آن‌ها تعامل داشته باشیم. می‌توانیم در آینده از این کشور مربی بیاوریم.

مدیر توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال ادامه داد: مربیانی که در طرح توسعه اسپانیا جا دارند و فدراسیون آن‌ها تاییدشان می‌کند. در فوتسال، ساحلی، بانوان و پایه بتوانیم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم.

جلالی در پاسخ به میزان درمورد اینکه قرار بود آکادمی‌ها رایگان شوند و خانواده‌ها دیگر شهریه‌ای نپردازند، اما این طرح هنوز اجرایی نشده، گفت: وقتی بخش خصوصی آکادمی یا مدرسه فوتبال راه اندازی می‌کند، می‌خواهد هزینه خودش را در بیاورد و سودی هم داشته باشد. مثلا وقتی بابت زمین ماهی ۱۰۰ میلیون می‌دهد باید این هزینه را برگرداند. فدراسیون و هیچ نهاد دیگری هم نیست حمایت کند بنابراین باید شهریه بگیرد.

وی تصریح کرد: راهش این است که ما در کنارشان تشکیلاتی را در کل کشور راه اندازی کنیم که این کار را به عنوان الگو انجام بدهد. آن موقع خانواده‌ها گرایش پیدا می‌کنند. بخش خصوصی هم اگر بی کیفیت باشد کنار می‌ماند. اگر بخواهد ادامه بدهد مجبور است کیفیتش را بالا ببرد وشهریه هم بگیرد؛ بنابراین طرحی به نام "فرهنگستان فوتبال ایران" را با آقامحمدی در میان گذاشتیم تا در آینده به شکل وسیعی در کشور و در دور افتاده‌ترین روستا هم اجرا شود.

جلالی افزود: موانع زیادی دارد. بخش‌ها و وزارتخانه‌های مختلف باید کمک کنند. مثل وزارت کشور که شهرداری‌ها را موظف کند یا وزارت آموزش و پرورش، چون امکانات، تجهیزات، بودجه و پرسنل می‌خواهد. ما این طرح را آماده کردیم، ولی باید ستادی برای اجرایی شدنش تشکیل شود. امیدوارم بتوانیم از سال آینده اجرایی کنیم.

منبع: میزان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد