بهترین سن برای تزریق هورمون رشد

آیا احساس می‌کنید کودک شما از هم‌سن و سالان خود کوتاه‌قدتر است؟ هر والدی امید دارد که فرزندانی سالم و قوی داشته باشد. ممکن است بعضی از کودکان برای رسیدن به این هدف به کمی‌ کمک نیاز داشته باشد.

بهترین سن برای تزریق هورمون رشد

تزریق هورمون رشد در کودکانی که کمبود آن را دارند، یکی از راه‌های کمک به رشد بهتر است؛ اما بهترین سن برای تزریق هورمون رشد چه سنی است؟

بهترین سن برای تزریق هورمون رشد

بهترین سن برای تزریق هورمون رشد برای هر کودک با کودک دیگر فرق دارد و توسط پزشک تشخیص داده می‌شود. درمان با هورمون رشد را می‌توان در هر سنی که شواهدی از مشکلات رشد دیده می‌شود، شروع کرد. اگر کودک دچار بیماری خاصی باشد، ممکن است تزریق هورمون حتی زودتر شروع شود.

معمولا کودکانی که در سنین دبستان یا در آستانه شروع بلوغ قرار دارند و نسبت به سن خود کوتاه هستند یا به کندی رشد می‌کنند، برای تشخیص نیاز به هورمون تراپی به پزشک ارجاع داده می‌شوند. تشخیص کمبود هورمون رشد، قبل از جهش رشد بلوغ در کودکان اهمیت دارد؛ تا رشد خوبی داشته باشند و به اندازه پتانسیل کامل خود، رشد کنند. پس می‌توان گفت بهترین سن برای تزریق هورمون رشد، همین زمان است. اکثر کودکان در بزرگسالی نیازی به ادامه درمان با هورمون رشد ندارند.

هورمون تراپی ممکن است برای نوزادان نیز تجویز شود. این نوزادان با کمبود هورمون رشد متولد می‌شوند. آن‌ها ممکن است به عارضه هیپوگلیسمی‌ (کمبود قند خون) نیز دچار باشند. این عارضه می‌تواند به دلیل رشد غیرطبیعی غده هیپوفیز باشد که باعث کمبود هورمون رشد و سایر هورمون‌ها می‌شود.

بهترین-سن-برای-تزریق-هورمون-رشد1

کمبود هورمون رشد در کودکان می‌تواند به دلیل تومورهای مغزی، آسیب به سر، شیمی‌درمانی یا پرتودرمانی برای درمان سرطان رخ دهد. هورمون تراپی می‌تواند برای کودکان در سنین رشد که کمبود هورمون رشد ندارند، اما مبتلا به سایر شرایط پزشکی مانند بیماری مزمن کلیوی، سندروم ترنر و سندروم پرادر-ویلی هستند، نیز مفید باشد.

هورمون رشد چند سانت قد را بلند میکند؟

نتیجه تزریق آمپول هورمون رشد، به عوامل مختلفی مانند زمان شروع درمان، طول درمان، شرایط زمینه‌ای کودک و پتانسیل رشد قدی او بستگی دارد. حدود 3 تا 6 ماه طول می‌کشد تا متوجه تفاوت قد شوید. احتمالا فرزند شما در 6 ماه اول شروع درمان، 2.5 تا 5 سانتی متر رشد خواهد کرد. پس از شروع رشد قد، کودک شما ممکن است برای مدتی لاغرتر به نظر برسد. افزایش توده بدون چربی بدن و کاهش توده چربی در این درمان رایج است.

ممکن است چند سال طول بکشد تا کودک شما به رشد قدی کامل خود برسد؛ بنابراین باید توجه داشته باشید که درمان با هورمون رشد، اغلب یک درمان طولانی مدت است. ویزیت‌های معمول با متخصص غدد اطفال، آزمایشات خون دوره‌ای و عکسبرداری با اشعه ایکس برای نظارت بر پیشرفت کودک شما در درمان مورد نیاز است. اگرچه طول درمان برای هر کس متفاوت است، اما احتمالا فرزند شما باید تا زمانی که به پتانسیل کامل رشد قدی خود و بلوغ کامل استخوان رسیده و در سال گذشته کمتر از 2 سانتی متر رشد کرده است، درمان را ادامه دهد.

ساعت تزریق هورمون رشد

بهترین-سن-برای-تزریق-هورمون-رشد

بعد از تعیین بهترین سن برای تزریق هورمون رشد، باید بدانیم که بهترین زمان تزریق آن چه زمانی است.

آمپول هورمون رشد را شب‌ها، ترجیحا تا 1 ساعت قبل از خواب تزریق کنید. سعی کنید این بازه زمانی یک ساعته، منظم (مثلا هر شب بین ساعت 9 تا 10) باشد. اگر گاهی این زمان تغییر پیدا کرد، اشکالی ندارد؛ اما قبل از ساعت 5 بعد از ظهر، به جز در شرایط غیرعادی آمپول هورمون رشد را تزریق نکنید.

عوارض تزریق هورمون رشد در کودکان

عوارض تزریق هورمون رشد نادر است؛ اما برخی از عوارض جانبی احتمالی وجود دارد که بهتر است از آن‌ها آگاه باشید:

تورم و قرمزی خفیف در محل تزریق

واکنش آلرژیک در صورت وجود حساسیت به ترکیبات سازنده، از جمله بثورات پوستی یا کهیر

دردهای مفصلی مانند درد مفصل ران یا زانو

سردرد جزئی؛ اگر سردرد مداوم یا شدید است، فورا با پزشک متخصص غدد تماس بگیرید.

شدت گرفتن انحنای ستون فقرات در بیماران مبتلا به اسکولیوز

افزایش موقت سطح قند خون که با توقف درمان، متوقف می‌شود.

اگر فرزند شما هر گونه واکنش شدیدی را تجربه می‌کند، با پزشک تماس بگیرید.

سخن پایانی

بهترین-سن-برای-تزریق-هورمون-رشد3

درمان با تزریق هورمون رشد برای کودکان مبتلا به کمبود هورمون رشد (GH) و سایر بیماری‌هایی که باعث کوتاهی قد می‌شوند، تجویز می‌شود. تزریق هورمون رشد عوارض جانبی کمی ‌دارد و روشی ایمن و موثر برای درمان کمبود هورمون رشد، سندروم ترنر و چند بیماری دیگر مرتبط با کوتاهی قد است.

بهترین سن برای تزریق هورمون رشد، به محض تشخیص وجود مشکلات رشد در کودک است که عموما در سنین بلوغ اتفاق میفتد. اگر کودک شما تجربه تزریق هورمون رشد را دارد، نظرات خود را در این رابطه با سایر کاربران درمیان بگذارید.

منبع: عصر ترکیه
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد