واردات بی‌رویه ذرت، تولید داخل را نشانه گرفته است

واردات بی‌رویه ذرت، تولید داخل را نشانه گرفته است

رئیس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر از واردات بی‌رویه ذرت در سال جاری انتقاد کرد و گفت: امیدواریم این واردات کنترل شود تا کشاورزان با کمترین چالش محصول خود را عرضه کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، گودرز نجفیان در گردهمایی سالانه ذرت و گیاهان علوفه‌ای که امروز دوشنبه(25 بهمن)، در موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر برگزار شد، گفت: آب یکی از موضوعات مهم کشور است و اخیرا نیز کمیته بهره‌وری آب در سازمان تشکیل شده است.

نجفیان با بیان اینکه آخرین جلسه این کمیته به ارتقا بهره‌وری آب در کشور اختصاص داشت، گفت: افزایش بهره‌وری آب در بیش از 50 محصول قابل اجراست اما در این جلسه بهره وری آب در تولید 14 محصول همچون گوجه، بادمجان، پیاز، سیب‌زمینی، گندم، جو، ذرت و ... در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این اقدام با برآورد وضعیت جهان، وضعیت ایران و هدف‌گذاری نهایی و در تعامل با معاونت زراعت صورت می‌گیرد، افزود: در این راستا هشت سرفصل تعیین شده است که هر کدام از این سرفصل‌ها دارای برش استانی خواهد بود.

نجفیان به اصلاح و معرفی ارقام با بهره‌وری بیشتر را مهمترین سرفصل عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر توفیقات خوبی در زمینه معرفی ارقام جدید داشته‌ایم.

وی افزود: ارقام متحمل به خشکی، زودرس و میان رس، روش‌های به زراعی، کشت نشایی، تغییر فصل کاشت، استفاده از مالچ و سوپر جاذب‌ها و معرفی گیاهان جدید در مناطق بحرانی برای حفظ امنیت غذایی و معیشت کشاورزان از دیگر موضوعات این سرفصل‌هاست.

نجفیان با تاکید بر اصلاح سیستم‌های آبیاری برای موفقیت در این زمینه خاطرنشان کرد: مشارکت بخش خصوصی و ارتباط بیشتر با کشاورزان نیز تاثیر زیادی در نیل به موفقیت خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از واردات بی رویه ذرت انتقاد کرد و گفت: سال گذشته چهار میلیون ذرت وارد کشور شد اما در سال جاری و به طور ناگهانی، این میزان به شش میلیون و 500 هزار تن رسید.

وی در پایان با بیان اینکه این حجم از واردات زراعت ذرت در کشور را نشانه گرفته است، گفت: امیدواریم این واردات کنترل شود تا کشاورزان با کمترین چالش محصول خود را در بازار عرضه کنند.

منبع: ایسنا

10

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد