رئیس انجمن مراکز اسقاط: اسقاط خودرو فرسوده ۲ برابر شد/ اسقاط موتورسیکلت حدود صفر است

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: در ۶ ماهه امسال، ۱۴۰ هزار خودروی فرسوده اسقاط شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، دو برابر افزایش داشته است.

رئیس انجمن مراکز اسقاط: اسقاط خودرو فرسوده ۲ برابر شد/ اسقاط موتورسیکلت حدود صفر است

مشهدی شریف افزود: پس از تصویب قانون ساماندهی صنعت خودرو و اصلاح ماده ۱۰ آن و همچنین تصویب آئین نامه اجرایی از ابتدای سال ۱۴۰۳، شاهد رشد اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده بوده ایم. 

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه امسال، حدود ۲ برابر سال گذشته و در مجموع ۱۴۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شده است گفت: ۱۳۷ هزار دستگاه مربوط به خودرو‌های سواری و وانت همچنین ۳ هزار دستگاه یعنی حدود ۲ درصد مربوط به خودرو‌های دیزلی مانند کامیون، کامیونت، کشنده، اتوبوس و مینی بوس اسقاط شده است. 

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت کشور گفت: برای رونق خودرو‌های دیزلی باید فکری درباره قیمت گواهی اسقاط آنها کرد تا رونق بیشتری بگیرد.

وی در مورد اسقاط موتورسیکلت ها، هم افزود: اسقاط موتورسیکلت حدود صفر است از این رو باید درباره موتورسیکلت، جدول معادل سازی و قیمت گواهی آن تجدید نظر جدی شود و با توجه به آمار بالای میزان موتورسیکلت‌های فرسوده باید نگاه جدی به اسقاط آنها کرد. 

مشهدی شریف با اشاره به آمار خودرو‌های جایگزین، گفت: سال گذشته ۱۰ هزار دستگاه در طرح جایگزین ثبت نام کردند؛ امسال ۲۷ هزار دستگاه ثبت نام کردند و تا پایان سال نیز ۳ هزار دستگاه خودروی دیگر ثبت نام خواهند کرد که در کل ۳ برابر سال گذشته خواهد شد. 

وی افزود: تخصیص نیافتن منابع لازم، تسهیلات ارزان قیمت، طرح‌های متعدد و نبود اطلاعات همه ذینفعان از جمله مشکلات طرح جایگزینی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد