چهارشنبه 6 تیر ماه 1403

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از توضیحات درباره واریزی به حساب بازنشستگان تا بحث محدودیت برگزاری انتخابات در خارج از کشور

از توضیحات درباره واریزی به حساب بازنشستگان تا بحث محدودیت برگزاری انتخابات در خارج از کشور، اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) 6 تیر ماه 1403 هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

امروز وزرا در حیاط دولت چه گفتند؟/ از توضیحات درباره واریزی به حساب بازنشستگان تا بحث محدودیت برگزاری انتخابات در خارج از کشور

رئیس سازمان محیط زیست: از همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش جنگل‌های لردگان استفاده می‌کنیم

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آتش سوزی جنگل های لردگان گفت: از همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش جنگل‌های لردگان استفاده می‌کنیم.

 علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص آتش سوزی جنگل‌های لردگان اظهار کرد: با سازمان منابع طبیعی کشور همکاری داشته و  از همه ظرفیت‌ها برای مهار آتش استفاده می‌کنیم اما با این درجه حرارت که وجود دارد و متاسفانه برخی مسائل عمدی که هست، کار با مشکلاتی مواجه است.

وزیر فرهنگ: مراسم اربعین رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیدحسن نصرالله سخنران مراسم چهلم شهید رئیسی است.

محمدمهدی اسماعیلی امروز چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: مراسم چهلم شهید رئیسی فردا در تهران با پخش سخنرانی سیدحسن نصرالله همراه خواهد بود و مردم و شیفتگان خدمت فردا همزمان با تهران در همه مراکز شهری و روستایی برای رئیس جمهور عزیز مراسم یادبود اربعین دارند.

وی افزود: همسر شهید رئیسی فردا در مراسم چهلم رئیس جمهور شهید سخنرانی خواهد کرد.

وزیر فرهنگ گفت: برنامه بعدی چهلم شهید رئیسی در حرم مطهر رضوی و در کنار مرقد رئیس جمهور شهید برگزار می شود.

وزیر ارتباطات: ۹۹ درصد دستگاه‌های اجرایی دولت به پنجره واحد هوشمند متصل شده‌اند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۵۰۰ خدمت دولت به شکل برخط انجام می‌شود و ۹۹ درصد دستگاه‌های اجرایی دولت به پنجره واحد هوشمند متصل شده‌اند.

 عیسی زارع‌پور امروز چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۹۹ درصد دستگاه‌های اجرایی دولت به پنجره واحد هوشمند متصل شده‌اند. بیش از ۲۵۰ دانشگاه و ۵۰ شهرداری به این پنجره متصل شده اند. شهروندان بدون مراجعه به دفاتر مشاورین املاک می توانند قرارداد اجاره را در منزل با موجر امضا کنند. این کار یکی دو ساعت زمان می برد و نیاز به پرداخت هزینه نیست. کارنامه دانش آموزان، فیش های حقوقی معلمان از این طریق قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: بیش از ۴۵۰ میلیون بار از این خدمات در ۲ سال گذشته استفاده شده است. الان ۵۰۰ خدمت دولت به شکل برخط انجام می شود.

توضیحات وزیر کار درباره واریزی علی‌الحساب به حساب بازنشستگان

وزیر کار، تعاون و اموراجتماعی توضیحاتی درباره واریزی علی‌الحساب به حساب بازنشستگان ارایه کرد.

 سید صولت مرتضوی امروز چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره واریزی علی‌الحساب به حساب بازنشستگان عنوان کرد: احکام بازنشستگان در صندوق‌های بازنشستگی کشوری، فولاد و تأمین اجتماعی را صادر خواهیم کرد.

وی افزود: دولت منابع پرداخت علی‌الحساب را برای بخشی از صندوق‌ها تامین کرده است و برای صندوق تأمین‌اجتماعی هم بحث شد، چون گفته شده از محل فروش سهام شرکت‌ها این منابع تأمین شود و به محض اینکه منابع بیاید، پرداخت انجام می‌شود.

وزیر کار گفت: دستور آقای مخبر این بود تأمین منابع با قید فوریت صورت بگیرد؛ امیدواریم شرمنده بازنشستگان نشویم. قانون و مصوبه دولت درباره  پرداخت، علی‌الحساب تامین و پرداخت خواهد شد. در ادامه هم احکام را صادر می‌کنیم و  معادل احکام، پرداخت‌ها انجام خواهد گرفت و آنها که کمتر گرفته‌اند اصلاح خواهد شد.

وزیر کشور: کانادا نپذیرفته انتخابات در آن کشور برگزار شود/ امیدواریم با عربستان به نتیجه برسیم

وزیر کشور گفت: تعداد قابل توجهی از حجاج ما در این کشور حضور دارند ولی هنوز عربستان نپذیرفته است که انتخابات برگزار شود. امیدواریم این مشکل حل شود.

 احمد وحیدی امروز چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نزدیک ۶۰ هزار شعبه و ۸۰ هزار نقطه رای گیری در کشور داریم. در خارج از کشور هم ۳۴۴ شعبه داریم.

وی ادامه داد: یک مشکل در عربستان داریم؛ تعداد قابل توجهی از حجاج ما در این کشور حضور دارند ولی هنوز عربستان نپذیرفته است که انتخابات برگزار شود. امیدواریم این مشکل حل شود. کانادا هم با وجود اینکه شعار حقوق بشری می دهد، نپذیرفته است که هموطنان ما از حق رای خود استفاده کنند.

دولت در قالب تصویب  آیین‌نامه‌ای، متقبل شد که  با صدور ضمانتنامه از شرکت‌های بخش خصوصی که صادرات خدمات فنی و مهندسی را دارند، حمایت می‌کند

توضیحات وزیر نفت درباره آخرین وضعیت تولید و فروش نفت در دولت سیزدهم 

وزیر نفت گزارشی از آخرین وضعیت تولید و فروش نفت در دولت سیزدهم ارایه کرد.

 جواد اوجی امروز چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت تولید و فروش نفت در دولت سیزدهم اظهار کرد: در سال ۹۸، میانگین تولید نفت ما ۲ میلیون و ۲۹۰ هزار بشکه بوده است، در سال ۹۹ این عدد به ۲ میلیون و ۱۰۶ هزار بشکه بوده است. خرداد ۱۴۰۰، به ۲ میلیون و ۱۰۷ هزار رسیده که دولت آقای رئیسی که می‌آید این عدد به ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه و در سال ۱۴۰۱، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه و در سال ۱۴۰۲، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه و در ۱۴۰۳، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسید.

باقری: مسیر مذاکرات برای دولت چهاردهم درست و هموار است

سرپرست وزارت‌ امور خارجه گفت: مسیر مذاکرات به طور جدی در دولت شهید رئیسی دنبال شد وامروزه همه شاهد هستند ایران یک مسیر درست و منطقی را در عرصه مذاکرات دنبال کرده است.

 علی باقری کنی امروز چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: روز دوشنبه گذشته نشست مجمع گفت‌وگوهای همکاری آسیا در تهران برگزار شد.

وی افزود: در اجلاس تهران ۴۵ هیات، ۹ دبیرکل منطقه و بین المللی، ۱۸ وزیر خارجه و نیز  قائم مقام‌ها و معاون وزیر خارجه حضور داشتند.

وی افزود: این نشست نشان دهنده اقتدار و استحکام نظام و ثبات سیاسی در کشور است که در چنین شرایطی تهران میزبان این چنین نشست بین المللی است.

وی تصریح کرد: نشست‌های درون آسیایی اهمیت دارد چون این سیاست مورد تاکید شهید رئیسی بود و یکی از محورهای شهید امیرعبداللهیان، محوریت یافتن کشورهای آسیا بود. از این جهت این نشست اهمیت زیادی داشت بیانیه نهایی این نشست بر موضوعات سیاسی و بین المللی مهم از جمله غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین و لزوم کمک رسانی به این مردم تاکید داشت. ملاقات‌هایی با وزرای خارجه یا نمایندگان دیگر کشورها انجام و مسائل دوجانبه دنبال شد.

باقری خاطرنشان کرد: نقطه شروع سیاست همسایگی آقای رئیسی، اعتماد متقابل بود و چهره جدیدی از ایران در کشورهای همسایه و منطقه ایجاد کرد. از زمان تحلیف شهید رئیسی و ملاقات با این شهید، مشخص بود که رویکرد دولت سیزدهم برای آنها به درستی به تصویر کشیده شده است. این اعتماد باید با شیوه‌های اقتصادی دنبال شود تا منطقه رو به ثبات داشته باشیم. در بیانیه تهران، مسائل اقتصادی میان کشورهای آسیایی نیز مورد توجه قرار گرفت. در ملاقات دوجانبه، مسائل اقتصادی دنبال شد و نتایج خوبی داشت.

سرپرست وزارت امور خارجه درباره مذاکرات رفع تحریم در دولت سیزدهم، گفت: سیاست همسایگی دولت سیزدهم هیچ معارضی در داخل و خارج کشور ندارد مگر اینکه دشمنان مخالف باشند. در مورد مذاکرات هسته‌ای، شهید رئیسی از همان ابتدا تاکید کردند هم مسیر خنثی سازی تحریم ها را دنبال می کنند و هم مسیر مذاکرات را.

باقری ادامه داد: مسیر مذاکرات جدی دنبال شد هر چند آمریکا در داخل کشور خود مشکل داشتند بخاطر انتخابات یا اروپایی‌ها سوء برداشت هایی از اغتشاشات ۱۴۰۱ داشتند ولی امروز همه شاهد هستند ایران مسیر درستی در مذاکرات دنبال کرده و در شرایط ممتاز در مذاکرات قرار داریم و دولت جدید با نیروی جدید می تواند در این بستر و مسیر هموار حرکت کند.

بهادری‌جهرمی: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد

سخنگوی دولت گفت: آیین‌نامه پذیرش صدور ضمانت‌نامه دولتی برای شرکت‌های بخش خصوصی تصویب شد.

علی بهادری‌جهرمی امروز چهارشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۳ در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید غدیر، بیان کرد: از گروه‌های مردمی دست‌اندرکار برپایی جشن‌های خیابانی غدیر و راهپیمایی ۱۰ کیلومتری غدیر تشکر می‌کنیم. مردم ما عشق خود به اهل‌بیت(ع) و انسجام و مودت اجتماعی را نشان دادند. همه سلایق، سنین، اقشار و اقوام ایرانی جشن‌های مشترکی را برگزار کردند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه مراسم چهلمین روز شهادت شهدای خدمت هستیم، افزود: مراسم اربعین این شهدا فردا در تهران و شهرهای دیگر برگزار می شود. مراسم تهران فردا پنجشنبه ساعت ۱۷ در مصلی تهران با پیام تصویری سید حسن نصرالله و سخنرانی همسر شهید رئیسی برگزار خواهد شد. این مراسم با سالگرد شهادت آیت الله  دکتر بهشتی هم همزمان شده و این هم‌زمانی، یادآور ادامه مسیر خط خدمت و شهادت است.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به  انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد:  ۴۰ روز بعد از شهادت رییس‌جمهور، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود و این نشان‌دهنده آمادگی کشور، حاکمیت و مردم برای این مسأله مهم هستند. انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار می‌شود و تمامی تمهیدات و مقدمات  لازم توسط دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته شده است. هماهنگی در خارج کشور نیز انجام شده تا شاهد حضور حداکثری ایرانیان خارج از کشور باشیم.

بهادری جهرمی با اشاره به جلسات و مصوبات اخیر هیات دولت، تصریح کرد: بازنشستگان مطالبه برای متناسب‌سازی حقوق داشتند ولی چون در ابلاغ برنامه هفتم تأخیر شد، دولت تصویب کرد که مبلغ علی‌الحساب را  واریزی داشته باشیم و با نهایی شدن صدور احکام برنامه، بتوانیم مبالغ قطعی محاسبه و پرداخت شود. خواستیم معطل نمانیم تا احکام نهایی شود و به نوعی عیدی را برای بازنشستگان واریز داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: مصوبه دیگر هیات دولت برای حمایت از کشاورزان بود که سال‌های گذشته از حوادث خسارت دیدند و تسهیلات گرفته بودند ولی به دلیل وقوع مشابه این حوادث، آنها نتوانسته بودند که  تسهیلات را بازگردانند و سود  یا جریمه‌های این عزیزان تحمیل شده که دولت مصوب کرد سود، جریمه  یا دیرکرد مواردی که مورد نیاز حمایت از کشاورزان است،   را تقبل کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: دولت در قالب تصویب  آیین‌نامه‌ای، متقبل شد که  با صدور ضمانتنامه از شرکت‌های بخش خصوصی که صادرات خدمات فنی و مهندسی را دارند، حمایت می‌کند. این آیین‌نامه تصویب شد تا حمایت موثری از صادرات صورت بگیرد. ما در این سه سال رکورد حجم صادرات و تجارت خارجی بخش خصوصی را  دو بار رد کردیم و سال ۱۴۰۲ رکورد صادرات ۱۱۷ میلیارد دلار را شکستیم. این رکورد در سال ۱۴۰۱ هم شکسته شده بود. این مصوبه کمکی برای صادرات خواهد کرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: آیین‌نامه انتظام‌بخشی شرکت‌های دولتی، اصلاح شد و برای ساماندهی، نظارت‌پذیری بیشتر ، افزایش بهره‌وری و افزایش سودآوری این شرکت‌ها اصلاحاتی داشتیم و نظام پاداش و پرداخت هیات مدیره و مدیران عامل هم اصلاح شد تا تنظیم‌گری بسیار جدی‌تری شرکت های دولتی صورت بگیرد. پیش از این هم صورتحساب شرکت‌ها نیز در سامانه های عمومی منتشر شده بود.

وی در ادامه بیان کرد: هیات دولت هم‌چنین مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی برای وزارت بهداشت صادر کرد تا بتواند در مناطق دوردست و  روستایی و صعب‌العبور امکان تردد و ارائه خدمات  سلامت محور و پیشگیری را داشته باشد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: توزیع شیر در مدارس بعد از ۱۰ سال وقفه در این دولت انجام گرفت و توزیع رایگان  شیر در بخش زیادی از مدارس انجام شد و هیات دولت منابع لازم برای استمرار این طرح را تصویب کرد.

بهادری جهرمی در پایان گفت: هیات وزیران برای تامین و اختصاص اعتبار استمرار برنامه‌های دریاچه ارومیه و مدیریت خشکسالی‌ها و جلوگیری  از  وقوع ریزگرد در آن منطقه مصوبه‌ای داشت و هم‌چنین برای تامین اعتبار ایمن‌سازی آبراهه‌های سد امیرکبیر و لایروبی رودخانه‌های پایین‌دست، آیین‌نامه‌ای مصوب کرد.

این خبر بروزرسانی شده است.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ارسلان
    0

    بدون دست آورد بشینین قلیون دود کنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها