جاذبه های گردشگری تاجیکستان

تاجیکستان یا همان سرزمین تاجیک‌ها، یکی از کشورهای جالب آسیای مرکزی است که مکان‌های دیدنی و تفریحی فراوانی در خود دارد. در این پست به معرفی مهم‌ترین مکان های تفریحی تاجیکستان پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

آسیای مرکزی با کشورهایی مثل قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و ترکمنستان شناخته می‌شود که یکی از جالب‌ترین آن‌ها کشور تاجیکستان است. اگر قصد سفر به یکی از کشورهای آسیای مرکزی را دارید، ولی نمی‌دانید که به کدام یک از کشورها سفر کنید، احتمالا با خواندن این مطلب، به راحتی تصمیم گرفته و تاجیکستان را انتخاب کنید. تاجیکستان مکان های تفریحی و دیدنی فراوانی از جمله کوه‌های بکر و دست نخورده، مسیرهای پیاده‌روی با مناظر زیبا و شگفت‌انگیز و جاذبه‌های توریستی فراوان دیگری نیز در خود دارد که همه و همه در کنار هم این کشور را تبدیل به یک مقصد گردشگری مناسب می‌کنند. پس اگر تصمیم به سفر به کشور تاجیکستان را گرفته‌اید، در ادامه می‌توانید لیستی از مکان های تفریحی این کشور را مشاهده کنید.

دریاچه علاءالدین ؛ Alauddin Lakes

دریاچه علاءالدین در دره‌ای به همین نام واقع شده است و با آب شفاف، تمیز و زلال خود برای شنا کردن بسیار مناسب است. در این دریاچه هیچ ماهی زندگی نمی‌کند و آب آن نیز نسبتا خنک است. در طول ساحل دریاچه علاءالدین، جنگلی از درختان قرار دارد که به طول 2 کیلومتر از ساحل دریاچه تا دیواره مشرف به دره را پوشش داده و به آن شکوه و جلال خاص بخشیده است. اگر از این دریاچه به سمت بالای آن حرکت کرده و آن را پشت سر بگذارید، از بالا آن را به شکل نگینی آبی رنگ خواهید دید که زیبایی خاصی دارد.

مکان های تفریحی تاجیکستان

تئاتر اپرا باله تاجیکستان ؛ Ayni Opera & Ballet Theatre

تئاتر اپرا و باله تاجیکستان با پیچیدگی و زیبایی داخلی آن شناخته شده و محلی برای اجرای موزیک‌ها و کنسرت‌های کلاسیک و اپرا است. با توجه به اینکه تاجیکستان کشوری فرهنگی و هنری به حساب می‌آید مردم آن نیز توجه خاصی به هنرهایی مثل موسیقی و نمایش‌ها دارند. در این سالن، در کنار تئاتر، رقص باله نیز اجرا می‌شود و قسمت خارجی آن نیز با آب نماها و فواره‌های زیبای خود بسیار دیدنی است. در صورت سفر به پایتخت تاجیکستان، دوشنبه و علاقه داشتن به این گونه هنرها، پیشنهاد می‌کنیم که حتما از این مرکز هنری دیدن فرمایید.

مکان های تفریحی تاجیکستان

کوهستان فان ؛ Fann Mountains

کوه‌های فان یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور تاجیکستان به حساب می‌آید. کوهنوردی، صخره نوردی و کوهنوردی یخی از جمله فعالیت‌هایی است که در این کوهستان می‌توان از آن‌ها لذت برد. این کوهستان بسیار شگفت‌انگیز بوده و دریاچه‌هایی در خود دارد که به رنگ‌های مختلفی مخصوصا آبی، فیروزه‌ای و سبز دیده می‌شوند. پیرامون این دریاچه‌ها نیز درختان کاج روییده و به شکل جنگل درآمده‌اند که به زیبایی کوهستان و دریاچه‌ها می‌افزایند.

مکان های تفریحی تاجیکستان

قلعه حصار تاجیکستان ؛ Gissar Fort

قلعه حصار تاجیکستان،‌ قلعه‌ای باشکوه در دره‌ای با همین نام است. قلعه حصار به عنوان یکی از قدیمی‌ترین اماکن تاجیکستان، در غرب شهر دوشنبه واقع شده است. گفته می‌شود که سابقه این قلعه به قرن هفدهم میلادی بازمی‌گردد. قلعه حصار سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگران علاقمند به تاریخ از سراسر جهان است. قلعه حصار در هفت کیلومتری سمت جنوب شهرک حصار واقع شده و به نوعی نماد فرهنگ باستانی حدود 3 هزار ساله مردم تاجیک و یکی از بناهای تاریخی آسیای مرکزی محسوب می‌شود.

مکان های تفریحی تاجیکستان

دریاچه اسکندرکول ؛ Iskanderkul Lake

دریاچه اسکندکول یکی از زیباترین دریاچه‌های کوهستان فان و تاجیکستان به حساب می‌آید. این دریاچه با طول ۲.۵ کیلومتر و عرض ۱ کیلومتر، با مناظر زیبایی که در اطراف خود دارد، به عنوان یکی از زیباترین مکان های تفریحی تاجیکستان به شمار می‌رود. تنوع درخت و بوته‌های پیرامون اسکندرکول از مهم‌ترین انگیزه‌های سفر گردشگران به این منطقه به شمار می‌روند. خرگوش، روباه، گرگ، خرس سیاه، بز کوهی، پلنگ و پرندگانی چون بوقلمون کوهی، کبک، لاشخور و بلدرچین از جانوران این منطقه هستند.

مکان های تفریحی تاجیکستان

بنای یادبود اسماعیل سامانی ؛ Ismail Somoni Monument

در تاجیکستان اسماعیل سامانی را بنیانگذار تاجیکستان برمی‌شمارند و بنای یادبود اسماعیل سامانی در دوشنبه نیز از نمادهای این کشور به شمار می‌رود. اسماعیل سامانی به زبان و فرهنگ ادبیات فارسی دلبستگی بسیار داشته و در این عرصه کوشیده است. این بنای یادبود یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر دوشنبه و کشور تاجیکستان به شمار می‌رود که گردشگران زیادی در سفر خود به تاجیکستان از آن بازدید می‌کنند.

مکان های تفریحی تاجیکستان

35

کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد